Gewoon bijkiepen als het op is
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenLOL
Zelfs in ne moto moet da maar alle 6000km. En dan spreken we over blokken die 13.000 rpm draaien.
t is niet alsof die olie na 5000km langzaam transformeert in steengruis ofzo hoor. Ge moet gewoon zien da ge nooit met te weinig olie rondrijdt. That's all
ik zei dat ieder mag doen wat hij wil
ik zei ook niet dat zijn motor daardoor kapot gaat draaien.een auto draait zelf zonder olie.
ik zei gewoon dat het beter is af en toe van olie te wisselen
ze vroegen wnr onderhoud, ik zeg wnr ik het doe en wat mijn bevindingen zijn. Ik zeg niet dat hij dat moet doen.
ik wist niet dat olie slijtvast was. ik leer bij
Comment
-
Hangt dat allemaal niet af van de leeftijd van het voertuig en type motor ?
Voor zover ik me herinner moesten men Golf II'kes van 89 en 90 om de 5000 km op onderhoud. Een collega zijn jetta (oud model) gaat ook om de 5000 binnen.
Men Golf IV was om de 15.000, de polo die ik nu heb kon ik kiezen -> om de 15.000 km met gewone olie of om de 30.000 km met longlife olie. Nu die 30.000 km heb ik nooit gehaald, aan 21.000 km zei de boordcomputer dat ik op onderhoud moest dus vanaf dan zijn we naar 15.000 km met gewone overgeschakeld.Database error.
The database has encountered a problem.
Comment
-
Polo 9n3 96kw
groot onderhoud aan 145.000km
4 Liter olie : 39.84
product ruitenwissers: 3.25
dieseladditief: 15.86
oliefilter: 8.22
filter: 20.21
filter: 15.16
filter: 29.95
remblokken: 70.81
eco bijdrage olie: 2.52
werkuren groot onderhoud + vervangen remblokken: 101.50
vervangen stuurstang: 46.69
stuurstang: 94.80
uitlijnen: 45
2 banden yohohama s drive: 109.70
ventielen: 4
balanceren banden: 10.50
recyclage banden: 4.72
+ 21% BTW
totale som van 753.50 euroLast edited by decat; 22/10/2009, 19:44.Database error.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenStevig onderhoudjeDatabase error.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten- product ruitensproeier
- brake cleaner
- distributiekit(riem + spanrollen)
- waterpomp
- 7l koelvloeistof
- 4,5 uur werk
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenCava nog! Alles in orde nu?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten- product ruitensproeier
- brake cleaner
- distributiekit(riem + spanrollen)
- waterpomp
- 7l koelvloeistof
- 4,5 uur werk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenDamn...zeer goeie prijs kerel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk BerichtenBrandstoffilterbox 32,00
Luchtfilter 29,00
Oliefilter 17,00
INterieurfilter 75,00 welk beest is dit?)
motorolie 10w40 6,59 euro/liter
Slijtagevoeler 15,10 wat dit ook mag zijn
remblokken 78 euro
remschijf 55,00 (per stuk)
en dan werkuren 175 euro
slijtagevoeler is de sensor aan je remblokken (lampje gaat branden als je blokken bijna op zijn)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenInterieurfilter is't mss beter bekend als de pollenfilter. De lucht die in je auto komt passeert daar eerst langs
slijtagevoeler is de sensor aan je remblokken (lampje gaat branden als je blokken bijna op zijn)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichtendie prijzen daarvan zijn iet of wat correct?
15€ voor zo'n sensor...blijft enorm duur voor wat het is maar ja...niks aan te doen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk BerichtenBrandstoffilterbox 32,00
Luchtfilter 29,00
Oliefilter 17,00
INterieurfilter 75,00 welk beest is dit?)
motorolie 10w40 6,59 euro/liter
Slijtagevoeler 15,10 wat dit ook mag zijn
remblokken 78 euro
remschijf 55,00 (per stuk)
en dan werkuren 175 euro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten175€ werkuren is er ook niet naast voor een groot onderhoud met wat remmerij.
Ik ben cheap!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk BerichtenGroot onderhoud voor de A4 = € 160
Uitlezen van computer = € 35
officiële garage?A Twist of the Wrist
Comment
Comment