Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• duur onderhoud!

hallo,
    deze week op onderhoud geweest met mijn polo 1.2 55kW. was dat een verrassing! hij is nu 4j oud, en had hem binnengedaan voor controle, om een 1e keer naar schouwing te gaan
    doe héél weinign kilometers (tellerstand is 8000), maar kreeg toch een onderhoudsfactuur gepresenteerd van 420 EUR!
    is dit een normaal bedrag, voor mijn kilometerstand?
    dit werd blijkbaar uitgevoerd:

LONGLIFE ONDERHOUD MET BIJKOMENDE WERKZAAMHEDEN:
    _ OLIE + OLTEFILTER VERVANGEN
    - CONTROLE VERLICHT]NG + AFSTELLEN KOPLA]4PEN
    - CONTROLE BANDENSPANNTNG,- SLIJTAGE ,/ DEUREN EN SLOTEN SMEREN
    _ STORINGGEHEUGEN AFGEVRAAGD
    _ NAZICHT WAGEN VOOR TECHNISCHE CONTROLE + UITLAATGASTEST + REMMENTEST
    + SCHOKDEMPERTEST + LICHTEN AFSTELLEN
    - ve-vangen van ooJgfes
    _ LUCHTFILTER VERVANGEN
    _ INTERIEUR POLLENFILTER(S) VERVANGEN

als dit een normaal bedrag is voor een onderhoud voor mijn wagen, met deze kilomerstand, vind ik het pure afzetterij!

iemand een idee?

Comment

• Je kan het ook hier posten: http://www.autoforum.be/showthread.p...ight=onderhoud

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Klinkt prijzig.

Anderzijds, zou je verwcahten dat ze na 4 jaar alle leidingen wel zouden vervangen vanwege slijtage.
        Immers al die stilstaande vloeistoffen vreten vanzelf een keer in

Komaan, 8000km in 4 jaar? Al een chance dat het geen diesel is

Comment

• Ken de prijzen niet maar volgens mij hebben ze wel véél moeten controleren. Als vervangen stukken alleen een paar filters en de olie, al de rest is "controle"??? (Wat is een longlife onderhoud ??)
          Ik herinner me nog toen mijn dochter met haar Kadett naar de garage ging voor ze naar de schouwing moest, had haar aangeboden om zelf eens naar haar wagen te kijken (deed sowieso mijn onderhoud zelf) maar ze vond dat ze beter af was met de garage, dat was ook zo'n (toen nog BF) factuur van rond de 16.000 bf (het eerste jaar) ook ne lijst van hier tot ginder van gecontroleerde punten maar ze kreeg toch een groene kaart, het jaar daarop was het al rond de 20.000 bf met terug zo ne lijst van werken, allemaal zonder garantie natuurlijk want toen had ze wel een rode kaart en moest ze nog maar ne keer betalen voor het "nazicht" en "herstellen" van voordien reeds gecontroleerde items. (schijnbaar niet goed gecontroleerd), dus na twee jaar was ze geleerd en mocht ik daarna haar wagen onderhouden, ze heeft hem ook zo'n 13 jaar gehouden en nooit meer problemen op de controle gehad en al wat ze moest betalen was de olie (Marly Black Gold, vat van 20l, die ik ook op de Mercedes deed) en een paar filters, m.a.w. slechts een fractie (zelfs een kleine fractie) van wat ze daar in de garage in haar nek geslagen kreeg.

Comment

• Zijn al die testen noodzakelijk voor een wagen van 4 jaar?
            en bandenspanningscontrole aub zeg komt dat ook al op een factuur da duurt wel geteld een paar minuten..

Comment

• Wat ik me ook afgevraagd heb is het storingsgeheugen dat ze afgevraagd hebben ?

Waarschijnlijk de BC op storingen gecontroleerd maar dat zo maar afvragen, dat wordt toch niet gedaan ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                Zijn al die testen noodzakelijk voor een wagen van 4 jaar?
                en bandenspanningscontrole aub zeg komt dat ook al op een factuur da duurt wel geteld een paar minuten..
                Dus iets wat maar een paar minuten duurt moet dan maar gratis zijn?

