Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het is precies de periode van de rekeningen.

Factuur van herstelling van de Hymer is ook binnengekomen.
    Herstelling uitgevoerd door Automobielbedrijf VDH Herentals

Uigevoerde werken:
    - Keuring nazicht
    - Vervangen stuurstang
    - Vervangen retourleiding mazout

- Oliefilter: 10,94
    - Zomerzeep: 3,98
    - Mazoutfilter: 14,38
    - Luchtfilter: 44,32
    - Blusser 2kg: 38,50
    - Stuurstang: 141,74
    - Moer: 8,28
    - Eindstopje retour: 3,39
    - Slang: 7,96
    - Ventilateurriem: 27,84
    - Olie: 36,40
    - Werkuren: 421,20
    - Klein Materiaal: 12,64
    - Milieu- en afvalverwerkingskost: 6,75

Subtotaal: 778,32
    BTW: 163,45
    Totaal: 941,77

Om de een of andere reden vind ik dit een normalere kost dan die 190€ voor de Espace omdat het hier gaat om een bestelwagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Moer: 8,28
      Dat moet een serieuze zijn.

Comment

• Dat zijn er 2, dus waarschijnlijk de beide eindmoeren van de stuurstang.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Kijk, en dat is dus belachelijk.

Ik wil dat godverdomme zelf doen.
          Neen, dan verlies je garantie

klopt niet, een garage / constructeur mag geen herstelling onder garantie weigeren wanneer de onderhoudsbeurten niet bij een officiële dealer werden uitgevoerd. Men moet echter wel aan de hand van facturen kunnen bewijzen dat de benodigde onderdelen (filters, olie etc) werden aangekocht om het onderhoud uit te voeren.
          Database error.
          The database has encountered a problem.

Comment

• Groot onderhoud:
            olie
            oliefilter
            dichting karterstop
            luchtfilter
            brandstoffilter
            product ruitensproeier
            service interval reset
            break cleaner
            controle lichten
            koelvloeistof
            • distributieriem
            • waterpomp
            • multi V-riem
            Totaal: € 385.03

Comment

• Groot onderhoud, Mazda MX-5

olie
              dichting karterstop
              oliefilter
              sproeiers produkt
              luchtfilter
              bougies
              forfait groot onderhoud

Totaal: € 231,93

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Klein onderhoud voor een Peugeot 206 1.1 met 30.000 km
                -> forfaitaire prijs van € 110 incl. BTW.

Geen idee wat ze gedaan hebben, maar 'k vind het toch nét wat aan de hoge kant.
                Maar da's misschien omdat ikzelf al ff geen stealerprijzen heb moeten dokken.

'ie Is binnengeweest bij Limauto Hasselt... en ik heb er eerlijk gezegd nú al mijn buik van vol.
                Toen ik de afspraak (2 weken geleden !) maakte had ik expliciet melding gedaan van een waarschuwingslichtje i.v.m. de airbags. Dit moesten ze dus nakijken en dat hadden ze ook gedaan. Maar meer ook niet.
                Ik heb daar 1,5 u gewacht en toen kreeg ik de sleutels terug in mijn handen gestopt. Zei die iets i.d.a. van "Ja, dat pompje is kapot... kost toch wel een € 200. Als u dat gemaakt wilt hebben, moet u een nieuwe afspraak maken. Telefonisch een afspraak maken is ook goed."... ik stuurde eropaan om die kar gewoon daar te laten, want ik heb 'm niet nodig en mijn zus ('t is de hare) de komende dagen ook niet. Maar daar ging ze niet op in.
                Ik breng die auto binnen met een defect, en ik krijg 'm ongerepareerd terug. Dat ze ff vragen óf ze het aan die prijs mogen herstellen vind ik maar normaal... maar om daarvoor nog eens terug te keren: WTF ??? Voor hetzelfde geld kan ik straks de berm invliegen en nood hebben aan die airbag, maar da's voor hen precies niet zo belangrijk.

