Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iemand een idee hoe frequent de ZF'en onderhoud nodig hebben + kostplaatje hiervan?
    Interessant vergelijk met mijn DSG7...
    (en mijn volgende zal 9/10 een ZF bak hebben)

teizman

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
      Iemand een idee hoe frequent de ZF'en onderhoud nodig hebben + kostplaatje hiervan?

teizman
      Proficiat met de aankoop van je toekomstige Giulia dan!
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Iemand een idee hoe frequent de ZF'en onderhoud nodig hebben + kostplaatje hiervan?

teizman
        Bij BMW wordt die als onderhoudsvrij beschouwd voor zover ik weet.
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

teizman
          Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
          Bij BMW wordt die als onderhoudsvrij beschouwd voor zover ik weet.
          "Afhankelijk van de rijstijl adviseert ZF daarom de transmissieolie elke 80.000 tot 120.000 km ofuiterlijk na acht jaar te vervangen".
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Ja, maar BMW doet dat toch niet. Wie wel?
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
              Ja, maar BMW doet dat toch niet. Wie wel?
              Dus BMW slaat de goede raad van ZF in de wind?

Comment

• Wat denken jullie van volgende onderhoudsintervallen voor een BMW E90?

• Iedere 15000: olie + filter
                • Iedere 30000: olie + filter + microfilter (=pollenfilter)
                • Iedere 45000: olie + filter + microfilter + luchtfilter + brandstoffilter + carterventilatie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                  Dus BMW slaat de goede raad van ZF in de wind?
                  Probleem is dat het serieus wat kost bij BMW zelf, reken op minstens €800.
                  Filter bij BMW kost bv al €200. Olie ook lekker duur, dan nog werkuren enz...
                  Bij ZF zelf betaal je +- €550.
                  Denk dat BMW dat niet doet omwille van de leasemaatschappijen.
                  BMW rekent dan ook op +- 180.000 km voor een "autoleven", omdat de meeste dan al 2ehands zijn doorverkocht, en kans groot is dat die niet meer bij de dealer komt.
                  Maar het klopt wel, best is de ZF rond de 80k eens te onderhouden, gaat langer meegaan dan zonder problemen.
                  Je zal er ook het dubbele mee kunnen halen op dezelfde olie en zelfs nog langer, maar kans is dan pak groter dat je vanaf 200.000 km problemen zal beginnen krijgen.

Comment

• Vooraan nieuwe schijven en remblokken bij een officiële Opel dealer: 410 eurootjes
                    2012 Opel Astra ST Ecoflex
                    2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Nieuwe spanners, geleiders en distributieketting voor Audi S4.
                      Onder garantie dus weet de prijs niet, zou het ook niet willen weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                        Wat denken jullie van volgende onderhoudsintervallen voor een BMW E90?
                        • Iedere 15000: olie + filter
                        • Iedere 30000: olie + filter + microfilter (=pollenfilter)
                        • Iedere 45000: olie + filter + microfilter + luchtfilter + brandstoffilter + carterventilatie
                        Daar lijkt mij iets niet te kloppen.
                        Die microfilter vervang je pas na 30000 km, maar na 45000 km (15000 km later) staat die d'r al terug bij?
                        Als je van die 45000 60000 maakt lijkt het mij wel te kloppen??
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Iemand hier de onderhoudsintervallen en de prijzen van Renault kent?
                          Als de Mégane GT d'r gaat komen is het wel handig om dat te weten.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Eén van de sensoren van het injectiesysteem heeft er de brui aan gegeven. 1 vervangen lukt blijkbaar niet, ze moeten allemaal vervangen worden. Dit grapje kost 900 € en zijn dan nog niet zeker of dat het gaat opgelost zijn ......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Iemand hier de onderhoudsintervallen en de prijzen van Renault kent?
                              Als de Mégane GT d'r gaat komen is het wel handig om dat te weten.
                              Normaal zou daar een brochure bij de verdeler liggen.
                              Bij Ford lag het toch met alle onderhoud op de km en prijzen van het model dat ons ma kocht.

Comment

• Lukt niet, even googlen forfaits onderhoud renault en je zal vinden...

Comment

• BMW 335I Hybrid
                                  Klein onderhoud
                                  Oliefilter 14,24
                                  Olie 117
                                  Microfilter 54,06
                                  Interieurluchtfilter 8,41
                                  Ruitensproeiervloeistof (dit heb ik zelf kunnen doen :/) 11,25
                                  Antivries 2,42

Uurloon= 57,50
                                  Wisselstukken: 207,38
                                  Totaal incl BTW: 320,50

Comment

• Amai, de ruitensproeier heeft nogal een groot reservoir, dat er direct 5 liter in kan.

Comment

• Da's niet uitzonderlijk hoor...

Comment

• Comment

• nieuwe luchtfilter en nieuwe olie:

33,99 euro

Comment

Working...
                                          X