Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DC2 Bekijk Berichten
    Als je stukken krijgt met een aziaat, dan val je ook wel eens achterover wat die dingen kosten...
    Vertel?

Laatst een koplamp moeten laten vervangen wegens schade, heeft me 170 euro gekost, waarvan 150 euro voor 't stuk. Ik vind dat niet duur, en dat is nochtans geen courant stuk.

Comment

Als je stukken krijgt met een aziaat, dan val je ook wel eens achterover wat die dingen kosten...

Daar hoor ik nogal eens iets van, meestal van mensen die geen of nooit een Aziaat hebben / gehad hebben, klopt dus langs geen kanten.
      Trouwens ze rijden praktisch geen stukken, tov een europeaan.

Mijne maat reed met een Cherokee, motor na drie jaar stuk, nieuwe motor, 15.000 € kosten !
      Heeft nu een Land-Cruiser gekocht, 120.000 km en nog nooit kosten aan gehad.
      Deze zijn wagens moeten dus werken, heeft een bouwbedrijf in Arendonk, alle dagen zware lasten en remorken trekken.
      Hij zegt het ook : had ik dit maar vroeger geweten.

Ik rij voor het moment ook een US-car, zwijg me wat deze kosten aan stukken !
      Ik heb al vanalles gereden en ik kom tot de conclusie dat de Jappen toch goedkoper zijn, want deze rijden bijna geen stukken. En als ze eens stukken rijden valt dit meestal onder garantie van 5 jaar.

Comment

• Het zit inderdaad voor 'n groot deel tussen de oren. De prijzen liggen gemiddeld zeker niet hoger dan een Europees merk. Toyota heeft trouwens hun Europees verdeelcentrum voor wisselstukken in Diest liggen, van ver moeten ze dus niet komen

Owja, als we 't over dure stukken hebben, dit (http://www.autoforum.be/showthread.php?t=31986) noem ik pas duur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten

Er was hier een paar maanden geleden iemand waarvan z'n Zafira bij regenweer regelmatig gewoon uitviel (!!). Die kerel kon daar mee leven en vond zijn wagen, buiten dat 'kleine' probleempje, best betrouwbaar. Sorry hoor, maar een wagen die bij regenweer gewoon uitvalt is onbetrouwbaar. Punt!
          Zo ken ik ook vele oudere mensen die een Toyota van 15 jaar en meer hebben met 50.000 km's en altijd heel tevreden van zijn

Dat de marktwaarde van Toyota groot is, is niet moeilijk te verklaren. Overal zie je reclame's opduiken, en reclame verkoopt en beïnvloed de mensen die niet weten hoe of wa te kiezen(voor de meeste dan toch ). Dan zwijgen we nog over de kleine lettertjes over hun 5 jaar waarborg, waar staat of max.150.000 km's )

Ik heb al die saaie Toyota reclame's als échte autoliefhebber écht niet nodig.

Wat wel grappig is dat Toyota veel geld in de F1 wegsmijt, en al 6 jaar achter elkaar zit te zeggen dat ze voor het WK gaan dit jaarZe hebben nog niet eens een overwinning in al die jaren weten te bemachtigen, laat staan een WK Idem voor Honda.

Waar blijft hun kennis als zogezegd "beste"???
          Last edited by ; 18/06/2008, 22:57.

Comment

Het zit inderdaad voor 'n groot deel tussen de oren. De prijzen liggen gemiddeld zeker niet hoger dan een Europees merk. Toyota heeft trouwens hun Europees verdeelcentrum voor wisselstukken in Diest liggen, van ver moeten ze dus niet komen

Owja, als we 't over dure stukken hebben, dit (http://www.autoforum.be/showthread.php?t=31986) noem ik pas duur
            toyota wel...

onze mitsubishi's daarintegen... WTF!!!!

die hulpstukken waren echt duur!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
              toyota wel...

onze mitsubishi's daarintegen... WTF!!!!

die hulpstukken waren echt duur!
              Zo duur zijn die toch niet.

Comment

Vertel?

Laatst een koplamp moeten laten vervangen wegens schade, heeft me 170 euro gekost, waarvan 150 euro voor 't stuk. Ik vind dat niet duur, en dat is nochtans geen courant stuk.

