Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hallo tulpje en co , stilletjes weggekropen?
    Zelfs het verbruik wil ik zien!! HEHEHE
    Nissan QQ driver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
      Veel blabla om te verkopen, dat was hun oorspronkelijk doel en de rest heeft het westen het hun geleerd/voorgedaan.

Of beter nog, allemaal gekopieerd met hun gekopieerd Westers fototoestel
      Deze reactie verteld veel zo niet alles over u!!!
      Nissan QQ driver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
        Ok ik wil mijn standaard 2 liter naast uwe 120well eens zetten.
        En over welke 2 liter diesel gaat het hier?

Comment

En over welke 2 liter diesel gaat het hier?
          Ne Seat 2 liter TDI of mocht da alleen ne jappanese zijn.

En wat betreft het eficientie bij het maken van wagens zijn de jappen nog altijd niet te kloppen.

Wat bedreft fototoestellen zonder de steun van de jappanse merken zouden de europese niet meer bestaan.
          Nissan QQ driver.

Comment

• De werking van een fotocamera is uitgevonden door Arabische wis- en natuurkundige Alhazen van Basra of Ibn Al-Haytham.

Konica is opgericht in 1873 en is nog steeds een zeer belangrijke speler, samen met Minolta, dat in 1928 opgericht is.
            Het is trouwens Minolta dat veel samengewerkt heeft met Leica om onder andere know-how uit te wisselen, in beide richtingen...

Nikon bestaat al sinds 1917 en is toch wel groot geworden door kwaliteit en voorsprong, niet door alles over te nemen.
            Canon is opgericht in de jaren 30

Mensen hier doen alsof Japan tot aan de 2e wereldoorlog een achterlijke natie was en die te dom waren om iets te ontwikkelen en daarmee alles maar komen kopiëren zijn uit Europa.

KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
              Ne Seat 2 liter TDI of mocht da alleen ne jappanese zijn.

En wat betreft het eficientie bij het maken van wagens zijn de jappen nog altijd niet te kloppen.

Wat bedreft fototoestellen zonder de steun van de jappanse merken zouden de europese niet meer bestaan.
              Ah oké.

Maar ga je nu zeggen dat een standaard Seat 2L TDI sneller is dan een standaard 120d???

Nog nooit van Efficient Dynamics gehoord bij BMW(toevallig )?

Ik zou begot écht niet weten welke Jappen Efficienter zijn?

Comment

Ah oké.

Maar ga je nu zeggen dat een standaard Seat 2L TDI sneller is dan een standaard 120d???

Nog nooit van Efficient Dynamics gehoord bij BMW(toevallig )?

Ik zou begot écht niet weten welke Jappen Efficienter zijn?

Laten we het eens testen dan op de "ring" eind van de week :

Ik ben er met de ( standaard ) Lexus IS. Jij met je 325 ci ?
                Ook komt er ene mee met een Suzuki Swift-je.
                Neem je fototoestel mee, je gaat mooie fotokes van mijn achterkant en uitlaat kunnen nemen, als je snel genoeg bent tenminste, of je moet opnieuw 5 rondjes ( misschien nog niet ) wachten als je opnieuw gedubbeld word, voor de volgende foto van de uitlaat ! ( ik denk dat je veel fotokes gaat kunnen nemen van de Jap-wagens )

Je kan dan misschien achteraf een topic beginnen om het vergelijk van de mooiste foto genomen met een Duitse- / Japanse camera van de achterkanten van de Jap-wagens ?
                Geen goed gedacht ?

Zo ga jij direkt en voor altijd een antwoord op al je vragen krijgen !
                Zorg dat je daar bent ...... en meedoet !!!!
                En ze verwachten mooi weer, dus ........ gassen !

Verder bekijk je het maar.
                Last edited by ; 15/09/2008, 14:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                  Laten we het eens testen dan op de "ring" eind van de week :

Ik ben er met de ( standaard ) Lexus IS. Jij met je 325 ci ?
                  Mijne maat komt met zijn Lexus F ook, misschien dat je ook een vriend kan meekrijgen zodat hij misschien ook wat concurentie heeft. ( mijne maat dan )
                  Ook komt er ene mee met een Suzuki Swift-je.
                  Neem je fototoestel mee, je gaat mooie fotokes van mijn achterkant en uitlaat kunnen nemen, als je snel genoeg bent tenminste, of je moet opnieuw 5 rondjes ( misschien nog niet ) wachten als je opnieuw gedubbeld word, voor de volgende foto van de uitlaat ! ( ik denk dat je veel fotokes gaat kunnen nemen van de Jap-wagens )

Je kan dan misschien achteraf een topic beginnen om het vergelijk van de mooiste foto genomen met een Duitse- / Japanse camera van de achterkanten van de Jap-wagens ?
                  Geen goed gedacht ?

Zo ga jij direkt en voor altijd een antwoord op al je vragen krijgen !
                  Zorg dat je daar bent ...... en meedoet !!!!
                  En ze verwachten mooi weer, dus ........ gassen !

