Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
    Mijn vriendin heeft haar VW Polo'ke 1.2i (200 binnengedaan op 1e onderhoud na 15k km: 235 euro

Volgens mij een dikke rip-off of vergis ik mij?
    exact 10euros meer dan voor mijn Saab 9.3
    dus duur... temeer dat er naast olie verversen zogoed als niets nodig is na zo weinig kilometers
    maar waarmee moeten ze nog verdienen nu ze minder wagens verkopen ?
    eigenlijk is dat geldklopperij waartegen wij ons niet kunnen verzetten gewoon omdat wij de waaarborg wensen te behouden (waarborg die wij dus dik en dun zelf bekostigen onder de vorm van hoge onderhoudsfakturen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
      Mijn vriendin heeft haar VW Polo'ke 1.2i (200 binnengedaan op 1e onderhoud na 15k km: 235 euro

Volgens mij een dikke rip-off of vergis ik mij?
      Mijn Ibiza gaat 1 keer per jaar naar de garage net voor de keuring en ik betaal ook steeds rond de 230 euro.

Dit lijkt mij een redelijke prijs en bovendien vind ik goed onderhoud super belangrijk !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        exact 10euros meer dan voor mijn Saab 9.3
        dus duur... temeer dat er naast olie verversen zogoed als niets nodig is na zo weinig kilometers
        maar waarmee moeten ze nog verdienen nu ze minder wagens verkopen ?
        eigenlijk is dat geldklopperij waartegen wij ons niet kunnen verzetten gewoon omdat wij de waaarborg wensen te behouden (waarborg die wij dus dik en dun zelf bekostigen onder de vorm van hoge onderhoudsfakturen)
        Op de factuur staat ook nog wisselstukken...ik vraag mij af wat er te wisselen valt na 15k km op een benzine?

Comment

• BMW X3 3.0d
          Nu ongeveer 1 jaar oud, 15.000 kms.

Op mijn aanraden hebben we de wagen naar de garage gebracht voor een eenmalige tussentijdse oliewissel (oliewissel wegens de vervuiling van de olie door rodage). Normaalgezien is het service-interval om de 30.000kms of om de 2jaar.

-Oliefilter: zo'n 45 euro
          -7.5 liter Shell Helix Ultra Plus 5W30 longlife (15 euro per liter ofzo)
          -nieuwe ruitensproeiervloeistof (5 euro ofzo)
          -werkuren

Uiteindelijk was de rekening 260 euro BTW in.

Als ik dit had geweten, had ik wel wa meer nagedacht alvorens mijn pa zo op kosten te jagen...

Comment

• Onlangs mijn MINI binnengebracht voor een "tussentijds klein onderhoud", nl vervangen van microfilter, wat dat ook moge zijn, en nieuwe remblokjes ... sproeiervloeistof is ook bijgevuld. Totaal was iets van een 590 euro, ik viel ook achterover
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
              BMW X3 3.0d

Op mijn aanraden hebben we de wagen naar de garage gebracht voor een eenmalige tussentijdse oliewissel (oliewissel wegens de vervuiling van de olie door rodage). Normaalgezien is het service-interval om de 30.000kms of om de 2jaar.

-werkuren

Als ik dit had geweten, had ik wel wa meer nagedacht alvorens mijn pa zo op kosten te jagen...
              45€ voor een oliefilter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                Onlangs mijn MINI binnengebracht voor een "tussentijds klein onderhoud", nl vervangen van microfilter, wat dat ook moge zijn, en nieuwe remblokjes ... sproeiervloeistof is ook bijgevuld. Totaal was iets van een 590 euro, ik viel ook achterover
                Microfilter is't zelfde dan de pollenfilter. Dient voor de lucht die in ja wagen komt

Maar hoe kom je in godsnaam aan 590€?
                Microfilter: 50 à 70€?
                Remblokken: 100€?

En dan is er nog 400€ aan werkuren ofwa?
                Wat staat er dan nog op die factuur?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                  Microfilter is't zelfde dan de pollenfilter. Dient voor de lucht die in ja wagen komt

Maar hoe kom je in godsnaam aan 590€?
                  Microfilter: 50 à 70€?
                  Remblokken: 100€?

En dan is er nog 400€ aan werkuren ofwa?
                  Wat staat er dan nog op die factuur?
                  vervangwagen, ruitensproeiervloeistof, montage jcw grille, das het enige dat ik uit het hoofd kan herinneren.
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• 't Zal die vervangwagen zijn die ze zoveel aanrekenen mss?
                    Is dat niet zo'n 40€/dag bij BMW?
                    R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                    Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                    Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

En daarmee creëert men een slecht effect. Éénmaal per jaar op controle gaan is niet slecht, integendeel.

