Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Sorry, maar jij haalt ze zelf aan !!!!
    Het is daar waar we op aan het verder gaan zijn ..... jou statistieken.

Mij intresseert dit ook niet maar jij brengt ze aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
      Sorry, maar jij haalt ze zelf aan !!!!
      Het is daar waar we op aan het verder gaan zijn ..... jou statistieken.

Mij intresseert dit ook niet maar jij brengt ze aan.
      Ik wou altijd maar aantonen dat ze niet echt kloppen die statistieken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
        BMW levert motoren Lotus Esprit

De nieuwe Lotus Esprit die in 2010 verwacht wordt, zal hoogstwaarschijnlijk gebruik maken van een BMW-motor. Dat melden diverse Engelse automedia. De nieuwe Esprit wordt een concurrent voor onder andere de Ferrari F430 en Porsche 911. De productie van de Esprit werd in 2004 stopgezet. De laatste generatie had een 3.5 V8 biturbo onder de kap liggen. Het Engelse autoblad Autocar beweert nu dat Lotus voor zijn gloednieuwe Esprit bij BMW is gaan aankloppen.

De Engelsen lieten hun oog vallen op de gloednieuwe 4.4 V8 twin-turbo die debuteerde in de BMW X6. Bij BMW levert deze motor 407 pk en 600 Nm. In de Esprit wordt de motor waarschijnlijk tot zo'n 500 pk opgevoerd.

BMW staat er voor bekend degelijke, sportieve motoren te bouwen. Lotus is dan ook niet de eerste constructeur die bij BMW gaat winkelen. De Duitse sportwagenbouwer Wiesmann bijvoorbeeld maakt gebruik van de 3.2 zescilinder, 4.8 V8 en 5.0 V10 van BMW.

Perongeluk net gelezen :
        Blijkbaar hebben ze nu dan toch ( opnieuw ) gekozen voor een goede motor :

Voor het eerst in 13 jaar, werkt Lotus aan een compleet nieuw model. Dat wordt de Eagle. Het model wordt een 2+2 sportwagen met middenmotor, maar de details worden nog angstvallig geheimgehouden. Goed dat Lotus z'n krachtbron bij Toyota betrekt. Logisch, want ook de Elise en Exige hebben een Japanse centrale in hun lichtgewicht frame hangen. Ditmaal zouden de Britten kiezen voor een V6 - 268pk sterk en met 3,5 liter slagvolume, gekend uit de Toyota Camry. De coupé hoort bovenin het gamma te komen. Op het Autosalon van Genève toonde Lotus de lay-out van de voortrein. En op het Autosalon van Londen zal het model voor het eerst in al z'n glorie te bewonderen zijn. Op 22 juli trekt Lotus het doek eraf.
        Last edited by ; 01/07/2008, 13:21.

Comment

• Om hier nog effe bij te blijven :

Lotus werkt aan twee nieuwe modellen

Lotus-directeur Mike Kimberly neemt geen blad voor de mond en vertelt de toekomstplannen van het merk gewoon tegen de Britse pers. In 2009 en 2010 kunnen we nieuwe modellen verwachten.

Lotus is op het moment druk bezig met ‘Project Eagle’. Daarbij wordt een 2+2 ontwikkeld met een middenmotor. Dat moet de meest praktische Lotus uit het programma worden. In juli 2008 is de auto voor het eerst te zien op de London Motor Show. In 2009 start de verkoop in Groot-Brittannië. Als richtprijs geeft directeur Mike Kimberly 45.000 tot 48.000 pond op. Bij ons betekent dat zo’n 65 tot 69.000 euro.

Van het ‘Project Eagle’ wordt ook een cabrioletversie verwacht. Die wordt speciaal gemaakt met het doel om vastere voet aan de grond te krijgen op de Amerikaanse markt. De krachtbron wordt een V6 van Toyota.