Verder bekijk je het maar.
                  1. Ik hoef niet te racen, daar bestaan cijfers voor om te vergelijken.
                  2. Ik ben geen liefhebber van Japanse auto's, dus ik zie niet in waarom ik daar foto's zou van trekken.

Comment

1. Ik hoef niet te racen, daar bestaan cijfers voor om te vergelijken.

Inderdaad, een 2.2 D limosine van maar 177 PK tegen een 2.5 ci "sportwagen" van 206 PK ?, 4 cillinder tegen een 6 cillinder van een "sportwagen", ik zal maar niet de benzine versie hier plaatsen zeker ?

Motorinhoud 2231 cc

Cilinders / kleppen 4/4
                    Vermogen 177 pk @ 3600 tpm
                    Koppel 400 Nm @ 2000 tpm
                    Aandrijving Achterwielaandrijving
                    Acceleratie 0 - 100 km/u 8,9 sec.
                    Topsnelheid 215 km/u
                    Verbruik gemiddeld 6,3 l / 100 km
                    Verbruik stad 7,9 l / 100 km
                    Verbruik buitenweg 5,4 l / 100 km
                    CO2 uitstoot 168 gr. / km

Comment

• Nog een antwoord op al je vragen :

Hier iets waar toch feitelijk dit topic over gaat, de betrouwbaarheid en sterkte van Japanse wagens.
                      Deze filmpjes heb je toch ooit al gezien zeker ?
                      Een Toyota van 14 jaar oud, die "gewerkt" heeft, met meer dan 300.000 km op de teller, van 1000 Engelse Pond.
                      Hij blijft gewoon rijden !
                      Robuster kan niet !

En begin nu niet over de KM stand, 300.000 km gewerkt of 500.000 km 's zondags mee rondgereden is een groot verschil, en trouwens deze was nog in zijn optocht naar zijn 500.000 km ( minstens )

Deze wagen heeft trouwens ook VW gekocht van Toyota, onder de naam van TARA ipv Hi-Lux, zonder aanpassingen, enkel het VW-logo erop gezet, maar is dus wel degelijk volledig een Toyota High-Lux !
                      Buiten het VW-logo op de grill, vind je nergens anders een VW-logo terug, wel allemaal Toyota logo's en namen. En zeker op de motor in het groot : TOYOTA HI-LUX 2.4 ;-)
                      Zou dit zijn om de techniek te kunnen kopieëren ?
                      Dit is dan ook een antwoord op jou " kopieër gedrag van de Jappaners."

Part 1
                      http://www.youtube.com/watch?v=Lrk6vsb77xk

Part 2 :
                      http://www.youtube.com/watch?v=YfZDtC9kjVk
                      Last edited by ; 15/09/2008, 15:46.

Comment

Inderdaad, een 2.2 D limosine van maar 177 PK tegen een 2.5 ci "sportwagen" van 206 PK ?, 4 cillinder tegen een 6 cillinder van een "sportwagen", ik zal maar niet de benzine versie hier plaatsen zeker ?

Motorinhoud 2231 cc

Cilinders / kleppen 4/4
                        Koppel 400 Nm @ 2000 tpm
                        Topsnelheid 215 km/u
                        Waar haal je de zever dat een BMW 325Ci een sportwagen is??? Dit is gewoon een sportcoupé, gene sportwagen.

En ga je nu een diesel vergelijken met een benzine? En ik ben trouwens volgens de cijfers nog altijd sneller. So what?

Comment

• Alé, om dan ook mijn cijfers hier te zetten

BMW 325Ci steptronic(automaat)

Cilinders / kleppen 6/4
                          Vermogen 193pk
                          Koppel 245 Nm
                          Acceleratie 0 - 100 km/u 8,3 sec.
                          Topsnelheid 237 km/u
                          Verbruik gemiddeld 9.5 l / 100 km
                          Verbruik stad 13.5 l / 100 km
                          Verbruik buitenweg 7.2 l / 100 km

BMW 120d steptronic sporthatch(automaat)

Cilinders / kleppen 4/4
                          Vermogen 177 pk
                          Koppel 350 Nm
                          Acceleratie 0 - 100 km/u 7,7sec.
                          Topsnelheid 226 km/u
                          Verbruik gemiddeld 5.4 l / 100 km
                          Verbruik stad 7.2 l / 100 km
                          Verbruik buitenweg 4.4 l / 100 km

Comment

Motorinhoud 2231 cc

Cilinders / kleppen 4/4
                            Koppel 400 Nm @ 2000 tpm
                            Topsnelheid 215 km/u
                            Maar om dan toch appelen met appelen te vergelijken zet ik graag de cijfers van een 320d er naast.

