Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
blijf maar rondvragen en zeg mij het resultaat binnen een paar maanden
ik blijf bij Audi niet zozeer voor de fiabiliteit, wel omdat ze mooi en goed afgewerkt zijn
goed afgewerkt is objektief
mooi is persoonlijke smaak
nog een geluk dat iedereen zijn eigen idee heeft (en meestal houdt...)
Inderdaad het ene onderzoeksbericht na het andere wordt gemaakt en gekraakt.
- - Ikzelf en anderen kenissen zijn dan wel heel tevreden van Duitse wagens.
Als ik zo jou vorige posts bekijk, denk ik toch dat ik tot de conclutie moet komen dat jij een beetje teveel "boekskes" leest, "boekskes" waarin het gaat over ( Duitse ) wagens en waarin staat wat jij wilt zien staan. Of waarvan jij enkel overneemt wat er in jou kraam past op het moment.
Ook als ik jou vorige post nog eens doorneem moet ik tot het besluit komen dat jij bv BMW ( jou wagen, welk wel een mooie wagen is ! ) neemt als voorbeeld, als uitmuntende wagen want jij hebt nog nooit problemen hiermee gehad, dus je hebt dit uit eigen ondervinding. Tot hier nog alles OK, maar ...... jou BMW heeft nog maar 70.000 km, op 6 jaar tijd, dat is nog maar net uit "rodage", hoe kan je dan hierover een oordeel vellen ? Je hebt er volgens jou woorden zelfs nog bijna nooit boven de 130 km/hr mee gereden ! Dit is amper 11.000 km / jaar !
Dit konden ze in de tijd zelfs met een 2 PK, zonder problemen 70.000 km rijden op 6 jaar tijd.
Jou wagen is er eentje van +/- 40.000 € en je krijgt er na 5 jaar en 60.000 km nog maar 16.000 € meer van ! ( jou eigen woorden ) Dit is nog een nieuwe wagen !
Hoe kan je dit dan nog goed vinden ?
Is dit een besluit dat dit geen goede wagen is, als je er nog maar 16.000 € voor krijgt ?
Voor een goede wagen krijg je toch altijd een mooi bedrag, en ik vind nu toch dat na 5 jaar / 60.000 km, op een prijs van 40.000 € en je er nog maar 16.000 € van terug krijgt, dit bitter weinig is.
Dit zijn nu feiten waardoor men dan kan besluiten dat jou wagen geen goede wagen is.
( feiten welke voortvloeien uit jou eigen woorden )
Dit is toch hoe men dit wil begrijpen hé.
En daar draaid het nu in de reklame wereld helemaal om. Wat wil je graag horen.
Net zoals hierboven reeds eerder meermaals werd gezegd, niemand zegt graag als hij problemen heeft met zijn wagen, zeker niet als het een dure wagen is.
Dus zeg nooit ..... ik heb het gehoord van een vriend en van een kennis, want dit klopt meestal niet.
Zelfs als je met verschillende wagens reeds 100.000 km gereden hebt, en gelukkig of ongelukkig ermee geweest bent, heb je nog maar enkel met dat bepaald model gereden en kan je dus weinig zeggen over het merk in het algemeen.
Je kan enkel zeggen, ik heb geluk of ongeluk met die wagen gehad. Maar als ik hem verkocht kreeg ik er toch nog veel van terug ( of niet )
Als ik nogmaals jou wagen als voorbeeld neem, ik heb ook vrienden die met BMW gereden hebben en die hun maag omdraaid als je nog maar over BMW praat, zo'n problemen hebben die gehad, een andere vriend rijd al 15 jaar zonder problemen BMW.
Wat is het dan ? Een goede of slechte wagen ?
Ik laat dit alles in het midden en hoop dat ik met mijn wagen weinig problemen zal hebben.
En ik laat zeker de "boekskes" links liggen om een oordeel te vellen.
