Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
    Problemen met radio = garantie = vervangwagen inbegrepen
    Onderhoud = vervangwagen betalen
    Ik heb in heel mijn leven nog nooit een vervangwagen betaald (Toyota en Peugeot) met uitzondering van die jaren dat ik VW reed.

    Ik vind een kostenloze vervangauto geen luxe. Wel moet ik erbij zeggen dat het nooit nieuwe wagens waren, eerder afdankertjes die de garage hield voor als vervangauto ipv nog verder te verkopen. De tank volgooien bij inleveren is een evidentie.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Ik heb in heel mijn leven nog nooit een vervangwagen betaald (Toyota en Peugeot) met uitzondering van die jaren dat ik VW reed.

      Ik vind een kostenloze vervangauto geen luxe. Wel moet ik erbij zeggen dat het nooit nieuwe wagens waren, eerder afdankertjes die de garage hield voor als vervangauto ipv nog verder te verkopen. De tank volgooien bij inleveren is een evidentie.

      Als je een gratis afdankertje kan meekrijgen is dit natuurlijk mooi meegenomen als je er niet om geeft om met een ouder model te rijden, maar sommige autodealers zijn verplicht om vervangwagens te hebben van het lopend modeljaar en dan spreken we toch van een serieuze investering. Dan is het echt niet meer mogelijk om die allemaal gratis mee te geven.

      En als je de prijs van een vervangwagen vergelijkt met als je ergens bij een autoverhuurbedrijf gaat valt de prijs van een autodealer meestal best mee.
      A Twist of the Wrist

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
        sommige autodealers zijn verplicht om vervangwagens te hebben van het lopend modeljaar en dan spreken we toch van een serieuze investering. Dan is het echt niet meer mogelijk om die allemaal gratis mee te geven.
        Dat wist ik zelfs niet. En dan ben ik het inderdaad met je eens dat die wagens 'gratis' ter beschikking stellen moeilijker wordt.

        Comment


        • als ik naar de onderhoud ga, krijg ik nooit dezelfde prijs. Is dat normaal?
          ik ga wel naar auto5!

          en nog: waar is beter: midas of auto5 voor onderhoud en in het algemeen?

          Comment


          • Ben met de vorige Alfa wel een paar keer bij auto 5 geweest (vooral banden) maar sinds ze bij mijn achterwiel een bout scheef ingedraaid hadden en de naaf bijgevolg naar de foeter was, hebben ze mij niet meer gezien.
            'Nee meneer, dat kan onmogelijk door iemand van ons gedaan zijn, bent u zeker dat u in tussentijd geen lekke band heeft gehad ?' -> Néén
            Dus a priori : Midas

            Comment


            • 2de beurt, A5 3.0TDI:
              Pollenfilter: 29,65€
              Longlife Olie (die maar 15.000km loopt volgens mijn BC ): 138,90€
              Filter (057115561L): 11,73€
              Dichtring: 0,65€
              Antivries ruitensproeier: 6,80€
              "" G12+ (1/4 liter): 5,96€
              Kleine leveringen: 11,62€
              ECO bijdrage: 2,65€

              Werkuren interieurfilter uit-en ingebouwd: 6,63€
              Werkuren variabele olieverversing: 33,15€

              Eindtotaal:
              247,74€ excl. BTW
              299,77€ incl. BTW

              Comment


              • Je wil niet weten wat ze pakken op die olie

                bijna 30€ excl btw per liter ...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  Je wil niet weten wat ze pakken op die olie

                  bijna 30€ excl btw per liter ...
                  De 3.0TDI slikt 7 liter, komt dus neer op ongeveer 24€/l incl. BTW. Ja... goudkleurige olie eh .

                  Comment


                  • oh ok, 7l is wel veel.

                    maar soit idd, het blijft veel

                    Comment


                    • 300 euri op 15000 km
                      bijna 1bef/km aan onderhoud, zonder herstellingen...waar zijn ze mee bezig
                      en das niet naar audi alleen, laat dat duidelijk zijn

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                        De 3.0TDI slikt 7 liter, komt dus neer op ongeveer 24€/l incl. BTW. Ja... goudkleurige olie eh .
                        Bij een onafhankelijke garagist 12,75€/l inc. BTW betaald voor Longlife.
                        Da's dus 100% pure woekerwinst bij VAG.
                        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          2de beurt, A5 3.0TDI:
                          Pollenfilter: 29,65€
                          Longlife Olie (die maar 15.000km loopt volgens mijn BC ): 138,90€
                          Filter (057115561L): 11,73€
                          Dichtring: 0,65€
                          Antivries ruitensproeier: 6,80€
                          "" G12+ (1/4 liter): 5,96€
                          Kleine leveringen: 11,62€
                          ECO bijdrage: 2,65€

                          Werkuren interieurfilter uit-en ingebouwd: 6,63€
                          Werkuren variabele olieverversing: 33,15€

                          Eindtotaal:
                          247,74€ excl. BTW
                          299,77€ incl. BTW
                          Uwe G 12 + is wel vrij duur voor 1/4de liter, maar dat je maar 15.000 km kunt doen met je longlife is raar. Heb je je wagen nu 2 jaar en zit je nu op 30.000 km dan vermoed ik dat je onderhoudsinterval verkeerd is ingesteld.
                          A Twist of the Wrist

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                            Uwe G 12 + is wel vrij duur voor 1/4de liter, maar dat je maar 15.000 km kunt doen met je longlife is raar. Heb je je wagen nu 2 jaar en zit je nu op 30.000 km dan vermoed ik dat je onderhoudsinterval verkeerd is ingesteld.
                            Die onderhoudsintervallen zijn bizar. Toen 'ie nieuw was, had 'ie een interval van 30.000. Is gewoon het standaard interval. Rond 26000km (en na één jaar) vond de eerste beurt plaats, niet tegenstaande dat de olie nog een marge had, werd er nieuwe olie op gedaan (geen bezwaar, want ik wil jaarlijkse intervallen). Het interval is een paar weken na die beurt -denk ik- uit zichzelf versprongen naar 15000km (??).