BMW 320d

Motorinhoud 1995cc

Cilinders / kleppen 4/4
                            Vermogen 177 pk
                            Koppel 350 Nm
                            Acceleratie 0 - 100 km/u 7,9 sec.
                            Topsnelheid 230 km/u
                            Verbruik gemiddeld 4.8 l / 100 km
                            Verbruik stad 6.0 l / 100 km
                            Verbruik buitenweg 4.1 l / 100 km
                            CO2 uitstoot 128 gr. / km

En dan kan BMW dit realiseren met 200 cc minder tov Lexus.

Je gaat BMW toch niet leren hoe ze een motor moeten bouwen zekers.

Comment

En ga je nu een diesel vergelijken met een benzine? En ik ben trouwens volgens de cijfers nog altijd sneller. So what?

Snap je het niet ?
                              Zelfs een diesel is bijna even snel ! 0.5 sec. !
                              Met een verbruik verschil van 5 Liter tegenover 10 liter !
                              Ik zal maar niet de gegevens van een benzine hier plaatsen zeker ?
                              Geef mij dan maar een goede betrouwbare luxe wagen, waar bijna alle luxe-opties al opzitten, die je dus achteraf niet meer hoeft bij te kopen aan woeker prijzen.

Comment

Maar om dan toch appelen met appelen te vergelijken zet ik graag de cijfers van een 320d er naast.

BMW 320d

Motorinhoud 1995cc

Cilinders / kleppen 4/4
                                Vermogen 177 pk
                                Koppel 350 Nm
                                Acceleratie 0 - 100 km/u 7,9 sec.
                                Topsnelheid 230 km/u
                                Verbruik gemiddeld 4.8 l / 100 km
                                Verbruik stad 6.0 l / 100 km
                                Verbruik buitenweg 4.1 l / 100 km
                                CO2 uitstoot 128 gr. / km

En dan kan BMW dit realiseren met 200 cc minder tov Lexus.

Je gaat BMW toch niet leren hoe ze een motor moeten bouwen zekers.
                                Oh ja, BMW staat niet toevalig op 1 met de minste pech(zie bovenaan) en staat op 1 qua meeste gewonnen awards!

Comment

Snap je het niet ?
                                  Zelfs een diesel is bijna even snel ! 0.5 sec. !
                                  Met een verbruik verschil van 5 Liter tegenover 10 liter !
                                  Ik zal maar niet de gegevens van een benzine hier plaatsen zeker ?
                                  Geef mij dan maar een goede betrouwbare luxe wagen, waar bijna alle luxe-opties al opzitten, die je dus achteraf niet meer hoeft bij te kopen aan woeker prijzen.
                                  Je snapt het blijkbaar niet. Waarom haal je geen locomotief erbij om te vergelijken

Je mag altijd de cijfers van een benzine zetten?

Comment

Nog een antwoord op al je vragen :

Hier iets waar toch feitelijk dit topic over gaat, de betrouwbaarheid en sterkte van Japanse wagens.
                                    Een Toyota van 14 jaar oud, die "gewerkt" heeft, met meer dan 300.000 km op de teller, van 1000 Engelse Pond.
                                    Robuster kan niet !

En begin nu niet over de KM stand, 300.000 km gewerkt of 500.000 km 's zondags mee rondgereden is een groot verschil, en trouwens deze was nog in zijn optocht naar zijn 500.000 km ( minstens )

Deze wagen heeft trouwens ook VW gekocht van Toyota, onder de naam van TARA ipv Hi-Lux, zonder aanpassingen, enkel het VW-logo erop gezet, maar is dus wel degelijk volledig een Toyota High-Lux !
                                    Buiten het VW-logo op de grill, vind je nergens anders een VW-logo terug, wel allemaal Toyota logo's en namen. En zeker op de motor in het groot : TOYOTA HI-LUX 2.4 ;-)
                                    Zou dit zijn om de techniek te kunnen kopieëren ?
                                    Dit is dan ook een antwoord op jou " kopieër gedrag van de Jappaners."

Part 1
                                    http://www.youtube.com/watch?v=Lrk6vsb77xk

Part 2 :
                                    http://www.youtube.com/watch?v=YfZDtC9kjVk

Je slaat een post over man !
                                    Wat denk je hiervan ?
                                    Is dit een antwoord op al je vragen ?

Comment

Wat denk je hiervan ?
                                      Is dit een antwoord op al je vragen ?
                                      Idd, dit kon men ook doen met een Renault 4, 2 CV, etc,.. allemaal wagens die lowtec zijn. Doe dezelfde test eens met hedendaagse auto zoals een Lexus, of andere Toyota(om dan toch in hetzelfde merk te blijven).

TopGear blijft een amusement autoprogramma, als je daar al de info gaat halen....

Comment

Als je goed kijkt, dan zie je dat we gelijk gepost hebben

Comment

Robuster kan niet !

Een vriendin rijdt met een 318tds en zit al probleemloos over de 280.000 km. Zulke cijfers vind je toch met hopen, zo heel uitzonderlijk is dat nu ook niet hoor.

Comment

Working...
                                          X