Ik woon in een volgens sommigen degoutante kustgemeente. Als ik ‘s morgens richting binnenland rij om te gaan werken, kan ik de witte camionetten die de andere kant oprijden om er te komen werken niet tellen. Als iedereen het degoutant zou vinden om geld uit te geven hebben we allemaal een probleem.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenKlein onderhoud F10 535i N55.
6,5L castrol 0w40.
Verversen olie tussenbak Xdrive. Zeer moeilijk bereikbaar.
Verschillende coderingen, oa start/stop.
Algemeen nazicht.
294euro.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenIk heb wel al veel gezien dat soms mensen met weinig geld met een dure IPhone rondlopen of met dure wagens rijden. Waar haal je het. Hier niet ver van zijn sociale woontorens. Daar gaan de gordijnen maar om 10-11u open, terwijl ik reeds om 7u15 op mijn fiets zit naar het werk. Moet ik dat dan ook degoutant vinden?
Bleek een VW Phateon LWB te zijn... Daar krijg ik het dan ook van.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenWas niet bij de dealer he , maar in een echte garage waar ik zelf alle werken kan meevolgen en bespreken, en samen met mijn garagist nog onder de wagen kan staan
Maar, zou jij het tof vinden als jouw klanten een ganse dag op je vingers zitten te kijken ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Heeft een dealer dan geen echte garage ? Dat zijn onechte garages of zo ?
Maar, zou jij het tof vinden als jouw klanten een ganse dag op je vingers zitten te kijken ?
En ja, mijn klanten kijken de hele dag op mijn vingers. Echt. Geen probleem daarmee. Mijn garagist ook niet, ik heb het hem al gevraagd.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenHier is ook een sociale woonwijk, ooit een bewoner horen klagen bij de gemeente dat zijn garage te klein was voor zijn auto en of ze die niet groter konden maken.
Bleek een VW Phateon LWB te zijn... Daar krijg ik het dan ook van.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
En hiermee zeg ik niet dat alle werklozen leeggangers zijn.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Enkele jaren geleden, terwijl ik mijn auto stond te wassen, zoals altijd met de hand dus kwam een oude dame voorbij. Zei dat ik een mooie wagen had, en dat haar man zaliger ook een BMW had, en die ook graag waste. Maar nu woont ze in een van die sociale woontorens, met het kleine pensioen van haar man die zijn hele leven lang op de dokken in Gent een zware job had gedaan. Zij betaalde 450euro huur voor het appartement, terwijl haar buurvrouw, die veel jonger was en nooit gewerkt had, 230euro betaalde. Ah ja, want die had nooit gewerkt, en die dame haar man had gewerkt, dus die had een klein pensioen, dus die moest veel meer betalen voor de sociale woning. Terwijl dat van die man zijn levenswerk kwam. Kers op de taart was, dat die jonge buurvrouw wekelijks aan het kappen was op die oude dame, genre : aaaah, hebben we weer een nieuwe blouse gekocht? Aaa weer nieuwe kleren? Dat mens durfde bijna niet meer buitenkomen. Goed dat het mijn ma niet was. Ik had er echt medelijden mee.
En hiermee zeg ik niet dat alle werklozen leeggangers zijn.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenBeetje kleinzielig, net zoals ik mensen die neerbuigend over een Dacia doen ook kleinzielig vind.
Alsof het een schande is met een dure wagen te rijden, zover is het hier gekomen...
Een dure iPhone is nog zo’n uitlokker van commentaar. De laatste die daar commentaar op had heb ik gevraagd of hij het bedrag van z’n rekening zien gaan heeft, en zo neen, of hij zo vriendelijk wou zijn z’n eigen financiën te beheren.
Jammer genoeg komt de commentaar vaak mensen die niet veel hebben. Jaloezie?
Ieder kiest toch wat hij doet en vooral, waar hij z’n geld aan hangt.
maar ik kijk wel voor en achteruit,links en rechts,zie dus wel beide kanten.
natuurlijk doet iedereen wat hij wil met zijn geld.
een schande is het zeker niet om met een dure wagen te rijden,maar iemand die daar het geld niet voor heeft moet eveneens niet bekritiseerd worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenIk heb wel al veel gezien dat soms mensen met weinig geld met een dure IPhone rondlopen of met dure wagens rijden. Waar haal je het. Hier niet ver van zijn sociale woontorens. Daar gaan de gordijnen maar om 10-11u open, terwijl ik reeds om 7u15 op mijn fiets zit naar het werk. Moet ik dat dan ook degoutant vinden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Misschien niet, maar ik vrees dat de service niet te vergelijken is. Onderhoud van een Xdrive tussenbak doen ze al niet bij de dealer, want dat is zgz lifetime olie olie die eruit kwam was net water. Coderingen kan je daar ook al vergeten. In de werkplaats komen mag al helemaal niet meer. Overleg over welke soort olie op de wagen kan. Vergeet het.
