Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En aangezien de lage score van de duitsers in de test-aankoop test, door jezelf en enkele anderen, voor 'n groot deel worden toegeschreven aan 't feit dat met die wagens 'gereden' wordt mogen we er vanuit gaan dat er in de autointernationaal-test niet gereden is, of zoiets?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
      Tuurlijk wel ,dat is helemaal hetzelfde onderzoek.
      Is inderdaad hetzelfde onderzoek, dat in het eerste nummer van Test-Aankoop van 2008, verschenen is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
        En aangezien de lage score van de duitsers in de test-aankoop test, door jezelf en enkele anderen, voor 'n groot deel worden toegeschreven aan 't feit dat met die wagens 'gereden' wordt mogen we er vanuit gaan dat er in de autointernationaal-test niet gereden is, of zoiets?
        Juist wel, ze kijken naar hoveel er gereden is met de wagen.

Dekra vermeldt:
        Der neue DEKRA Mängelreport: Näher an der Realität:

Von der Konzeption her ist der DEKRA Mängelreport 2008 ein absolutes Novum. Als Datenbasis für den Mängelreport 2008 nutzte DEKRA cirka 15 Millionen Untersuchungen aus den vergangenen zwei Jahren. Dabei gingen nur die Fahrzeugtypen in die Auswertung ein, von denen ausreichend viele geprüft wurden. Wurde eine Anzahl von mindestens 1.000 geprüften Fahrzeugen in einem Laufleistungsbereich nicht erreicht, werden in dieser Laufleistungsgruppe keine Aussagen über das Modell gemacht. Im DEKRA Mängelreport 2008 werden 150 Modelle portraitiert.

Wichtigste Neuerung ist die Mängelauswertung nach Laufleistungsklassen. Die bei Untersuchungen festgestellten Mängel werden nicht mehr nach Altersgruppen ausgewertet, sondern nach Laufleistungsklassen. Der Grund: „Der technische Zustand eines Fahrzeuges hängt wesentlich stärker von der Laufleistung als vom Fahrzeugalter ab“, erklärt Klinke. „Die Auswertung nach Laufleistung ist somit viel näher am Bedarf des Gebrauchtwagenkäufers, der sich über fahrzeugspezifische Besonderheiten informieren möchte.“

Durch die Differenzierung vermeidet der DEKRA Mängelreport den bisherigen unrealistischen Vergleich von beispielsweise einem wenig gefahrenen Kleinwagen mit einem Fahrzeug der Oberklasse mit hoher Laufleistung. Deshalb wurde folgende Unterteilung als Basis für die Auswertung gewählt:

Minicars/Kleinwagen und Kompaktklasse wurden in den Laufleistungsgruppen von 0 bis 30.000 km, 30.000 bis 60.000 km sowie 60.000 bis 90.000 km bewertet. Bei den Minicars/Kleinwagen bis 30.000 km belegte der Mitsubishi Colt den ersten Platz. In der Kompaktklasse ist der BMW 1er der Primus. In der Kategorie bis 60.000 km haben der Mazda 2 bei den Minicars und den Skoda Oktavia in der Kompaktklasse die Nase vorn. Die Gruppe bis 90.000 km dominieren der Honda Jazz bei den Minicars/Kleinwagen und den VW Golf V in der Kompaktklasse.
        Die Mittelklasse, Obere Mittelklasse/Oberklasse, Sportwagen/Cabrios, Geländewagen und Vans wurden in Gruppen von 0 bis 50.000 km, 50.000 bis 100.000 km und 100.000 bis 150.000 km zusammengefasst. In der Mittelklasse bis 50.000 km belegte der Peugeot 407 die Spitzenposition. Der Audi A6 siegte im Segment Obere Mittelklasse/Oberklasse, der Mercedes SLK bei den Sportwagen/Cabrios, der Hyundai Tucson bei den Geländewagen und der Seat Altea in der Fahrzeugklasse Vans. In der Gruppe bis 100.000 km belegte der Toyota Avensis in der Mittelklasse Platz 1, der Audi A8 im Segment Obere Mittelklasse/Oberklasse, der Audi A4 Cabrio bei den Sportwagen/Cabrios, der BMW X3 bei den Geländewagen sowie der VW Touran in der Fahrzeugklasse Vans. In der Laufleistungsgruppe bis 150.000 km liegen der Audi A4 in der Mittelklasse, der BMW 5er im Segment Obere Mittelklasse/Oberklasse, der Mazda MX-5 bei den Sportwagen/Cabrios, der BMW X5 bei den Geländewagen sowie der VW Touran in der Fahrzeugklasse Vans jeweils an der Spitze.
        Zweites Novum ist die typgenaue Auswertung. Im Unterschied zu allen anderen Berichten bietet der DEKRA Mängelreport auf Basis des großen Datenbestandes von DEKRA jetzt eine typgenaue Auswertung, zum Beispiel für die E-Klasse Typ W211 und nicht W210.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
          Juist wel, ze kijken naar hoveel er gereden is met de wagen.

