Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat heb je voor die bijna 10euro aan “kleine leveringen” gekregen? Is dat niet gewoon een kost die ze iedere keer toevoegen? Dus gewoon bij elke interventie op elke auto 10euro, loopt mooi op
Als ik dat eens wist zijn het de verzendingskosten voor de batterij?
Moest die accu kost er niet elke maand bijzitten wel ja. Maar die auto staat gewoon nog te duur nu. En ik lees in Frankrijk dat die effectief maar een 130a170km ver kan.
hahahahahaha,u kunnen ze ook alles wijsmaken he
als je iets leest moet je ook nagaan wat,die km zijn vermoedelijk op de 22 kw batterij de huidige 40 kw haalt makkelijk het dubbele
wat de prijs betreft,informeer u eerst eens degelijk,wat de huur betreft idem,en je kan ook kopen...
niet iedereen heeft behoefte aan tesla of audi prijzen..
typische post van iemand die tegen ev is ,maar nog nooit de moeite gedaan heeft om iets uit te zoeken,net als 80% die hun kommentaar komt geven.
blijf maar rustig met uw verpestende diesel rondtoeren met bijhorende honderden euro kostende onderhoudsbeurten,lol.
Seg, Andre, niet verkeerd opnemen, maar ik vind het niet echt sympathiek dat je op elke pagina wel eens kakt op Audi, Tesla, dure auto's, ...
Jij jouw Renault, geen enkel probleem mee, mooie en nuttige wagen wat mij betreft, en het is eerder ook de prijsklasse waarin ik een EV zou kopen (ik kijk persoonlijk reikhalzend uit naar de elektrische Fiat 500). Maar laat iedereen toch zijn ding doen?
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Wel jij wil iedereen overtuigen maak je woorden dan eens zwart? 100.000km in een Clio natte tov een Zoe.
Simpele rekenoefening aankoop+benzine+onderhoud+slijtagedelen en verwachte restwaarde.
En ik bol mooi door mijn onderhoud is goedkoper dan het uwe ik die het zelf. €23 olie en 25 erbij met alle filters en bougies indien nodig.
Die huurprijs van de batterij bij de Zoe blijft iets vreemd. Bij de goedkoopste formule aan een magere 7,5k /jaar komt dat na 10 jaar op meer dan 8000€. Ik vind dat Renault weinig vertrouwen in het eigen product toont met die manier van verhuren. Op deze manier is de auto ook nooit echt je eigendom, iets wat ik als particulier toch wil. En dat dit goedkoop lenen is, is ook vreemd. Een autolening is ooit afbetaald, je gehuurde batterij nooit. En toch vind ik de Zoe een leuk wagentje
wie persee wil kopen kan dat ook he,niemand bepaald dat je moet huren.
geef je graag 8000e meer uit,die je mss ook moet lenen,dan staat u dat vrij,ik heb liever de zekerheid op een goede batterij ,ook binnen 15 j bv.
uw lening is inderdaad ooit afbetaald,en dan is de wagen en de batterij van u,maar ook de eventuele kost van vervanging buiten garantie.
stel dat je de wagen na 10 j doorverkoopt met batterij,wie gaat het risico van een defecte batterij op zich nemen?of wat gaat de restwaarde zijn?
teveel vragen en onzekerheden,dus ik speel momenteel op zekerheid.
mss is de situatie in de toekomst anders wanneer er meer duidelijkheid komt over de werkelijke levensduur van de batterijen in het dagelijks gebruik.
tot op heden gaat het maar over studie's gissingen en veronderstellingen.
Seg, Andre, niet verkeerd opnemen, maar ik vind het niet echt sympathiek dat je op elke pagina wel eens kakt op Audi, Tesla, dure auto's, ...
Jij jouw Renault, geen enkel probleem mee, mooie en nuttige wagen wat mij betreft, en het is eerder ook de prijsklasse waarin ik een EV zou kopen (ik kijk persoonlijk reikhalzend uit naar de elektrische Fiat 500). Maar laat iedereen toch zijn ding doen?
ff corrigeren of nog maar eens verduidelijken...................... dat kakken,zoals jij het noemt heeft een reden,en al dikwijls aangehaald,
ik ben al die degoutante dure spullen beu gehoort,met de opmerkingen die erbij horen van het kan niet anders.
het kan wel anders,en de bewijzen zijn er ,alleen vertikken bepaalde merken om er iets aan te doen,en focussen ze zich op duur speelgoed wat de meeste mensen niet kunnen betalen.
vandaar dat ev het synoniem duur draagt,en DAAR reageer ik konstant op.mss leest er ooit eens een grote pief mee en beginnen ze na te denken,voor de chinezen weer de kaas van ons brood eten,dus ook van de werknemers van audi vorst.
ik heb respect voor de rol die tesla speelt en gespeelt heeft,ik ben blij met audi vorst maar dat ze nu eindelijk eens werk maken van dat betaalbaar ,en stoppen met die drogreden.
trouwens,gelezen met hoeveel% tesla zijn prijzen ineens kan laten zakken? nee meneer dat kan niet meneer.....................
dus ja laat maar komen die electrische fiat 500,en waarom niet een electrische dacia?bv,
Dus duur is degoutant? Omdat jij het er niet wil aan geven?
