Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
    175€ werkuren is er ook niet naast voor een groot onderhoud met wat remmerij.
    ze steken ook wel 4 nieuwe banden

dus in werkuren zit ook monteren en uitlijnen

Comment

• Oud nieuws waarschijnlijk, maar als ge per sé iet wilt laten doen bij een dealer (zoals in ons geval een afneembare trekhaak laten steken) dan levert het toch wel op eens rond te shoppen bij verschillende dealers.
      Het gaat dus om een afneembare trekhaak op een BMW 118D met parkeersensoren..
      Offerte (via mail) gevraagd bij BMW Hasselt, BMW Jorssen, BMW Goes, Terneuzen en Breda. Bij elke locatie komen we geregeld in de buurt, vandaar.

Goes: 1050€ incl btw
      Breda: 1080 € incl. btw
      Hasselt: 1020€ incl. btw
      Terneuzen: 950€ incl btw (1050€ zonder korting)
      Jorssen: 750€

Ik had even gebeld naar Jorssen om te vragen of ze zich niet vergist hadden (wegens te groot verschil naar onze mening). En ja hoor, ze hadden zich inderdaad vergist. Het was 695€
      Dit houdt in: plaatsing, trekhaak zelf (Westfalia), handschoenen (?!) , sleuteltjes en de btw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichten
        ze steken ook wel 4 nieuwe banden

dus in werkuren zit ook monteren en uitlijnen
        dan is het fair!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
          Uitlezen van computer = € 35
          Men neemt de draagbare unit, men koppelt hem aan, men leest de foutcode af, men neemt zijn boekje over foutcode's, men stelt de diagnose. 5 minuten maximum. Geëxtrapoleerd geeft dat dus 420 euro per uur.

Ik ga morgen solliciteren.

Comment

• Onlangs was mijn achteruitkijkspiegel voor de zoveelste keer eraf gedonderd. Ok, ik even naar Carglass gebeld. Hiervoor moest je geen afspraak maken. Vanmiddag naar ginds om die te laten terugplakken. De technieker roept me er even bij en zegt dat ik best de spiegel zelf er morgen terug op plak, hij had gewoon het metalen deel aan de ruit bevestigd. De spiegel kan je er dan gewoon opdraaien. Eventueel mocht ik hiervoor nog terugkomen.

Allemaal goed en wel, ik wil me naar de kassa begeven. "Dat is gratis hoor", de beste man heeft er wel maar een kwartiertje werk aangehad. Maar ik vond het een prima service, ik was er nog nooit geweest voor alle duidelijkheid. Nu natuurlijk nog hopen dat het ding blijft hangen
            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              Men neemt de draagbare unit, men koppelt hem aan, men leest de foutcode af, men neemt zijn boekje over foutcode's, men stelt de diagnose. 5 minuten maximum. Geëxtrapoleerd geeft dat dus 420 euro per uur.

Tja die draagbare unit moet ook afgeschreven worden hè

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                Onlangs was mijn achteruitkijkspiegel voor de zoveelste keer eraf gedonderd. Ok, ik even naar Carglass gebeld. Hiervoor moest je geen afspraak maken. Vanmiddag naar ginds om die te laten terugplakken. De technieker roept me er even bij en zegt dat ik best de spiegel zelf er morgen terug op plak, hij had gewoon het metalen deel aan de ruit bevestigd. De spiegel kan je er dan gewoon opdraaien. Eventueel mocht ik hiervoor nog terugkomen.

Allemaal goed en wel, ik wil me naar de kassa begeven. "Dat is gratis hoor", de beste man heeft er wel maar een kwartiertje werk aangehad. Maar ik vond het een prima service, ik was er nog nooit geweest voor alle duidelijkheid. Nu natuurlijk nog hopen dat het ding blijft hangen
                En je bent daar nog nooit geweest?

Comment

En je bent daar nog nooit geweest?
                  Jups, 1e keer dat ik ooit bij Carglass binnenga... Hij vroeg nog of ik de vorige keren bij hen was geweest om het te laten terugplakken. Maar dat was het niet geval.

Comment

Jups, 1e keer dat ik ooit bij Carglass binnenga... Hij vroeg nog of ik de vorige keren bij hen was geweest om het te laten terugplakken. Maar dat was het niet geval.
                    Dat is inderdaad service.

