Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mja.

Zo'n zaken zeg ik altijd op voorhand dat ze dat niet mogen vervangen. En dan staat er ook uitdrukkelijk op de factuur "niet vervangen op vraag van klant"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan - België Bekijk Berichten
      Vorige week m'n Golf binnengedaan voor een klein onderhoud. Vandaag factuur in de bus gekregen:

- ook de olie hebben ze bijgevuld (42 EUR + 21% BTW) zonder dat ik hiernaar gevraagd heb

Ben van plan om deze week te bellen naar de garage. Het kan toch niet zijn dat zij zomaar dingen aanrekenen voor iets wat je ook thuis kan doen. Ik vroeg mij af of jullie dit ook al zijn tegengekomen? Hoe ga je dan te werk? Als je de auto binnenbrengt voor onderhoud er expliciet bij vermelden dat ze NIETS anders mogen doen tenzij ze je eerst telefonisch contacteren?

Verversen jullie zelf de olie, of is dit iets dat je toch maar beter overlaat aan een garagist?
      Meent ge dat nu?
      Ruitenwisser vloeistof kan ik nog begrijpen, maar die olie?

Klein onderhoud = verse olie
      Database error.
      The database has encountered a problem.

Comment

• En als er na verloop van tijd plus vergetelheid van de eigenaar iets begint te mankeren dan is het de garagist zijn fout omdat hij de olie niet bijgevuld heeft of iets anders "vergeten" is.

Comment

• En de keren dat er iets mankeert aan de wagen en het op de garagist gestoken wordt, voor het gemak vergetend dat er zelf gevraagd werd dit of dat niet te vervangen/bij te vullen ?

Comment

• Sorry, maar kreeg een bericht dat autorum.be niet meer reageerde, daarna kwam het er terug door maar mijn eerste post mankeerde, heb daarom dus de post (in enigszins andere bewoordingen) terug ingetypt en nu staan beide inputs broederlijk onder elkaar ????

Comment

• Amaai als ik dat hier allemaal lees dan ben ik blij dat ik alles zelf kan doen hoor,garagisten worden vlug 'rijk' mijn gedacht

voor mijn dedra td

5L olie+oliefilter
              luchtfilter
              dieselfilter
              koelvloeistof-antivries

60€ en er worden geen piratenstukken gebruikt,alles origineel van firma Galle uit Waregem
              Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

Vorige week m'n Golf binnengedaan voor een klein onderhoud. Vandaag factuur in de bus gekregen:

- blijkt dat ze m'n ruitenwisser vloeistof met antivries hebben bijgevuld (terwijl er nog meer dan genoeg in zat én dat ik dit perfect zelf kan bijvullen) (3,40 EUR + 21% BTW)
                - ook de olie hebben ze bijgevuld (42 EUR + 21% BTW) zonder dat ik hiernaar gevraagd heb

Ben van plan om deze week te bellen naar de garage. Het kan toch niet zijn dat zij zomaar dingen aanrekenen voor iets wat je ook thuis kan doen. Ik vroeg mij af of jullie dit ook al zijn tegengekomen? Hoe ga je dan te werk? Als je de auto binnenbrengt voor onderhoud er expliciet bij vermelden dat ze NIETS anders mogen doen tenzij ze je eerst telefonisch contacteren?

Verversen jullie zelf de olie, of is dit iets dat je toch maar beter overlaat aan een garagist?
                Euhm, dat zijn allemaal zaken die horen bij een onderhoud. Je brengt je auto dus binnen voor een onderhoud, maar ze mogen niets doen? Komaan he. Als je dan toch niet wilt dat ze vloeistoffen voor jou vervangen, doe het dan zelf.

-edit-
                Uit curieuzeteit. Uit wat bestaat een (klein) onderhoud dan volgens jou?

Comment

• Lol ik vul zelf mijn ruitewisservloeistof aan tot het randje. Dan kunnen ze dat al niet doen.