Het is een totaal andere ervaring met andere mogelijkheden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Heb je volledig gelijk in. M'n dealer (een officiële) was tot voor enkele jaren terug nog een eerder middelmatig groot familiebedrijf. Toen mocht je nog mee in de garage. Nu is dat allemaal gedaan, onder druk van BMW Bornem. Boel vergroot, meer verkopers, allerlei personeel met elk een eigen functie, elke keer zit daar iemand anders aan de receptie, enz... . Je moet het allemaal groots zien en doen als garage. Anders vlieg je eruit.
vroeger kwam je binnen,en kende je als vaste klant iedereen,nu raak je met moeite verder dan de receptie,en wordt je aangesproken met mijnheer(hatelijk,onpersoonlijk)
volgende stap ontvangst door robot?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
helaas,dat noemen ze dan de moderne tijden.
vroeger kwam je binnen,en kende je als vaste klant iedereen,nu raak je met moeite verder dan de receptie,en wordt je aangesproken met mijnheer(hatelijk,onpersoonlijk)
volgende stap ontvangst door robot?
Als een gewone garagist van geen hulp kan zijn zijn wij wel blij dat de merkdealer er is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Zou best kunnen en misschien nog gelukkig... de complexiteit van de wagens is zodanig toegenomen dat de aangestelde aan de receptie en veel technisch personeel zonder de hulp van de merkcomputer geen idee hebben van de nodige ingreep bij defect. Voor twee laatste mankementen aan mijn wagen heeft de dealer een beroep moeten doen op de hulp van de technische ploeg bij de invoerder. Alles dan wel opgelost, mits dealerprijs uiteraard, maar de wagen was weer in orde. Een gewone garagist kan zoiets niet meer aan en zijn actie is dan ook beperkt tot olieverversing, vernieuwing van ruitewissersbladen en dergelijke. Dit verklaart eigenlijk grotendeels het prijsverschil, de ondersteuning moet ook betaald worden...
Als een gewone garagist van geen hulp kan zijn zijn wij wel blij dat de merkdealer er is...
neemt niet weg dat ik de evolutie van onpersoonlijke aanpak van de laatste jaren betreur.
ik ben al meer dan 35 jaar klant bij dezelfde dealer,vroeger ging het om he paul,louis,marcel enz,nu is het meneer................niet men ding.
helaas weinig tegen te beginnen,dat noemen ze tegenwoordig moderne evolutie.......
Comment
-
Het is niet omdat je geen dealer bent, dat je geen merksoftware kan hebben. Is duur, maar als je bvb gespecialiseerd bent in 1 merk is het de investering wel waard.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ATI Bekijk BerichtenKlein onderhoud Volkswagen Dealer 123euro“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
€125 klein onderhoud (olie en filter) Suzuki Sx4 2016.
3de onderhoud, en de officiële garage kijkt niet eens naar de luchtfilter, interieurfilter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten€125 klein onderhoud (olie en filter) Suzuki Sx4 2016.
3de onderhoud, en de officiële garage kijkt niet eens naar de luchtfilter, interieurfilter.
2 jaar geleden met twee kale voorbanden op onderhoud geweest, niet eens opgemerkt.
Maar wel €85 aanrekenen voor een plastic clipje van de bumper dat was afgebroken.
Waarom ze er nog blijven gaan, ik snap het niet.
2012 Abarth 500 'esseesse'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenIk woon in een volgens sommigen degoutante kustgemeente. Als ik ‘s morgens richting binnenland rij om te gaan werken, kan ik de witte camionetten die de andere kant oprijden om er te komen werken niet tellen. Als iedereen het degoutant zou vinden om geld uit te geven hebben we allemaal een probleem.
er zijn er genoeg hier die die degoutante bedragen verdedigen,leuk voor hen........
maar ik verdediging nu eenmaal liever de andere kant,zolang er in dit land mensen zijn die het moeilijk hebben,en er lachwekkend over gedaan wordt zal ik die dure bakken met hun extravagante bedragen blijven bekritiseren.
het is jullie goed recht om met zulke bedragen te pochen,
het is mijn goed recht om het te bekritiseren.
ps wat die witte kamionetten betreft,hoeveel witte mensen zitten erin?
Comment
Comment