Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ach bij porsche doen ze ook een testrit. Dan krijg je de auto terug met een lege tank, ruikend naar sigaretten en drank en mag je nog eens 130€ aftikken.


    Service
    BMW X5 45e

    Comment


    • Wat is het nut van een testrit bij een gewoon onderhoud, als je als chauffeur geen bijzondere problemen hebt vermeld?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Wat is het nut van een testrit bij een gewoon onderhoud, als je als chauffeur geen bijzondere problemen hebt vermeld?

        Hoe geraken de mechaniekers anders om hun broodjes of frieten voor de middag?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          Wat is het nut van een testrit bij een gewoon onderhoud, als je als chauffeur geen bijzondere problemen hebt vermeld?
          Awel, ik ging net hetzelfde schrijven... Da's geldklopperij vind ik. Ook bij klein onderhoud aan de computer hangen hoeft voor niets. Tenzij er een probleem is of geweest is, of er een verplichte update moet gebeuren.
          Waar ik ga doen ze dit niet, tenzij je een probleem vermeldt.

          Zo komt men snel boven de 300 euro uit voor een kleine beurt. Mijn wagen is altijd prima onderhouden en ik betaal toch echt (heel) veel minder bij de off dealer. En 't is nu niet dat ik met een oud kot rij waar het minder nauw steekt.
          Om terug te komen op die forfaitprijzen... ik vind dat eerlijk. Als er iemand met minder ervaring langer over doet, betaal je niet extra. Akkoord dit zal wel ingecalculeerd zijn.

          Comment


          • Testrit mss nodig als ze remmen controleren (zou bij elk onderhoudsbeurt moeten gebeuren, groot of klein) en dus velgen afhalen (als ze het volgens het boekje doen). Velgen weer monteren en verplicht testrit.

            Comment


            • Testrit is wel van belang . Hoe meer kapotte zaken je vervangt hoe meer je verdient .

              Comment


              • remtestbank... Staat nergens in de voorschriften dat remmen los moeten bij klein onderhoud. Zie er ook de reden niet van in tenzij ze versleten zijn. Ontstoffen bij groot oh is ok.

                Comment


                • Die €320 voor een klein onderhoud is in principe veel maar voor een officiële Volvo garage is dat normaal.

                  Comment


                  • Onderhoud van 30000 km bij mijn bmw f20 114i was 238 euro, bmw dealer regio Gent

                    Comment


                    • Testrit is zeker nodig.. maandag een A4 van 2002 binnengeweest die ook zoals velen reageren hier:"waarom doen jullie een testrit, ik heb toch geen klacht" ah meneer omdat u veer achteraan is afgebroken.. komt u maar mee kijken.. oei.. da had ik nog ni gehoord reageerde hij.. als dieje mens buiten rijd en dieje rijd zen eigen dood door een afgebroken veer, bij wie komen ze dan kloppen?! Aha..

                      Comment


                      • 219€ voor mijn GSIII collection 2012......was het 2e onderhoud nu op 35K . Waar : Renault Antwerpen.
                        1e onderhoud had ik na +- 1.5 jaar laten doen op +- 21K ( wou niet wachten op 30K ) en +- 1.5 jaar later dan uiteindelijk toch maar binnen voor een 2e onderhoudsbeurtje omdat ik 2 jaar te lang vind.
                        Had het afgelopen jaar 7500km gereden met deze auto.....voor een diesel hee ....wegens firmawagen.
                        Bij mijn weten geen testrit mee gedaan , ik denk dat ze op de brug ook wel wat kunnen zien zeker ??
                        motor : 1.5 dci 110 pk start-stop.
                        Last edited by ; 07/01/2016, 21:55. Reden: motorisatie

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                          Testrit is zeker nodig.. maandag een A4 van 2002 binnengeweest die ook zoals velen reageren hier:"waarom doen jullie een testrit, ik heb toch geen klacht" ah meneer omdat u veer achteraan is afgebroken.. komt u maar mee kijken.. oei.. da had ik nog ni gehoord reageerde hij.. als dieje mens buiten rijd en dieje rijd zen eigen dood door een afgebroken veer, bij wie komen ze dan kloppen?! Aha..
                          En dat is iets wat ze enkel via de testrit hadden kunnen vaststellen?

                          Comment


                          • Tja als ze dat niet zien op de brug... Je spreekt over een oude ketel, daar mankeert altijd wel iets aan. Op de keuring doen ze geen testritten, maar een gebroken veer halen ze er zo uit.

                            Comment


                            • Dus dit had bij een visuele inspectie bij het onderhoud ook opgemerkt kunnen worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                En dat is iets wat ze enkel via de testrit hadden kunnen vaststellen?
                                Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                Dus dit had bij een visuele inspectie bij het onderhoud ook opgemerkt kunnen worden.
                                Nee want was aan de onderzijde van de schotel waar de veer inzat.. onmogelijk te zien zonder demontage

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                  Wat is het nut van een testrit bij een gewoon onderhoud, als je als chauffeur geen bijzondere problemen hebt vermeld?

                                  wat is het nut van technische controle, als je als chauffeur geen bijzondere problemen hebt ondervonden?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                    wat is het nut van technische controle, als je als chauffeur geen bijzondere problemen hebt ondervonden?
                                    Waarom doen ze bij de keuring dan geen testrit?

                                    Daarenboven vraag ik me af in welke mate de garage bij mijn onderhoud ook een technische controle doet naast de olieverversing en filtervervanging. Ik heb 1 keer een checlist meegekregen, maar nadien niet meer.
                                    Last edited by Vitus; 08/01/2016, 12:20.

                                    Comment


                                    • Mercedes - 190 - 1989 - Garage Vermeulen Gavere - 8/1/16


                                      WERKZAAMHEDEN:

                                      Vervangen koppelingspomp

                                      werkuren 2*40
                                      klein materiaal 8.65
                                      koppelingspomp 43
                                      remolie 7.85
                                      remmen testen 10.5
                                      milieubijdrage 2
                                      vervangwagen 2*20
                                      benzine vervangwagen 7
                                      milieubijdrage 3.5

                                      totaal incl btw 243,65 EUR


                                      PERSOONLIJKE NABESCHOUWING:

                                      Heel vriendelijke garage, was een plotse panne en is binnen de 2 dagen hersteld geweest. Prijs lijkt mij ook goed mee te vallen.

                                      Comment


                                      • Maar toch niet bij ieder klein onderhoud... Da's geldklopperij. Maar als een keten als Valckenier zoiets beseft, zal het zeker niet nodig zijn. Resultaat van zijn eerlijke manier van zaken doen is dat hij nu toch al verschillende grote vestigingen heeft (denk ver de grootste van Belgie intussen), een groot carrosseriebedrijf,...
                                        De eerste garage die mij 100 euro aanrekent voor een testrit en uitlezen bij klein onderhoud, zonder klacht... daar zet ik geen voet meer binnen. Ik betaal graag met de glimlach. Daarom koop ik bvb mijn banden ook bij de dealer. Omdat ik weet dat het eerlijke prijzen zijn. Ik zoek niet de goedkoopste, maar wel de eerlijkste. (is één van de redenen dat ik bij het merk blijf en me weer een espace kocht)

                                        Comment


                                        • De vraag is inderdaad waar de grens is tussen effectief nuttig en dus toegevoegde waarde en nog maar eens een manier om extra geld eruit te kloppen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X