Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens
Collapse
X
-
jullie ook oogkleppen hé. Het enige verschil is dat jullie die stomme statistieken zomaar slikken en dat ik me enkel op ervaring baseerBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenjullie ook oogkleppen hé. Het enige verschil is dat jullie die stomme statistieken zomaar slikken en dat ik me enkel op ervaring baseer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenjullie ook oogkleppen hé. Het enige verschil is dat jullie die stomme statistieken zomaar slikken en dat ik me enkel op ervaring baseer
Ik baseer mij enkel op mijn eigen ervaringen en in tegenstelling veel zeveraars in dit topic heb ik die met meerdere merken zoals Toyota en Rover.
Comment
-
ik heb een voorliefde. Ok. Maar ik heb geen moeite te zeggen dat het Honda Legend waarschijnljk de beste auto op de wereld is.
Maar een Yarisje een goede auto noemen? Waarom? Betrouwbaarheid: noppes,Rijplezier:noppes,Afwerking:noppes
En wat de Rover 820Sterling betreft,ik zou eens willen zien wat er zou gebeuren als ik dat allemaal (aanhangers met oudijzer,vervoer van oldtimers op de aanhanger,...) met de Yaris of Corolla zou doen. Die stuikten in één.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Toyota maakt nog altijd andere autos dan een Yaris en Corolla.
En als het zon slechte autos zouden zijn, waarom zie ik dan zovaak een Yaris of Corolla rondrijden? Dan zouden die mensen toch allemaal snel overschakelen op een andere auto. Het zal geen geweldige auto zijn maar een goede auto waarmee veel mensen zich tevreden mee stellen.
En een 800 vergelijken met een Yaris of Corolla als trekwagens... Dan kan ik ook beginnen over het verschil tussen een LandCruiser en een 800.
Comment
-
Welke ervaring ?? heb je ooit een Toyota gehad ??- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Even een voorbeeldje geven: we hebben ooit een opel gehad met ENORM veel problemen, er was altijd wel iets, sindsdien kopen wij nooit meer een opel. Maar ik zal NOOIT een opel onbetrouwbaar noemen, dat zou wel heel kortzichtig zijn.
Het enige waar men zich op kan baseren op vlak van betrouwbaarheid zijn de statistieken. Mij geen probleem als jij vindt dat daar een onbetrouwbare statistiek in zit. Maar je kan er toch niet om heen dat er meerdere statistieken keer op keer bevestigen dat Toyota garant staat voor een grote betrouwbaarheid?
Thuis hebben we 2 jappen. Een yaris van de vorige generatie en een colt van de laatste generatie. Ik kan u verzekeren, de wegligging van de yaris is gewoon barslecht. Dat ding staat precies op fietswielen, bij elk bocht dat je ook maar een beetje te snel neemt beginnen de banden al te piepen of ga je slippen. Dit in tegenstelling tot de colt, bij deze moet je al ferm lelijk doen om de wagen grip te doen verliezen.
Ik wil gewoon aantonen dat zaken zoals wegligging perfect te argumenteren zijn uit eigen ervaringen, maar voor betrouwbaarheid is dat al helemaal iets anders.
Uiteindelijk is iemand zijn ervaring over betrouwbaarheid van een wagen maar een miniem percentage van een statistiek. En zeg nu 'ns eerlijk, wat betrouw je het meest: 0,0001 % van een statistiek of de volle 100%?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk BerichtenWelke ervaring ?? heb je ooit een Toyota gehad ??
Wss bedoelt ie dat met "die stuikten ineen"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk BerichtenLaat ons het eens effe hebben over de prijzen van het onderhoud, nu we daar toch zijn aanbeland.
Wat betaal je voor een klein / groot onderhoud na 60.000 km ?
Daar ben ik nu eens benieuw naar.
En laat ons nu niet met spek schieten en overdrijven, maar gewoon eerlijk, wat kost zoiets bij de verschillende merken ?