Kijk, een auto heeft onderhoud nodig. En onderhoud kost geld. Onderhoud wordt normaal gezien gerelateerd aan kilometers OF aan leeftijd.

Wat ik verwacht had te lezen (gezien het bedrag) was het verversen van tal van vloeistoffen (remvloeistof bijvoorbeeld 120.000km of 4 jaar) en een distributieriem (vaak 100.000km of 5 jaar)

Om maar te zeggen, zodra de wagen een bepaalde ouderdom bereikt zijn er vervangingen noodzakelijk. Per km wordt een auto dan wel heel erg duur..
                Daarom dat ik altijd maar zoveel mogelijk rijdt :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wedlock Bekijk Berichten
                  hallo,
                  deze week op onderhoud geweest met mijn polo 1.2 55kW. was dat een verrassing! hij is nu 4j oud, en had hem binnengedaan voor controle, om een 1e keer naar schouwing te gaan
                  doe héél weinign kilometers (tellerstand is 8000), maar kreeg toch een onderhoudsfactuur gepresenteerd van 420 EUR!
                  is dit een normaal bedrag, voor mijn kilometerstand?
                  dit werd blijkbaar uitgevoerd:

LONGLIFE ONDERHOUD MET BIJKOMENDE WERKZAAMHEDEN:
                  _ OLIE + OLTEFILTER VERVANGEN
                  - CONTROLE VERLICHT]NG + AFSTELLEN KOPLA]4PEN
                  - CONTROLE BANDENSPANNTNG,- SLIJTAGE ,/ DEUREN EN SLOTEN SMEREN
                  _ STORINGGEHEUGEN AFGEVRAAGD
                  _ NAZICHT WAGEN VOOR TECHNISCHE CONTROLE + UITLAATGASTEST + REMMENTEST
                  + SCHOKDEMPERTEST + LICHTEN AFSTELLEN
                  - ve-vangen van ooJgfes
                  _ LUCHTFILTER VERVANGEN
                  _ INTERIEUR POLLENFILTER(S) VERVANGEN

als dit een normaal bedrag is voor een onderhoud voor mijn wagen, met deze kilomerstand, vind ik het pure afzetterij!

iemand een idee?
                  Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten

Kijk, een auto heeft onderhoud nodig. En onderhoud kost geld. Onderhoud wordt normaal gezien gerelateerd aan kilometers OF aan leeftijd.

Wat ik verwacht had te lezen (gezien het bedrag) was het verversen van tal van vloeistoffen (remvloeistof bijvoorbeeld 120.000km of 4 jaar) en een distributieriem (vaak 100.000km of 5 jaar)

Om maar te zeggen, zodra de wagen een bepaalde ouderdom bereikt zijn er vervangingen noodzakelijk. Per km wordt een auto dan wel heel erg duur..
                  Daarom dat ik altijd maar zoveel mogelijk rijdt :-)

Als je weinig kilometers maakt tussen 2 beurten wordt autorijden gewoon heel duur. Pollenfilter moet bvb alle 2 jaar/30.000km vervangen worden, luchtfilter meestal elke 3-4 jaar/90.000km.
                  Een officiële dealer moet deze intervallen respecteren (wat eerst bereikt wordt) om mobiliteitsgarantie te kunnen waarborgen.
                  Ergens zit er natuurlijk wel enige logica achter: als je met zo een polo slechts 2.000 km per jaar rijdt dan vervuilen bvb de bougies veel sneller door korte afstanden dan iemand die 30.000km per jaar rijdt.

Waar de fout bij deze dealer wel ligt is dat hij je had moeten doen overschakelen op gewone intervallen van 15.000km/1jaar i.p.v. het duurdere longlife 30.000km/2jaar intervalschema laten volgen.
                  A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                    :-)
                    Neen maar een schoon geste van de garage kan er toch wel af

Comment

Neen maar een schoon geste van de garage kan er toch wel af
                      als ze bij iedereen zo een schoon geste moeten doen komt dat duur uit.

grtjs

Comment

• Ik heb het over de bandenspanning eens na te kijken hé ik het het niet over filters dat ze moeten toegeven ofzo ..