In 2010 is het dan eindelijk de beurt aan de nieuwe Lotus Esprit. Die gaat de concurrentie aan met auto’s uit de klasse van de Porsche 911. Het model gebruikt grotendeels de zelfde basis als de Eagle. Lotus belooft dat de auto uitblinkt door zijn lichte gewicht. In vergelijking tot de bestaande modellen, is de nieuwe Esprit een maat groter en veel meer gericht op een hoge topsnelheid.

Zo wordt de Lotus Eagle
          22 mei 2008 · Tekst Stéphan Vermeulen · Foto´s Illustratie Larson
          Lotus komt deze zomer met de Eagle, het nieuwe model boven de Elise en de Exige. Hadden we kortgeleden nog spionagebeelden, nu kunnen we een impressie geven die met behulp van de foto´s tot stand kwam.
          In juli krijgen we het definitieve model te zien op de autoshow van London, en het model is een 2+2. Veel meer is er nog niet bekend, of het moet zijn dat de krachtbron midscheeps geplaatst wordt. Welke krachtbron? Naar verluidt krijgt –ie een 3.5 V6 van Toyota. Lotus werkt al met Toyotamotoren, zo heeft het hoogtoerige 1.8-blok, eventueel voorzien een compressor, een plekje gekregen in de Elise en de Exige, terwijl de Europa weer een 2.0 turbo van GM heeft. Maar een V6 voor de Eagle…wij zien het wel zitten.
          En dan nog het uiterlijk van de auto. Deze illustratie heeft onze computerkunstenaar gemaakt met behulp van spionagefoto’s. Die worden de laatste tijd bij bosjes geschoten, want al enige tijd steken de Engelsen het Kanaal over. De Lotusingenieurs zijn bezig aan de laatste loodjes van de Eagle, en knallen de nieuwe bolide al over de Nürburgring. Ze hebben nog even want het model wordt weliswaar getoond in juli, pas in 2009 kunnen we de auto op de weg gaan tegenkomen.

En wat zou je niet kunnen aanvangen met een Toyota motor ..... ;-)

Ultieme circuittijger: Lotus Exige Cup 260
          15 februari 2008 · Tekst Alexander Inia
          Veel puristischer auto’s dan de Lotus Exige zijn er eigenlijk niet. Toch wil het Engelse sportwagenmerk de sportieveling een tandje scherper maken. Het resultaat: de Exige Cup 260.
          De super-Exige heeft een 1,8-liter viercilinder onder de kap. Dat klinkt niet bepaald veelbelovend, maar met hulp van een supercharger pompt het dappere Toyota-blokje er –zoals de naam al doet vermoeden- 260 pk uit. De topsnelheid van de circuitauto is 237 kilometer per uur. Indrukwekkender zijn de sprints: de Exige Cup 260 snelt i n 4,1 seconden naar 100 kilometer per uur en na 9,9 seconden staat er alweer 160 kilometer per uur op de teller. Hierbij wordt de auto geholpen door de Variable Lotus Launch Control.
          Uiteraard is er ook het nodige aanwezig om het geweld te beteugelen. Allereerst een forse achterspoiler, die bij een snelheid van 160 kilometer per uur 40 kilogram neerwaartse druk ontwikkelt. Verder zijn er een raceremsysteem van AP, Lotus Variable Traction Control en een optionele rolkooi.
          Goedkoop is de auto helaas niet: exclusief belastingen kost de Lotus Exige Cup 260 56.034 euro. Dit bedrag kan nog flink oplopen als de koper kiest voor opties als een grotere brandstoftank, race-uitlaat en slicks.