Zo dit eens niet interessant zijn om te weten ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenDe pannenstatistieken van ADAC geven weer een ander/beter beeld over de betrouwbaarheid van wagens. Hier scoren de Europese merken het hoogt/best
http://www.adac.de/images/Pannenstatistik2006_tcm8-179730.pdf
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenEen vriend van mij had begin vorig jaar de nieuwe Honda Civic gekocht. De eerste dag toen hij hem kwam voorstellen ging zijn centralslot niet alsook zijn radio weigerde te werken. Ik vond het sneu voor hem, en zei hem dat hij morgen eens rustig al de gebruiksaanwijzingen eens ùaar moest doornemen. 's Anderdaags starte de wagen niet en zijn ze hem komen halen. Hij heeft 1 maand in de garage bij zijn dealer gestaan, en dat voor een auto waar hij 1 dag in bezit had! Na herstelling van 1 maand is hij een week later gestolen. Voor hem een geluk dat hij terug zijn vertrouwd merk(Opel) terug kon kopen.
Als we nu naar de F1 kijken en ook constant de Honda van Button of van Barichello zien uitvallen met technische problemen, dan leggen we ook altijd de link dat het merk toch echt niet deugt.
Probeer diene link van F1 en personenwagens maar uit iemands hoofd te krijgen die zo iets voor heeft gehad
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk BerichtenDie wegligging zal in elk geval stukken beter zijn dan bv een BMW, welk bekend staat als echt niet goed, en dat is nu zo een groot en duur merk.Maar ja, deze topic is te Aziatisch gericht en deze personen hebben niets liever om zulke reactie (zoals die van jou) hier te lezen.
Comment
-
Welk van de Aziatisch liefhebbers gaat hier voor het eerst ook zijn gevonden pannen/betrouwbaarheidsstatistiek hier posten???
http://www.adac.de/images/Pannenstatistik2006_tcm8-179730.pdf
...
...
...
Ik wacht
Comment
-
Tja... ik zie in dat ADAC-document naarwaar je verwijst staan dat bij de Mercedes E-klasse slechts 3 op 1000 wagens pech heeft in hun eerste jaar.
't Moest dus weer lukken dat nét die van mijn pa na een goei 10.000km en vier maand ouderdom onlangs dienst weigerde (op vakantie dan nog).
Met statistieken kun je m.a.w. alles bewijzen.
Die van de ADAC geeft per bouwjaar het aantal wagens per 1000 exemplaren weer die pech hebben gehad. Het begint al met "Wat is pech ?". Geen idee hoe zij pech definiëren... is dat x aantal dagen in de garage moeten blijven voor herstelling, is dat moeten gesleept worden, is dat... ? Mss dat ze enkel de wagens tellen die ze zélf gesleept hebben... niet moeilijk dat MB er dan zo goed uitkomt: die hebben vaak een eigen sleepdienst.
Ik herinner me nog zo'n leuke statistiekjes van de ADAC, waar een Jaguar XJ van '95 of zo milieuvriendelijker bleek te zijn dan één of andere recente Seat TDI. Neen, als 't op statistiekjes aankomt, neem ik die van de ADAC met een zak zout (andere anders ook hoor).
En neen, ik heb geen binding met Japanse merken what-so-ever.
Ik durf gewoon de realiteit onder ogen zien dat Japanse wagens doorgaans de betrouwbaardere zijn. Maar de Europese merken hebben uiteraard andere kwaliteiten, kwaliteiten die me véél meer boeien: hartslagversnellend design, geschiedenis, ... een ziel of sfeer als je 't zo wilt noemen.Last edited by sibi; 20/06/2008, 02:21.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten_____________
Voor het vierde jaar op rij is een BMW-motor tot winnaar uitgeroepen van de International Engine of the Year-verkiezing. Een internationale jury kende de grootste eer toe aan de drieliter zescilinder benzinemotor met twinturbotechnologie die de 135i, de 335i en de X6 xDrive35i aandrijft. In totaal brachten 65 autojournalisten, uit 32 landen verdeelt over vier continenten, hun stem uit. Namens Nederland had journalist Jeroen Jongeneel (De Telegraaf) zitting in de jury. BMW won niet alleen de hoofdprijs, maar wist ook in vijf van de elf subcategoriën de jury te overtuigen.