Allesinds, het is al langer geweten dat BMW geld vraagt voor onderhoud. Dat weet men voor de aankoop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                        Audi A3 Sportback 1.9 tdi bij erkende Audi dealer, 30.000 km

4L Longlife olie 5W30: 74.08 €
                        Filter (lucht?): 9.90 €
                        Filter (brandstof?): 14.19 €
                        Ruitenreiniger: 1.73 €
                        Kleine leveringen: 2 €
                        Bijdrage tot ecol. afhaling... 2.52 €

Werkuren: 72.92 €

Totaal excl BTW: 177,35 €
                        BTW: 37.24 €

Totaal incl BTW: 214,59
                        De eerste filter zal een oliefilter zijn, en de 2de zal waarschijnlijk de pollenfilter zijn.
                        A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                          Onlangs mijn MINI binnengebracht voor een "tussentijds klein onderhoud", nl vervangen van microfilter, wat dat ook moge zijn, en nieuwe remblokjes ... sproeiervloeistof is ook bijgevuld. Totaal was iets van een 590 euro, ik viel ook achterover
                          tja... een Mini bezorgt een quasi premium BMW-imago, maar ook de premium BMW-atelierprijzen
                          een beetje te vergelijken met de A-klasse Mercedes die ook samengaat met vergelijkbare onderhoudsfakturen als de hogere reeksen

Comment

BMW X3 3.0d

-werkuren

voor minder kan je geen wagen van deze categorie in de officiële concessie niet binnendoen, wat ook aan de wagen dient te gebeuren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              voor minder kan je geen wagen van deze categorie in de officiële concessie niet binnendoen, wat ook aan de wagen dient te gebeuren
                              'k Heb de indruk dat sommigen dat niet lijken te snappen, of te laat.
                              Men koopt een wagen uit de premiumklasse en daar hoort nu eenmaal vrij dure service bij.

Een karretje vullen in delhaize zal je nu eenmaal duurder uitkomen dan in Aldi. Maar dat weet je evenzeer op voorhand!

Comment

• Ik ben donderdag nog voor groot onderhoud geweest voor mijn Mercedes Sportcoupe.

volgende werd gedaan

-remschijven + remblokken voorraan
                                -remblokken achter
                                -Stang rechts dat het wiel vasthoudt
                                -alle filters, oliefilter, luchtfilter, airco filter, bezinefilter
                                -Olie zelf
                                -Nieuwe software
                                -remvloeistof

Bijna alles eigenlijke prijskaartje 1100€

prijzen werden op voorhand gegeven, ze hebben mij gebeld en gevraagd of ze voorraan die remschijven+remblokken en de stang te repareren, ik heb zelf aangegeven om achteraan de remblokken te zetten want die waren weldegelijk versleten en van de remschijven voorraan wist ik ook van de vorige onderhoud die waren ook bijna op...

anyhow ik neem aan dat BMW ongeveer dezelfde is....

volledig akkoord met de post boven mij als je een bmw mercedes of audi op voorhand koopt weet je dat het premium merken zijn en dat de onderhoudskosten ook premium zullen zijn....

Comment

• Onderhoud toyota Avensis 2.0 D4D 30000km

Ongeveer 200€ , vooral motorolie , wel redelijk wat geld voor pollenfilter interieur (+30€, normaal?)
                                  Last edited by ; 20/05/2009, 10:04.

Comment

• Garage De Clercq in Erondegem (geen officiele dealer)

Klein onderhoud + kleine dingen:

- olie TWS 10W60
                                    - dichting
                                    - oliefilter
                                    - 2x dichting kleppendeksel
                                    - pastille
                                    - drukstandventiel
                                    - microfilter
                                    - rubberlager vooraan (silent blocs)
                                    - remblokken vooraan
                                    - controledraadje vooraan
                                    - olie boite
                                    - olie sper
                                    - dichting
                                    - remvloeistof

+ 6,5 u werk

850€

Comment

• Net een onderhoudje met de BMW laten doen bij m'n oom. Nieuwe olie, oliefilter en 6 bougies voor de schappelijke prijs van €85. Inkoopprijzen natuurlijk en geen werk geteld.
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• de mijne moet binnen 2000km binnen,onderhoud van 80000km
                                        k zal mn hart al maar vasthouden
                                        2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
                                          k zal mn hart al maar vasthouden
                                          Ik zou vooral m'n geldbeugel vasthouden.

Comment

Working...
                                          X