Als ik jou feiten zo bekijk met jou ondervinding over BMW, dan hoeft er bij mij geen BMW geleverd te worden, ik krijg er toch bijna niets meer van terug bij verkoop. En daar draaid het toch ook om hé ?
Stel dat ik, als garagehouder, je 16.000 € gegeven had bij de aankoop van jou wagen, dan krijg ik nu jou wagen gratis terug ? Leuk !
Als ik zo jou vorige posts bekijk, denk ik toch dat ik tot de conclutie moet komen dat jij een beetje teveel "boekskes" leest, "boekskes" waarin het gaat over ( Duitse ) wagens en waarin staat wat jij wilt zien staan. Of waarvan jij enkel overneemt wat er in jou kraam past op het moment.
Ook als ik jou vorige post nog eens doorneem moet ik tot het besluit komen dat jij bv BMW ( jou wagen, welk wel een mooie wagen is ! ) neemt als voorbeeld, als uitmuntende wagen want jij hebt nog nooit problemen hiermee gehad, dus je hebt dit uit eigen ondervinding. Tot hier nog alles OK, maar ...... jou BMW heeft nog maar 70.000 km, op 6 jaar tijd, dat is nog maar net uit "rodage", hoe kan je dan hierover een oordeel vellen ? Je hebt er volgens jou woorden zelfs nog bijna nooit boven de 130 km/hr mee gereden ! Dit is amper 11.000 km / jaar !
Dit konden ze in de tijd zelfs met een 2 PK, zonder problemen 70.000 km rijden op 6 jaar tijd.
Jou wagen is er eentje van +/- 40.000 € en je krijgt er na 5 jaar en 60.000 km nog maar 16.000 € meer van ! ( jou eigen woorden ) Dit is nog een nieuwe wagen !
Hoe kan je dit dan nog goed vinden ?
Is dit een besluit dat dit geen goede wagen is, als je er nog maar 16.000 € voor krijgt ?
Voor een goede wagen krijg je toch altijd een mooi bedrag, en ik vind nu toch dat na 5 jaar / 60.000 km, op een prijs van 40.000 € en je er nog maar 16.000 € van terug krijgt, dit bitter weinig is.
Dit zijn nu feiten waardoor men dan kan besluiten dat jou wagen geen goede wagen is.
( feiten welke voortvloeien uit jou eigen woorden )
Dit is toch hoe men dit wil begrijpen hé.
En daar draaid het nu in de reklame wereld helemaal om. Wat wil je graag horen.
Net zoals hierboven reeds eerder meermaals werd gezegd, niemand zegt graag als hij problemen heeft met zijn wagen, zeker niet als het een dure wagen is.
Dus zeg nooit ..... ik heb het gehoord van een vriend en van een kennis, want dit klopt meestal niet.
Zelfs als je met verschillende wagens reeds 100.000 km gereden hebt, en gelukkig of ongelukkig ermee geweest bent, heb je nog maar enkel met dat bepaald model gereden en kan je dus weinig zeggen over het merk in het algemeen.
Je kan enkel zeggen, ik heb geluk of ongeluk met die wagen gehad. Maar als ik hem verkocht kreeg ik er toch nog veel van terug ( of niet )
Als ik nogmaals jou wagen als voorbeeld neem, ik heb ook vrienden die met BMW gereden hebben en die hun maag omdraaid als je nog maar over BMW praat, zo'n problemen hebben die gehad, een andere vriend rijd al 15 jaar zonder problemen BMW.
Wat is het dan ? Een goede of slechte wagen ?
Ik laat dit alles in het midden en hoop dat ik met mijn wagen weinig problemen zal hebben.
En ik laat zeker de "boekskes" links liggen om een oordeel te vellen.
Als ik jou feiten zo bekijk met jou ondervinding over BMW, dan hoeft er bij mij geen BMW geleverd te worden, ik krijg er toch bijna niets meer van terug bij verkoop. En daar draaid het toch ook om hé ?
Stel dat ik, als garagehouder, je 16.000 € gegeven had bij de aankoop van jou wagen, dan krijg ik nu jou wagen gratis terug ? Leuk !
