Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten

De nieuwe Lotus Esprit die in 2010 verwacht wordt, zal hoogstwaarschijnlijk gebruik maken van een BMW-motor. Dat melden diverse Engelse automedia. De nieuwe Esprit wordt een concurrent voor onder andere de Ferrari F430 en Porsche 911. De productie van de Esprit werd in 2004 stopgezet. De laatste generatie had een 3.5 V8 biturbo onder de kap liggen. Het Engelse autoblad Autocar beweert nu dat Lotus voor zijn gloednieuwe Esprit bij BMW is gaan aankloppen.

De Engelsen lieten hun oog vallen op de gloednieuwe 4.4 V8 twin-turbo die debuteerde in de BMW X6. Bij BMW levert deze motor 407 pk en 600 Nm. In de Esprit wordt de motor waarschijnlijk tot zo'n 500 pk opgevoerd.

BMW staat er voor bekend degelijke, sportieve motoren te bouwen. Lotus is dan ook niet de eerste constructeur die bij BMW gaat winkelen. De Duitse sportwagenbouwer Wiesmann bijvoorbeeld maakt gebruik van de 3.2 zescilinder, 4.8 V8 en 5.0 V10 van BMW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
      Welk van de Aziatisch liefhebbers gaat hier voor het eerst ook zijn gevonden pannen/betrouwbaarheidsstatistiek hier posten???

http://www.adac.de/images/Pannenstatistik2006_tcm8-179730.pdf

...
      ...
      ...

Ik wacht
      Effe terug quote

Comment

Dat kan ook zo zijn, net als een vriend zijn Honda totaal niet betrouwbaar was en al zijn vorige Opel's wel

Ken er ook die niet tevreden zijn van Toyota, maar dan wel van Mazda.

Hoelang kunnen we hier met deze zever topic doorgaan ????
        Daarmee dat men zicht baseert op de statistieken en niet op verhalen van bepaalde individu's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
          Thuis hebben we 2 jappen. Een yaris van de vorige generatie en een colt van de laatste generatie. Ik kan u verzekeren, de wegligging van de yaris is gewoon barslecht. Dat ding staat precies op fietswielen, bij elk bocht dat je ook maar een beetje te snel neemt beginnen de banden al te piepen of ga je slippen. Dit in tegenstelling tot de colt, bij deze moet je al ferm lelijk doen om de wagen grip te doen verliezen.
          Piepende banden betekent meestal dat de banden niet mee kunnen met de ophanging etc, steek er betere banden op kijk dan.
          Maar ik geloof u wel dat die zijn baanligging zuigt, heb er geen ervaring mee en ga u zeker niet tegenspreken

Comment

Welk van de Aziatisch liefhebbers gaat hier voor het eerst ook zijn gevonden pannen/betrouwbaarheidsstatistiek hier posten???

...
            ...
            ...

Ik wacht
            Reken je mij daar nu ook onder of niet?
            't Is maar dat ik geen liefhebber ben van aziatische wagens. Ik ben audi-liefhebber.
            Ik spreek me trouwens enkel uit over Toyota, bij hen vind je toch telkens een goed resultaat op vlak van betrouwbaarheid. Mitsubishi blijkt zelfs niet zo goed te scoren en ik wil dat best aannemen. Ik ben echt wel de laatste die van merkenblindheid kan beschuldigd worden. Als het niet goed is zal ik het ook zeggen.

Oorspronkelijk geplaatst door DC2 Bekijk Berichten
            Daarmee dat men zicht baseert op de statistieken en niet op verhalen van bepaalde individu's
            Inderdaad.

Oorspronkelijk geplaatst door DC2 Bekijk Berichten
            Piepende banden betekent meestal dat de banden niet mee kunnen met de ophanging etc, steek er betere banden op kijk dan.
            Maar ik geloof u wel dat die zijn baanligging zuigt, heb er geen ervaring mee en ga u zeker niet tegenspreken
            Goede banden zal inderdaad wel een verschil geven, maar 't is eigenlijk niet nodig want ik rijd niet echt veel met de yaris, en m'n moeder heeft geen last van een wagen met slecht wegligging.
            Last edited by Jerry; 20/06/2008, 08:08.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Dit blijft toch m'n favoriet interieur

http://www.audi.com/etc/medialib/cms...0098.Image.jpg
              Wij hebben er zo eentje, en het heeft toch ook zijn gebreken hoor Ergonomie klopt ook niet volledig, maar het is zeker aangenaam.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

...
                ...
                ...