Dekra vermeldt:
          Maar daarmee is het argument dat hier gebruikt werd om de lage plaats van ondermeer Opel, VW, Audi of MB te verklaren (cfr met die bakken wordt gereden) met de grond gelijk gemaakt...
          Last edited by ; 14/01/2008, 11:43.

Comment

• Hier zijn nog lijstjes waarover gezaagd kan worden .

Comment

• Ik kan het allemaal niet goed volgen, moet ik mij nu zorgen maken over mijn fiat?

Ik neem aan dat de scores in % zijn, dus 88% is toch niet slecht (als ik denk aan schoolresultaten), zijn er eigenlijk merken die zelfs niet op de lijst met een slechtere score?

Comment

• Ik haak even in op het artiekel dat gepost werd. Hebben jullie al een Dodge Avanger vanbinnen gezien?

Ongelooflijk. Met het gedacht dat de techniek met dezelfde wanorde geproduceerd werd als de rest kan ik aannemen dat de Chrysler groep laatst komt.

Comment

Een 1800, ja. In de jaren '90 heeft er echter nooit een 1900psa-diesel in een corolla gezeten, enkele de 2000cc.

Bij de facelift van de corolla met ronde voorlampen in 2001 is de 1900psa-diesel ingevoerd om exact 10 maanden later er terug uit te vliegen en vervangen te worden door een zelf ontwikkelde commonrail (2.0 D4D). Zegt genoeg zeker
                  Als je weet dat ongeveer 7 op de 10 voor een diesel gaat, dan zou het op termijn pas verlieslatend zijn om niet zelf met een eigen diesel op de proppen te komen hé

PS: Maar zo goed zijn dan ook die commonrail diesels van Toyota ook nu weer niet, gezien BMW hem eerst moest verbeteren in de Mini waarop hij later dan toch niet meer van Toyota kwam
                  Last edited by ; 15/01/2008, 22:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door exile Bekijk Berichten
                    De mijne is beter dan de jouwe, sliep sliep sliep. Hoe is het mogelijk.
                    Boys with toys.

Comment

Een 1800, ja. In de jaren '90 heeft er echter nooit een 1900psa-diesel in een corolla gezeten, enkele de 2000cc.

Bij de facelift van de corolla met ronde voorlampen in 2001 is de 1900psa-diesel ingevoerd om exact 10 maanden later er terug uit te vliegen en vervangen te worden door een zelf ontwikkelde commonrail (2.0 D4D). Zegt genoeg zeker
                      Lag dit niet aan het hoge verbruik + lawaai?

Wij hebben een corolla 1900psadiesel gehad, 4jaar en ruim boven de 100 000km mee gereden. Altijd buiten gestaan en veel zware lasten getrokken.

Verbruik bij vlotte rijstijl was 13l voor de rest geen problemen mee gehad.

Anyway, zo'n lijsten neem je best met een korrel zout, immers niet iedereen reageerd.

+ Als het slecht is zeggen de mensen het sneller.

Comment

• Interessante link:
                        kliknekeerhier

Dat Mazda wederom als betrouwbaarste merk uit de bus komt verbaasd niemand meer, maar verder zijn er toch enkele opmerkelijke resultaten in dit TÜV-rapport...
                        KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                          Als je weet dat ongeveer 7 op de 10 voor een diesel gaat, dan zou het op termijn pas verlieslatend zijn om niet zelf met een eigen diesel op de proppen te komen hé

PS: Maar zo goed zijn dan ook die commonrail diesels van Toyota ook nu weer niet, gezien BMW hem eerst moest verbeteren in de Mini waarop hij later dan toch niet meer van Toyota kwam

Mooi om dit topic hier effe te volgen, hier ben je wel effe zoet mee
                          Ik moet wel zeggen dat ik vind dat Stefanus heel veel gelijk heeft, net als Faust? BMW Z4 M, Kleinen Joris, en nog een paar anderen die Aziaten willen verdedigen.
                          Neem nu die spiegels :
                          Inderdaad kloppen die foto's van euro wagens met twee spiegels, bij de Aziaten ginder ver was dit niet zo erg van toepassing, was niet nodig, dus waarom ze er op zetten ?
                          Maar hier vond men dit ook eerst niet zo erg van toepassing, maar sommigen zagen wel het nut hiervan in, en wat gebeurde er ? Inderdaad, de rechter spiegel werd links geplaatst, want deze kon men gewoon veranderen door hem om te draaien, en dit kon men ook bij de Aziaten doen, maar daarvan laat men hier geen foto's zien, tja ... wie heeft nog foto's van vroeger en net waar er juist die auto opstaat met twee spiegels.

