Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
    Iemand die een goede garage kent voor onderhoud van een VW Polo in de buurt van turnhout?

VAG-garages in de buurt:
    - Deckx (Turnhout)
    - L. Jacobs (Merksplas)
    - Verellen (Geel)
    - Hermans (Herentals?)
    - ...
    Beste zit in geel. Mertens in Olen is ook een alternatief.

Edit: Jacobs al wat klachten over gehad.
    A Twist of the Wrist

Comment

• BMW 120d

Hauptuntersuchung en Abgasuntersuchung, geen idee wat het inhield...
      Blijkbaar dit:

• Olie 0 W 30 5.5L = 96.53€
      • Oliefilter = 17.02€
      • Microfilter = 41.53€
      • Carterontluchting = 40.50€
      • Schreenwasch 3.72€
      • Rem- en schokdempertest = 25€
      • Voertuig-controle wissen = 20€
      • Werkloon 2u = 70€
      + BTW

= 380.30€

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
        BMW 120d

Hauptuntersuchung en Abgasuntersuchung, geen idee wat het inhield...
        Blijkbaar dit:

• Olie 0 W 30 5.5L = 96.53€
        • Oliefilter = 17.02€
        • Microfilter = 41.53€
        • Carterontluchting = 40.50€
        • Schreenwasch 3.72€
        • Rem- en schokdempertest = 25€
        • Voertuig-controle wissen = 20€
        • Werkloon 2u = 70€

+ BTW

= 380.30€

niet op jou bedoeld maar zijn die mannen gek ofzo

wat een bedragen

grtjs

Comment

• Is dat longlife-olie, Greg?

Comment

• 0w30 is volgens mij denkek long life
            voor die prijs ebt ge in de makro bijna 15 liter
            grtjs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door obimaster Bekijk Berichten
              0w30 is volgens mij denkek long life
              grtjs
              Klopt maar je kan moeilijk bij de dealer binnenstappen en zeggen dat je je eigen olie bijhebt om er in te kappen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                Klopt maar je kan moeilijk bij de dealer binnenstappen en zeggen dat je je eigen olie bijhebt om er in te kappen

ik versta dat niet iedereen dat zelf kan, maar zouden er echt geen andere alternatieven zijn in zo een geval ?

grtjs

Comment

• groot onderhoud Renault clio 1.5dci van 2005

prijs 296 eur.
                  lamp vervangen 18 eur.
                  ruitewissers vooraan 52 eur.

Comment

ik versta dat niet iedereen dat zelf kan, maar zouden er echt geen andere alternatieven zijn in zo een geval ?

grtjs
                    Welk alternatief heb je als de wagen nog binnen garantie valt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                      Welk alternatief heb je als de wagen nog binnen garantie valt?
                      idd daar sla je de nagel op de kop, maar dat is bij de meeste maar twee jaar ofzo he buiten toyota en kia (zijn de vb die ik weet)

dus in mijn geval nooit kia(ben ik zeker niet van plan) kopen of toyota

ik denk dat de garantie dan vervalt als je er zelf of door een andere garage laat aan werken

grtjs

al bij al vind ik het toch woekerprijzen, en zou ik van als de garantie gedaan is naar een alternatief zoeken.

Comment

• Klein onderhoud Skoda Octavia 1.9 TDI van 2007: Circa 75 euro BTW incl.
                        Groot onderhoud Skoda Octavia 1.9 TDI van 2007: Circa 245 euro BTW incl.

Comment

0w30 is volgens mij denkek long life
                          grtjs
                          Ja, en wat een kwaliteit is dat

Comment

• Factuur 30.000 km Audi A5 bij B&O Diest voor 475 euro
                            Sorry voor de slechte kwaliteit
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
                              Factuur 30.000 km Audi A5 bij B&O Diest voor 475 euro
                              Sorry voor de slechte kwaliteit
                              Toch enkele dingen waar ik me vragen bij stel:

Prijs van longlife olie ga ik eens nazien maar is volgens mij 18,30 € per liter exclusief voor een officiële VW-garage.
                              Ik vermoed dat die extra liter olie van een vorige bijvulling is?

Die "reiniger" en ED400 ?

Contraseptairco en controle remwerking? Heb je daar eigenlijk zelf om gevraagd?