Lotus heeft een Exige 240R ontwikkeld die op bio-ethonol loopt. Met E85 in de tank levert het 1.8 blok met compressor maar liefst 265 pk. De Britse sportwagenfabrikant claimt dat de Exige 265E de snelste auto is die op bio-ethanol loopt. Hij sprint in 3,9 seconden van 0 naar 100, doet 9,2 seconden over de sprint vanuit stilstand naar 160 en haalt een top van 255. Lotus heeft de 1.8 met compressor die van Toyota stamt geschik gemaakt voor het gebruik van brandstof die voor 85 procent uit bio-ethanol bestaat, en voor 15 procent uit gewone benzine. Door het hogere octaangetal van bio-ethonal dat wordt gewonnen uit biomassa (graan, suikerbieten maar ook aardappelschillen), levert de krachtbron 47 pk meer dan de ´gewone´ Exige 240R. Hij levert 268 pk bij 8.000 toeren en het koppel bedraagt 249 Nm bij 5.500 Nm. Rijden op bio-ethanol heeft als voordeel dat de CO2 die wordt uitgestoten gelijk is aan de hoeveel koolstofdioxide die het plantaardige materiaal eerder aan de atmosfeer onttrokken heeft.
          Last edited by ; 01/07/2008, 13:46.

Comment

Perongeluk net gelezen :
            Blijkbaar hebben ze nu dan toch ( opnieuw ) gekozen voor een goede motor :

Voor het eerst in 13 jaar, werkt Lotus aan een compleet nieuw model. Dat wordt de Eagle. Het model wordt een 2+2 sportwagen met middenmotor, maar de details worden nog angstvallig geheimgehouden. Goed dat Lotus z'n krachtbron bij Toyota betrekt. Logisch, want ook de Elise en Exige hebben een Japanse centrale in hun lichtgewicht frame hangen. Ditmaal zouden de Britten kiezen voor een V6 - 268pk sterk en met 3,5 liter slagvolume, gekend uit de Toyota Camry. De coupé hoort bovenin het gamma te komen. Op het Autosalon van Genève toonde Lotus de lay-out van de voortrein. En op het Autosalon van Londen zal het model voor het eerst in al z'n glorie te bewonderen zijn. Op 22 juli trekt Lotus het doek eraf.
            Misschien toch financieel gekozen voor de goedkoopste motor (beste motoren zijn BMW, is hier ook al eens vermeld geweest toch hé --> Zie BMW Awards )

Comment

• Inderdaad " MISSCHIEN "
              Of voor een goede en betrouwbare motor. Eentje van een merk dat ze reeds kennen en waar ze HEEL tevreden over waren.

Maar eeuuhhhh.......
              Ken jij dan de prijzen van de motors, als je zegt van de " goedkoopste " ?

Eerst zeg je dat ze zo duur zijn, en nu dat ze goedkoop zijn, je moet wel weten wat je wil hé.

Comment

Inderdaad " MISSCHIEN "
                Of voor een goede en betrouwbare motor. Eentje van een merk dat ze reeds kennen en waar ze HEEL tevreden over waren.

Maar eeuuhhhh.......

Eerst zeg je dat ze zo duur zijn, en nu dat ze goedkoop zijn, je moet wel weten wat je wil hé.
                Ik weet wat hij wil
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Inderdaad " MISSCHIEN "

Maar eeuuhhhh.......

Het totaal pakket van Toyota zal tochwel goedkoper moeten zijn dan een BMW, niet Lotus zijn budgetten zijn duidelijk beperkt, gezien ze zelf geen motor kunnen bouwen/ontwikkelen!

Comment

• Misschien, misschien ook niet.
                    Een motor ontwikkelen kost inderdaad veel te veel voor Lotus.
                    Maar qua aankoop zal een 500 euro per motor niet veel uitmaken, aangezien ze die gewoon doorrekenen aan de klant.
                    Qua transportkosten zal een motor laten overkomen uit japan trouwens meer kosten dan uit duitsland.
                    En als ik met niet vergis, dan wordt de 2ZZ-GE in Japan gemaakt.

Kenners kunnen trouwens niet tegenspreken dat deze hoogtoerige motor, ontworpen door Yamaha in samenwerking met Toyota, een pareltje is.
                    En het feit dat Lotus nog aan de motor werkte, zou bij andere fabrikanten hetzelfde geweest zijn
                    What nobody can, Lotus can...