Comment

- blijkt dat ze m'n ruitenwisser vloeistof met antivries hebben bijgevuld (terwijl er nog meer dan genoeg in zat én dat ik dit perfect zelf kan bijvullen) (3,40 EUR + 21% BTW)

dit zijn toch standardhandelingen bij een klein onderhoud? Indien je dit niet wenst, op voorhand melden bij de receptie.
                    2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                    2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
                      Lol ik vul zelf mijn ruitewisservloeistof aan tot het randje. Dan kunnen ze dat al niet doen.
                      Doe ik ook altijd, maar meestal zeg ik wat er moet gebeuren zodat er niets extra bij wordt gefoefeld. Bij de mini (merkgarage) 300 euro klein onderhoud, olie, remvloeistof, meter oliet° terug gemaakt en controle, valt nog mee, kan 25000km verder in theorie
                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Met die ruitewisservloeistof heb ik hetzelfde voorgehad. Net bijgevuld voor het onderhoud omdat ie leeg was. 1 keer gebruikt nadien. En toch 3 'eenheden' ruitenwisservloeistof aangerekend gekregen (afin, mijn baas). Heb er toch ook mijn gedacht van gezegd. Maar overigens mag ik absoluut niet klagen over de garage daar over hun service en zo. Hebben me al iedere keer kosteloos van de garage naar mijn werk gebracht en terug.
                        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                          dit zijn toch standardhandelingen bij een klein onderhoud? Indien je dit niet wenst, op voorhand melden bij de receptie.
                          Ik moet toegeven dat ik dit niet wist. De voorbije jaren stond de auto op m'n ma haar naam, en zij bracht hem telkens binnen voor een onderhoud. Heb er mij dus tot nog toe nog niets van moeten aantrekken...vandaar de onwetendheid.

Bij deze is er al heel wat opgehelderd voor mij: een klein onderhoud houdt dus in dat ze de ruitenwisservloeistof bijvullen & (indien nodig) de olie verversen. Goed om te weten.
                          Wat doen ze dan precies bij een groot onderhoud?

Comment

• Dieselfilter , luchtfilter , oliefilter , airco filter , remmen eigenlijk alles zowat
                            evt indien nodig : distributieriem , multi-riem / v riem en nog wat andere dingen zoals
                            alle 2 jaar:
                            nieuwe remvloeistof

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
                              Lol ik vul zelf mijn ruitewisservloeistof aan tot het randje. Dan kunnen ze dat al niet doen.
                              Hier ook maar werd bij onderhoud toch aangerekend. Uitleg? Word standaard aangerekend meneer.
                              Na protest van mijnentwege toch van factuur verwijderd.

Comment

• veel centen uitgegeven vandaag

2012 smart cdi assist a - geen ruitenwissers vervangen, op 30800 km (dit jaar gereden 8000 km) € 230 bij smart antwerpen
                                2000 slk 200 k assist c - geen ruitenwissers vervangen, op 40000 km (dit jaar gereden 6000 km) € 785 bij mercedes antwerpen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  veel centen uitgegeven vandaag

2012 smart cdi assist a - geen ruitenwissers vervangen, op 30800 km (dit jaar gereden 8000 km) € 230 bij smart antwerpen
                                  2000 slk 200 k assist c - geen ruitenwissers vervangen, op 40000 km (dit jaar gereden 6000 km) € 785 bij mercedes antwerpen
                                  Wat zit in die assist c want dat vind ik toch veel voor een onderhoud. bij die SLK

Comment

• was eigenlijk b, bij nader inzien

niets speciaals....olie, filters (met een dure benzinefilter bij), bougies, remolie vervangen

Comment

• Toevallig iemand die in België onlangs een dsg-6 bak oliewissel heeft laten doen, en mij kan vertellen hoeveel hij daarvoor betaald heeft?

Oorspronkelijk geplaatst door yezzer Bekijk Berichten
                                      Bij een DSG-6 moet de bak olie om de 60.000 km vervangen worden.

Bij de dsg dokter in Nederland kost dat 177 euro volgens hun site
                                      Bak olie verversen + nieuw oliefilter + DSG Check
                                      en bij VAG techniek Nederland 190 euro:
                                      DSG versnellingsbak onderhoudsbeurt (oliewissel en vervangen oliefilter)

Heeft er iemand dat lokaal recent laten doen, en zo ja: waar was dat en wat betaalde je hiervoor?

Comment

• ik laat je snel wat weten, heb het aan moeder-octavia-dsg gevraagd naar aanleiding van je post tijdje terug...maar ben het ondertussen vergeten

Comment

• Het mooiste dat ik eens bij mijn schoonbroer op het onderhoudsfactuur van zijn porsche had zien staan : 2 X 12,5 euro op factuur voor testrit (officiële garage). In zijn wagen zit een trace & trackingsysteem dat hij zelf kan volgen. En wat bleek : er was 's middags met zijn wagen enkele honderden meters verder naar de Mc Donalds gereden en dat was het dan Sindsdien heeft hij daar geen voet meer binnen gezet en zo hebben ze een nieuw verkoop van twee wagens gemist.

Comment

Working...
                                          X