Ik wacht

http://www.reliabilityindex.co.uk/to...28339010848601
                Last edited by ; 20/06/2008, 08:45.

Comment

En dat kom je hier op een autoforum zeggen Maar ja, deze topic is te Aziatisch gericht en deze personen hebben niets liever om zulke reactie (zoals die van jou) hier te lezen.
                  Ik heb na een half jaar BMW dezelfde conclusie gehad. Misschien moeten sommige mensen op een autoforum is leren dat het niet enkel hun persoonlijke voorkeur is die de enige ware is. Ik durf mezelf gerust autoliefhebber noemen en toch heb ik niks aan een BMW, buiten dat het goede motoren zijn die ze maken.

Niet elke autoliefhebber wil zo snel mogelijk de bocht om en zo weinig mogelijk rijhulp systemen ...

Ik heb al Japanse, Franse, Zweedse en Duitse wagens gehad. Ze hadden allemaal hun specifieke kwaliteiten. En ik heb van allemaal genoten als auto-liefhebber.

Mijn Corolla van 13 jaar oud had maar 68 atmosferische dieselpaarden en toch heb ik genoten van die bak, alles wat erop zat werkte perfect en kraken deed hij niet. Op 6 maand BMW 3 keer pinker vervangen, en dat was een nieuwe wagen, dat steekt mij zwaar tegen en daar kan een soepele motor voor mij niet tegenop. Op 1 jaar tijd ook 2 MINI's gehad, ook weer sublieme motor, maar al de rest was minder en vooral niet kraakvrij. Dat is dus niet aangenaam.

Mijn Opel van hetzelfde, hier op het forum is dat een saaie duffe bak voor velen. Ik heb er nu na iets meer dan 1.5 jaar 70 000 kilometer opstaan en die wagen is al stevig gebruikt, ben al meer dan een half jaar aan het verbouwen en die ligt dus steeds redelijk vol en vaak nog een goed volle aanhanger erachter. Op die tijd buiten het reguliere onderhoud om de 30 000 kilometer nog niet mee naar de garage gemoeten en nog geen lek olie moeten bijvullen tussen de onderhoudsbeurten. Deze week is er een lampje stuk gegaan dus moet ik voor de eerste keer naar de garage buiten het normale onderhoud.

Als ik die Opel vergelijk met de A3 die enkele maanden jonger is en ongeveer de helft van de kilometers heeft stel ik vast dat die inderdaad "edelere" materialen bevat. Maar om de 10 000 kilometer moet daar olie bij en de GPS ziet er een pak beter uit dan in de Opel, maar er is geen integratie met de boordcomputer.

Kortom, voor mij moet een auto een samenhangend goed werkend geheel zijn. Ik hoef geen snufjes of flashy dingen als ze niet naar behoren blijven werken, elke optie die ik heb moet werken en blijven werken. Als die mij in alle comfort overal brengt dan ben ik een tevreden autoliefhebber. Ik voel me daarom niet minderwaardig als liefhebber aan mensen die gaan voor "sportiviteit" in een wagen.
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                    En Toyota's dan? Als je een bocht neemt krijg je het gevoel in een Europeaan van de jaren 60 te rijden. Het zijn gewoon saaie gemiddelde slecht rijdende auto's net zoals al die brol-auto's uit Korea en China
                    Qué?

Sterke comeback, Thoomarse! Hier heb ik niks aan toe te voegen.

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                    jullie ook oogkleppen hé. Het enige verschil is dat jullie die stomme statistieken zomaar slikken en dat ik me enkel op ervaring baseer
                    Met een Over die al 87 jaar in de garage staat?