Comment

Ik heb het over de bandenspanning eens na te kijken hé ik het het niet over filters dat ze moeten toegeven ofzo ..
                          Het is idd maar 5 minuutjes werk maar stel eens dat ze jou vragen om 10 keer per dag 5 minuutjes gratis te werken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Capitan Bekijk Berichten
                            Het is idd maar 5 minuutjes werk maar stel eens dat ze jou vragen om 10 keer per dag 5 minuutjes gratis te werken.
                            Ohja mensen verschillen zeker als ik zelfstandig was dan zou ik dit doen ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                              Klein onderhoud Skoda Octavia 1.9 TDI van 2007: Circa 75 euro BTW incl.
                              Groot onderhoud Skoda Octavia 1.9 TDI van 2007: Circa 245 euro BTW incl.
                              heb ook al gemerkt dat Skoda redelijk goedkoop is in onderhoud!

mijn vriendin heeft een fabia en een onderhoudje kost inderdaad niet zo veel...ze gaat nu bij Thuy in Kontich...

ik heb zelf een opel omege 2.2DTI en ga bij de officiële dealer altijd op onderhoud etc en daar vind ik het ook steeds duurder en duurder worden precies!

binnenkort is het tijd voor 2 nieuwe schijven en 4 blokken, maar ga deze zelf kopen in Engeland van Brembo en laten steken door mijn buurman!

zou amper 200euro kosten voor het materiaal! en Brembo lijkt mij toch niet slecht denk ik...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                heb ook al gemerkt dat Skoda redelijk goedkoop is in onderhoud!

mijn vriendin heeft een fabia en een onderhoudje kost inderdaad niet zo veel...ze gaat nu bij Thuy in Kontich...

ik heb zelf een opel omege 2.2DTI en ga bij de officiële dealer altijd op onderhoud etc en daar vind ik het ook steeds duurder en duurder worden precies!

binnenkort is het tijd voor 2 nieuwe schijven en 4 blokken, maar ga deze zelf kopen in Engeland van Brembo en laten steken door mijn buurman!

zou amper 200euro kosten voor het materiaal! en Brembo lijkt mij toch niet slecht denk ik...
                                Hey
                                ik heb ook schijven en blokken gestoken. Bij opel gebruiken ze ATE.
                                Dat is ook geen slecht materiaal hoor

Comment

• en wat was de prijs hier van?
                                  heb al even een mail gestuurd naar iemand die bij opel werkt om de dealerprijs te weten te komen..maar het zullen vooral de uren zijn die zullen oplopen denk ik..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                    Waar de fout bij deze dealer wel ligt is dat hij je had moeten doen overschakelen op gewone intervallen van 15.000km/1jaar i.p.v. het duurdere longlife 30.000km/2jaar intervalschema laten volgen.
                                    Op 4 jaar tijd 4 keer olie moeten wisselen ('gewone' olie) is goedkoper dan op 4 jaar tijd slechts 2 keer olie moeten wisselen (longlife)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      Op 4 jaar tijd 4 keer olie moeten wisselen ('gewone' olie) is goedkoper dan op 4 jaar tijd slechts 2 keer olie moeten wisselen (longlife)?
                                      Dat vertelden ze mij in de tijd toch ook bij Audi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                        en wat was de prijs hier van?
                                        heb al even een mail gestuurd naar iemand die bij opel werkt om de dealerprijs te weten te komen..maar het zullen vooral de uren zijn die zullen oplopen denk ik..
                                        Ik moet kijken hoor maar ik dacht dat het voor de blokken en schijven iets rond de 350€ was. De werkuren weet ik niet want ik heb ze zelf gestoken

Comment

Ik moet kijken hoor maar ik dacht dat het voor de blokken en schijven iets rond de 350€ was. De werkuren weet ik niet want ik heb ze zelf gestoken
                                          ahzo, das ook genoeg dan..maar we zien wel...remmen zijn net iets te belangrijk e

Comment

Working...
                                          X