Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bosch wissers kosten 40€ of meer in de Auto5 dus daar klopt iets niet

Nu ik stage doe bij mercedes is het mij allemaal wat duidelijker geworden. Zoals jij zegt 'rietje is duur', in principe kan dat niet. De prijzen worden zo door de constructeur opgegeven en niet lukraak gekozen door de garage. ze kunnen hier wel vrijblijvend een korting op geven natuurlijk. Ook is er voor elke taak een bepaald aantal arbeidseenheden opgesteld die gewoon aangerekend worden ongeacht of er langer of minder lang aangewerkt werd. Dan zou het verschil per garage al puur in het uurloon moeten zitten.

Comment

• Bij 69 euro voor 3 ruitenwissers kan je alleen maar van georganizeerde diefstal spreken. Als je ziet dat je die dingen online voor 27 euro kan krijgen (ik neem aan dat hun inkoopprijs zeker niet hoger zal liggen) dan moet je wel gek zijn om ze bij hen te kopen. Tenzij je geld te veel hebt natuurlijk maar dan geef ik je graag mijn bankrekeningnummer op. Om ze te laten monteren (dwz ze er gewoon op klikken , 2 minuten werk) vragen ze waarschijnlijk nog 15 euro extra ook ofwel 450 euro per uur.

Comment

• klein onderhoud van de volvo

* jaarlijks functiecontrole en testrit 84€
        * olie quartz 9000 0w30-A5/B5 5.9L 117.41€
        * Multifilter 44.70€
        * pakking 1.30€
        * oliefilter 13.46€
        * Ruitensproeivloeistof 1L 3.84€

totale som + BTW= 327.09 euro
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Da's er ook niet naast, dure olie precies?!
          Betaal voor dik 5 liter een goeie €80 bij het onderhoud, en da's Castrol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
            Da's er ook niet naast, dure olie precies?!
            Een 20 € per liter blijkbaar. Verbaast me wel dat er 6 liter inkan. Is dan nog het goedkoopste onderhoud, dat eerste.

Verstuurd van mijn GT-S7500 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
              Een 20 € per liter blijkbaar. Verbaast me wel dat er 6 liter inkan. Is dan nog het goedkoopste onderhoud, dat eerste.

Verstuurd van mijn GT-S7500 met Tapatalk
              Haha, 'k zal het dan maar niet zeggen tegen m'n ouders als we morgen om de V40 gaan dat een onderhoud nog meer dan een BMW kost

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                klein onderhoud van de volvo

* jaarlijks functiecontrole en testrit 84€
                * olie quartz 9000 0w30-A5/B5 5.9L 117.41€
                * Multifilter 44.70€
                * pakking 1.30€
                * oliefilter 13.46€
                * Ruitensproeivloeistof 1L 3.84€

totale som + BTW= 327.09 euro
                Ik kom op afgerond € 320,30 alles samengeteld.

Comment

• Misschien nog klein materiaal / afvalverwerking niet bijgeteld

Comment

• Als je sommige prijzen hier bekijkt ben ik blij dat ik zelf aan mijn wagen kan werken, en dan ben ik tenminste ook zeker dat alles effectief gedaan is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
                      Als je sommige prijzen hier bekijkt ben ik blij dat ik zelf aan mijn wagen kan werken, en dan ben ik tenminste ook zeker dat alles effectief gedaan is
                      In de garage op hun vingers kijken, dan ben je ook zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                        Da's er ook niet naast, dure olie precies?!
                        de werkuren zullen er bijgeteld zijn misschien?

De Elf 5W30 bij ons kost zonder btw ook 15€/l meen ik. Vrij duur ja in vergelijking met klassieke valvoline 10w40 die ik in mijne bmw kap. 25€ voor 6l in de autoshop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                          de werkuren zullen er bijgeteld zijn misschien?

De Elf 5W30 bij ons kost zonder btw ook 15€/l meen ik. Vrij duur ja in vergelijking met klassieke valvoline 10w40 die ik in mijne bmw kap. 25€ voor 6l in de autoshop
                          Ahja inderdaad, werkuren staan er precies niet apart op.

Comment

• Vind het ook wel vrij duur maar op zich kan het er net mee door. Het is toch niet duurder dan BMW zoals hierboven staat als je in een officiele garage gaat maar is zekerg genoeg.

Comment

• Wat ik raar vind is dat er Total Quartz werd gebruikt bij het onderhoud vd Volvo hierboven, terwijl ik gisteren om een V40 ben geweest met m'n ouders, en daar zeiden ze dat ze er Castrol in gooien. Stond ook zo op het klepje vd motorolie.
                              Misschien bij diesel Total olie, en bij benzine Castrol?

Comment

• Klein onderhoud golf IV:

* Motorolie half synthetisch Aantal 4,5, Prijs 7,00 : netto 31,5
                                * Dichtingsring 0,5
                                * Ruitensproeiantivries 1,0 ( staat er meestal bij)
                                * Oliefilter 9,9
                                * Set ruitenwissers voor 38,4
                                * Werk Aantal 0,75 , prijs 30,00 : netto 22,5

Totaal: 125,6

Binnen twee weken terug => wissel winterbanden + nazicht voor keuring te gaan.
                                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  Ik kom op afgerond € 320,30 alles samengeteld.
                                  idd nog een kleine 7 euro voor afvalverwerking en nog een prul.

Comment

• ligt het nu aan mij of liggen al die prijzen toch echt wel gigantisch veel boven mijn gemiddeld klein onderhoud?

voor een oliewissel en filter betaal ik ongeveer €80 incl. werkuren en dan worden ook de banden gecheckt en lampjes nagekeken. geen officiële dealer wel...

dat er voor 1 liter ruitenwisservloeistof bijna €4 gerekend wordt, is ook schandalig. Daarvoor koop je 5 liter in de eerste beste doe-het-zelf zaak.
                                    2015 BMW F11 520dA
                                    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• 2€ voor 5 liter in den action!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                        ligt het nu aan mij of liggen al die prijzen toch echt wel gigantisch veel boven mijn gemiddeld klein onderhoud?

voor een oliewissel en filter betaal ik ongeveer €80 incl. werkuren en dan worden ook de banden gecheckt en lampjes nagekeken. geen officiële dealer wel...

dat er voor 1 liter ruitenwisservloeistof bijna €4 gerekend wordt, is ook schandalig. Daarvoor koop je 5 liter in de eerste beste doe-het-zelf zaak.
                                        ligt heel erg veel aan het type olie en de hoeveelheid die erin moet. En idd op die kleine prulletjes probeert de garage wat geld te winnen. Het zal nodig zijn in de sector zeker?

Comment

• vol synt valvoline 5w30 5 liter. uit m'n hoofd...
                                          2015 BMW F11 520dA
                                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Working...
                                          X