Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Misschien is die rechter spiegel er gewoon afgevallen...? Of is't ie op reis ofzo??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HugoGT Bekijk Berichten
      Ik vraag jou om de bron, Stefanus. Ik ben er namelijk zelf niet van op de hoogte. Alleen ben ik wel een dusdanig aantal Toyota's uit die periode (voor zover je ze nog tegenkomt) zonder tweede buitenspiegel tegengekomen, om de conclusie aannemelijk te maken dat die tweede buitenspiegel helemaal niet standaard was. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een Nederlander bedankt voor de tweede buitenspiegel als hij er zijn auto gratis mee kan laten uitrusten. Vandaar dat ik jou graag de bron zie aanleveren.
      ik wil stefanus hier niet in het bijzonder gaan verdedigen maar in die jaren waren er voor vele japanse automerken geen nationale verdelers/invoerders in België en Nederland, en namen sommige dealers rechtstreeks auto's af uit Japan die ze zelf invoerden en verdeelden
      van een eenvormig optiebeleid in Europa of Benelux was hoegenaamd nog geen sprake

Comment

• ...Kan er natuurlijk ook afgereden zijn, en zeg nu eerlijk, wie heeft er een rechter spiegel nodig?? Gewoon plaatje tegen hangen en hop, net als nieuw!

Comment

• zelfs mijne fiat heeft twee buitenspiegels

Comment

• @Stefanus

Voor mij heeft het geen zin meer om in deze topic bezig te zijn/blijven.

PS: Vond het enkel raar(grappig) dat je wou bewijzen dat Toyota standaard al een rechter buitenspiegel aanbood, om daarna door een foto ontkracht te worden

Comment

• Dit nog Stefanus....
              Zelfs Opel's uit de jaren '60/'70 kon met een rechter buitenspiegel

Comment

• Renault's ook

Comment

• Zou Citroën ook een rechter buitenspiegel aanbieden?

PS: Tijdloos mooi zo'n GS

Comment

• Ola, Peugeot ook al

En nu stop ik ermee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                      @Stefanus

Voor mij heeft het geen zin meer om in deze topic bezig te zijn/blijven.

PS: Vond het enkel raar(grappig) dat je wou bewijzen dat Toyota standaard al een rechter buitenspiegel aanbood, om daarna door een foto ontkracht te worden
                      Ik denk ook dat het voor jou weinig zin heeft. Al genoeg op de bek gegaan ofzo. Ik verwacht wel dat je blijft zoeken naar lijstjes waar Skoda op 1 staat, om even ontopic te blijven.

PS: 'k heb een duidelijk en klare uitleg gegeven waarom er modellen mét en zonder verkocht werden. En dat werd min of meer kracht bijgezet door andere meningen.

Byebye.

Comment

Dit nog Stefanus....
                        Zelfs Opel's uit de jaren '60/'70 kon met een rechter buitenspiegel
                        Ofwel ben je simpelweg te dom ofwel wil je 't gewoon niet snappen. Ik vermoed maar hoop ook wel 't laatste.

Als je dan toch graag fotootjes post: je kon in de jaren '60 reeds wagens bestellen mét autogordels, 2 buitenspiegels, elektrische ramen, elektrische daken en zelfs een eerste vorm van airconditioning. Dat heb ik helemaal niet ontkracht. Maar 't was niet standaard, verre van zelfs

Lees dus eerst nog maar 'es goed de uitleg die ik geschreven heb over het optiebeleid van Japanse merken in de jaren '70 en '80 vooraleer je heel Google images hier komt posten.

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                        Ola, Peugeot ook al
                        En nu stop ik ermee
                        Dat lijkt me 't beste te zijn. Ik heb het immers nooit gehad over de 'verkrijgbaarheid van' maar echter wel over de standaarduitrusting. Je draait het nogal cru om in jouw voordeel. Beetje zoals Skoda dus
                        Last edited by ; 09/01/2008, 09:46.

Comment

• Misschien... ...Was die snode rechterspiegel wel een leerlingtovenaar die nét op de moment dat de foto getrokken werd, voor zijn verdwijnsel examen aan het oefenen was!!!

Ej, jongens, take it ieziieeeee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            Ik denk ook dat het voor jou weinig zin heeft. Al genoeg op de bek gegaan ofzo. Ik verwacht wel dat je blijft zoeken naar lijstjes waar Skoda op 1 staat, om even ontopic te blijven.

PS: 'k heb een duidelijk en klare uitleg gegeven waarom er modellen mét en zonder verkocht werden. En dat werd min of meer kracht bijgezet door andere meningen.