En dan heb ik mijn gal nog niet gespuwd over 't feit dat een, wat het toch zou moeten zijn: budgetvriendelijke, auto na 30.000 km al zo'n onkosten heeft. En over 't feit dat die kar tweemaal tijdelijk ALLE power (jaha, alle 60 pk ) kwijt was. Dat duurde misschien maar een vijf seconden, maar plezant is anders op de snelweg: een rood waarschuwingslichtje en een gaspedaal dat dienst weigert.

Kent er iemand een goede Peugeot-garage in het Limburgse ?
                Last edited by sibi; 17/07/2008, 14:42.
                Life's too short. Not to. Live it.
                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• heb geen zin om gans het topic te lezen, maar wat zijn zoal de gangbare prijzen voor een klein en groot onderhoud voor bvb een A3 ? om de hoeveel km moet je ongeveer op onderhoud (15K of 30K) ??
                  There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                    Klein onderhoud voor een Peugeot 206 1.1 met 30.000 km
                    -> forfaitaire prijs van € 110 incl. BTW.

Geen idee wat ze gedaan hebben, maar 'k vind het toch nét wat aan de hoge kant.
                    Maar da's misschien omdat ikzelf al ff geen stealerprijzen heb moeten dokken.

'ie Is binnengeweest bij Limauto Hasselt... en ik heb er eerlijk gezegd nú al mijn buik van vol.
                    Toen ik de afspraak (2 weken geleden !) maakte had ik expliciet melding gedaan van een waarschuwingslichtje i.v.m. de airbags. Dit moesten ze dus nakijken en dat hadden ze ook gedaan. Maar meer ook niet.
                    Ik heb daar 1,5 u gewacht en toen kreeg ik de sleutels terug in mijn handen gestopt. Zei die iets i.d.a. van "Ja, dat pompje is kapot... kost toch wel een € 200. Als u dat gemaakt wilt hebben, moet u een nieuwe afspraak maken. Telefonisch een afspraak maken is ook goed."... ik stuurde eropaan om die kar gewoon daar te laten, want ik heb 'm niet nodig en mijn zus ('t is de hare) de komende dagen ook niet. Maar daar ging ze niet op in.
                    Ik breng die auto binnen met een defect, en ik krijg 'm ongerepareerd terug. Dat ze ff vragen óf ze het aan die prijs mogen herstellen vind ik maar normaal... maar om daarvoor nog eens terug te keren: WTF ??? Voor hetzelfde geld kan ik straks de berm invliegen en nood hebben aan die airbag, maar da's voor hen precies niet zo belangrijk.

En dan heb ik mijn gal nog niet gespuwd over 't feit dat een, wat het toch zou moeten zijn: budgetvriendelijke, auto na 30.000 km al zo'n onkosten heeft. En over 't feit dat die kar tweemaal tijdelijk ALLE power (jaha, alle 60 pk ) kwijt was. Dat duurde misschien maar een vijf seconden, maar plezant is anders op de snelweg: een rood waarschuwingslichtje en een gaspedaal dat dienst weigert.

Kent er iemand een goede Peugeot-garage in het Limburgse ?
                    30 000 km met die 206, is het vervangen van dat pompje dan niet meer onder garantie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cokeske Bekijk Berichten
                      30 000 km met die 206, is het vervangen van dat pompje dan niet meer onder garantie?
                      Daar zit maar twee jaar garantie op onderdelen en uurloon op.
                      En die 206 is van 2005, dus... .
                      Life's too short. Not to. Live it.
                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                        De garages (en niet alleen BMW trouwens) hebben gewoon 't schijt aan particuliere klanten zoals Xit. Die komen zagen voor wat uurloon, die willen weten wat alles op de factuur net inhoud, die gaan facturen van andere garage's vergelijken...
                        Ze hebben veel liever een leasertje. Die geeft gewoon z'n autootje af en de factuur wordt netjes betaald zonder dat er ook iemand maar vragen over stelt.
                        Elke € die er gespendeerd wordt aan een leasertje moet ook verantwoord worden aan de leasemaatschappij hoor.
                        A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                          Een garage die 50 minuten nodig heeft voor een smeerbeurt tegenover een garage die 30 minuten nodig heeft, geeft dus al op voorhand toe dat ze prutsmecaniciens in dienst hebben
                          Daar is geen rechte lijn in te trekken, je kan ook een slechte meca hebben die je onderhoud uitvoert in een mum van tijd en enkel de olie aflaat en er een nieuw filter in flikkert, terwijl het eigenlijk wel de bedoeling is om een hele checklist af te werken.

