Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Woeps

Ik betaal voor klein onderhoud max. 80 euro bij m'n garagist (voor de Golf) voor de Ford is het nog minder 50 - 60 euro.
    klein onderhoud bij mij €80-€90... groot onderhoud ±€200
    Benzine
    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
    Diesel
    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Onze auto (Hyundai I30 wagon 1.6crdi van 2013)is net binnen geweest in de garage voor een groot onderhoud (60000 km)

-dichting oliestop 0.77
      -motor oil Helix Ultra AG 5W30 68,04 (5,3L)
      -milieubijdrage 5.00
      -oliefilter 13.11
      -filter-air cleaner 19.56
      -filter cartridge 44.00
      -filter assy-air 33.74
      -ruitensproeiervl. 3.25
      -airco cleaner 12.75
      -gebruik GDS-testapp. 2.34
      -klein materiaal 6.25
      -pad kit-fr disc brake 94.70
      -dieselspoeling 500 ml 16.78
      -werk 145.50 (3u)

Samen dus 465 euro excl. en 563 euro incl. BTW
      Lijkt mij nogal aan de hoge kant? Of zijn dit tegenwoordig de gangbare prijzen voor een groot onderhoud?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cupra_4 Bekijk Berichten
        Onze auto (Hyundai I30 wagon 1.6crdi van 2013)is net binnen geweest in de garage voor een groot onderhoud (60000 km)

-dichting oliestop 0.77
        -milieubijdrage 5.00
        -oliefilter 13.11
        -filter cartridge 44.00
        -filter assy-air 33.74
        -ruitensproeiervl. 3.25
        -airco cleaner 12.75
        -klein materiaal 6.25
        -werk 145.50 (3u)

Lijkt mij nogal aan de hoge kant? Of zijn dit tegenwoordig de gangbare prijzen voor een groot onderhoud?

Leek mijn op het eerste zicht ook wat aan de hoge kant.
        Maar als je dan eens nader gaat bekijken wat er allemaal gebeurd is voor dat geld.

Ik vind het ook allemaal niet echt duidelijk.

filter cartridge, filter assy-air? wat is dat?
        airco cleaner, dieselspoeling? is dat nodig, vraag je hier zelf om?
        ruitensproeiervloeistof, doe dat toch thuis zelf..

Ik heb echt geen idee of dit gangbare prijzen zijn..

De laatste tijd probeer ik zoveel mogelijk zelf te doen.
        1 uit interesse en 2 om de kosten zodoende wat lager te houden.

Een oliewissel of een propere filter steken is rap geleerd en altijd iemand in de buurt die je een handje kan helpen.
        Maar met al die kleine extra kosten waar je zelf niet om vraagt en waar ik soms het nut niet van inzie kom je natuurlijk aan zo'n bedragen..

Comment

• Vijs uit voorband laten halen bij een bandencentrale in het Antwerpse. 20 euro bij cash betaling en 33 euro bij betaling Bancontact. In deze sector werken ze blijkbaar nog niet met de witte kassa:-) . Als plichtsbewuste Belg heb ik uiteraard 33 euro betaald met Bancontact :-)

Comment

• Schoonouders hun Golf 7 1.2TSI heeft zijn eerste onderhoud gekregen (om de twee jaar) 375EUR.

Comment

Onze auto (Hyundai I30 wagon 1.6crdi van 2013)is net binnen geweest in de garage voor een groot onderhoud (60000 km)

-dichting oliestop 0.77
              -milieubijdrage 5.00
              -oliefilter 13.11
              -filter cartridge 44.00
              -filter assy-air 33.74
              -ruitensproeiervl. 3.25
              -airco cleaner 12.75
              -klein materiaal 6.25
              -werk 145.50 (3u)

Ik vind dit vooral veel voor zo'n simpele Hyundai. Als ik de prijzen apart eens bekijk dan vind ik vooral dat ze zwaar doorrekenen voor motorolie en remblokken. Als je weet aan hoeveel een garage dit inkoopt dan weet je dat ze daar fors op doorrekenen.

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
              Vijs uit voorband laten halen bij een bandencentrale in het Antwerpse. 20 euro bij cash betaling en 33 euro bij betaling Bancontact. In deze sector werken ze blijkbaar nog niet met de witte kassa:-) . Als plichtsbewuste Belg heb ik uiteraard 33 euro betaald met Bancontact :-)
              Ik vind uw mentaliteit vooral triestig want €20 is in feite al weinig voor zo'n werkje. Ga jij daar dan nog eens de 'plichtbewuste' gaan uithangen...

Comment

• Seat Ibiza 1.2 benzine; Onderhoud 2jaar oud, 15000km: 212€ (wel incl nieuwe achterruitenwisser), waarvan 106€ werkuren (verdeeld over 'interval services', interieurluchtfilter uit en inbouwen en achterruitenwisser uit en inbouwen (toch ook 3s werk ...))
                Ook nog 4,78+btw kleine leveringen en 3,2+btw milieubijdrage ...
                't zal wel aan mij liggen zeker maar ik vind da goe gerekend .... Ben een uur binnengeweest .... ("standaardtarieven d'ieteren...")

