Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Hahaa...jij bent zoooo gefrustreerd he kerel.

't Moet niet makkelijk voor je zijn, verheerlijkte fan blijven van een merk dat vandaag geen zak, geen fluit, geen rotte kloot meer betekent, tenzij wat papier in een geschiedenisboek. Een dood merk, falliet, terziele & tenonder gegaan aan het succes van de moordende concurentie. En dan, als verdediging, flauwe afkooksels van zogezegde ervaringen naar voren brengen.

Bekijk het autolandschap even. De Volkswagen Polo was tientallen jaren heerser in het segment. Toyota komt op de proppen met de Yaris en doei polo, stante pede van z'n troon gestoten. Zelfs vandaag, meer dan 8 jaar na z'n introductie is de Yaris een vaste waarde in het segment. Wie ben jij, in hemelsnaam dan, om te komen stellen dat de kopers van zo'n auto dommekloten waren? Want dat zeg jij, in andere woorden, maar dat zeg jij.
    Yaris is wel niet de best verkopende in zijn klasse. Die plaats is weggelegd voor de 207, nog zo'n verguisde wagen
    Yaris is wel Car of The Year 2000 geweest, de jury zal wel fout gezeten hebben zeker? De nieuwe Yaris is ook een mooie verschijning op de weg

Denk jij, als dat al lukt, dat de koper van een Yaris wakker ligt van de mindere wegligging? Geen zak!
    Denk jij dat de koper wakker ligt van 't feit dat jij de motor onbetrouwbaar vindt? Aangezien zelfs wagenparkbeheerders hier op 't forum (en ik denk dat die nét ietsje meer ervaring hebben dan jij als jeugdpuist) de 1.4d4d als meest performante kleine diesel vandaag verkrijgbaar uitroepen, wat stel jij dan voor als snotaap om te komen stellen dat die motoren bucht zijn?
    En de afwerking? Wie is daar, buiten vanzelfsprekend jij weer, ooit al over gevallen. 't Zit allemaal degelijk in mekaar en dat wil de koper van een Yaris.
    Absoluut mee eens
    BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
      Reken je mij daar nu ook onder of niet?
      't Is maar dat ik geen liefhebber ben van aziatische wagens. Ik ben audi-liefhebber.
      Ik spreek me trouwens enkel uit over Toyota, bij hen vind je toch telkens een goed resultaat op vlak van betrouwbaarheid. Mitsubishi blijkt zelfs niet zo goed te scoren en ik wil dat best aannemen. Ik ben echt wel de laatste die van merkenblindheid kan beschuldigd worden. Als het niet goed is zal ik het ook zeggen.

Inderdaad.

Goede banden zal inderdaad wel een verschil geven, maar 't is eigenlijk niet nodig want ik rijd niet echt veel met de yaris, en m'n moeder heeft geen last van een wagen met slecht wegligging.
      Ik heb nooit gezegd dat Toyota een slecht merk is. Maar ik vind ze niet beter of slechter dan andere merken. Wat chance hebben met een wagen doet veel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Mijn Corolla van 13 jaar oud had maar 68 atmosferische dieselpaarden en toch heb ik genoten van die bak, alles wat erop zat werkte perfect en kraken deed hij niet.
        Dat is nog een Toyota diesel met Peugeot motor

Comment

Waarom blijf je 't dan posten? Ik hem immers nooit beweerd dat BMW geen goede motoren in mekaar kan draaien, integendeel zelfs!
          Ik ook niet van Toyota mijn beste vriend Stefan

Ik weet dat je tegenslag hebt gehad met VW en dat is idd nooit leuk en men wilt dat graag van de daken roepen, maar wees blij dat je geen Honda Civic had, die je na 1 dag al 1 maand naar de garage moest om kort daarna terug stuk te gaan.
          Last edited by ; 20/06/2008, 22:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
            Ik wacht
            Ik ook.
            Of heb je er handig overgelezen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
              Ik ook.
              Of heb je er handig overgelezen?

http://autoforum.be/showpost.php?p=2...&postcount=487
              Ja en?

Ben je nu tevreden dat je de eerste bent?

Comment

Ja en?

Ben je nu tevreden dat je de eerste bent?
                Nee.
                Maar het toont wel aan dat bij adac "toevallig" de duitse merken er als beste uitkomen en bij anderen de aziatische merken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                  in mijn punto heb ik het omgekeerde voor...

alles ziet er brol en fragielerig uit!! maar ik heb nog nooit iets in m'n handen gehad... hoewel ik een nogal vrij stevige greep heb!!

ouwe suzuki'tjes hebben dat ook... alles ziet er zooo fragiel uit, maar het blijft gewoon gaan
                  Het slot van je koffer?

Maar inderdaad, alles voelt lekker stevig aan in mijn punto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
                    Nee.
                    Maar het toont wel aan dat bij adac "toevallig" de duitse merken er als beste uitkomen en bij anderen de aziatische merken.
                    Dat is hetgene dat ik al heel de topic zit te vertellen tegen die Aziatische fan's hier

Er wordt overal gefoefeld met die statistieken, waar ik dan zelf de conclusies trek van echte feiten van mensen en hun auto's!

