Omdat een Jaguar zo veel sneller/comfortabeler en mooier is. (en bovendien betere service geeft)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda, Toyota en Honda ‘meest betrouwbare’ wagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenOmdat een Jaguar zo veel sneller/comfortabeler en mooier is. (en bovendien betere service geeft)
Objectief
Comment
-
Onze eigen economie zwart maken ????
Je zegt het zelf : Dat wrak van een Yaris kwam uit Valenciennes. (Noord-West Frankrijk,)
Dus jij maakt onze economie zwart !
Onze economie is ondertussen Azië geworden !!!!! Wij hebben niets van ons zelf als economie.
We werken bijna allemaal voor de ene of andere firma welke iets te maken heeft met Azië !
En eeehhhh ...... Jaguar is van Ford hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenOmdat een Jaguar zo veel sneller/comfortabeler en mooier is. (en bovendien betere service geeft)
Comment
-
Mijn pa rijdt niets voor niets in een Volvo.....Maar in de klasse waarin ik wil gaan kopen kan ik niets Belgisch kopen dus koop ik gelijk een andere in Europa in elkaar gevezen auto. En ik heb niets tegen Azie hoor,integendeel ik zeg met de hand op het hart dat Honda de beste auto's op de wereld zijn. Maar vele hier hebben wel iets tegen Europse auto's.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenOmdat een Jaguar zo veel sneller/comfortabeler en mooier is. (en bovendien betere service geeft)Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk BerichtenOnze eigen economie zwart maken ????
Je zegt het zelf : Dat wrak van een Yaris kwam uit Valenciennes. (Noord-West Frankrijk,)
Dus jij maakt onze economie zwart !
Onze economie is ondertussen Azië geworden !!!!! Wij hebben niets van ons zelf als economie.
We werken bijna allemaal voor de ene of andere firma welke iets te maken heeft met Azië !
En eeehhhh ...... Jaguar is van Ford hé
De Yaris staat 10 jaar in de top 4 van best verkochtte kleine auto's. Dat bereik je niet door brol te verkopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenMaar in de klasse waarin ik wil gaan kopen kan ik niets Belgisch kopen dus koop ik gelijk een andere in Europa in elkaar gevezen auto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenBetrouwbaarheid van een 7 serie hydrogen valt nog wel even af te wachten
Werden er nog maar nieuwe Rovers verkocht. Alle concurenten gingen spontaan failliet, de pechverhelingsdiensten werden technisch werkloos, de oliefabrikanten zaten zonder werk en de marketingboy's pleegden zelfmoord.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenin de meeste tops zie altijd zeer goede resultaen voor Jaguar nochtans. (1ste,3de,....)dat zegt google ten minste.
Zoals misschien al eerder gezegd aan jou: kom uit je droomwereld.
Comment
-
Nu we het toch over onze eigen economie hebben, realiseert er zich iemand dat België aan de hoeksteen ligt van Toyota's succes?
Het ontwerpcentrum (dus ontwikkeling van nieuwe wagens) van Toyota in Zaventem heeft een 200-tal topingenieurs waarvan het grootste deel de belgische nationaliteit hebben. Ik zou het belgische/europese aandeel dus zeker niet onderschatten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk BerichtenNu we het toch over onze eigen economie hebben, realiseert er zich iemand dat België aan de hoeksteen ligt van Toyota's succes?
Het ontwerpcentrum (dus ontwikkeling van nieuwe wagens) van Toyota in Zaventem heeft een 200-tal topingenieurs waarvan het grootste deel de belgische nationaliteit hebben. Ik zou het belgische/europese aandeel dus zeker niet onderschatten.
We legen niet meer in de jaren '60 wanneer Japanners alleen met de boot van over zee kwamen. Met uitzondering van de land-cruisers komt iedere Toyota die in belgie rondrijdt vandaag uit Europa.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk BerichtenEn eeehhhh ...... Jaguar is van Ford hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenWe legen niet meer in de jaren '60 wanneer Japanners alleen met de boot van over zee kwamen. Met uitzondering van de land-cruisers komt iedere Toyota die in belgie rondrijdt vandaag uit Europa.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenEn de Hilux uit Thailand en Zuid-Afrika, en de Prius van waar die ook mag komen...
Hilux uit Thailand en Z-A ??????
Prius uit .... weet je het niet ? Engeland misschien ????
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk BerichtenSpreek mee over iets wat je weet, hou anders je mond.
Hilux uit Thailand en Z-A ??????
Prius uit .... weet je het niet ? Engeland misschien ????
Komt de Hilux niet uit Thailand, net als zijn L200, Ranger, BT-50 en andere pick-ups? En ik had ergens gelezen dat de Hilux 3.0 uit Zuid-Afrika komt.
Pruis wist ik niet: Japan of de VS, of in China wordt die ook gebouwd.
