Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn laatste aankoop op mister-auto. Remschijven en blokken vooraan voor de Integra. 90€ En het is kwaliteit van Brembo (wat ook het goedkoopste was). De schijven waren 60€, blokken 40€ en 10% korting.
Vervangen olie (+filter) & microfilter bij een officiële dealer:
Valt wel mee denk ik?
Ik heb hier nog een offerte rondslingeren van een andere BMW dealer, en deze rekent 7.92 EUR per PE (5 min werk). Deze dus slechts 5 EUR?
30.000 km onderhoud bmw X3 1.8 s drive diesel, iets van een 240 of 260 euro of zo
60.000 km (groot onderhoud) --> net 480 euro afgeklokt
vind dit zeer redelijke prijzen bij bmw
Auto is net uit garantie, dus vanaf nu naar bmw specialist waar ik nieuwe remblokken ga laten steken (250 euro voor nieuwe remblokjes bij de dealer vond ik prijzig, de gemiddelde autofitter verkoopt en monteert ze voor 120 euro ongeveer)
ik vind dat de officiele dealer zeker duurder mag zijn, maar niet het dubbele
Auto gaat over 30.000 km toch de deur uit dus doe geen zotte kosten meer...
30.000 km onderhoud bmw X3 1.8 s drive diesel, iets van een 240 of 260 euro of zo
60.000 km (groot onderhoud) --> net 480 euro afgeklokt
vind dit zeer redelijke prijzen bij bmw
Auto is net uit garantie, dus vanaf nu naar bmw specialist waar ik nieuwe remblokken ga laten steken (250 euro voor nieuwe remblokjes bij de dealer vond ik prijzig, de gemiddelde autofitter verkoopt en monteert ze voor 120 euro ongeveer)
ik vind dat de officiele dealer zeker duurder mag zijn, maar niet het dubbele
Auto gaat over 30.000 km toch de deur uit dus doe geen zotte kosten meer...
Toch straf dat het bij MB ongeveer het dubbele is.
Een oliefilter is ongeveer 50% effectief bij 20 micron. onder de 15 micron filter die er nagenoeg niets uit, zeker als hij nieuw is. de minimum oliefilm dikte in je lagers en bij je zuigerveren bedraagt 1 tot 4 micron, afhankelijk van toerental (meer toeren is dikkere film), temperatuur (warmer is dunner), olieviscositeit (c3 dikker dan c2, a3/b4 dikker dan a1/b1 etc) en belasting (meer belasting is dunnere film).
Je wilt die mogelijke verontreinigingen echt niet in de olie laten circuleren. in je lager kunnen deze nog ingraven in het zachte metaal, maar bij je zuigerveren veroorzaken ze zware slijtage. Ook voor de verschillende oliekeerringen verre van ideaal. Binnen 10.000 km gaat de olie er opnieuw af.
Comment