Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zelfs in ne moto moet da maar alle 6000km. En dan spreken we over blokken die 13.000 rpm draaien.
t is niet alsof die olie na 5000km langzaam transformeert in steengruis ofzo hoor. Ge moet gewoon zien da ge nooit met te weinig olie rondrijdt. That's all
ik zei dat ieder mag doen wat hij wil
ik zei ook niet dat zijn motor daardoor kapot gaat draaien.een auto draait zelf zonder olie.
ik zei gewoon dat het beter is af en toe van olie te wisselen
ze vroegen wnr onderhoud, ik zeg wnr ik het doe en wat mijn bevindingen zijn. Ik zeg niet dat hij dat moet doen.
Hangt dat allemaal niet af van de leeftijd van het voertuig en type motor ?
Voor zover ik me herinner moesten men Golf II'kes van 89 en 90 om de 5000 km op onderhoud. Een collega zijn jetta (oud model) gaat ook om de 5000 binnen.
Men Golf IV was om de 15.000, de polo die ik nu heb kon ik kiezen -> om de 15.000 km met gewone olie of om de 30.000 km met longlife olie. Nu die 30.000 km heb ik nooit gehaald, aan 21.000 km zei de boordcomputer dat ik op onderhoud moest dus vanaf dan zijn we naar 15.000 km met gewone overgeschakeld.
Database error.
The database has encountered a problem.
Het feit dat ze een stuurstang en 2 banden moesten vervangen heeft er natuurlijk geen goed aan gedaan. Vermoed dat het anders rond de 300 (remblokken inbegrepen) zou liggen wat ik nog best vind meevallen voor een groot onderhoud.
Database error.
The database has encountered a problem.
Ik had ook veel meer verwacht... Wat producten zonder het Audi-logo toch kunnen doen Wel zijn de riem en dergelijke van hetzelfde merk als Audi zelf gebruikt. Wel zalig, als de factuur ongeveer de helft bedraagt van wat je in gedachten hebt
Brandstoffilterbox 32,00
Luchtfilter 29,00
Oliefilter 17,00
INterieurfilter 75,00 welk beest is dit?)
motorolie 10w40 6,59 euro/liter
Slijtagevoeler 15,10 wat dit ook mag zijn
remblokken 78 euro
remschijf 55,00 (per stuk)
en dan werkuren 175 euro
Brandstoffilterbox 32,00
Luchtfilter 29,00
Oliefilter 17,00
remblokken 78 euro
en dan werkuren 175 euro
Interieurfilter is't mss beter bekend als de pollenfilter. De lucht die in je auto komt passeert daar eerst langs
slijtagevoeler is de sensor aan je remblokken (lampje gaat branden als je blokken bijna op zijn)
Brandstoffilterbox 32,00
Luchtfilter 29,00
Oliefilter 17,00
remblokken 78 euro
en dan werkuren 175 euro
175€ werkuren is er ook niet naast voor een groot onderhoud met wat remmerij.
Comment