Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hoi,

Deze week op onderhoud geweest met de Opel Antara. Wat me opviel toen de factuur in de bus zat was 137€ voor het vervangen van de remolie.
    Is dit een normale prijs en dient deze vervangen te worden na 2,5 jaar en 46000 km?
    Heb namelijk niets gevonden in het onderhoudsboekje op welke km stand dit dient vervangen te worden.
    Het gaat om een Opel Antara 2.2 cdti van juni 2011.

mvg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WALTER1 Bekijk Berichten
      hoi,

Deze week op onderhoud geweest met de Opel Antara. Wat me opviel toen de factuur in de bus zat was 137€ voor het vervangen van de remolie.
      Is dit een normale prijs en dient deze vervangen te worden na 2,5 jaar en 46000 km?
      Heb namelijk niets gevonden in het onderhoudsboekje op welke km stand dit dient vervangen te worden.
      Het gaat om een Opel Antara 2.2 cdti van juni 2011.

mvg
      qua timing wel normaal vind ik, heb altijd gelezen bij mijn auto’s om de 2j, dus ...
      Maar ... 137€ ??? Hebben ze er vloeibaar goud in gegoten ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WALTER1 Bekijk Berichten
        137€ voor het vervangen van de remolie.
        Jawatte, bij audi heb ik iets van 55 of 60 euro betaald voor het vervangen van de remolie
        de eerste keer na 3 jaar, daarna om de 2 jaar (geen idee waarom)
        Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
          Mijn Golf 2.0 tdi 110 van 2009 heeft deze week zijn derde Longlife servicebeurt op 80.000 km gehad bij de officiele VW dealer in Brecht Sint Job. Alhoewel ik , na het gesjoemel van zijn Kalmthoutse collega , eerst van plan was om naar de Midas te gaan dan toch maar besloten om de VW dealer een kans te geven. Volgende zaken werden uitgevoerd :Longlife olie + filter, brandstoffilter , pollenfilter en luchtfilter vervangen,remolieservice , aanpassing gemiddeld verbruik in mfa(blijkbaar nu wel gelukt , bij mijn vorige dealer bleek dat te moeilijk), longlife service en kapot lampje dimlicht links vervangen. Dit alles voor de prijs van 470 euro btw in.Over de onderhoudsbeurt ben ik best wel tevreden (vriendelijk onthaal ,enigszins normale VW prijzen ). Jammer genoeg verdween die indruk enigszins toen ik mijn wagen op de parking ging ophalen en merkte dat mijn koplamp , na een ganse namiddag in de regen , vol vocht zat. Direct mijn beklag gedaan bij iemand van de garage. De man kon alleen maar vast stellen dat zijn collega vergeten was om een afdekkapje te monteren met als gevolg een koplamp vol vocht.Maandag kan ik dus weeral terug om dat kapje te laten monteren.Ze vonden dat niet meer terug. Doodjammer dat de al bij al goede eerste indruk weer verknoeid werd door de nonchalance van een mechanieker. Volgende keer dan toch maar naar de Midas zeker ? Ik wacht nog even af tot maandag om een definitief oordeel te vellen over deze dealer. Ik verwacht op zijn minst zonder extra kosten (voor dat kapke, dat kost volgens de publieke online VW onderdelencatalogus 7 euro + btw) een kurkdroge koplamp en hun verontschuldigingen.
          En bij Midas werken er geen nonchalante mekaniekers ? Die zijn er alleen maar bij vw dealers in Belgie ?