Comment

-dichting oliestop 0.77
                  -milieubijdrage 5.00
                  -oliefilter 13.11
                  -filter cartridge 44.00
                  -filter assy-air 33.74
                  -ruitensproeiervl. 3.25
                  -airco cleaner 12.75
                  -klein materiaal 6.25
                  -werk 145.50 (3u)

Bij mijn dealer wordt 9,5 EUR/l excl gerekend voor Shell 5W30.
                  Die luchtfilter/interieurfilter zijn nog wel prijzig vind ik. Ik vraag me enkel af wat filter cardridge is (oliefilter is al aangerekend) ?
                  Die remblokjes zijn ook prijzig, Bosch remblokjes kan je krijgen voor 30 EUR incl btw. Of is dat remblokjes en remschijven ??
                  3 uren is ook nogal ruim hoor. Normaal half uur voor olie, dan 30 minuten voor die filters, ruitenwisservloeistof en airco cleaner en dieselspoeling.
                  En dan max half uur voor de remblokjes. Die mannen doen dat dagelijks, dus tgaat eigenlijk zelfs rapper.
                  En om de 2 jaar moet ook je remvloeistof vervangen worden volgens het onderhoudsplan. Is dat dan nog niet gedaan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Ik vind dit vooral veel voor zo'n simpele Hyundai. Als ik de prijzen apart eens bekijk dan vind ik vooral dat ze zwaar doorrekenen voor motorolie en remblokken. Als je weet aan hoeveel een garage dit inkoopt dan weet je dat ze daar fors op doorrekenen.

Ik vind uw mentaliteit vooral triestig want €20 is in feite al weinig voor zo'n werkje. Ga jij daar dan nog eens de 'plichtbewuste' gaan uithangen...
                    Ik reclameer toch niet dat dat te duur is ? Ik heb zelfs met plezier mijn rekening betaald . Ik begrijp niet wat daar triestig aan is . Ik kreeg een melding drukverlies op de boordcomputer en ben direct langs de eerste de beste bandencentrale gereden en was binnen het half uur geholpen. Een zeer tevreden klant dus :-)

Comment

• iets in mij zegt dat jij toch eerder voor de 20 bent gegaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                        Vijs uit voorband laten halen bij een bandencentrale in het Antwerpse. 20 euro bij cash betaling en 33 euro bij betaling Bancontact. In deze sector werken ze blijkbaar nog niet met de witte kassa:-) . Als plichtsbewuste Belg heb ik uiteraard 33 euro betaald met Bancontact :-)
                        echt? hoedje af!

Comment

• Filter cardridge is blijkbaar de brandstoffilter.
                          Volgens mij zijn enkel de remblokjes vervangen. (als ik de artikelcode in google ingeef krijg ik enkel de blokken te zien)

Comment

• Stevige onderhoudsprijs voor die I30 van 2 jaar oud en 60.000 km zenne !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                              Ik reclameer toch niet dat dat te duur is ? Ik heb zelfs met plezier mijn rekening betaald . Ik begrijp niet wat daar triestig aan is . Ik kreeg een melding drukverlies op de boordcomputer en ben direct langs de eerste de beste bandencentrale gereden en was binnen het half uur geholpen. Een zeer tevreden klant dus :-)

Ik vind het triestig dat je blijkbaar voor de duurdere optie bent gegaan omdat je zogezegd plichtbewust zou zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                Ik vind het triestig dat je blijkbaar voor de duurdere optie bent gegaan omdat je zogezegd plichtbewust zou zijn.

Ik heb toch ook eerder het gevoel dat dat plichtbewuste eerder sarcastisch bedoeld was en dat hij voor de 20 euro is gegaan
                                2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

-dichting oliestop 0.77
                                  -milieubijdrage 5.00
                                  -oliefilter 13.11
                                  -filter cartridge 44.00
                                  -filter assy-air 33.74
                                  -ruitensproeiervl. 3.25
                                  -airco cleaner 12.75
                                  -klein materiaal 6.25
                                  -werk 145.50 (3u)

Wanneer mijn band moest "gestopt" worden een aantal weken terug, hadden ze ook mijn ruitenvloeistof bijgevuld. Dat was € 4,95 excl. BTW.

Bij jou was het goedkoper, dus als de rest ook in verhouding is gelijk de ruitenvloeistof, dan zal je niet in het zak zijn gezet

Het lijkt mij weliswaar aan de hoge kant, maar ze hebben ook heel wat werk uitgevoerd precies.
                                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                    Seat Ibiza 1.2 benzine; Onderhoud 2jaar oud, 15000km: 212€ (wel incl nieuwe achterruitenwisser), waarvan 106€ werkuren (verdeeld over 'interval services', interieurluchtfilter uit en inbouwen en achterruitenwisser uit en inbouwen (toch ook 3s werk ...))
                                    Ook nog 4,78+btw kleine leveringen en 3,2+btw milieubijdrage ...
                                    't zal wel aan mij liggen zeker maar ik vind da goe gerekend .... Ben een uur binnengeweest .... ("standaardtarieven d'ieteren...")
                                    Ik volg niet. Je bent een uur binnengeweest maar ze rekenen € 106 aan werkuren?

Ik ken vooralsnog geen garagist die zoveel per uur aanrekent Als het een advocaat was, was je wel goedkoop af tegen dat uurloon
                                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                      Ik volg niet. Je bent een uur binnengeweest maar ze rekenen € 106 aan werkuren?

Ik ken vooralsnog geen garagist die zoveel per uur aanrekent Als het een advocaat was, was je wel goedkoop af tegen dat uurloon
                                      Wie zegt dat ze er alleen aan gewerkt hebben ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        Wie zegt dat ze er alleen aan gewerkt hebben ?
                                        "212€ (wel incl nieuwe achterruitenwisser), waarvan 106€ werkuren"

"Ben een uur binnengeweest"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                          "212€ (wel incl nieuwe achterruitenwisser), waarvan 106€ werkuren"

"Ben een uur binnengeweest"
                                          Alleen= 1 persoon

Zal wel een forfait zijn...

Comment

Working...
                                          X