Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ga morgen nog eens kijken voor zeker te zijn maar dat was ook mijn redenering, remmen en banden zijn bij mij de belangrijkste onderhoudskosten. Daar bespaar ik niet op
wagen is net binnen geweest voor een 60.000km onderhoud.
Prijs 630€
Op 60.000km word ook de ATF olie van de versnellingsbak vervangen en die is vrij duur.
Het carter van de V6 moter heeft een inhoud van 7 liter, wanneer je deze met long live vult dikt de factuur ook aardig aan.
Bijkomend was er ook 20 liter ruitensproeiervloeistof er bij gerekend..die was ik apart in bussen van 5 liter komen halen.
Voor de vervangwagen ( nieuwe golf 2.0 tdi DSG heb ik niets moeten betalen )
Vandaag is de wagen opnieuw binnen om mijn zomervelgen er opnieuw op te steken...een anti marter erop te plaatsen.....en een piep geluidje in mijn dashboard op te lossen...ben is benieuwd...
150euro voor klein onderhoud en dan 2 dagen later teruggaan om van mn kloten te maken dat mn koelwater te laag staat en ik vocht in mn achterlichten heb
garages
Ik krijg al schrik, wagen gaat binnen 3 weken ook binnen voor zijn eerste onderhoud (25k km). Bij mij moeten ze niet afkomen met dat bandenspanningsgedoe, ik controleer dat zelf 1x per maand dus hoeven zij dat niet voor mij te doen ^^
Ik krijg al schrik, wagen gaat binnen 3 weken ook binnen voor zijn eerste onderhoud (25k km). Bij mij moeten ze niet afkomen met dat bandenspanningsgedoe, ik controleer dat zelf 1x per maand dus hoeven zij dat niet voor mij te doen ^^
Wat een nonsens.
Een grote beurt is een programma van voorgeschreven controlepunten die ze af moeten werken. Uiteraard zit bandenspanning daarbij.
Ik krijg al schrik, wagen gaat binnen 3 weken ook binnen voor zijn eerste onderhoud (25k km). Bij mij moeten ze niet afkomen met dat bandenspanningsgedoe, ik controleer dat zelf 1x per maand dus hoeven zij dat niet voor mij te doen ^^
wanneer je een beroep wilt doen op je mobiliteits garantie, moet de garage een lijst controles uitvoeren....hetgeen normaal is vind ik....als je bij wijze van spreken alleen rond de kerktoren rijdt in zo'n garantie duur.....ik zit min. 1 maal per week in het buitenland en moet er zeker van zijn dat wanneer ik in panne zou vallen mijn wagen dezelfde dag nog word gemaakt, en indien niet mogelijk dat ze me een wagen meegeven en mijn wagen terug thuis brengen...en ja.....dat heeft zijn prijs....uiteindelijk moet ieder dat maar voor zich uitmaken.....
Hebben ze de volledige remolie ververst dan? Anders is dat toch verdomd duur hoor...
Na +/- 2 jaar word de remolie normaal volledig vervangen, daar remolie de neiging heeft om vocht aan te trekken.....bij het niet vervangen kunnen er vb in de winter storingen optreden .....ophoping van vocht.....bevriezing...corrosie....
Een auto heeft 1 à 1.5 liter remolie. Ter info: een busje remolie in de winkel van 1 liter kost je 7 à 8€
Microfilter zou +- 50€ moeten kosten, kan nogal eens schelen per wagen...
Wat houdt zo'n uitlaatgaskeuring in? Voor welke wagen was dit?
Ik vind je eindbedrag dus echt wel marginaal hoog
beter laat als nooit
service microfiltermicrofilter,aircoreiniger en werk) 95.37
uitlaatgastest 35.00
autotest 20.85
complete techn. controletest 11.04
service remvloeistof(remolie+werk) 37.38
milieubijdrage
btw
totaal 249.11 euro
beter laat als nooit
service microfiltermicrofilter,aircoreiniger en werk) 95.37
uitlaatgastest 35.00
autotest 20.85
complete techn. controletest 11.04
service remvloeistof(remolie+werk) 37.38
milieubijdrage
btw
totaal 249.11 euro
Wat ze toch allemaal uitvinden hè...
Autotest? Complete technische controletest? Wat houdt dat juist in?
uitlaatgastest 35€?
Als ik me niet vergis is dat 2 minuten werk (waarvan 1.5min dient om het aparaat aan te zetten)?
Comment