Comment

• Voor mij is er maar 1 VW dealer: www.rietje.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Bekijk Berichten
              Voor mij is er maar 1 VW dealer: www.rietje.be
              Ook altijd zeer tevreden van geweest.
              Maar onlangs noges van mijn stoel gevallen na het afhalen van 3 ruitenwissers (2 vooraan, 1 achteraan). 69€ voor de 3, ongeplaatst!
              In't vervolg toch maar eens zien om ze online te bestellen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                Mijn Golf 2.0 tdi 110 van 2009 heeft deze week zijn derde Longlife servicebeurt op 80.000 km gehad bij de officiele VW dealer in Brecht Sint Job. Alhoewel ik , na het gesjoemel van zijn Kalmthoutse collega , eerst van plan was om naar de Midas te gaan dan toch maar besloten om de VW dealer een kans te geven. Volgende zaken werden uitgevoerd :Longlife olie + filter, brandstoffilter , pollenfilter en luchtfilter vervangen,remolieservice , aanpassing gemiddeld verbruik in mfa(blijkbaar nu wel gelukt , bij mijn vorige dealer bleek dat te moeilijk), longlife service en kapot lampje dimlicht links vervangen. Dit alles voor de prijs van 470 euro btw in.Over de onderhoudsbeurt ben ik best wel tevreden (vriendelijk onthaal ,enigszins normale VW prijzen ). Jammer genoeg verdween die indruk enigszins toen ik mijn wagen op de parking ging ophalen en merkte dat mijn koplamp , na een ganse namiddag in de regen , vol vocht zat. Direct mijn beklag gedaan bij iemand van de garage. De man kon alleen maar vast stellen dat zijn collega vergeten was om een afdekkapje te monteren met als gevolg een koplamp vol vocht.Maandag kan ik dus weeral terug om dat kapje te laten monteren.Ze vonden dat niet meer terug. Doodjammer dat de al bij al goede eerste indruk weer verknoeid werd door de nonchalance van een mechanieker. Volgende keer dan toch maar naar de Midas zeker ? Ik wacht nog even af tot maandag om een definitief oordeel te vellen over deze dealer. Ik verwacht op zijn minst zonder extra kosten (voor dat kapke, dat kost volgens de publieke online VW onderdelencatalogus 7 euro + btw) een kurkdroge koplamp en hun verontschuldigingen.
                Ipv Midas kun je misschien een Bosch Car service center proberen? http://www.boschcarservice.be/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
                  Maar onlangs noges van mijn stoel gevallen na het afhalen van 3 ruitenwissers (2 vooraan, 1 achteraan). 69€ voor de 3, ongeplaatst!
                  Mister-auto,staan regelmatig in promotie..

Comment

• Van een scirocco? Auto 5 en consoorten al afgezocht een hebben deze niet...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Comment

• Reportage op volt ivm klein onderhoud bij 5 verschillende firma's, geen enkele doet een volledig klein onderhoud (prijzen vanaf 110 - 120 euro )...
                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Gisteren een klein onderhoud voor de c-klasse: 267€ btw in (bij een onafhankelijke Mercedes garage). Torsiestang achteraan is ook vervangen. Geen idee of dit duur is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Bekijk Berichten
                          Voor mij is er maar 1 VW dealer: www.rietje.be
                          In de verkoop zijn ze alles behalve vriendelijk.
                          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                            Gisteren een klein onderhoud voor de c-klasse: 267€ btw in (bij een onafhankelijke Mercedes garage). Torsiestang achteraan is ook vervangen. Geen idee of dit duur is.
                            lijkt me redelijk incl die torsiestang, ik kom bij benz nooit buiten onder de 300

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              lijkt me redelijk incl die torsiestang, ik kom bij benz nooit buiten onder de 300
                              Dan betaal je te veel.

Comment

• klein onderhoud (naar mijn normen )
                                - luchtfilter
                                - 6,5 liter synthetische olie
                                - mazoutfilter
                                - oliefilter

al bij al in totaal een goeie 150€
                                uren moest ik niet betalen want heb't zelf gedaan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                                  klein onderhoud (naar mijn normen )
                                  - luchtfilter
                                  - 6,5 liter synthetische olie
                                  - mazoutfilter
                                  - oliefilter

al bij al in totaal een goeie 150€
                                  uren moest ik niet betalen want heb't zelf gedaan...
                                  Dat kan ongeveer kloppen, die torsiestang was vrij duur: ver 70€ zonder btw ... een werkuur 46€ zonder btw (1u aangerekend).
                                  Och ja ik vind dat die bedragen goed meevallen om Mercedes te rijden .

Comment

• dat valt gelijk nog mee 70€ , heb al duurdere facturen geweten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                                      Jawatte, bij audi heb ik iets van 55 of 60 euro betaald voor het vervangen van de remolie
                                      de eerste keer na 3 jaar, daarna om de 2 jaar (geen idee waarom)
                                      ik kan maar dit bedenken : dit is om je je wagen even binnen te doen brengen tussen twee onderhoudsbeurten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        In de verkoop zijn ze alles behalve vriendelijk.
                                        Geen ervaring mee. Enkel met stukken en vreemde problemen

Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
                                        Dat is wel heel veel inderdaad. Weet u zeker dat ze niet de prijs aangerekend hebben MET montage. Soms gaat dat weleens mis ben ik bang
                                        Last edited by ; 22/02/2014, 22:57.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
                                          Dat zijn woekerprijzen . ik heb bij Bellekens ongeveer de helft betaald voor 3 Bosch ruitenwissers. Rietje staat nu eenmaal bekend voor zijn extreem hoge prijzen.

Comment

Working...
                                          X