Comment

Denk jij, als dat al lukt, dat de koper van een Yaris wakker ligt van de mindere wegligging? Geen zak!
                      Denk jij dat de koper wakker ligt van 't feit dat jij de motor onbetrouwbaar vindt? Aangezien zelfs wagenparkbeheerders hier op 't forum (en ik denk dat die nét ietsje meer ervaring hebben dan jij als jeugdpuist) de 1.4d4d als meest performante kleine diesel vandaag verkrijgbaar uitroepen, wat stel jij dan voor als snotaap om te komen stellen dat die motoren bucht zijn?
                      En de afwerking? Wie is daar, buiten vanzelfsprekend jij weer, ooit al over gevallen. 't Zit allemaal degelijk in mekaar en dat wil de koper van een Yaris.

Niet omdat ze slechter rijden, de gemiddelde autokoper wil geen snede bochten of stoplichtsprinten maken. Omdat ze prijs/kwaliteit sterk zijn, thomas, daarom!
                      Awel man,je hebt een punt. Maar ik voel mezelf wel iets meer van auto's afteweten dan de gemiddelde autokoper. Die ziet een auto zoals ik een wasmachine zie. En dan kan je je idd mischien laten overtuigen door het lage verbruik,de lage taksen ed van een Yaris. Maar dat dat intereseert mij nu eens geen zak. Ik wil een luxe interieur,een hoogstaande wegligging,....En dat kan een Yaris mij niet bieden. Dus niet voor mij
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                        Awel man,je hebt een punt. Maar ik voel mezelf wel iets meer van auto's afteweten dan de gemiddelde autokoper. Die ziet een auto zoals ik een wasmachine zie. En dan kan je je idd mischien laten overtuigen door het lage verbruik,de lage taksen ed van een Yaris. Maar dat dat intereseert mij nu eens geen zak. Ik wil een luxe interieur,een hoogstaande wegligging,....En dat kan een Yaris mij niet bieden. Dus niet voor mij

Daarvoor is die ook niet gemaakt .
                        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Zou een vergelijkbare 207, Clio, Polo, Fiesta, ... wel een luxe interieur, een hoogstaande wegligging, ... kunnen geven?

Comment

BMW levert motoren Lotus Esprit

De nieuwe Lotus Esprit die in 2010 verwacht wordt, zal hoogstwaarschijnlijk gebruik maken van een BMW-motor. Dat melden diverse Engelse automedia. De nieuwe Esprit wordt een concurrent voor onder andere de Ferrari F430 en Porsche 911. De productie van de Esprit werd in 2004 stopgezet. De laatste generatie had een 3.5 V8 biturbo onder de kap liggen. Het Engelse autoblad Autocar beweert nu dat Lotus voor zijn gloednieuwe Esprit bij BMW is gaan aankloppen.

De Engelsen lieten hun oog vallen op de gloednieuwe 4.4 V8 twin-turbo die debuteerde in de BMW X6. Bij BMW levert deze motor 407 pk en 600 Nm. In de Esprit wordt de motor waarschijnlijk tot zo'n 500 pk opgevoerd.

BMW staat er voor bekend degelijke, sportieve motoren te bouwen. Lotus is dan ook niet de eerste constructeur die bij BMW gaat winkelen. De Duitse sportwagenbouwer Wiesmann bijvoorbeeld maakt gebruik van de 3.2 zescilinder, 4.8 V8 en 5.0 V10 van BMW.

En de vorige motoren in de Lotus waren van Toyota, en daar waren ze zeer tevreden over
                            Je post hier zelfs dat er aan de motoren van BMW gesleuteld gaat worden, in een van je vorige post staat er dat er aan de motoren van Toyota in de Mini gesleuteld is geweest.
                            Zo word toch aan alle motoren gesleuteld die in een ander merk geplaatst worden.
                            Je plaatst het zelf hier, dus wat is jou argument dan in die vorige post van de Mini ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                              Zou een vergelijkbare 207, Clio, Polo, Fiesta, ... wel een luxe interieur, een hoogstaande wegligging, ... kunnen geven?
                              Waarschijnlijk niet,maar rij eens met een Corolla,en dan met een Civic of en Focus. Dan zal je weten dat Toyota nog heel wat moet leren hoor.
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Wat wel grappig is dat Toyota veel geld in de F1 wegsmijt, en al 6 jaar achter elkaar zit te zeggen dat ze voor het WK gaan dit jaarZe hebben nog niet eens een overwinning in al die jaren weten te bemachtigen, laat staan een WK Idem voor Honda.

Waar blijft hun kennis als zogezegd "beste"???

Raar en het wil weeral lukken :

Vandaag was Toyota toch derde in de F1 !!!!!

Wat wil dit nu zeggen ?
                                Ik denk niet dat je bij F1 kan spreken over een merk, die wagens zijn zo vreemd aan het merk, ze worden zelfs in een aparte fabriek gemaakt.
                                Dus als ik je goed begrijpt zou "vandaag" Toyota wel een goede wagen zijn of wa ? ( derde F1 )
                                Steek er eens een andere driver in de Toyota's, eentje die wel nog "jong" is en durfd, zal misschien een ander beeld zijn.
                                Vandaag lieten ze dan toch Mercedes en BMW achter, en je zag dat ze wel kunnen hé.
                                Ik denk nog steeds de driver ....