Dat is het probleem tegenwoordig: mensen willen graag verlengde onderhoudsintervallen (en ze willen niet te lang wachten in de garage) en het is de kunst van een goede mechanieker om snel problemen vroegtijdig op te sporen om pannes en/of grote kosten te vermijden. Bvb: een temperatuurvoeler die een sporadische storing geeft: toeval of gaat dit leiden tot een noodloop?
                          Stofhoezen met haarscheurtjes (slijtage) of gescheurd (schade), niet opmerken heeft tot gevolg dat je dure schade krijgt in je as.
                          A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                            Elke € die er gespendeerd wordt aan een leasertje moet ook verantwoord worden aan de leasemaatschappij hoor.
                            en laat nu net die leasemaatschappijen de moeilijkste zijn. Wanneer het voertuig einde contract is, aanvaarden die niet meer dat je een longlife onderhoud, grote kosten en andere duren zaken doet.

Stef, je bent een anus.

Comment

• Binnen geweest met m'n Vectra voor groot onderhoud op 90000.

Remblokken achetraan waren schijnbaar ook op hun einde dus ook vervangen.

439,00eur BTW incl.
                              2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

• Gisteren op klein onderhoud geweest met de BMW. (170k km)
                                • 6l olie
                                • ruitensproeier
                                • nieuwe oliefilter
                                • banden van as gewisseld
                                En ik was €30 kwijt
                                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
                                  heb geen zin om gans het topic te lezen, maar wat zijn zoal de gangbare prijzen voor een klein en groot onderhoud voor bvb een A3 ? om de hoeveel km moet je ongeveer op onderhoud (15K of 30K) ??
                                  De prijzen weet ik niet, maar ik moet op 30 000 km op onderhoud gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                    Gisteren op klein onderhoud geweest met de BMW. (170k km)
                                    • 6l olie
                                    • ruitensproeier
                                    • nieuwe oliefilter
                                    • banden van as gewisseld
                                    En ik was €30 kwijt
                                    geen cijfertje vergeten ?
                                    dat is nog de prijs niet van 4 liters (goede) olie
                                    uiteraard zeg je : "met" de BMW, niet per se "bij" BMW...
                                    bij een BMW-dealer kan je de wagen niet eens -laten- binnenrijden voor 30euros
                                    Last edited by guyugy; 20/11/2008, 11:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                      enkel als het buiten het door de construkteur aangegeven programma gaat
                                      maar anders wordt het gewoon uitbetaald, was het werk al dan niet (goed) uitgevoerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                        geen cijfertje vergeten ?
                                        dat is nog de prijs niet van 4 liters (goede) olie
                                        uiteraard zeg je : "met" de BMW, niet per se "bij" BMW...
                                        bij een BMW-dealer kan je de wagen niet eens -laten- binnenrijden voor 30euros
                                        Ik ben geen cijfertje vergeten Eigenlijk vroeg hij mij maar €26 zelfs.

Mijn oom heeft een merkonafhankelijjke garage. Alles aan inkoopprijzen dus en ik hoef geen werkuren te betalen

De BMW-stealer hanteert idd andere prijzen...
                                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                          Ik ben geen cijfertje vergeten Eigenlijk vroeg hij mij maar €26 zelfs.

Mijn oom heeft een merkonafhankelijjke garage. Alles aan inkoopprijzen dus en ik hoef geen werkuren te betalen

De BMW-stealer hanteert idd andere prijzen...

Kun je dat er in de toekomst dan even bij vermelden? Anders heeft het niet echt zin hé

Comment

Working...
                                          X