Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
    Wie laat z'n wagen hier eigenlijk nog onderhouden in een onafhankelijke garage?
    Mijn wagen is niet in onderhoud bij een dealer maar bij een Saab service point (zoals ze dat zo mooi noemen).
    Hij verkoopt geen nieuwe wagens (meer) maar mag wel nog onderhoud uitvoeren. Kerel is een Saab freak die zowat elke Saab uit zijn hoofd kent vanbinnen en vanbuiten. Als hij bij wijze van spreken aan je uitlaat ruikt weet ie al wat er scheelt.
    Democratische prijzen (voor Saab dan) en ge kunt er eens fatsoenlijk mee klappen. Altijd perfect geholpen geweest en soms zelfs gratis.
    Heb het bij dealers al anders gezien..
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

M'n gewone onderhoud laat ik doen door een ex-garagist bij hem thuis voor een mooi prijsje. Ik koop gewoon alles aan (olie, filters,...) en betaal dan gewoon een prijs voor alles te monteren aan hem.

Indien er echte brokken zijn of problemen ga ik bij mijn allemerken garage (Bosch Service Point)
      Of bij een klein probje mag ik altijd binnen springen en helpt die me vrij direct. En dit meestal toch wel gratis...

Waar ik toch het meeste van ben verschoten is toen ik mijn auto liet uitlezen (startprobleem) ik hiervoor niet moest betalen. EGR is hierbij toen afgesloten geweest. Alles op kosten van garage!

Laatste keer dat ik er kwam stond ik te wachten aan z'n bureau, maar das zo vrij hoge, precies nen toog
      Ik leg mijn arm daar dus op en wacht ff want hij is bezig aan een auto. Ineens zie ik zijn kop vanonder die motorkap duiken: "Pintje?"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VWgolf ABT Caractere
        Heb je concrete prijzen? (+bron )
        Ikzelf rij geen Toyota (meer). Binnen enkele maanden weer terug. Dit weekend zal ik paar onderhoudsbeurtenbonnetjes posten.

Comment

Dankje. De aankoop zal zeker niet voor eerste jaren zijn zunne. Daar zou ik teveel bij verliezen!
          2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
          2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke

Indien er echte brokken zijn of problemen ga ik bij mijn allemerken garage (Bosch Service Point)
            Coördinaten mannekes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
              Coördinaten mannekes!
              M&M in Wilrijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen
                Mijn wagen is niet in onderhoud bij een dealer maar bij een Saab service point (zoals ze dat zo mooi noemen).
                Hij verkoopt geen nieuwe wagens (meer) maar mag wel nog onderhoud uitvoeren. Kerel is een Saab freak die zowat elke Saab uit zijn hoofd kent vanbinnen en vanbuiten. Als hij bij wijze van spreken aan je uitlaat ruikt weet ie al wat er scheelt.
                Democratische prijzen (voor Saab dan) en ge kunt er eens fatsoenlijk mee klappen. Altijd perfect geholpen geweest en soms zelfs gratis.
                Heb het bij dealers al anders gezien..
                Toevallig in Houthalen in de Stationsstraat?

Ik zou daar ook wel eens naartoe willen met mijn Saab tis alleen jammer dat het nogal ver is voor mij.

Comment

'k Zal het hier maar vragen, hier staat het nog het best op zijn plaats.

Heeft iemand er een gedacht van hoeveel een alternator ongeveer kost voor een Mercedes (meer bepaald voor een E300 (W210))?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace
                    'k Zal het hier maar vragen, hier staat het nog het best op zijn plaats.

Heeft iemand er een gedacht van hoeveel een alternator ongeveer kost voor een Mercedes (meer bepaald voor een E300 (W210))?
                    Welk jaar?

E300 D of E300 TD? edit: laat maar.
                    Last edited by 911turbo; 09/03/2006, 22:00.
                    A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                      Welk jaar?

1996.

Comment

1996.
                        Dus een E300 D.

Is dat een 90 of 115 A dat er in zit?

Edit: Kijk anders of er een W-aansluiting op zit.

edit2 : is de poelie zwart of koperkleurig. (ik hoop dat er niet teveel roet, vet, stof en vuil opzit )
                        Last edited by 911turbo; 09/03/2006, 22:06.
                        A Twist of the Wrist

Comment

Dus een E300 D.

Is dat een 90 of 115 A dat er in zit?

Edit: Kijk anders of er een W-aansluiting op zit.

Ja, een diesel. Was ik er vergeten bijzetten

Euhm... ik zou het begot niet weten eigenlijk Wat is een W-aansluiting?
                          De technische kant is echt niks voor mij...
                          En mijn pa is nog niet thuis, dus ik kan ook niet naar de auto gaan kijken.

Edit: vorige week is de alternator vervangen en mijn pa is curieus hoeveel zoiets écht kost en wat de garage gaat vragen

Comment

Euhm... ik zou het begot niet weten eigenlijk Wat is een W-aansluiting?
                            om het simplistisch te zeggen: Een soort toerentellersignaal.
                            A Twist of the Wrist

Comment

om het simplistisch te zeggen: Een soort toerentellersignaal.

Mmh.. en heb je al die info nodig voor de prijs? Of kan je me een paar verschillende prijzen geven voor zowel 90 als 115 A?

Comment

Mmh.. en heb je al die info nodig voor de prijs? Of kan je me een paar verschillende prijzen geven voor zowel 90 als 115 A?
                                De 90A is 341€ (btw inclusief) en de 115A is 430€ (btw inclusief)

Maar het kan evengoed zijn dat ze er een gereviseerde insteken.
                                A Twist of the Wrist

Comment

Weet je al hoeveel het heeft gekost? Heb je al een factuur gehad ofzo?
                                  A Twist of the Wrist

Comment

Weet je al hoeveel het heeft gekost? Heb je al een factuur gehad ofzo?

Ja, 'k was vergeten hier nog op te reageren

€ 189 (excl BTW, excl uren)
                                    het zal dan wel een gereviseerde zijn hé!

Toch bedankt

Comment

Ja, 'k was vergeten hier nog op te reageren

€ 189 (excl BTW, excl uren)
                                      het zal dan wel een gereviseerde zijn hé!

Toch bedankt
                                      No problem

Een gereviseerde is bijna evengoed als een nieuwe en een pak goedkoper. maar het goedkoopste is natuurlijk hem zelf repareren. 9 van de 10 gevallen kan je zoiets zelf repareren voor minder dan 50 €.

A Twist of the Wrist

Comment

Vandaag fakturke ontvangen wat betreft groot onderhoud vd 318i

*Oliewissel 30€
                                        *Oliefilter 7,49€
                                        *Naftfilter 30,86€
                                        *Grote riem 34,20€
                                        *Kleine riem 19,95€
                                        *Remblokken voor 67€
                                        *Remblokken achter 58,35€
                                        *werk 120€

Reken daar nog de 21%BTW bij & je komt op 445,09€. (4 pinten + wa chips niet inbegrepen )

Dit was NIET bij een officiele BMW-dealer. Benieuwd wat dit me daar ging kosten. Iemand een idee????
                                        Last edited by Vanni; 13/03/2006, 13:23.
                                        R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                                        Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                                        Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Tigra'ke is momenteel binnen voor een groot onderhoud (60.000 km) inclusief riem

Straks volgen de cijfertjes...

Comment

Working...
                                          X