Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ach bij porsche doen ze ook een testrit. Dan krijg je de auto terug met een lege tank, ruikend naar sigaretten en drank en mag je nog eens 130€ aftikken.
Wat is het nut van een testrit bij een gewoon onderhoud, als je als chauffeur geen bijzondere problemen hebt vermeld?
Awel, ik ging net hetzelfde schrijven... Da's geldklopperij vind ik. Ook bij klein onderhoud aan de computer hangen hoeft voor niets. Tenzij er een probleem is of geweest is, of er een verplichte update moet gebeuren.
Waar ik ga doen ze dit niet, tenzij je een probleem vermeldt.
Zo komt men snel boven de 300 euro uit voor een kleine beurt. Mijn wagen is altijd prima onderhouden en ik betaal toch echt (heel) veel minder bij de off dealer. En 't is nu niet dat ik met een oud kot rij waar het minder nauw steekt.
Om terug te komen op die forfaitprijzen... ik vind dat eerlijk. Als er iemand met minder ervaring langer over doet, betaal je niet extra. Akkoord dit zal wel ingecalculeerd zijn.
Testrit mss nodig als ze remmen controleren (zou bij elk onderhoudsbeurt moeten gebeuren, groot of klein) en dus velgen afhalen (als ze het volgens het boekje doen). Velgen weer monteren en verplicht testrit.
remtestbank... Staat nergens in de voorschriften dat remmen los moeten bij klein onderhoud. Zie er ook de reden niet van in tenzij ze versleten zijn. Ontstoffen bij groot oh is ok.
Testrit is zeker nodig.. maandag een A4 van 2002 binnengeweest die ook zoals velen reageren hier:"waarom doen jullie een testrit, ik heb toch geen klacht" ah meneer omdat u veer achteraan is afgebroken.. komt u maar mee kijken.. oei.. da had ik nog ni gehoord reageerde hij.. als dieje mens buiten rijd en dieje rijd zen eigen dood door een afgebroken veer, bij wie komen ze dan kloppen?! Aha..
219€ voor mijn GSIII collection 2012......was het 2e onderhoud nu op 35K . Waar : Renault Antwerpen.
1e onderhoud had ik na +- 1.5 jaar laten doen op +- 21K ( wou niet wachten op 30K ) en +- 1.5 jaar later dan uiteindelijk toch maar binnen voor een 2e onderhoudsbeurtje omdat ik 2 jaar te lang vind.
Had het afgelopen jaar 7500km gereden met deze auto.....voor een diesel hee ....wegens firmawagen.
Bij mijn weten geen testrit mee gedaan , ik denk dat ze op de brug ook wel wat kunnen zien zeker ??
motor : 1.5 dci 110 pk start-stop.
Last edited by ; 07/01/2016, 21:55.
Reden: motorisatie
Testrit is zeker nodig.. maandag een A4 van 2002 binnengeweest die ook zoals velen reageren hier:"waarom doen jullie een testrit, ik heb toch geen klacht" ah meneer omdat u veer achteraan is afgebroken.. komt u maar mee kijken.. oei.. da had ik nog ni gehoord reageerde hij.. als dieje mens buiten rijd en dieje rijd zen eigen dood door een afgebroken veer, bij wie komen ze dan kloppen?! Aha..
En dat is iets wat ze enkel via de testrit hadden kunnen vaststellen?
Tja als ze dat niet zien op de brug... Je spreekt over een oude ketel, daar mankeert altijd wel iets aan. Op de keuring doen ze geen testritten, maar een gebroken veer halen ze er zo uit.
wat is het nut van technische controle, als je als chauffeur geen bijzondere problemen hebt ondervonden?
Waarom doen ze bij de keuring dan geen testrit?
Daarenboven vraag ik me af in welke mate de garage bij mijn onderhoud ook een technische controle doet naast de olieverversing en filtervervanging. Ik heb 1 keer een checlist meegekregen, maar nadien niet meer.
Maar toch niet bij ieder klein onderhoud... Da's geldklopperij. Maar als een keten als Valckenier zoiets beseft, zal het zeker niet nodig zijn. Resultaat van zijn eerlijke manier van zaken doen is dat hij nu toch al verschillende grote vestigingen heeft (denk ver de grootste van Belgie intussen), een groot carrosseriebedrijf,...
De eerste garage die mij 100 euro aanrekent voor een testrit en uitlezen bij klein onderhoud, zonder klacht... daar zet ik geen voet meer binnen. Ik betaal graag met de glimlach. Daarom koop ik bvb mijn banden ook bij de dealer. Omdat ik weet dat het eerlijke prijzen zijn. Ik zoek niet de goedkoopste, maar wel de eerlijkste. (is één van de redenen dat ik bij het merk blijf en me weer een espace kocht)
Comment