Wel, ik rij nu al vijf jaar japans (150.000km totaal), in al die tijd heb ik alleen nog maar één ding moeten vervangen, een wiellager.
                Dat was toen ik mijn civic nog niet zo lang had, het heeft me rond de €160 gekost (niet officiele garage). Heb toen nog met de garagist gesproke, die zei nog; ja bij een ford is het drie keer goedkoper, maar dan staat ge hier ook wel vier keer meer
                En over het algemeen hoor ik dat Honda pokkeduur is in onderdelen...

Comment

• Maar Toyota is echt Honda niet hoor. Toyota was 10 jaar geleden even betrouwbaar dan Honda,ok. Maar dat is nu echt wel gedaan hoor.

Bovendien is er ook nog een veel belangrijker verschil tussen beide merken op gebied van rijden. Wegligging,Motorsensaties,.....
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Wel, ik rij nu al vijf jaar japans (150.000km totaal), in al die tijd heb ik alleen nog maar één ding moeten vervangen, een wiellager.
                    Dat was toen ik mijn civic nog niet zo lang had, het heeft me rond de €160 gekost (niet officiele garage). Heb toen nog met de garagist gesproke, die zei nog; ja bij een ford is het drie keer goedkoper, maar dan staat ge hier ook wel vier keer meer
                    Dus een wiellager vervangen in een officiele ford-garage kost dan ongeveer 53 euro? Sorry, daar geloof ik geen reet van. Het gemiddeld uurloon ligt zelfs hoger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                      Zo ken ik ook vele oudere mensen die een Toyota van 15 jaar en meer hebben met 50.000 km's en altijd heel tevreden van zijn
                      Ik ken mensen die slaapproblemen hebben. Ze horen hun Peugeot zo wegroesten. Nochtans had ik geen roest aan m'n 406 Van horen zeggen zegt meestal niks, tulip.

Denk jij werkelijk dat Toyota zou blijven verkopen wanneer ze bucht met 5 jaar garantie aan de man zouden brengen?

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                      Dat de marktwaarde van Toyota groot is, is niet moeilijk te verklaren. Overal zie je reclame's opduiken, en reclame verkoopt en beïnvloed de mensen die niet weten hoe of wa te kiezen(voor de meeste dan toch ). Dan zwijgen we nog over de kleine lettertjes over hun 5 jaar waarborg, waar staat of max.150.000 km's )
                      Ik heb een flauw, zeer flauw vermoeden dat de VAG-groep in zijn totaliteit meer reclame maakt dan Toyota. Weten die dan ook niet wat ze kopen? Maar zoek gerust nog een reden

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                      Ik heb al die saaie Toyota reclame's als échte autoliefhebber écht niet nodig.

Wat wel grappig is dat Toyota veel geld in de F1 wegsmijt, en al 6 jaar achter elkaar zit te zeggen dat ze voor het WK gaan dit jaarZe hebben nog niet eens een overwinning in al die jaren weten te bemachtigen, laat staan een WK Idem voor Honda.

Waar blijft hun kennis als zogezegd "beste"???
                      Je slaat de nagel op de kop. Dat is de gedrevenheid van de Japanners. Ze doen het helemaal niet goed, dat geef ik zelf toe. En volgens mij waren ze ook al lang beter thuis gebleven. Maar ze blijven doorduwen.

Toen Toyota 60 jaar geleden wagens begon te verkopen in Europa gingen grootmachten als de Duitsers en GM die plastic jappen 'es snel effe weg concureren. De Jappen zijn echter blijven doorduwen, met hun eigenzinnige, vaak lelijke, modellen. En waar staan ze vandaag? Volkswagen beschouwt hen op wereldgebied ondertussen als hun grootste concurent

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      Maar Toyota is echt Honda niet hoor. Toyota was 10 jaar geleden even betrouwbaar dan Honda,ok. Maar dat is nu echt wel gedaan hoor.
                      Das écht wel gedaan? Dus jij hebt een uitgebreid marktonderzoek gedaan? Of is 't nonkel roger die dat vindt?

Ze zijn een plaatsje gezakt in de betrouwaarheidsrankings, dat klopt. Als jij concludeert dat hun betrouwbaarheid daarmee voorbij is, wat vind je dan van Volkswagen of Mercedes? Die halen zelfs de 50% niet.