Idd. ik heb weinig km's om een (groot) uitspraak te doen(al kan ik dat al t.e.m 74.000 km van mijn eigen wagen wel zeggen hoe tevreden ik wel ben) Wat ik ook kan zeggen, is dat een goeie vriend met zijn Honda Civic al van dag 1 zijn wagen voor 1 maand binnen moest!
Voor de rest praat ik met Jan en alleman over wagens, en over hoe tevreden mensen zijn van hun merk, en daar valt op dat ik toch kan uitmaken dat we zeker niet alles moeten geloven over wat de Azitische-lovers ons graag willen wijsmaken
En ja, dat ik maar 16.000€ kreeg als overname dat is weinig. Dit was dan ook gene particuliere verkoopprijs. Maar al van dag 1 en bij kmstand 1 verlies een auto al 25% in waarde als hij de garage uitrijdt, zowel voor u als voor mij.
Rondvragen bij mensen naar persoonlijke meningen is goed zolang je het zelf doet.
Maar laat je andere mensen hetzelfde doen, maar dan bij een veel grotere groep, dan klopt het niet?
Feit is dat verschillende resultaten beschikbaar zijn. Logisch ook. Doelgroep en ondervrager is steeds verschillend.
Toch zijn er algemene tendensen zichtbaar.
En iets wat ik in meer en meer resultaten terug kan vinden, is de betrouwbaarheid van Skoda, daar waar VW en Seat veel lager op de ladder staan.
Let wel, van vele merken zijn slechts enkele modellen opgenomen, gaande van begin jaren 90 tot nu...
Dus opnieuw niet representatief voor de automarkt anno 2008.
Rondvragen bij mensen naar persoonlijke meningen is goed zolang je het zelf doet.
Maar laat je andere mensen hetzelfde doen, maar dan bij een veel grotere groep, dan klopt het niet?
Feit is dat verschillende resultaten beschikbaar zijn. Logisch ook. Doelgroep en ondervrager is steeds verschillend.
Toch zijn er algemene tendensen zichtbaar.
En iets wat ik in meer en meer resultaten terug kan vinden, is de betrouwbaarheid van Skoda, daar waar VW en Seat veel lager op de ladder staan.
Let wel, van vele merken zijn slechts enkele modellen opgenomen, gaande van begin jaren 90 tot nu...
Dus opnieuw niet representatief voor de automarkt anno 2008.
meestal heeft bedrijfzekerheid te maken met het aantal geproduceerde eenheden (geldt zowel voor de hele wagen als voor de onderdelen, nu dezelfde onderdelen zich terugvinden in meerdere,soms tientallen modellen in een zelfde merk)
maar dan zou een Golf bij de hoogte fiabiliteit moeten noteren, en dat is niet zo.
Hoe komt het ?
Wel, hoe de wagen gebruikt wordt heeft minstens evenveel belang; dit geldt voor rijgedrag en onderhoud
procentueel zijn er veel meer Golf's dan Skoda's in de wagenparken van bedrijven of geleased, waar de bestuurder uiteraard minder zorg heeft dan met zijn eigen materiaal, gefinancierd met zijn spaarcenten
respekteer je wagen, en je zal minder in panne vallen, dat is mijn boodschap
zachtjes rijden is evenwel geen garantie tegen onheil : de 4 eerste jaren heeft mijn Audi 0,0 probleem gekend, maar op de 8 latere jaren was ik een goede klant bij mijn garagist (zowel voor het onderhoud als voor soms voor dure reparaties (tot en met een ABS-centrale van 2.000 euros enkel voor het stuk) . En toch is dat een zeer vaak voorkomende wagen, uitgenomend dat de mijne een weinig gediffuseerd mode isl (2,6 V6)
er zijn wel tendenzen, maar evenveel uitzonderingen...