Maar ik heb de indruk dat we hier zwaar off-topic aan't gaan zijn.
                    Van een zinvolle discussie is hier geen spraken meer.
                    Voorliefde en zeer beperkte persoonlijke ervaringen worden hier verdedigd met onwaarheden en andere zever.
                    KLIK |&| KLAK

Comment

• Zulke discussies en reacties lopen echt uit de hand. Van mijn part mocht deze topic(zulke topic's) gesloten worden.

Comment

Zulke discussies en reacties lopen echt uit de hand. Van mijn part mocht deze topic(zulke topic's) gesloten worden.

Dit vind ik raar !
                        Jij brengt steeds berichten aan, van uit een tijdblad, van op het net, vanuit ..... weet ik waar.
                        Juist telkens berichten die jij vind, die net in jou kraam passen op dat moment, als iemand anders dan met berichten afkomt die dit tegenspreken wat jij allemaal post .... dan moet het allemaal maar gesloten worden.
                        Ik vind wel dat deze discutie nog wel degelijk over de betrouwbaarheid van T-M-H gaat.
                        En dat telkens weer, hier word aangetoond dat ook andere merken dit weten en deze motors in hun gamma willen hebben, juist door het feit dat ze zo betrouwbaar zijn.
                        En dat ook een heel groot deel van de wereld dit vind als ik de statistieken bekijk.

Je moet niet steeds met een merk op de eerste plaats staan in een statistiek om goed te zijn, maar als een merk als Honda - Mazda - Toyota ( waarover het hier gaat ) steeds hierin voorkomt, bij de +/- eerste, dan moet er toch iets van kloppen vind ik.
                        En niet zoals een MB - BMW - PEUG. - ..... die soms eens op een eerste plaats staan met een nieuw model, daarmee dan hoog oplopen van zie eens ..... de Jappen staan weer achter in deze lijst.

Maar dit is natuurlijk mijn gedacht en ieder heeft zijn gedacht, anders zou het nogal saai worden.

Dus voor mijn part mag dit nog gerust wat doorgaan hier.

Comment

Dit vind ik raar !
                          Jij brengt steeds berichten aan, van uit een tijdblad, van op het net, vanuit ..... weet ik waar.
                          Juist telkens berichten die jij vind, die net in jou kraam passen op dat moment, als iemand anders dan met berichten afkomt die dit tegenspreken wat jij allemaal post .... dan moet het allemaal maar gesloten worden.
                          Ik vind wel dat deze discutie nog wel degelijk over de betrouwbaarheid van T-M-H gaat.
                          En dat telkens weer, hier word aangetoond dat ook andere merken dit weten en deze motors in hun gamma willen hebben, juist door het feit dat ze zo betrouwbaar zijn.
                          En dat ook een heel groot deel van de wereld dit vind als ik de statistieken bekijk.

Je moet niet steeds met een merk op de eerste plaats staan in een statistiek om goed te zijn, maar als een merk als Honda - Mazda - Toyota ( waarover het hier gaat ) steeds hierin voorkomt, bij de +/- eerste, dan moet er toch iets van kloppen vind ik.
                          En niet zoals een MB - BMW - PEUG. - ..... die soms eens op een eerste plaats staan met een nieuw model, daarmee dan hoog oplopen van zie eens ..... de Jappen staan weer achter in deze lijst.

Maar dit is natuurlijk mijn gedacht en ieder heeft zijn gedacht, anders zou het nogal saai worden.

Dus voor mijn part mag dit nog gerust wat doorgaan hier.
                          Zo blijft het duren. Stuur ik iets, dan kom jij met een reactie en omgekeerd.

PS: Nieuwe statistieken tonen weer aan dat Honda op 1 staat, dan BMW op 2 en Toyota op 3
                          Last edited by ; 03/07/2008, 14:25.