Comment
-
Ondertussen word stilaan bekend dat de problemen met Toyota ongegrond zouden zijn, de bestuurders hun eigen fout zou zijn.
Toyota heeft ondertussen wel al 8.000.000 wagens terug geroepen en de "problemen" vervangen ( die er niet waren )
Dat noem ik nu wel met je klanten hun veiligheid inzitten.
De onderzoeken naar de fout waren nog aan de gang en ze riepen al de wagens al terug.
Veiligheid van onze klanten in het gedrang ?
Terug roepen al die wagens en herstellen ! Stuk of niet stuk, vervangen !
Dat noem ik nu klantenservice en inzitten ermee.
Tja, ze zijn niet voor niets nr 1 in de wereld he.
Toyota heeft een (kleine) meevaller. Uit een onderzoek van 58 concrete ongevallen met modellen van de constructeur, concludeert de NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) dat er alleen problemen zijn met het gaspedaal. Talrijke klanten beweren dat Toyota het gaspedaalprobleem minimaliseert. Ze claimen dat er behalve de fysieke oorzaak voor de vastzittende pedalen tenminste ook nog een elektronisch probleem is met de Toyota's.
De NTHSA heeft de gegevens van de zwarte dozen onder de loep genomen. Toyota installeert die in auto's vanaf modeljaar 2007. Het gaat daarom uit een klein staal van in het totaal meer dan 2.000 ongelukken. Daaruit blijkt alvast dat een meerderheid van de slachtoffer (35) het rempedaal niet eens heeft gebruikt. In een aantal gevallen is het rempedaal kort gebruikt en dan weer losgelaten, of zijn gas en rempedaal samen gebruikt. In vijf gevallen bevatte de zwarte doos geen gegevens en in één geval bleek een slecht geplaatste vloermat de oorzaak te zijn voor het ongeluk. De voorlopige resultaten vallen dus uit in het voordeel van de Japanse autobouwer.
Comment
-
ongeacht het resultaat van dit onderzoek, heeft het imago van toyota in de states een zware deuk gekregen. Marketinganalysten hebben er al op gewezen dat ze hun slogan die verwijst naar degelijkheid en betrouwbaarheid zullen moeten laten vallen en dat ze hun reclamepijlen op andere positieve punten zullen moeten richten... althans toch voor de nabije toekomst.
Comment
-
Honda bouwt de meest betrouwbare motoren en Audi-blokken vertonen de meeste storingen, zo blijkt uit onderzoek.
Uit een onderzoek dat vakblad Automotive liet uitvoeren door garantieverzekeraar Autotrust blijkt dat in 2012 bij 3,7 procent van alle jonge Audi's motorstoring werd geconstateerd. Daarmee heeft het Duiste merk de twijfelachtige eer de ranglijst aan te voeren van minst betrouwbare motoren. Onderaan die lijst - wat in dit geval dus de beste plek is - staat Honda, dat een schaderatio van slechts 0,29 procent scoorde. De Japanners en Koreanen scoren prima, de Europese merken laten het op dit gebied afweten, zo blijkt uit onderstaande lijstjes.
De cijfers zijn afkomstig uit data van Autotrust van circa 20.000 auto's van gemiddeld vijf jaar oud en een gemiddeld jaarkilometrage van 30.000. De ondergrens om aan het onderzoek mee te mogen doen was 50 auto's. Subaru komt precies op dit aantal uit, bij Mercedes is data van 1.100 auto's meegenomen.
Er wordt in het onderzoek geen onderscheid gemaakt tussen de modellen maar in het geval van Audi maakt de Q7 een opvallend slechte beurt; 10 procent van de auto's kreeg te maken met motorproblemen, zo meldt Autotrust. Het betreft volgens de verzekeraar niet alleen de TSI's van de Volkswagen Groep maar ook de grotere diesels. Het merk Volkswagen eindigde met een schaderatio van 1,91 procent overigens net buiten de Top 10 van minst betrouwbare motorbouwers.
De Top 10 van Autotrust van meest betrouwbare motorbouwers (met daar achter het storingspercentage) ziet er als volgt uit:
1. Honda 0,29
2. Toyota 0,58
3. Hyundai 0,70
4. Mercedes 0,84
5. Volvo 0,90
6. Lexus 0,99
7. Kia 1,08
8. Subaru 1,10
9. Fiat 1,17
10. Ford 1,25
De Top 10 van minst betrouwbare motorbouwers:
1. Audi 3,71
2. Alfa 3,26
3. Mini 2,51
4. Saab 2,49
5. Opel 2,46
6. Porsche 2,29
7. Peugeot 2,26
8. BMW 2,20
9. Seat 2,15
10. Renault 2,13
Bron: mobiel.nu - audiblogEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenvind het verschil tss kia en hyundai vreemd en relatief groot
Wel knap van Sub dat ze nog steeds bij de beste tien staan, gezien die toch wel veel wagens hebben die eerder zwaar belast worden.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
Comment