Pech
Goedkoop onderhoud is één zaak, betrouwbaarheid een heel andere. Bestuurders van een BMW, Lexus en Mitsubishi maken het minste kans om met pech langs de weg te staan.
eigenlijk, sinds wanneer hebt jij nog een beroep moeten doen op assistentie ?
ik laatst in 1990 met mijn Saab (kapote versnellingsbak)
sindsdien niet meer
ik weet wel wat het mij aan onderhoud en preventie reparaties gekost heeft
mijn buurvrouw gaat nooit naar het onderhoud : zij wacht op de pech, dan op de pechdienst !!!
zij rijdt met een Polo; telkens als zij aan de kant van de baan staat, is dat slecht voor de statistiek van VW...
cijfers zijn maar cijfers, je kunt ze doen zeggen wat je wilt
Ik snap nog altijd niet waar ze dit halen !
Ik bedoel :
Op 1 BMW ..... tja maar welke BMW
Op 2 Lexus ...... tja maar welke Lexus
Op 4 Suzuki ..... tja maar welke Suzuki
Op ...............................
Dus hier word bv een Suzuki van misschien 10.000 € vergeleken met een BMW van 50.000 €.
Een Lexus van 40.000 € met een Scoda van 15.000 €
Op wat slaat dit nu allemaal ? Wat maak je hier nu van uit ?
Dan zeg ik : koop een Suzuki van 10.000 € ipv een BMW, want dat is toch bijna hetzelfde voor de betrouwbaarheid. En dan heb je voor hetzelfde bedrag van 1 BMW, 5 Suzuki wagens !
De pannes op de weg worden opgeslagen aan de hand van de oproepen naar de hulpcentrales, bv VAB, Touring, enz ... maar de grote merken zoals BMW, MB, Audi, Toyota, enz ... hebben zelf hun hulplijnen en diensten de eerste jaren, dus deze komen niet in de tabel als ze wel eens pech onderweg hebben.
Dus weeral is dit niet correct deze gegevens.
Ook staat er niet bijvermeld bij hoeveel KM deze wagens pech hadden.
Het kan dus BV heel goed zijn dat de wagens op 9 en 10 veel meer KM hadden dan de wagens op 1 en 2.
Of dat een eigenaar van een BMW bij pech naar BMW hulpdienst belt ( dus niet in de statistiek voorkomt ) en de eigenaar van een Audi naar VAB hulpdienst belt omdat deze een andere hulpdienst bij Audi hebben ofdat Audi met VAB samenwerkt bv, en dus wel geregistreerd word als pech hebbende.
Trouwens een Lexus is een volbloed Toyota, alles op en aan en in een Lexus is Toyota, en toch 3% verschil bij pech ???????
Komaan hé.
Of word hier dan toch een Yaris van 10.000 € vergeleken met een Lexus van 40.000 € ?
Opnieuw : dan koop ik liever een Yaris ipv een Lexus als de bertouwbaarheid bijna hetzelfde is, dan heb ik hier ook weeral 4 wagens voor de prijs van 1 Lexus.
Op wat en hoe worden deze statistieken gebaseerd ? Dat wil ik weten.
En bv een platte band is ook pech op de weg als je een hulpdienst belt als jezelf geen band kan verwisselen.
Eerlijk ?
Ik van 1978, en zelfs met een nieuwe wagen, bij gietende regen water op de delco gekregen, na opdroging hiervan, na 5 minuten, kon ik verder rijden, was een fabrieksfoutje in de delco. De delco was zelfs niet van het merk als mijn wagen, maar van een ander Duits merk - BOSCH -
Toch had ik toen de pechdienst opgebeld, wist ik veel wat er aan de hand was.
Dus 1-maal "pech" langs de weg gehad op 30 jaar.
Dus toen is mijn wagen opgenomen geweest in de tabellen van pech-wagen, maar het was de fout van een ander onderdeel ( BOSCH ) dan van het merk van de wagen !
Dus het merk van de wagen kon er niet aan doen.
Had ik toen dan een slechte wagen ? Ha ja, want een nieuwe wagen had al na 2 dagen pech !!!!!