De diesel in de Toyota van Renault :
                          Inderdaad hier heeft deze ingezeten, voor nog geen jaar denk ik, er kwamen teveel stukken aan, wat Toyota liet besluiten om er zelf eentje in te steken van hun eigen. Waarom niet direkt er eentje inleggen van hun ? Omdat deze wagen een Toyota motor had, maar een 2.2 D welk niet goed voor de tax hier was, maar de wagen was feitelijk niet voor de Euro markt bestemd in eerste plaats, wel voor de Aziatische en Ami markt, toen ze zagen dat de wagen wel ook hier gelieft was hebben ze hem uitgerust met een 2.0 van hun eigen.

Iedereen moet nu toch wel toegeven dat een Aziatische wagen heel betrouwbaar is hé, maar hiermee wil ik niet zeggen dat een Euro-wagen dit niet zou zijn, die bestaan ook. ( als je lang zoekt lol - grapje )
                          Neem nu bv Toyota, die staan wel op de eerste plaats van meest verkochte wagen hé, als die niet betrouwbaar zou zijn kunnen ze ook niet op de eerste plaats staan, ze hebben in het land van de auto : Amerika, DE Amerikaanse wagen van de troon gestoten, volgens mij wil dit wel wat zeggen. En dit is een feit.
                          Corolalala is tot nu toe nog steeds een van de toppers in betrouwbaarheid ..... over gans zijn lijn van toen hij in het begin uitkwam !
                          Nee, een Aziaat is zeker betrouwbaar.
                          Maar iedereen hier heeft wel een punt.
                          Mercedes, Audi, Porsche, VW, enz heeft ook nog steeds zijn onbetrouwbare elektriciteit, MB heeft zelfs heel hard hiermee gesukkeld, en nog. Nieuwe MB uit de garage en in panne, niet te vinden wat, wagen van 100.000 €. Raar maar waar, en dit voor zo een groot merk.
                          Is niet voor niets dat je bij de meeste Aziaten 5 jaar waarborg krijgt, bij welk Euro merk krijg je dit ook ?

Wat Tulpje hier zegt houd feitelijk ook geen steek :
                          Mini wou de beste en betrouwbaarste motor als Diesel in hun wagen, tuurlijk het was een gans nieuw cocept van BMW, deze wagens mochten niet met stukken opgezadeld worden, dus het beste alleen was goed.
                          BMW heeft ook een diesel, waarom deze er niet in ?
                          Moesten ze eerst van Toyota leren hoe je een kleine krachtige motor maakt ? Net zoals VW een ganse 4x4 van Toyota moest hebben om een ganse 4x4 te leren maken ? Pick-Up - Tara ( nee dit is de naam niet maar trekt erop, kan er niet opkomen ) versus Hi-Lux. Twee dezelfde wagens maar de ene met logo VW en de andere Logo Toyota, maar beiden Toyota.
                          BMW heeft steeds een sportieve uitstaling gehad dus deze mini moest dit ook hebben, logisch dat de motor moest opgefokt worden en aangepast worden zoals BMW het wilde. Maar dit bewijst ook weeral dat bij dergelijke motor wel het een en ander kan veranderd worden zonder stukken te rijden.
                          Wil je een BMW hebben die vooruit gaat, moet je ook een motor nemen die dit kan en hiervoor voorzien is, als je hiervoor een gewone BMW motor zou nemen, dan zal je niet veel kunnen veranderen, of je zit met een heel andere motor als je begrijpt wat ik bedoel.
                          Je koopt een wagen voor wat hij moet dienen, je moet geen kleine Suzuki kopen om te gaan racen, wil je dit toch dan neem je een kleine Suzuki die daarvoor bestemd is, wil je een kleine wagen om te winkelen dan neem je de andere kleine met kleine motor.
                          Wist je dat er tot op vandaag nog Corolas van vroeger mee rijden in racen, en het daar zelfs nog goed doen ook.
                          Tja de Corola van bompa heeft veel racen / ralleys gewonnen, maar die waren natuurlijk ook aangepast, maar de anderen ook.
                          Bompa zijn wagen is wel veel verkocht geweest, als die allemaal in de garage bleven staan, wie kocht dan de andere Corolas ?
                          Bompa rijd ook met een MB en een BMW en een Porsche en een Audi en een .... zijn dit dan allemaal bompa wagens ?
                          Onze meer gekleurde medemensen in onze samenleving rijden ook veel met deze Duitse wagens, zijn het daarom .......wagens ?
                          Nee toch !
                          Ik denk dat veel mensen met verstand een wagen kopen, kijk alleen al naar de garantie -> Aziaten 5 jaar, dit is toch wel mooi meegenomen.
                          Opties te betalen bij Euro wagens, bij Aziaten toch al veel standaard.