Twee jaar geleden was het Renault en Honda, nu staan deze beide in het algemeen klassement achter Toyota, dus zou volgens u deze ook niets waard zijn ? ( Renault dan )

Zou ook eens misschien kunnen zijn dat net zoals ze ooit hier met hun wagens begonnen zijn, rustig aan een toeslaan wanneer dit het beste is en ze zeker zijn.
                                Zou misschien eens kunnen worden dat ze ook daar in de F1 achtereen niet meer van de top weg te slaan zijn.

En inderdaad : een keer op het podium wil niets zeggen. Maar ze stonden er toch.

Mijn stelling :
                                Hier zou ik me dus maar niet teveel naar spiegelen. (F1)
                                Last edited by ; 22/06/2008, 16:39.

Comment

Waarschijnlijk niet,maar rij eens met een Corolla,en dan met een Civic of en Focus. Dan zal je weten dat Toyota nog heel wat moet leren hoor.
                                  Zou er zoveel verschil zijn tussen een Corolla 1.4, Civic 1.4 of Focus 1.4?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                                    Raar en het wil weeral lukken :

Vandaag was Toyota toch derde in de F1 !!!!!

Wat wil dit nu zeggen ?
                                    Ik denk niet dat je bij F1 kan spreken over een merk, die wagens zijn zo vreemd aan het merk, ze worden zelfs in een aparte fabriek gemaakt.
                                    Dus als ik je goed begrijpt zou "vandaag" Toyota wel een goede wagen zijn of wa ? ( derde F1 )
                                    Steek er eens een andere driver in de Toyota's, eentje die wel nog "jong" is en durfd, zal misschien een ander beeld zijn.
                                    Vandaag lieten ze dan toch Mercedes en BMW achter, en je zag dat ze wel kunnen hé.
                                    Ik denk nog steeds de driver ....

Twee jaar geleden was het Renault en Honda, nu staan deze beide in het algemeen klassement achter Toyota, dus zou volgens u deze ook niets waard zijn ? ( Renault dan )

Zou ook eens misschien kunnen zijn dat net zoals ze ooit hier met hun wagens begonnen zijn, rustig aan een toeslaan wanneer dit het beste is en ze zeker zijn.
                                    Zou misschien eens kunnen worden dat ze ook daar in de F1 achtereen niet meer van de top weg te slaan zijn.

En inderdaad : een keer op het podium wil niets zeggen. Maar ze stonden er toch.

Mijn stelling :
                                    Hier zou ik me dus maar niet teveel naar spiegelen. (F1)
                                    Magny-Cours is nauwelijks beter dan Monaco om in te halen. Vandaag heeft Toyota gewoon geluk gehad om eens het 3de treedjes te mogen staan. Normaal stond Hamiton sowieso in de top 3! Ferrari, McLaren en BMW zijn constanter. BMW stond al iedere GP in de top 3!

Renaut was 2 seizoenen terug nog goed, Honda dat is al geleden sinds Senna!(vraag mij af hoe je erbij komt van Honda over 2 jaar.... )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                                      En de vorige motoren in de Lotus waren van Toyota, en daar waren ze zeer tevreden over
                                      Je post hier zelfs dat er aan de motoren van BMW gesleuteld gaat worden, in een van je vorige post staat er dat er aan de motoren van Toyota in de Mini gesleuteld is geweest.
                                      Zo word toch aan alle motoren gesleuteld die in een ander merk geplaatst worden.
                                      Je plaatst het zelf hier, dus wat is jou argument dan in die vorige post van de Mini ?
                                      Als iemand hem het beste kan opkrikken naar 500pk dan zal het BMW wel zijn Denk niet dat de ingenieurs(als er nog zo veel zijn) van Lotus deze BMW motor nog beter ga kunnen krijgen dan BMW zelf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                                        sjjjjttt...rustig... tulpje en co zijn posts zijn meestal zo absurd en onbegrijpbaar van de pot gerukt, dat je er weinig meer tegenin kan brengen dan het argument "en mijn papa is polies"
                                        Wat hier weer gebeurd

Ik weet ook dat dit geluk was, daar gaat het niet over.
                                        Je neemt een houding aan in / over de F1, dat zouden de goede wagens zijn welke aan de top rijden.
                                        Kijk dan naar Renault, die staan achter Toyota, dit zouden dan volgens u slechte zijn, en als dit bericht twee jaar terug zou gepost zijn, zou volgens u Renault heel goed zijn, en nu dan slecht ?
                                        Het slaat nergens op.

En over Honda bedoelde ik dat die toen ook goed reden in F1

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten

Zoals ze in het begin zeggen : een prulafwerking, dachbord zoals de verpakking rond een doos chocolade, en dit is toch VW hé
                                          http://www.youtube.com/v/uOun_ugWMP8&hl=en

Comment

Working...
                                          X