Nee toch !!!!!!!!!!!!! Hij heeft me daarna voor de volgende 230.000 km nooit meer in de steek gelaten !
Op wat slaan die percentages eigenlijk ?
Uitval bij 1 op 10 vind 'k immers wel héél veel.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
ik laatst in 1990 met mijn Saab (kapote versnellingsbak)
sindsdien niet meer
ik weet wel wat het mij aan onderhoud en preventie reparaties gekost heeft
mijn buurvrouw gaat nooit naar het onderhoud : zij wacht op de pech, dan op de pechdienst !!!
zij rijdt met een Polo; telkens als zij aan de kant van de baan staat, is dat slecht voor de statistiek van VW...
cijfers zijn maar cijfers, je kunt ze doen zeggen wat je wilt
Gelukkig want BMW betekend toch :
Bij Motorstoring Wegwerpen
Grapje !
Maar toch iets terug gevonden over de betrouwbaarheid van Japaneese wagens, het gaat hier nu wel over Toyota maar de andere Japanse merken zijn hierin ook omvat in de tektst.
En daar ging in eerste plaats toch dit topic over.
In 1936 begon de productie van het eerste model AA. Een jaar later werd de fabriek hernoemd naar Toyota Motor Corporation. Kiichiro Toyoda stelde als doel om de beste auto's van de wereld te bouwen. Vlak na de Tweede Wereldoorlog werd een kwaliteitscontrole systeem voor auto's ingevoerd, bekend alsLean Production. De Toyota's raakten (zoals zoveel Japanse automerken) al snel bekend om hun betrouwbaarheid. De doelstelling voor Kiichiro Toyoda was in dat opzicht geslaagd. Het bedrijf staat bekend om een speciale bedrijfsfilosofie die wel 'Toyotisme' wordt genoemd; het was het eerste bedrijf dat het just in time-concept (Japans: kanban) invoerde als productiemethode; een bedenksel van Toyota's productiechef Ohno Taiichi. Anno 2006 kent Toyota nog steeds de minste mankementen per geproduceerde auto. Nog steeds is Toyota een voorloper in diverse kwaliteitsmanagement- en productiemanagementprincipes. Het Toyota Production System is inmiddels door meerdere bedrijven, zoals o.a. Caterpillar en Daf gekopieerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Wij(BMW rijders) krijgen dat gratis(oké zit in de prijs )
Bij de Japanse merken is dit dus ook gratis, zonder dat het in de prijs inbegrepen is, die zijn zeker van hun stuk ivm panne.
mobility-waarborg is de zoveelste marketing-spitsvondigheid
wat ze daar riskeren is goed als niets : in de eerste jaren is de fiabiliteit zeer hoog
anderijds is een nieuwe Audi, BMW, Mercedes enz aan de kant van de weg ZEEER negatief voor het imago (het kan zelfs leiden tot leedvermaak bij de Toyota-rijders...) en dus moeten die problemen zo vlug mogelijk verborgen worden. BMW heeft hiervoor zelfs een sneldienst !
u gaat toch niet geloven dat ze dat uit liefdadigheid doen ?
In 1936 begon de productie van het eerste model AA. Een jaar later werd de fabriek hernoemd naar Toyota Motor Corporation. Kiichiro Toyoda stelde als doel om de beste auto's van de wereld te bouwen. Vlak na de Tweede Wereldoorlog werd een kwaliteitscontrole systeem voor auto's ingevoerd, bekend alsLean Production. De Toyota's raakten (zoals zoveel Japanse automerken) al snel bekend om hun betrouwbaarheid. De doelstelling voor Kiichiro Toyoda was in dat opzicht geslaagd. Het bedrijf staat bekend om een speciale bedrijfsfilosofie die wel 'Toyotisme' wordt genoemd; het was het eerste bedrijf dat het just in time-concept (Japans: kanban) invoerde als productiemethode; een bedenksel van Toyota's productiechef Ohno Taiichi. Anno 2006 kent Toyota nog steeds de minste mankementen per geproduceerde auto. Nog steeds is Toyota een voorloper in diverse kwaliteitsmanagement- en productiemanagementprincipes. Het Toyota Production System is inmiddels door meerdere bedrijven, zoals o.a. Caterpillar en Daf gekopieerd.
