Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
klein onderhoud:
*oliefilterset, OE BMW 9,10 euro
*olie, afhankelijk van welke en waar ik ze vind, 4,5l 10w40 tussen de 27 en de 45 euro. (45 voor 4l Castrol magnatec 10w40)
*werkuren: zelf doenOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Iemand gisterenavond naar Volt gekeken op 1?
Ze hadden er een golf V tdi waarvan ze onderaan een darmpje van de turbo hadden opengeknipt.
Eerst lieten ze het testen bij zo'n diagnosecentrum van de vdab. Daar zeiden ze: tis iets met de turbo, eens kijken. Auto op de brug en al snel het probleem gevonden. Geschatte kostprijs voor herstelling (incl werkuren): €30
Vervolgens gingen ze een 10tal al dan niet erkende garages af.
Overal zeiden ze dat iets met de turbo was. Bij de ene moest de turbo vervangen worden, bij de ander was het de luchtmassameter.
Uiteindelijk varieerden de offertes tussen de €30 en €1200 voor identiek hetzelfde probleem. Redelijk straf toch vind ik. Btw, die €30 was bij een erkende vw garage en die €1200 ook...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenIk ben geen cijfertje vergeten Eigenlijk vroeg hij mij maar €26 zelfs.
Mijn oom heeft een merkonafhankelijjke garage. Alles aan inkoopprijzen dus en ik hoef geen werkuren te betalen
De BMW-stealer hanteert idd andere prijzen...
dacht ik ook...
eigenlijk is wat je "onderhoud" noemt gewoon "olie verversen"
voor zoiets hoef ik zelfs niet na een garage te gaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk BerichtenIemand gisterenavond naar Volt gekeken op 1?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtendacht ik ook...
eigenlijk is wat je "onderhoud" noemt gewoon "olie verversen"
voor zoiets hoef ik zelfs niet na een garage te gaan
De banden wisselen kan ik thuis al niet. Trouwens ik begin thuis niet te klungelen voor €30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenD'r is een topic over Stevy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichtenserieus? nie gezien, ff zoeken dan
Ik dacht ik vermeld het ff omdat je zo enthousiast van wal stak
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door calculon Bekijk BerichtenGroot onderhoud VW Polo 1.4 TDI- luchtfilter 12.25 eur
- brandstoffilter 23.98 eur
- oliefilter 6.44 eur
- olie 5w40 vw505.01 36.49 eur
- ruitenwisservloeistof 0 eur (had ik nog staan)
- werkuren 0 eur
Niet slecht lijkt me :-)
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenZelf gedaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk BerichtenJa hé
Garage nodig?Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenMijn oom heeft een merkonafhankelijjke garage. Alles aan inkoopprijzen dus en ik hoef geen werkuren te betalen
Comment
-
Comment