Als iemand anders dat wel wil, is dat zijn recht, en waarom zou dat degoutant moeten zijn?
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
.
stel dat je de wagen na 10 j doorverkoopt met batterij,wie gaat het risico van een defecte batterij op zich nemen?of wat gaat de restwaarde zijn?
.
Als je dat ZERelax huur/verzekering-ding neemt aan 119€/maand, heb je na 10 jaar 14280€ betaalt voor een batterij die nooit van jou is. En dan kom jij hier aanprijzen hoe goedkoop je Zoe is in onderhoud? Wie gaat een 10 jaar oude basis EV overnemen als je dit maandelijks moet betalen? Renault jaagt schrik aan met te stellen dat een batterij 7000 zonder btw kost. Hoe vlot gaat Renault akkoord gaan om een nieuwe batterij te plaatsen? Is dat na x-aantal jaar overdraagbaar op een volgende eigenaar? Gaan er binnen 10 jaar nog batterijen zijn voor de Zoe? Hyundai geeft 8 jaar/200.000km garantie op de batterij van de Kona, dat is achter je EV's staan.
ik heb op 10 jaar tijd meer doorgedraaid met diesel te tanken
Je tankt diesel, dus je kan rijden, faire deal lijkt me. Die 140000 op 10 jaar, daar krijg je niets voor weer. Dat is betalen en afwachten tot de batterij het begeeft om dan hopelijk iets in de plaats te krijgen.
andre tankt gratis, dus hij krijgt wel degelijk iets in de plaats. Snap trouwens dat geneut niet van de batterijen. Als een auto 100 k heeft gedaan hoor ik niemand iets zeggen over mogelijks verminderd vermogen. Maar batterijen.. ohlalala.
andre tankt gratis, dus hij krijgt wel degelijk iets in de plaats. Snap trouwens dat geneut niet van de batterijen. Als een auto 100 k heeft gedaan hoor ik niemand iets zeggen over mogelijks verminderd vermogen. Maar batterijen.. ohlalala.
Renault doet nogal wat moeite om de batterij te laten huren/verzekeren. Ze achten wss de kans reëel dat het zal mis gaan, anders neigt het naar bedrog. Bij een traditionele auto nog niet meegemaakt dat ze voorstellen om de motor te huren. Auto’s met ontploffingsmotor van tientallen jaren oud rijden nog rond, ik wil de oldtimer Tesla’s binnen 30 jaar wel eens zien. En ik heb niks tegen EV, mijn volgende auto wordt er een.
Als je dat ZERelax huur/verzekering-ding neemt aan 119€/maand, heb je na 10 jaar 14280€ betaalt voor een batterij die nooit van jou is. En dan kom jij hier aanprijzen hoe goedkoop je Zoe is in onderhoud? Wie gaat een 10 jaar oude basis EV overnemen als je dit maandelijks moet betalen? Renault jaagt schrik aan met te stellen dat een batterij 7000 zonder btw kost. Hoe vlot gaat Renault akkoord gaan om een nieuwe batterij te plaatsen? Is dat na x-aantal jaar overdraagbaar op een volgende eigenaar? Gaan er binnen 10 jaar nog batterijen zijn voor de Zoe? Hyundai geeft 8 jaar/200.000km garantie op de batterij van de Kona, dat is achter je EV's staan.
je zegt het zelf,een batterij die niet van mij is,dus ook de verantwoordelijkheid niet.en ja de batterijhuur is overdraagbaar...
hoe vlot gaat hyundai binnen de acht jaar zijn met vervanginging,en wat daarna....wat is de prijs bij hyundai?,en inderdaad gaat er nog een batterij zijn voor hyundai.....
als,wanneer indien......................................
het ging hier inderdaad oorspronkelijk over het onderhoud,en de bijhorende twijfels van niet ev rijders.
mijn bedoeling is enkel mee te geven wat een onderhoudsbeurt kost niet meer niet minder.
al de andere zaken die er hierbij betrokken worden komen niet van mij,ik antwoord alleen maar....
als sommigen vinden dat een huurbatterij niet intressant is of schrik aanjaagt kan de batterij ook gekocht worden bij renault is iedereen daar vrij in
huren of kopen de keuze is aan de klant.(en naar wat ik hoor van de dealer kiezen het merendeel van de klanten voor huur)
andre tankt gratis, dus hij krijgt wel degelijk iets in de plaats. Snap trouwens dat geneut niet van de batterijen. Als een auto 100 k heeft gedaan hoor ik niemand iets zeggen over mogelijks verminderd vermogen. Maar batterijen.. ohlalala.
Comment