Of beter nog, allemaal gekopieerd met hun gekopieerd Westers fototoestel
een voorstel van aangename bezigheid voor een vakantie dag : boek een testrit op dezelfde halve dag met een Honda Accord en een Audi A4, en vergelijk op alle gebieden (rijgedrag, uitrusting, afwerking, design, ... en prijs)
dan zich eerlijk afvragen of er een hemelbreed verschil is, en of dat verschil tussen 5 en 10.000 euros waard is afhankelijk van de opties.
beide wagens kwamen bijna simultaan is de showrooms, veel hebben de Honda-jongens niet kunnen copieren
het verschil zit meestal tussen onze horen...
Veel blabla om te verkopen, dat was hun oorspronkelijk doel en de rest heeft het westen het hun geleerd/voorgedaan.
Of beter nog, allemaal gekopieerd met hun gekopieerd Westers fototoestel
Denk je nu echt dat ze daar vroeger niets hadden ?
Ze hadden daar ook alles hoor, net zoals hier, maar dan hun produkten, op hun mannier. ( We hebben zelfs al vroeger hun produkten / now-how, zelf naar hier gehaald, nog in de tijd van de zeilschepen - Columbus zijn tijd. De Nederlandse rederijen. )
Wilden ze die hier ook kunnen verkopen, moesten ze wel eerst zien waar hier vraag achter was, en dat is hun dan toch mooi gelukt om de gekopieërde produkten hier aan de man te brengen, zelfs beter en vernieuwend, anders was hier deze discutie niet aan de gang !
Toen in de tijd kwamen ze wel van aan de andere kant van de wereld, en nu hebben ze heel de wereld !
Ze staan zelfs op de nr. 1, op alle gebied, ze hebben heel onze wereld veranderd met hun ( heel goede ) produkten.
Dit is het westen nooit gelukt !
Ik weet niet of je ooit in Japan geweest bent, maar daar vind je ook wel Westerse produkten, als je wat zoekt, zoals een MB, BMW, Chrysler, enz ... maar daar moet je achter zoeken, net zoals in Africa ze deze produkten ook wel hebben, maar zeker niet zoals je hier hun produkten vind, in elke winkel hier vind je wel iets van Japan, zelfs in een MB, BMW, ... garage vind je hun produkten terug, en dat is daar wel niet het geval. Zelfs in een MB, BMW -garage staan Japanse-computers om deze Duitse wagens te controleren !
Hier vind je ook in elke huiskamer wel iets uit Japan, radio, TV, ..... noem maar op, of kijk zelf eens in jou eigen huiskamer rond, waarom heb je dit gekocht ? Inderdaad ..... omdat het iets goeds is ! Misschien gekopieërd maar in elk geval beter dan het origineel, anders had je het niet gekocht en bleef je bij het ( Westers- ) origineel. Of niet ?
En die gekopieërde produkten, zoals reeds hierboven werd uitgelegd, dat is al 30 jaar geleden, nu zetten ze zelf hun stempel.
Het zit hem vooral in hun ingesteldheid om perfekt te willen zijn en te leven voor hun produkt.
Ik weet niet of je de reklame nog herinnerd van Mazda, OK - OK - OK ?
Wel, hier lachen ze met die reklame, maar zo is het wel echt daar in hun fabrieken. Ze leven ervoor. Wat zeggen ze bij jou op de fabriek / kantoor ? Is het nog geen 5 uur dat we naar huis kunnen, steek het maar snel in elkaar dat we naar huis kunnen. Ginder dus niet, daar zal zowel het eerste als het laatste in elkaar gestoken worden zoals het hoord.
Comment