Maar een Yarisje een goede auto noemen? Waarom? Betrouwbaarheid: noppes,Rijplezier:noppes,Afwerking:noppes
                    En nu komt de aap uit de mouw! Het heeft gvd lang geduurd deze keer. Het verhaal van de 'o zo slechte yaris'. Uw plaat blijft hangen, zelfs na al die jaren... ik had ergens gehoopt dat uw ballekes ondertussen waren ingedaald. Ik moet spijtig genoeg mijn mening herzien.

Grow up and get Over (pun intended) it.
                    American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

wat saaie interieurs hé. Geef mij maar een leuk Brits interieur met warme materialen dan die Kermis-plastic
                      Sorry, maar de Rover 75 al is goed bekeken? Daar staan ook "Toyota-like" knoppen in hoor Het is allemaal iets anders van design en het is een aangenaam interieur, maar je moet er voor zijn hoor En qua goedkope plastics kon die er ook wel iets van, mijn schoonmoeder heeft zelfs een hendeltje afgebroken in die wagen en dat is niet bepaald een krachtpatser

Die wagen had wel iets, maar die had voor mij ook een gebrek en dat was toch dat hij niet zo degelijk was als zijn uitstraling deed uitschijnen.

Die van mijn schoonvader was op het einde van de lease (80 000 km op 4 jaar) zelfs overgekocht door zijn bedrijf om als poolwagen een A6 te vervangen met 400 000 kilometer op. Na 2 jaar en veel kosten bleek de 75 toch niet voorzien om kilometers te maken met wisselende bestuurders.
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Ik heb na een half jaar BMW dezelfde conclusie gehad.
                        Vond je jouw BMW dan geen goede wegligging hebben? Dat zou me sterk verbazen eerlijk gezegd. BMW staat toch bekend voor z'n goede wegligging?!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                          Vond je jouw BMW dan geen goede wegligging hebben? Dat zou me sterk verbazen eerlijk gezegd. BMW staat toch bekend voor z'n goede wegligging?!
                          Nope en ik was niet de enige. Die wagen was enorm gevoelig aan spoorvorming elke richel in de weg volgde die. Bij nat weer was het steeds opletten geblazen, ook al is er de electronica, er is steeds de nervositeit in die achtertrein. Enorm hard ook, dit hadden we met de MINI ook al, maar daar was het nog wat speels in zo een berline (318d) is het voor mij storend.

Voor mij is een goede wegligging gewoon iets anders, ik kan aannemen dat er mensen zijn die dit allemaal wel graag hebben maar mij zegt het echt niks. Ik geef niks om snel een bocht nemen of dergelijke zaken waar deze wagen zich wel toe leende.

Mijn vriendin reed er ook absoluut niet graag mee (het was haar bedrijfswagen), mijn schoonvader die niet echt een autokenner is maar al veel had gehoord over hoe goed een BMW wel was was ook heel teleurgesteld. Mijn schoonzuster die auto's sorteert per kleur en niet per merk en zelf geen rijbewijs heeft/wil (geeft dus niks om wagens) omschreef het nog het beste "wat is dat voor een slechte auto, daar kan ik niet in slapen vanachter"
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Dit was een reactie op Stefanus zijn quote(had ook ni echt iets met betrouwbaarheid te maken)
                            Waarom blijf je 't dan posten? Ik hem immers nooit beweerd dat BMW geen goede motoren in mekaar kan draaien, integendeel zelfs!

Comment

Waarom blijf je 't dan posten? Ik hem immers nooit beweerd dat BMW geen goede motoren in mekaar kan draaien, integendeel zelfs!
                              sjjjjttt...rustig... tulpje en co zijn posts zijn meestal zo absurd en onbegrijpbaar van de pot gerukt, dat je er weinig meer tegenin kan brengen dan het argument "en mijn papa is polies"