Comment

PS: Nieuwe statistieken tonen weer aan dat Honda op 1 staat, dan BMW op 2 en Toyota op 3
                            Om alle ruzies hier te vermijden en gewoon uit interesse, zou je die statistieken even kunnen PM'en ?
                            Thx
                            KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                              Om alle ruzies hier te vermijden en gewoon uit interesse, zou je die statistieken even kunnen PM'en ?
                              Thx
                              Neen, ik plaats het hier wel(stond hier al)

Het merkenklassement ziet er zo uit:

Comment

• Inderdaad. We moeten eerlijk zijn. Die statistieken, die overigens uiterst betrouwbaar zijn, tonen een ander beeld.

Gelukkig hebben die cijfers NIKS te maken met de betrouwbaarheid van een merk, waarover deze discussie gaat.
                                Die cijfers tonen aan hoe tevreden klanten zijn over hun auto.
                                En niemand hier beweert dat mensen niet tevreden zijn over hun duitse auto's. Dus inderdaad, je statistieken kloppen, maar zijn hier niet relevant.
                                KLIK |&| KLAK

Comment

Neen, ik plaats het hier wel(stond hier al)

Het merkenklassement ziet er zo uit:

En de bijhorende uitleg over Mazda luid als volgd :

02 jul 2008 door EC

Duitsers uiten tevredenheid over Mazda

Meer:

3 afbeeldingen

De onderzoeken van J.D. Power and Associate's zijn berucht en beroemd als het om de betrouwbaarheid van auto's en de tevredenheid van hun eigenaars gaat. Bij de publicatie van de ‘Customer Satisfaction Index' (CSI) - de resultaten van het recentste onderzoek bij 20.000 Duitse auto-eigenaars - scoorde Mazda uitzonderlijk hoog. Er werd gevraagd naar de bevindingen met auto's die tussen 2005 en 2006 nieuw werden ingeschreven. Van de in totaal 103 onderzochte automodellen, verspreid over uiteenlopende autoklassen, scoorden slechts 10 de beoordeling ‘zeer tevreden'. Bij dit tiental zaten de Mazda 6 (4e in totaalklassement) en Mazda 3 (6e in totaalklassement). Bij de beoordeling werden criteria als wegligging, remmen, motor, functionaliteit van het interieur, enz. in aanmerking genomen. De eigenaars van een Mazda 6 en Mazda 3 toonden zich nog meer tevreden dan bij eenzelfde rondvraag één jaar voordien. De Mazda 6 scoorde 4 plaatsen beter en de Mazda 3 ging 2 posities vooruit.
                                  Ook wanneer de bevindingen van de eigenaars gerelateerd worden aan de autoklassen, staat Mazda vooraan. Zo werd de Mazda 3 met 84,4% tevredenheid nipt geslagen - 0,02% - door de BMW 1-Reeks. In het totale merkenklassement wist Mazda beslag te leggen op een 5e plaats op 23 en versloeg merken als Mercedes-Benz, Opel, Volkswagen en alle Franse merken

Comment

• Ook Skoda scoort veel hoger(in de top 3) dan VW, en toch delen zij dezelfde techniek. Dan zwijg ik nog over bepaalde dealers die met dezelfde werk-overal werken aan deze auto's

Comment

• Toyota, mazda en Honda bereiken wat ze willen bereiken: er moet over hun betrouwbaarheid gepraat worden, want praten is reclame...en kijk is naar dit topic...

Betrouwbaarheid gaat trouwens veel verder dan alleen maar mechaniek die niet stuk gaat. Dat is ook service en nazorg. En daar laten veel merken een steek vallen.

Comment

• Pech
                                        Goedkoop onderhoud is één zaak, betrouwbaarheid een heel andere. Bestuurders van een BMW, Lexus en Mitsubishi maken het minste kans om met pech langs de weg te staan.

Comment

Pech
                                          Goedkoop onderhoud is één zaak, betrouwbaarheid een heel andere. Bestuurders van een BMW, Lexus en Mitsubishi maken het minste kans om met pech langs de weg te staan.

HAHAHAHAHHAHAHAHA! Op hun kloten verdomme!
                                          -

Comment

Working...
                                          X