Aziaten voor in de garage te zetten ? Dat geloof je nu toch zelf niet.
                          Hier word en werd mee gereden zenne, en ze blijven rijden.
                          Met de euro-wagens ook zenne, alleen staan deze meer in de garage om versleten delen te vervangen, logisch dat de motor lang meegaat, hij blijft nieuw.
                          Stukken duurder van een Aziaat ? Dat zou ik niet zo zeggen, je rijd er geen stukken mee.
                          Koop een MB bv, wat krijg je van je aankoop bedrag nog terug na 5 jaar ?
                          Dat zal gene vette zijn denk ik. Bij een Aziaat daarentegen ....

Ik wil hier geen wagen van iemand afbreken, vere van, want iedereen is trots op zijn wagen al is het een 2 pk-tje, wat ik ook tof vind en heel betrouwbaar is !
                          Maar wel realistisch zijn en kunnen toegeven dat niet alleen jou wagen de top is.
                          Het komt toch hier oip neer dat een dure wagen duur blijft kosten : taxen, benzine, noem maar op, tja .... een kleine wagen kan ook veel kosten aan benzine :-)
                          We moeten toch allemaal werken voor ons geld, dan heb ik liever een wagen van 3000 € waar ik na 10 jaar nog 500 € van krijg dan een wagen van 30.000 € waar ik na 10 jaar nog 5000 € van terug krijg.

Als ik veel geld moest hebben : een Lexus voor mij, daar kan toch geen Europeaan tegenop
                          ( wel bij ongeveer dezelfde wagen blijven hé ! )
                          Last edited by ; 10/06/2008, 08:54.

Comment

• Van Honda kan ik het bevestigen (volgens mij de beste auto die er is),van Mazda weet ik het niet. (ik denk wel dat deze ok zijn).
                            Maar Toyota zo betrouwbaar? Ze zijn niet slecht hé,maar het wordt eens tijd dat die gedachte dat ze zoveel beter zijn dan d andere doorprikt wordt. Ik wed er zelfs om dat je met een Mondeo 2.2TDCi minder problemen gaat hebben dan met een Avensis 2.2D4D
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Afgelopen weekend op de E40 twee Mazda's met pech langs de weg zien staan. Een Mazda 6 en een Mazda 323F. Betekent dit nu dat Mazda onbetrouwbaar is? Neen. Het heeft allemaal te maken hoe de persoon zijn/haar wagen onderhoudt. Het maakt niet uit van welk merk een auto is zolang het maar correct wordt onderhouden. Zo zie ik dagelijks veel oude (lees uit de jaren '80) Duitse, Franse, Japanse en Zweedse auto's rondrijden. Ik hoop dat de mijne ook zolang kan mee gaan.

Comment

• Dat klopt,onderhoud is zeer belangrijk. Maar zaken zoals electronica problemen ed kan je met het beste onderhoud niet voorkomen hé. Nazicht in een degelijke garage en bv regulier uitlezen van foutcodes (bij een onderhoudsbeurt) kunnen mischien al een stap in de goede richting zijn,maar toch......
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Ik vraag me toch af hoe het kan dat die japanse merken beter scoren dan een bmw of MB?
                                  Is het door een teveel aan electronische snufjes of andere zodat de kans dat er iets foutloopt groter? Want ik kan me moeilijk inbeelden dat de kwaliteit van die japanse wagens hoger ligt dan die van de Duitsers?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                    Ik wed er zelfs om dat je met een Mondeo 2.2TDCi minder problemen gaat hebben dan met een Avensis 2.2D4D

Comment

• Idd., electronische stoornissen heb je niet in de hand. Tegenwoordig is een auto een rijdende computer. Op de duur moeten wij een anti-virus installeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                        Want ik kan me moeilijk inbeelden dat de kwaliteit van die japanse wagens hoger ligt dan die van de Duitsers?
                                        Waarom?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                          Ik vraag me toch af hoe het kan dat die japanse merken beter scoren dan een bmw of MB?
                                          Is het door een teveel aan electronische snufjes of andere zodat de kans dat er iets foutloopt groter? Want ik kan me moeilijk inbeelden dat de kwaliteit van die japanse wagens hoger ligt dan die van de Duitsers?
                                          Is ook niet. Europese wagens zijn van een zeer hoog niveau en bv BMW durf ik beter te noemen als Toyota. (Honda en Subaru zijn mischien wel uitz,dat is een klasse apart waar niemand anders aankan).

Ook die garanties is dikke kul. De Europese (en vooral die van Jaguar) garantie zonder kilometer beperking zeggen mij meer dan die 150 000km beperkte garanties van merken als Kia en Toyota. Enkel reclamestunts.

Comment

Working...
                                          X