Als je enkel en alleen om een onderhoud van 30.000 hebt gevraagd en niets bijkomend, dan heb je toch 70 à 75 € teveel betaald.
                              A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Ja, en wat een kwaliteit is dat

de naam van de olie doet er niet toe je moet de kleine lettertjes lezen

de api classificatie en de viscositeit is belangrijk. of het nu castrol shell of marly(makro) dat maakt geen bal uit

grtjs

Comment

de api classificatie en de viscositeit is belangrijk. of het nu castrol shell of marly(makro) dat maakt geen bal uit

grtjs
                                  Die gegevens zijn lang nog niet alles, 0w-30w vb is een zeer goede olie, maar niet vrij gegeven bij audi als long live, momenteel is dat ELF SOLARIS 5w-30w en die olie kost meer dan 20€ / liter bij audi...ga je naar mercedes daar kost die zelfde olie goedkoper, waarom....ELF SOLARIS is een basis olie, elk merk laat er nog detergenten aan toevoegen ...en het zijn die detergenten die het geld kosten...zo heeft opel zijn SOLARIS, MB de zijne en audi de hunne...allemaal dezelfde basis olie met hun eigen specificaties...dat is ook de reden dat men deze olie niet vlug bij auto5 gaat vinden, omdat men dan voor elk merk apart hun type moet binnen doen....je hebt vb castrol 0w-30w die vrij gegeven is voor bijna alle merken..maar niet als long live....ik stel mij wel de vraag waarom er zo'n grote prijs verschillen moeten zijn, ik kan moeilijk geloven dat de solaris olie bij audi zoveel beter zou zijn dan die van mercedes....daar zal ook veel marketing tussen zitten...

ik las op dit topic dat een bmw 120d rijder 20€ moest betalen om zijn onderhouds indicator terug te zetten daar zou ik toch eens een deftig gesprek met de garage houder over hebben...dat duurt 20 sec. met de pc...ni zeveren maar dat vind ik met de haren getrokken...ik zou stellen dat wil je me nog terug zien is dat de laatste keer dat ik dat terug vind op mijn factuur....

Comment

grtjs
                                    Dat is maar een gedacht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                      Die gegevens zijn lang nog niet alles, 0w-30w vb is een zeer goede olie, maar niet vrij gegeven bij audi als long live, momenteel is dat ELF SOLARIS 5w-30w en die olie kost meer dan 20€ / liter bij audi...ga je naar mercedes daar kost die zelfde olie goedkoper, waarom....ELF SOLARIS is een basis olie, elk merk laat er nog detergenten aan toevoegen ...en het zijn die detergenten die het geld kosten...zo heeft opel zijn SOLARIS, MB de zijne en audi de hunne...allemaal dezelfde basis olie met hun eigen specificaties...dat is ook de reden dat men deze olie niet vlug bij auto5 gaat vinden, omdat men dan voor elk merk apart hun type moet binnen doen....je hebt vb castrol 0w-30w die vrij gegeven is voor bijna alle merken..maar niet als long live....ik stel mij wel de vraag waarom er zo'n grote prijs verschillen moeten zijn, ik kan moeilijk geloven dat de solaris olie bij audi zoveel beter zou zijn dan die van mercedes....daar zal ook veel marketing tussen zitten...

ik las op dit topic dat een bmw 120d rijder 20€ moest betalen om zijn onderhouds indicator terug te zetten daar zou ik toch eens een deftig gesprek met de garage houder over hebben...dat duurt 20 sec. met de pc...ni zeveren maar dat vind ik met de haren getrokken...ik zou stellen dat wil je me nog terug zien is dat de laatste keer dat ik dat terug vind op mijn factuur....
                                      Mercedes gebruikt geen ELF.

Mercedes gebruikt Mobil 1

Comment

• Voor mijn groot onderhoud van de MINI een paar weken terug, heb ik ongeveer, dacht ik, een 280 euro betaald.

Wat ze gedaan hebben toen was: de microfilter, vloeistoffen en benzinefilter ofzoiets.

Een anderhalve maand daarvoor heb ik nieuwe remmen laten plaatsen en hebben ze olie, remmentest, etc. ook bijgedaan. Dus normaal hoort dat ook bij het grote onderhoud, maar dat hebben ze toen dus niet gedaan omdat ze dat ervoor al hadden gedaan. Dat factuur was een 300, -180 van de remmen, komt op 120 EUR voor vloeistoffen en olie...

Dus mijn volgend groot onderhoud zal komen rond de 400 euro (als ze tegendan als niks bij veranderen)

Denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten

waarom staat er dan op een bus marly olie uit de makro 0w 30 long life dat ze geschikt is voor vw, de vw nummer staat er zelf op 505..... weet niet van buiten

ik ga er niets meer over zeggen, omdat het anders in het duizend loop over olie is al zoveel gezegd ieder denkt er hetzijne van, ik vind gewoon dat ze te neig doorrekenen met hun prijzen op olie bij de garagist en toch blijf ik er bij dat de kwaliteit niet in het merk van olie zit

grtjs

Comment

Working...
                                          X