Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Net de Espace nog eens onder handen genomen.

    5 liter olie: €24,5
    2 liter ruitenwisservloeistof: €3
    Luchtfilter: €13
    Oliefilter: €6
    Ruitenwisser voor (2): €21
    Ruitenwisser achter: €6
    Brandstoffilter: €11

    Dus voor 84,5€ kan ie er weer een 20.000tal km tegen.

    Volgende afspraak bij 470.000km

    Comment


    • Peugeot Partner, klein onderhoud 40.000 km
      Helaas bij een officiele "stealer" vanwege de garantie die er nog opzit.

      Forfait kl ond. : 105
      Lampjes : 3.58
      Pollonfilter : 33.53
      Wisselen wielel v/a : 25.75

      Btw : 35.5

      Totaal : 204.15

      Vrij veel geld als je het mij vraagt, maar naar het schijnt zit er synthetische Ineo Olie in of zoiets...

      Service : slecht, afspraak gemaakt ondanks de Peugeot Rapide service,
      8u binnen, 11.30 buiten...

      Dus weeral op zoek naar een nieuwe Peugeot dealer in het Antwerpse...
      www.perfectshine.be

      Comment


      • Iemand die weet wat een klein onderhoud me straks kost bij de Alfa Stealer? 10k km

        Comment


        • up met die handel
          'klein' tussentijds onderhoud aan 105.000 km bij Novabil te Kuurne
          -forfait servicebeurt 105 euro
          -oliefilter 1 x 9,55 euro
          -bougieset 36, 19 euro
          -2 lampkes 3,78 euro
          -synth. olie 41,50 euro (5,2 eenheden à 7,9
          -remblokset achter 55, 93 euro
          -milieu + kleine zever 4,96 euro
          -functionele controle en testrit 25, 34 euro

          totaal 284, 11 euro + BTW à 59, 66 euro = 343, 77 euro

          klinkt veel maar nieuwe bougies en nieuwe remblokken achteraan + volledige uitleg bij uw factuur met verantwoording voor iedere uitgave (zonder ernaar te vragen ...)

          Comment


          • 25€ voor een testrit...ja ik vind dat veel

            Comment


            • Onderhoud gehad aan 28.000km - kostprijs 176€ incl. BTW
              Filter vervangen, longlife olie erin, ruitensproeiervloeistof aangevuld. Kan er terug tegen voor +/- 25.000km.
              Enig minpuntje: ging klaar zijn om 17u, was pas om 17u35 buiten... Hadden iets kunnen laten weten.

              Comment


              • Vraagje aan alle BMW-rijders...

                Deze thread mag binnen een a twee dagen verwijderd worden...

                Ik wou gewoon eens weten uit verschillende bronnen wat jullie betalen voor een klein onderhoud en voor een groot onderhoud. Zeg er aub ook bij of jullie naar een onafhankelijke specialist dan wel naar een officiële garage gaan

                Thx

                Timothy
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Ik denk dat het belangrijk is om te weten om welke wagen het juist gaat. Want een jonge wagen gaat minder (ander) onderhoud nodig hebben dan ouder type wagen ...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BoTJe Bekijk Berichten
                    Ik denk dat het belangrijk is om te weten om welke wagen het juist gaat. Want een jonge wagen gaat minder (ander) onderhoud nodig hebben dan ouder type wagen ...
                    Ik blijf me afvragen waarom dit is.

                    Olie zit er zowel in een oude als in een nieuwe motor.
                    Een oliefilter ook, luchtfilter, benzine of dieselfilter, enz enz...

                    Vertel, waar zit me het verschil dan?

                    Comment


                    • Eerste klein onderhoud na 1 jaar en op kmstand van 12.400 van de 325Ci incl BTW is 173,88€
                      (klein onderhoud omvat oliefilter, aircofilter, motorolie, ruitenspr.vloeistof en de werkuren)

                      de volgende de 3 onderhouden zijn ook nog omschreven als klein onderhoud en schommelen ongeveer rond dezelfde prijs.