Comment

• Voor de 190 bij een onafhankelijke garage in de buurt geweest: klein onderhoud met 10w40 + checkup 81€.

Comment

Tja die draagbare unit moet ook afgeschreven worden hè
                        Aan 420 euro per uur kan dat niet zo bijster lang duren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                          Uitlezen voor onderhoud ? of voor een specifiek probleem?

officiële garage?
                          Voor een probleem met mijn xenon wou ik de specifieke foutcodes hebben... 't Is geen officiële garage, de prijs van mijn onderhoud vind ik dan zeker goed meevallen. Ook heeft de auto wel 3 keer aan de computer gehangen, maar ja, daar hebben zij geen tijd verloren, ze hadden mij die taak toevertrouwd

Comment

Ik verschrok er ook van. De prijzen zijn daar normaal heel schappelijk, behalve die prijs dus Nu, bij de Citroën hebben ze die ook al een paar keer uitgelezen, en daar hebben ze nooit iets aangerekend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                              Voor de 190 bij een onafhankelijke garage in de buurt geweest: klein onderhoud met 10w40 + checkup 81€.
                              ik zat aan 96 met ruitewisservloeistof en vond dat al zo cheap

Comment

Bij Mercedes €42 en ik kreeg geen enkele uitprint mee.
                                Bovendien had ik toen een afspraak maar hebben ze me dan anderhalf uur laten wachten om de auto eens uit te lezen Puur omdat ik 22 ben en met een oudere wagen rij en toen geen chique kleren aanhad (dat laatste maakt een enorm verschil).

De onderhoudsprijzen van de auto's die wij op d'Univ hebben zijn soms ook particulier maal 2. Ze weten dat daar toch niet echt naar gekeken wordt en dan rekenen ze gewoon door.

Ergste wat ik heb meegemaakt was bij VW Vanhoe. Bestelwagen kreeg daar al 18 jaar zijn onderhoud en ze zullen al die tijd wel goed doorgerekend hebben want dant kan bij Universteit Gent.
                                Bij een klein onderhoud vraag ik hen om eens naar de remmen te kijken aangezien de remkracht soms volledig wegviel en mij vervolgens op te bellen om me te vertellen hoeveel de herstelling zou kosten (bestelwagen was namelijk maar €1000 meer waard). Men zei me dat men dit ging doen. Enkele dagen later had ik nog niets gehoord en ik bel hen op en krijg te horen dat alles reeds hersteld is. Daar aangekomen krijg ik een factuur van het klein onderhoud plus een herstelling van €500 zonder werkuren van de hoofdremcilinder, in totaal €750, ongeveer de waarde van de bestelwagen.
                                Schandalig! En ook elke kans op de aankoop van een VW als opvolger was daardoor wel verkeken.
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Bridgestone 205/60 15 H91 Turanza ER 300 307.01 €
                                  Milieubijdrage CAT1 + Monteren + Balanceren 58.61 €
                                  Klein Onderhoud 78.65 €
                                  Remblokken + Schijven voor + Stijtindicator 205.76 €
                                  Claxon + airbag 141.57 €
                                  Uitlezen Wagen 24.20 €
                                  Werkuren 16*9 + btw 174.24 €

Totaal:990,07 euro

Comment

• Vandaag onderhoud uitgevoerd:

Brandstoffilter, interieurfilter, oliefilter en ruitenwissers €61
                                    5L 5W30 olie €39

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Vandaag onderhoud uitgevoerd:

Brandstoffilter, interieurfilter, oliefilter en ruitenwissers €61
                                      5L 5W30 olie €39
                                      voor 3 ruitenwissers ben ik al 70€ kwijt

Comment

• Halogeenlamp vervangen: 11 euro

Comment

• Iemand die een goede garage kent voor onderhoud van een VW Polo in de buurt van turnhout?

VAG-garages in de buurt:
                                          - Deckx (Turnhout)
                                          - L. Jacobs (Merksplas)
                                          - Verellen (Geel)
                                          - Hermans (Herentals?)
                                          - ...

Onafhankelijk
                                          - Vriens (olen)
                                          - ...

Comment

Working...
                                          X