Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Coulance gebeurt bij de meeste merken hoor, niks te maken met premium. Eerder met getrouwheid aan uw dealer. Als je geen klant bent zal een garage niet snel moeite doen om te zien of er coulance is, voor een vaste klant daarentegen...
    Nee het heeft ook te maken met de aard van het probleem een goede relatie met je dealer helpt dan, maar is zeker niet noodzakelijk. Mijn moeder heeft coulance gekregen op een 10 jaar oude derdehands. Deels omdat de dealer goed is, maar ook door de aard van het probleem.

Daarom dat BMW ook zal tussenkomen op een N47 ketting probleem op een wagen die onderhouden is buiten het netwerk. Dat je wat meer moeite moet doen als je die dealer nog niet veel hebt opgebracht in het verleden zou goed kunnen.

Ik snap dat je overtuigd bent van onderhoud bij een dealer, maar jij houdt je wagens niet lang genoeg om te twijfelen Ik sta nu voor een kost aan mijn wagen (volledig dealeronderhouden) die kan oplopen bij de dealer zodat hij de waarde van mijn wagen overstijgt. Om de diagnose te kunnen stellen schatten ze 4 tot 5 uur werk. Als de herstelling dan meevalt ben ik er nog vanaf met 500 euro, maar als het tegenvalt ...
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Nee het heeft ook te maken met de aard van het probleem een goede relatie met je dealer helpt dan, maar is zeker niet noodzakelijk. Mijn moeder heeft coulance gekregen op een 10 jaar oude derdehands. Deels omdat de dealer goed is, maar ook door de aard van het probleem.
      +1 zeg dit maar verder.. :cool:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
        +1 zeg dit maar verder.. :cool:
        Ik heb dat hier al jaren geleden gezegd, checkt maar is hoe onze griekse veelrijder bij ulle terechtgekomen is
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik heb dat hier al jaren geleden gezegd, checkt maar is hoe onze griekse veelrijder bij ulle terechtgekomen is
          Haha ja das waar :cool:

Comment

• Ja Josenjef, je hebt gelijk. Ik hou mijn auto's inderdaad niet lang genoeg om te twijfelen. Maar ik heb toch nooit gezegd dat het verkeerd is om met een oudere wagen niet in het net te gaan he. Als je met een ouder voertuig rijdt en er niet teveel kosten wil aan doen ( wat perfekt normaal is) zou ik ook naar de goedkoopste oplossing zoeken.
            Ik heb totaal niks tegen kleine garages en zo. Maar het maakt me altijd boos dat dealers over dezelfde kam geschoren worden terwijl er echt wel zeer eerlijke en behulpzame dealers zijn. De uitdrukking van paleizen afbetalen vind ik ook volledig misplaatst omdat je toch op voorhand weet waar je een voertuig koopt. Nogmaals, men zoekt altijd het goedkoopste maar en goedkoop en volle service en luxe, dat gaat niet samen. Goedkoop betekent steeds tegemoetkomingen doen. Maar ja, sommigen interpreteren dit verkeerd door kleine stukjes uit mijn tekst te gaan citeren en hierdoor alles uit de context te trekken. Het leuke hiervan ontgaat me, maar een forum is een weerspiegeling van de maatschappij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
              Haha ja das waar :cool:
              Omdat we verhuist waren en garage 't Rietje veel te duur en te ver was...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• service.jpg

Wat vinden jullie van deze factuur van mijn stealer? Alles excl. btw uiteraard. 1e onderhoud van mijn 428i na 1 jaar/25000km. Nogal kostelijk toch voor gewoon wat olie te vervangen?

Comment

• dat valt naar bmw normen wel precies mee

maar waarom 1 liter koelvloeistof? Heeft die dat na 25K al opgebruikt?
                  www.peugeotforum.be

Comment

• Geen idee, is dat niet normaal dan? (ken er de ballen van ).
                    Ze hebben er ook niks van gezegd toen ik hem ben gaan halen alleszins.
                    Last edited by mysticwizard; 10/04/2015, 22:08.

Comment

• Mijn vader is met zijn Seat Alhambra, voor de eerste jaarlijkse check-up naar de kleine officiële dealer geweest in de Oostkantons. Waar hij vorig jaar de auto ook nieuw heeft gekocht.

AD-bleu bijgevuld... Alles nagekeken voor op verlof naar Frankrijk te vertrekken en een aantal nieuwe updates van Seat uit geinstaleerd...

Kostprijs €54 euro wou het eerst zelf niet geloven...

Als ik een nieuwe kar ooit koop is het ook daar. Juist hetzelfde met de Polo van mijn moeder. 7 jaar geleden ook in de Oostkantons bij de lokale dealer nieuw gekocht. Onderhoud is zoveel malen goedkoper... ze kennen u persoonlijk en zijn vriendelijk en heel behulpzaam.
                      Benzine
                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                      Diesel
                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• 54EUR voor een checkup? Bij de meeste is dat toch gratis

Die Adblue zal mss de prijs verhogen, maar dat zou ik bij een tankstation vullen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          54EUR voor een checkup? Bij de meeste is dat toch gratis

Die Adblue zal mss de prijs verhogen, maar dat zou ik bij een tankstation vullen.
                          Nee das bij de eerste 1000km's dat jij bedoeld ?

Auto heeft ondertussen 20.000km gereden en is een jaar oud... boordcomputer gaf aan dat hij binnen moest.
                          Benzine

Diesel

Comment

• Ahn ok, misverstand!

Moet die dan geen olie krijgen?

Comment

• Toch geen olie vervangen dan?
                              De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                              1990 Volvo 344
                              1991 Mercedes W124 230CE
                              2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                              1980 Volkswagen Derby CLS
                              1990 Mercedes W124 230CE
                              2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Ahn ok, misverstand!

Moet die dan geen olie krijgen?
                                Ik was er zelf niet bij ... maar olie is nagekeken, en moet pas vervangen worden om de 2 jaar of 30.000km naart schijnt

nog niet vervangen dus
                                Benzine

Diesel

Comment

• Ideaal dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                    [ATTACH=CONFIG]108040[/ATTACH]

Wat vinden jullie van deze factuur van mijn stealer? Alles excl. btw uiteraard. 1e onderhoud van mijn 428i na 1 jaar/25000km. Nogal kostelijk toch voor gewoon wat olie te vervangen?
                                    Very cheap vind ik
                                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                    current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                                      [ATTACH=CONFIG]108040[/ATTACH]

Als je deze al kostelijk vind, dan staat u nogal wat te wachten in de toekomst.

Comment

• Auto 5, Midas, ne Pool zoeken, Action olie kopen,.. allemaal manieren om goedkoper uit te komen.

Comment

• Zoveel is dat nu toch niet he. Ik betaal 240euro voor logan, 300euro voor duster en de w201 doe ik zelf en daar gebruik ik ook geen goedkope rommel voor.
                                          Last edited by ; 11/04/2015, 01:15.

Comment

Working...
                                          X