                      Groot onderhoud kwam er bij mij op 52.945 km en dat was voor 389€ incl BTW
                      (groot onderhoud omvatte oliefiter, aircofilter, bougie, luchtfilter, motorolie, ruitenspr.vloeistof en werkuren)

                      Die benamingen van onderhouden zijn als volgt: BMW Quality Check, BMW-inspectie I , BMW Quality Check, BMW inspectie II.

                      Comment


                      • Ik heb een nieuwe bmw Z4 en er gratis een serenity onderhoudscontract bijgekregen voor 4 jaar (waarde +/- 400€) of 80000 km.
                        Dit onderhoudscontract houdt in :
                        • vervanging motorolie
                        • tussentijdse toevoegingen van olie
                        • vervanging van de oliefilter
                        • vervanging van de microfilter
                        • vervanging van de brandstoffilter
                        • vervanging van de luchtfilter
                        • vervanging van de remvloeistof

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                          Onderhoud gehad aan 28.000km - kostprijs 176€ incl. BTW
                          Filter vervangen, longlife olie erin, ruitensproeiervloeistof aangevuld. Kan er terug tegen voor +/- 25.000km.
                          Enig minpuntje: ging klaar zijn om 17u, was pas om 17u35 buiten... Hadden iets kunnen laten weten.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                          Eerste klein onderhoud na 1 jaar en op kmstand van 12.400 van de 325Ci incl BTW is 173,88€
                          (klein onderhoud omvat oliefilter, aircofilter, motorolie, ruitenspr.vloeistof en de werkuren)
                          Is het een indruk of heeft Ugeken voor en klein onderhoud waar enkel de oliefilter en de olie zelf vervangen is wel érg veel betaald?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                            Ik blijf me afvragen waarom dit is.

                            Olie zit er zowel in een oude als in een nieuwe motor.
                            Een oliefilter ook, luchtfilter, benzine of dieselfilter, enz enz...

                            Vertel, waar zit me het verschil dan?

                            Olie zit er idd in, maar zoals je misschien weet heb je verschillende types olie. Waar ik in de vakantie werk (het gaat nu wel over vrachtwagens) hebben we oudere types die we om de 20k km smeren, andere waar de olie er 40k km in mag blijven.

                            Er is dan ook nog het feit dat nieuwe vrachtwagens weinig of geen smeernippels meer hebben, daar waar er bij oudere types wel nog regelmatig moet gekeken worden of er moet vet gestoken worden bij bepaalde onderdelen (denk maar bv. aan aandrijf (cardan) assen). Dat gaat natuurlijk wel niet op voor auto's.

                            Verder denk ik dan bv. aan remmen(remblokken) van oude wagens waar zelf nog handmatig moet naar gekeken worden of ze al dan niet versleten zijn. Terwijl je bij nieuwere wagens toch al van die indicatielampjes hebt als ze al dan niet aan het gaan zijn.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BoTJe Bekijk Berichten
                              Olie zit er idd in, maar zoals je misschien weet heb je verschillende types olie. Waar ik in de vakantie werk (het gaat nu wel over vrachtwagens) hebben we oudere types die we om de 20k km smeren, andere waar de olie er 40k km in mag blijven.

                              Er is dan ook nog het feit dat nieuwe vrachtwagens weinig of geen smeernippels meer hebben, daar waar er bij oudere types wel nog regelmatig moet gekeken worden of er moet vet gestoken worden bij bepaalde onderdelen (denk maar bv. aan aandrijf (cardan) assen). Dat gaat natuurlijk wel niet op voor auto's.

                              Verder denk ik dan bv. aan remmen(remblokken) van oude wagens waar zelf nog handmatig moet naar gekeken worden of ze al dan niet versleten zijn. Terwijl je bij nieuwere wagens toch al van die indicatielampjes hebt als ze al dan niet aan het gaan zijn.
                              Er zijn idd verschillende types van olie maar dan nog gaat het verschil onderling niet enorm zijn qua prijzen hé. Tenzij je natuurlijk van die long life olie pakt of volledig synthetische oliën.