Comment

En Toyota's dan? Als je een bocht neemt krijg je het gevoel in een Europeaan van de jaren 60 te rijden. Het zijn gewoon saaie gemiddelde slecht rijdende auto's net zoals al die brol-auto's uit Korea en China
                                jullie ook oogkleppen hé. Het enige verschil is dat jullie die stomme statistieken zomaar slikken en dat ik me enkel op ervaring baseer
                                ik heb een voorliefde. Ok. Maar ik heb geen moeite te zeggen dat het Honda Legend waarschijnljk de beste auto op de wereld is.
                                Maar een Yarisje een goede auto noemen? Waarom? Betrouwbaarheid: noppes,Rijplezier:noppes,Afwerking:noppes
                                En wat de Rover 820Sterling betreft,ik zou eens willen zien wat er zou gebeuren als ik dat allemaal (aanhangers met oudijzer,vervoer van oldtimers op de aanhanger,...) met de Yaris of Corolla zou doen. Die stuikten in één.
                                Hahaa...jij bent zoooo gefrustreerd he kerel.

't Moet niet makkelijk voor je zijn, verheerlijkte fan blijven van een merk dat vandaag geen zak, geen fluit, geen rotte kloot meer betekent, tenzij wat papier in een geschiedenisboek. Een dood merk, falliet, terziele & tenonder gegaan aan het succes van de moordende concurentie. En dan, als verdediging, flauwe afkooksels van zogezegde ervaringen naar voren brengen.

Bekijk het autolandschap even. De Volkswagen Polo was tientallen jaren heerser in het segment. Toyota komt op de proppen met de Yaris en doei polo, stante pede van z'n troon gestoten. Zelfs vandaag, meer dan 8 jaar na z'n introductie is de Yaris een vaste waarde in het segment. Wie ben jij, in hemelsnaam dan, om te komen stellen dat de kopers van zo'n auto dommekloten waren? Want dat zeg jij, in andere woorden, maar dat zeg jij.

Denk jij, als dat al lukt, dat de koper van een Yaris wakker ligt van de mindere wegligging? Geen zak!
                                Denk jij dat de koper wakker ligt van 't feit dat jij de motor onbetrouwbaar vindt? Aangezien zelfs wagenparkbeheerders hier op 't forum (en ik denk dat die nét ietsje meer ervaring hebben dan jij als jeugdpuist) de 1.4d4d als meest performante kleine diesel vandaag verkrijgbaar uitroepen, wat stel jij dan voor als snotaap om te komen stellen dat die motoren bucht zijn?
                                En de afwerking? Wie is daar, buiten vanzelfsprekend jij weer, ooit al over gevallen. 't Zit allemaal degelijk in mekaar en dat wil de koper van een Yaris.

Als de Japanse & Koreaanse wagens zo barslecht zijn als jij beweert, waarom verkopen die dan jaar na jaar meer? Niet omdat ze goedkoper zijn, das al lang gedaan... Niet omdat ze slechter rijden, de gemiddelde autokoper wil geen snede bochten of stoplichtsprinten maken. Omdat ze prijs/kwaliteit sterk zijn, thomas, daarom!

Dus, beste Thomas, denk jij dat jij hier ook maar iets voorstelt in heel dat verhaal? Geen fluit, vriend, geen zak, geen rotte kloot. Opgeklopte frustraties, meer niet.
                                Last edited by ; 20/06/2008, 14:41.

Comment

• Los van de typefout (): een beetje uitgebreider dan mijn reactie maar we komen hierin overeen, Stefanus.
                                  American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Veel mensen zullen 't zelfde denken maar 't daarom nog niet zeggen. Typfout? Waar?

Comment

Veel mensen zullen 't zelfde denken maar 't daarom nog niet zeggen. Typfout? Waar?
                                      stante pede

Comment

Veel mensen zullen 't zelfde denken maar 't daarom nog niet zeggen. Typfout? Waar?
                                        Typfout = typefout

Maar je hebt de fout waar ik op doelde ("jij beweert") ondertussen zelf al verbeterd.

Comment

...
                                          ...
                                          ...

Ik wacht
                                          Mijn autos staan er niet tussen.Wat nu?

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                          Hoelang kunnen we hier met deze zever topic doorgaan ????
                                          Een goeie vraag. Zolang de zeveraars hier bezig blijven zeker?

Comment

Working...
                                          X