En neen, Rover mag NIET in je antwoord voorkomen

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      Bovendien is er ook nog een veel belangrijker verschil tussen beide merken op gebied van rijden. Wegligging,Motorsensaties,.....
                      Dat lijken jullie niet te (willen) snappen he, er zijn nu eenmaal (héél wat) mensen die geen reet geven om wegligging. Die hoeveen niet klaar te komen op 't geluid van hun motor...die willen in een degelijke, betrouwbare wagen rijden.
                      Last edited by ; 19/06/2008, 10:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

Die wegligging zal in elk geval stukken beter zijn dan bv een BMW, welk bekend staat als echt niet goed, en dat is nu zo een groot en duur merk.
                        Die mannen hun gat slaagt ook direkt uit als het een beetje nat is, hoeft nog niet altijd nat hiervoor te zijn. Je moet het nog altijd kunnen van een motorkracht op de aandrijving over te brengen, dit kunnen ze blijkbaar na al die jaren nog steeds niet. Ondanks al hun dure elektronika.

Wie heeft ooit het filmpje gezien met de ( mislukte ) reklame bij MB, waar dat de wagen uitgerust werd met het radar-systeem om automatisch te stoppen bij bv mist, de test werd uitgevoerd met kunstmatige mist met op het einde een wagen die geparkeerd stond, de wagen met radar begon te rijden en ..... tja, je kan het voorstellen .... volle krammel in de andere hé.
                        Is al een tijdje geleden, maar het zit er nog niet in hé, ze zullen misschien wachten op de jappen die het fatsoenlijk en goedkoper en betrouwbaarder zullen maken, om het in de wagens te zetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                          Die wegligging zal in elk geval stukken beter zijn dan bv een BMW, welk bekend staat als echt niet goed, en dat is nu zo een groot en duur merk.
                          Die mannen hun gat slaagt ook direkt uit als het een beetje nat is, hoeft nog niet altijd nat hiervoor te zijn. Je moet het nog altijd kunnen van een motorkracht op de aandrijving over te brengen, dit kunnen ze blijkbaar na al die jaren nog steeds niet. Ondanks al hun dure elektronika.
                          Jij weet duidelijk niet waarover je spreekt als het op wegligging aankomt.
                          Ten eerste, de meeste BMW's hebben een uitstekende wegligging. Ze bieden ook veel rijplezier, door hun achterwielaandrijving.
                          'Die mannen hun gat slaagt ook direkt uit als het een beetje nat is'
                          Dit noemen ze overstuur. Hoe weet je dat? Mee gereden? Of 'van horen zeggen'? Vroeger was dit zo. Met de huidige elektronica is dit al veel minder het geval. De meeste BMW's krijgen een licht onderstuurd karakter mee, af fabriek, omdat dat veiliger is voor de normale mens. Als het een beetje regent zie ik nochtans geen enkele BMW oversturen hoor, of de bestuurder moest het echt uitgelokt hebben (lees: willen)
                          Op zo'n moment zal ik met m'n voorwielaangedreven Mazda al lang beginnen ondersturen, en m'n neus zal naar de buitenkant van de bocht beginnen gaan.
                          Ten tweede: 'je moet nog altijd je motorkracht op de aandrijving kunnen overbrengen, zij kunnen dit na al die jaren nog steeds niet'.
                          Goed. Doe de test! Zet mijn mazda naast een BMW met gelijk vermogen (of voor mijn part mag de BMW het dubbel hebben). Ik zal het eerst doorslippende wielen hebben. Als je met een voorwielaangedreven auto bij zware regenval in een draai moet starten, dan is de kans supergroot dat je wielen zullen doorslippen. Ze moeten sturen + krachten overbrengen. In de regen komen ze daardoor al vlug buiten de cirkel van Kamm. Bij achterwielaangedreven auto's worden de taken verdeeld waardoor je efficiënter van je plek komt. Wat jij zegt is dus, met alle respect, de grootste zever.

Wie heeft ooit het filmpje gezien met de ( mislukte ) reklame bij MB, waar dat de wagen uitgerust werd met het radar-systeem om automatisch te stoppen bij bv mist, de test werd uitgevoerd met kunstmatige mist met op het einde een wagen die geparkeerd stond, de wagen met radar begon te rijden en ..... tja, je kan het voorstellen .... volle krammel in de andere hé.
                          Is al een tijdje geleden, maar het zit er nog niet in hé, ze zullen misschien wachten op de jappen die het fatsoenlijk en goedkoper en betrouwbaarder zullen maken, om het in de wagens te zetten.
                          Dat die MB tegen die andere auto gereden is, is dacht ik omdat die test binnen is uitgevoerd. De precieze details vraag je best aan Carlito, die wist daar meer van.