Beste nieuwe motor van 2008: BMW 2.0 diesel met dubbele turbo (123d)
Milieuvriendelijkste motor van 2008: Toyota Hybrid Synergy Drive (Prius)
Sportiefste motor van 2008: Porsche 3.6 turbo (911 Turbo, 911 GT2)
tot 1 liter: Toyota 1.0 driecilinder
1.0 - 1.4 liter: VW 1.4 TSI (turbo en compressor)
1.4 - 1.8 liter: PSA-BMW 1.6 turbo
1.8 - 2.0 liter: VW/Audi 2.0 TFSI
2.0 - 2.5 liter: Subaru 2.5 boxer turbo
2.5 - 3.0 liter: BMW 3.0 zescilinder-in-lijn met dubbele turbo
3.0 - 4.0 liter: BMW 4.0 V8
Meer dan 4.0 liter: BMW 5.0 V10
Comment
-
Ja, en ?
Ik betwijfel of met "beste" "meest betrouwbare" bedoeld wordt in die verkiezing.
Meest vernieuwende, meest zuinige, meest all-round, meest opvallende, ... misschien, maar meest betrouwbare ? I doubt it.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenTja... ik zie in dat ADAC-document naarwaar je verwijst staan dat bij de Mercedes E-klasse slechts 3 op 1000 wagens pech heeft in hun eerste jaar.
't Moest dus weer lukken dat nét die van mijn pa na een goei 10.000km en vier maand ouderdom onlangs dienst weigerde (op vakantie dan nog).
Met statistieken kun je m.a.w. alles bewijzen.
Die van de ADAC geeft per bouwjaar het aantal wagens per 1000 exemplaren weer die pech hebben gehad. Het begint al met "Wat is pech ?". Geen idee hoe zij pech definiëren... is dat x aantal dagen in de garage moeten blijven voor herstelling, is dat moeten gesleept worden, is dat... ? Mss dat ze enkel de wagens tellen die ze zélf gesleept hebben... niet moeilijk dat MB er dan zo goed uitkomt: die hebben vaak een eigen sleepdienst.
Ik herinner me nog zo'n leuke statistiekjes van de ADAC, waar een Jaguar XJ van '95 of zo milieuvriendelijker bleek te zijn dan één of andere recente Seat TDI. Neen, als 't op statistiekjes aankomt, neem ik die van de ADAC met een zak zout (andere anders ook hoor).
En neen, ik heb geen binding met Japanse merken what-so-ever.
Ken er ook die niet tevreden zijn van Toyota, maar dan wel van Mazda.
Hoelang kunnen we hier met deze zever topic doorgaan ????
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenJa, en ?
Ik betwijfel of met "beste" "meest betrouwbare" bedoeld wordt in die verkiezing.
Meest vernieuwende, meest zuinige, meest all-round, meest opvallende, ... misschien, maar meest betrouwbare ? I doubt it.)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten_____________
BMW praat met Fiat, Daimler en General Motors over het leveren van motoren en andere onderdelen. Dat heeft BMW-bestuurslid Friedrich Eichiner bevestigd aan Automotive News Europe. BMW praat zowel met General Motors, Daimler als Fiat over het leveren van krachtbronnen. Het merk uit München heeft zich voorgenomen om tegen 2012 vier miljard euro te besparen op het vlak van materiaal, productie en ontwikkeling. In het kader van de Number One-strategie moet in totaal zelfs zes miljard euro minder uitgegeven worden.
Aangezien de kostprijs van motoren ongeveer 25 procent van de totale productiekost van een auto bedraagt, zou een samenwerking met andere constructeurs erg lucratief zijn. BMW neemt tegen het einde van het jaar een beslissing. Intussen kunnen we alleen maar speculeren over mogelijke toepassingen. Een Opel Insignia met BMW-diesel, zoals de Omega destijds? Of een Fiat Bravo met de 1.6 turbo uit de Mini? Afwachten maar...
Comment
Comment