Byebye.
                            Je blijft maar doordrammen over dat van Skoda van op hé

Nogmaals ik heb nergens gezegd dat ze ooit op 1 stonden, maar soit.

Comment

De Corolla had dit eind jaren '70 zéker wél.

Noem mij is een paar europese wagens die dit ook hadden?

't Waren de amerikanen die het naar Europa gebracht hebben. Een BMW was in 1970 spartaans uitgerust, de caddilac's en de chevy's brachten de luxe. De Japanners hadden destijds geen optielijsten. Ofwel zat het er standaard in ofwel was 't niet te verkrijgen.
                              Het blijft een topper

Volgens mij zijn die 2 laatste geshopt Stefanus

Comment

• Geshopt? Je bedoelt dat vandalen die spiegels er gewoon hebben afgeschopt!!!???

De VANDALEN!!

Comment

Het blijft een topper
                                  Volgens mij zijn die 2 laatste geshopt Stefanus
                                  'k Heb m'n tijd genomen om een duidelijke uitleg neer te schrijven hoe het optiebeleid jaren '70-'80 in mekaar zat voor het gros van de Japanse merken.
                                  Faust heeft dat grotendeels bevestigd door wat te verduidelijken, wat wil je nog meer?

En indien je er dan toch zó geïnteresseerd in bent, neem dan even contact op met Toyota Belgium, vraag naar de geschiedenis en post ze hier dan ook effe.

Je blijft maar doordrammen over dat van Skoda van op hé

Nogmaals ik heb nergens gezegd dat ze ooit op 1 stonden, maar soit.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje en Co
                                  Ja in deze lijst, maar er zijn ook al lijsten langs geweest waar Skoda helemaal bovenaan stond
                                  Last edited by ; 10/01/2008, 18:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                    Omdat men in verhouding tot die Duitsers er met die Aziaten gewoon niet gerden wordt , snap dat dan toch man ! Dat zijn wagens voor bompa's, vrouwen enzovoort : die zien niet af, die worden niet gereden.
                                    En nu stop ik de discussie.
                                    Men moet maar even naar 'mijn auto' langsgaan. 3 Passat's van de laatste generatie aanwezig op 't forum: 3x vodden. Motoren die niet starten, rammels alom, batterijen die na 2 dan stilstaan volledig leeg zijn, de garage die moet langskomen...betrouwbaar man, niet te doen.

Én gereden dat er met die bakken wordt...als ze niet stilstaan

Comment

'k Heb m'n tijd genomen om een duidelijke uitleg neer te schrijven hoe het optiebeleid jaren '70-'80 in mekaar zat voor het gros van de Japanse merken.
                                      Faust heeft dat grotendeels bevestigd door wat te verduidelijken, wat wil je nog meer?

En indien je er dan toch zó geïnteresseerd in bent, neem dan even contact op met Toyota Belgium, vraag naar de geschiedenis en post ze hier dan ook effe.

Waar staat op 1? Je blijft maar zeiken hé

Comment

• Comment

Men moet maar even naar 'mijn auto' langsgaan. 3 Passat's van de laatste generatie aanwezig op 't forum: 3x vodden. Motoren die niet starten, rammels alom, batterijen die na 2 dan stilstaan volledig leeg zijn, de garage die moet langskomen...betrouwbaar man, niet te doen.

Én gereden dat er met die bakken wordt...als ze niet stilstaan
                                          Altijd maar lachen. Ik heb ook dit gepost

Een vriend van mij had begin vorig jaar de nieuwe Honda Civic gekocht. De eerste dag toen hij hem kwam voorstellen ging zijn centralslot niet alsook zijn radio weigerde te werken. Ik vond het sneu voor hem, en zei hem dat hij morgen eens rustig al de gebruiksaanwijzingen eens ùaar moest doornemen. 's Anderdaags starte de wagen niet en zijn ze hem komen halen. Hij heeft 1 maand in de garage bij zijn dealer gestaan, en dat voor een auto waar hij 1 dag in bezit had! Na herstelling van 1 maand is hij een week later gestolen. Voor hem een geluk dat hij terug zijn vertrouwd merk(Opel) terug kon kopen.

Als we nu naar de F1 kijken en ook constant de Honda van Button of van Barichello zien uitvallen met technische problemen, dan leggen we ook altijd de link dat het merk toch echt niet deugt.

Probeer diene link van F1 en personenwagens maar uit iemands hoofd te krijgen die zo iets voor heeft gehad
                                          (al vind ik het triestig om hem te zetten)

Comment

Working...
                                          X