                              Wat je zegt van die remmen vind ik wel wat overdreven hoor
                              De gemiddelde auto heeft al een alu velg waar je kan door zien. 1 blik en je weet hoe de toestand van de schijven/remblokken is. Als't echt moet haal je ff het wiel eraf. Dat is ook geen groot werk als je al een bolleneur bij de hand hebt in de garage.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                Is het een indruk of heeft Ugeken voor en klein onderhoud waar enkel de oliefilter en de olie zelf vervangen is wel érg veel betaald?
                                BMW Quality Check + BMW motorlolieservice + proefrit(dus de werkuren) samen en excl BTW 25.83€

                                Oliefilter(in 2001) excl BTW 8,20€

                                Filter excl. BTW 30.69€

                                Motorolie, 6.5l excl. BTW 70.72€

                                Ruitenspr.vloeistof 3l excl. BTW 4.47€

                                Antivries 0.5l excl. BTW 1.49€

                                Afval verwerkingskosten excl. BTW 2.31€

                                Comment


                                • Olie type van BMW Castrol 0W30

                                  Eenheidsprijs excl BTW per liter 12.67€(prijs 2006)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                    Er zijn idd verschillende types van olie maar dan nog gaat het verschil onderling niet enorm zijn qua prijzen hé. Tenzij je natuurlijk van die long life olie pakt of volledig synthetische oliën.

                                    Wat je zegt van die remmen vind ik wel wat overdreven hoor
                                    De gemiddelde auto heeft al een alu velg waar je kan door zien. 1 blik en je weet hoe de toestand van de schijven/remblokken is. Als't echt moet haal je ff het wiel eraf. Dat is ook geen groot werk als je al een bolleneur bij de hand hebt in de garage.
                                    Ik heb het dan ook niet over de prijzen. Ik wilde maar aanhalen dat het onderhoud van een jonge wagen anders zou zijn dan van een oudere wagen waardoor ie beter zou zetten wat voor BMW het juist is zodat er een goed antwoord op z'n vraag kan gegeven worden.

                                    Van die remmen kun je het zelfs nog makkelijker weten. Je kijkt gewoon naar het remoliereservoir. Als het niveau een bepaalde (lage) stand bereikt dan kun je weten dat ze ver op zijn. Ik wilde het ook alleen maar aanhalen als verschil tussen oude/nieuwere wagens.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BoTJe Bekijk Berichten
                                      Ik heb het dan ook niet over de prijzen. Ik wilde maar aanhalen dat het onderhoud van een jonge wagen anders zou zijn dan van een oudere wagen waardoor ie beter zou zetten wat voor BMW het juist is zodat er een goed antwoord op z'n vraag kan gegeven worden.

                                      Van die remmen kun je het zelfs nog makkelijker weten. Je kijkt gewoon naar het remoliereservoir. Als het niveau een bepaalde (lage) stand bereikt dan kun je weten dat ze ver op zijn. Ik wilde het ook alleen maar aanhalen als verschil tussen oude/nieuwere wagens.
                                      Ok cava, kwestie van mekaar te begrijpen hé

                                      Trouwens...die moderne auto's van tegenwoordig zouden in principe goedkoper moeten zijn in onderhoud hé? Als ik zie dat die 20.000km of meer kunnen doen zonder oliewissel

                                      Tegen die tijd heb ik 4 oliewissels gehad...

                                      Comment


                                      • als de garagist je maar 1 keer ziet terwijl hij je vroeger 3 keer zag zou hij in principe dat ene onderhoud driedubbel zo duur moeten maken of 'ie maakt verlies...

                                        Comment


                                        • dat er hier iemand betaalt voor ruitensproeiervloeistof

                                          Comment

                                          Working...
                                          X