Comment

• Daar twijfel ik niet aan. Een BMW koper heeft immers ook andere eisen dan een Mazda of Toyota-koper.

Comment

'k was trouwens net Trendax' topic over z'n Golf IV aan 't lezen. Die kerel heeft z'n distributieriem laten vervangen & 'n onderhoud laten doen. Tesamen €900. Zo veel goedkoper zijn Europeanen dan ook weer niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                                Zo duur zijn die toch niet.
                                redelijk wel hoor... ik weet niet hoe het nu zit. Maar vroeger moest alles van japan komen...

voor onze space wagon hebben we dan maar hyundai santana onderdelen gebruikt Die hadden de mallen van de oude mitsu opgekocht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                  Jij weet duidelijk niet waarover je spreekt als het op wegligging aankomt.
                                  Ten eerste, de meeste BMW's hebben een uitstekende wegligging. Ze bieden ook veel rijplezier, door hun achterwielaandrijving.

Dit noemen ze overstuur. Hoe weet je dat? Mee gereden? Of 'van horen zeggen'? .
                                  Nee .... er bijna mee verongelukt, dus uit eerste hand !!!!
                                  En dit is nog maar 3 jaar geleden zenne, met een nieuwe.
                                  Net voor mij ook eens zelf gezien hoe een vrouwtje tegen lage snelheid uit de bocht en over kop ging. Ook iets van een 3 jaar geleden.
                                  Bijde wagens dus wel degelijk vol electronica om dit te voorkomen.

En nu niet direkt beginnen met : ik heb ook eens ooit een Mazda of Nissan of .... gezien.
                                  Dit is enkel een antwoord op je vraag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                                    Nee .... er bijna mee verongelukt, dus uit eerste hand !!!!
                                    En dit is nog maar 3 jaar geleden zenne, met een nieuwe.
                                    Net voor mij ook eens zelf gezien hoe een vrouwtje tegen lage snelheid uit de bocht en over kop ging. Ook iets van een 3 jaar geleden.
                                    Bijde wagens dus wel degelijk vol electronica om dit te voorkomen.

En nu niet direkt beginnen met : ik heb ook eens ooit een Mazda of Nissan of .... gezien.
                                    Dit is enkel een antwoord op je vraag.
                                    Doe toch niet zo dwaas man. BMW wordt in het auto-circuit algemeen geprezen als een auto met een uitstekende wegligging en rijgedrag. Waarom denk je dat er tijdens allerlei races(touring cars, 24u,..) zoveel BMW´s rondrijden? Omdat ze een slecht weggedrag hebben?

Als je met een auto tegen lage snelheid uit de bocht gaat dan lijkt me er iets anders aan de hand te zijn dan een slecht weggedrag. Een slecht stuurgedrag of 1 of ander mechanisch defect bv.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                      Doe toch niet zo dwaas man. BMW wordt in het auto-circuit algemeen geprezen als een auto met een uitstekende wegligging en rijgedrag. Waarom denk je dat er tijdens allerlei races(touring cars, 24u,..) zoveel BMW´s rondrijden? Omdat ze een slecht weggedrag hebben?
                                      .
                                      Lage snelheid bedoel ik tegen 60/hr in een flauwe bocht bij nattigheid, op een baan waar je 70 mag rijden.
                                      Maar je moet me niet geloven hoor, ik geloofde het eerst ook niet, tot ik de vrouw ging helpen om eruit te komen.
                                      De eigenaars van het huis zeiden ook direkt : te hard gereden, ik zei direkt dat ik er achter reed en dat ze maar 60 reed, die geloofden het ook niet.

Dus heeft een Toyota Yaris ook een heel goed weggedrag ?
                                      Want die worden ook geprezen voor hun weggedrag, en daar hebben ze ook o.a. een Yaris-Cup van, als ik jou goed begrijp.

En euhh.... rijden deze wagens standaard rond of is gans de wagen aangepast zodat je een gans andere wagen krijgt. ?
                                      Dit kan je dus niet vergelijken hé
                                      Last edited by ; 19/06/2008, 13:13.

Comment

• jajaja.... toyota is het allerbeste en wij zijn achterlijke idioten dat we er niet voor gekozen hebben!!

dank je hot rod, je hebt m'n ogen waarlijk geopend!!

Comment

• Tja bij de ene duurd het wat langer dan bij de andere hé.

Maar toch blij dat ik heb kunnen helpen.

Comment

Working...
                                          X