                            Nu vond de 2de beurt rond de 47.000km (2de jaar) plaats, zou ik volgens de BC al na 15.000km opnieuw moeten terugkeren voor de olie. Ze hebben het wel ingesteld denk ik, want ook de service beurt hebben ze aangepast, niet op 30.000km, maar 12xxx ofzo... maw, op exact 60.000km moet 'ie weer binnen. Is dat de normale procedure? Waarom niet gewoon standaard 30.000/jaarlijks? (domme vraag in feite, 't is crisis zeker?)

                            Ik vertrouw het boeltje niet, gebruiken ze de juiste olie? Stellen ze zelf die BC korter af? Of wordt er enkel olie vervangen op de factuur en niet in mijn auto ('k zou het toch niet opmerken). Op zich vind ik de totaalprijs van zo'n beurt aanvaardbaar, maar dan mag je de factuur best niet in detail bekijken.

                            Wat wel positief is, is dat bij een officiële dealer telkens updates en campagnes uitgevoerd worden die bij een onofficiële dealer allicht niet gebeuren.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Ik vertrouw het boeltje niet, gebruiken ze de juiste olie?

                              Of wordt er enkel olie vervangen op de factuur en niet in mijn auto.
                              rood: ik heb even niet ver genoeg nagedacht: je hebt een partikelfilter dus indien de dealer geen gewone 505.01-olie heeft die toch low-SAPS is dient hij toch duurdere longlife te smeren om je partikelfilter te beschermen tegen vervuiling.

                              blauw: indien het een grotere dealer is met grote omzet in olie, is de winst om de olie te laten zitten te verwaarlozen.
                              A Twist of the Wrist

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                rood: ik heb even niet ver genoeg nagedacht: je hebt een partikelfilter dus indien de dealer geen gewone 505.01-olie heeft die toch low-SAPS is dient hij toch duurdere longlife te smeren om je partikelfilter te beschermen tegen vervuiling.

                                blauw: indien het een grotere dealer is met grote omzet in olie, is de winst om de olie te laten zitten te verwaarlozen.
                                Rood: VW507, op papier klopt het. En die zou het langer moeten kunnen trekken dan 15.000km denk ik dan...

                                Blauw: Als het te verwaarlozen is, zijn die prijzen van de pot gerukt ja.

                                Comment


                                • Groot onderhoud 1995 Chevrolet Camaro op 15/03/2009
                                  Km stand : 163255

                                  Motorolie (4 liter) 38,00
                                  Dichting olieafloop 2,16

                                  Reinigingsmiddel 1,52
                                  Oliefilter 8,30

                                  Injectiereiniger 13,89
                                  Luchtfilter 17,03
                                  Benzinefilter 19,66
                                  Bougies (6) 21,24

                                  Remblokken vooraan 79,58
                                  Remmenreiniger 5,70
                                  Klein materiaal 4,83
                                  Werkuren 271,32
                                  En dat geeft 483,23 euro + 21 % staatssponsoring samen goed voor 584,71 euro…

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                    2de beurt, A5 3.0TDI:
                                    Pollenfilter: 29,65€
                                    Longlife Olie (die maar 15.000km loopt volgens mijn BC ): 138,90€
                                    Filter (057115561L): 11,73€
                                    Dichtring: 0,65€
                                    Antivries ruitensproeier: 6,80€
                                    "" G12+ (1/4 liter): 5,96€
                                    Kleine leveringen: 11,62€
                                    ECO bijdrage: 2,65€

                                    Werkuren interieurfilter uit-en ingebouwd: 6,63€
                                    Werkuren variabele olieverversing: 33,15€

                                    Eindtotaal:
                                    247,74€ excl. BTW
                                    299,77€ incl. BTW
                                    Antivries ruitensproeier

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      VW507, op papier klopt het. En die zou het langer moeten kunnen trekken dan 15.000km denk ik dan...
                                      De interval is terug versprongen naar de 30k (29500km te gaan), 'ie had blijkbaar wat tijd nodig... so no worries anymore.

                                      Comment


                                      • Ik ga met mijn Audi A3 1.9 TDI altijd naar Auto 5.

                                        Comment


                                        • 2008 Peugeot 207 1.4B 95pk

                                          Jaarlijkse onderhoudsbeurt (7206km)
                                          klein onderhoud forfait : 132.23 excl BTW
                                          160.00 incl BTW

                                          Vraag mij niet wat ze exact gedaan hebben. Dit is alles wat op de factuur staat
                                          2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                          2009 Opel Astra Ecoflex

                                          Comment

                                          Working...
                                          X