Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
    Toch enkele dingen waar ik me vragen bij stel:

    Prijs van longlife olie ga ik eens nazien maar is volgens mij 18,30 € per liter exclusief voor een officiële VW-garage.
    Ik vermoed dat die extra liter olie van een vorige bijvulling is?

    Die "reiniger" en ED400 ?

    Contraseptairco en controle remwerking? Heb je daar eigenlijk zelf om gevraagd?

    Als je enkel en alleen om een onderhoud van 30.000 hebt gevraagd en niets bijkomend, dan heb je toch 70 à 75 € teveel betaald.
    Die liter extra olie wilde ze me meegeven om eventueel bij te vullen indien nodig.
    Voor de rest geen extra werken gevraagd. De reiniger is het reinigen van de motor is me verteld. ED 400 geen idee.
    Ze weigerden de autosleutels terug te geven dus heb je eigenlijk geen andere keus dan betalen !
    Last edited by ; 20/12/2009, 17:21.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door obimaster Bekijk Berichten
      waarom staat er dan op een bus marly olie uit de makro 0w 30 long life dat ze geschikt is voor vw, de vw nummer staat er zelf op 505..... weet niet van buiten
      grtjs
      klopt...voor de vw die aan de 505 moeten voldoen...de laatste nieuw dienen voor long life aan de 507 te voldoen ...de 0w-30w staat enkel voor de viscositeit van de olie en zegt niets over zijn reinigende eigenschappen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
        Die liter extra olie wilde ze me meegeven om eventueel bij te vullen indien nodig.
        Voor de rest geen extra werken gevraagd. De reiniger is het reinigen van de motor is me verteld. ED 400 geen idee.
        Ze weigerden de autosleutels terug te geven dus heb je eigenlijk geen andere keus dan betalen !
        Amaai wat een TOP service seg....bij mij komen ze mijn wagen halen op het werk...ze brengen hem terug...geven gewoon de sleutels af...2 weken later de factuur = 320€
        daar bij B&O zouden ze bij mij er toch echt kunnen aan hangen hoor..

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Mercedes gebruikt geen ELF.

          Mercedes gebruikt Mobil 1
          Mijn vader heeft een recente E 220 CDI en bij hem in de garage gebruikt men ELF SOLARIS daarom merkte ik een prijsverschil op tegenover mijn garage..
          omwille van het prijsverschil ben ik dat eens gaan uitpluizen hoe dat precies zat en wij hebben in 3 garages Audi, Opel en Mercedes dezelfde uitleg gehad.
          Of een garage die nu gebruikt of niet...daar gaat het niet echt om..
          Eerder dat de prijzen sterk kunnen verschillen voor ogenschijnlijk "dezelfde" olie
          Indien je dan rekend ...een gewone olie, tegen een top long live olie plus het feit dat mijn wagen V6 een carter heeft van 7.5 liter dan kan je inderdaad aan grote verschillen komen...
          Nu wil je een top olie gebruiken en heb je een grote carter dan moet je dat ook maar betalen vind ik...dat zijn dingen die je op voorhand kan uitvissen...maar vb 20€ moeten betalen voor de foutcodes weg te doen vind ik van de pot gerukt...ieder zijn mening hier over

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
            Mijn vader heeft een recente E 220 CDI en bij hem in de garage gebruikt men ELF SOLARIS daarom merkte ik een prijsverschil op tegenover mijn garage..
            omwille van het prijsverschil ben ik dat eens gaan uitpluizen hoe dat precies zat en wij hebben in 3 garages Audi, Opel en Mercedes dezelfde uitleg gehad.
            Of een garage die nu gebruikt of niet...daar gaat het niet echt om..
            Eerder dat de prijzen sterk kunnen verschillen voor ogenschijnlijk "dezelfde" olie
            Indien je dan rekend ...een gewone olie, tegen een top long live olie plus het feit dat mijn wagen V6 een carter heeft van 7.5 liter dan kan je inderdaad aan grote verschillen komen...
            Nu wil je een top olie gebruiken en heb je een grote carter dan moet je dat ook maar betalen vind ik...dat zijn dingen die je op voorhand kan uitvissen...maar vb 20€ moeten betalen voor de foutcodes weg te doen vind ik van de pot gerukt...ieder zijn mening hier over
            Tiens, ik dacht dat MB Duitsland Mobil1 voorschreef.

            Even nakijken hoe het zit dan.

            7,5 liter carter valt nog mee. Mercedes V6 diesel (OM642) zit aan 8,5. De 4-cilinders (OM 646 en 651) zitten aan 6,5

            Comment


            • Bij Mercedes is het blijkbaar zo dat enkel de SLR verplicht Mobil1 moet krijgen.
              Voor de andere motoren mag men kiezen, zolang ze maar aan de juiste specificaties voldoen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door duc748 Bekijk Berichten
                Factuur 30.000 km Audi A5 bij B&O Diest voor 475 euro
                Sorry voor de slechte kwaliteit

                ook 51€/u bij mijn dealer, kga wel voor onderhoud naar een ford garage (klant van onze zaak) bij die is het 29€/u

                Comment


                • Het valt me op dat veel mensen denken dat je bij een officiële verdeler op onderhoud moet gaan voor de geldigheid van de garantie.

                  Nu is het zo dat sinds enkele jaren in Europa een consument VRIJ kan kiezen waar hij zijn nieuwe wagen koopt en dit MET behoud van fabrieksgarantie. Wat men bij een officiële garage ook moge zeggen. Men zal dit nooit op papier kunnen/durven zetten, want het is lulkoek.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                    Het valt me op dat veel mensen denken dat je bij een officiële verdeler op onderhoud moet gaan voor de geldigheid van de garantie.

                    Nu is het zo dat sinds enkele jaren in Europa een consument VRIJ kan kiezen waar hij zijn nieuwe wagen koopt en dit MET behoud van fabrieksgarantie. Wat men bij een officiële garage ook moge zeggen. Men zal dit nooit op papier kunnen/durven zetten, want het is lulkoek.
                    Kopen wel, maar bij de kleine lettertjes staat wel dat het onderhoud op de voorgeschreven tijdstippen en door een officiele dealer gedaan moet worden om aanspraak te maken op garantie. En dus niet bij Jefke om de hoek nieuwe olie laten ingieten.

                    Comment


                    • Ik vind iemand die de centen heeft om zich een dure bak te kopen maar nadien voor iedere rosse eurocent te besparen toch maar de kleinere garagistjes gaat afdruipen, een oen.

                      Das zoals 1x per jaar willen gaan eten naar De Karmeliet of 't Hof van Cleve, om toch maar dat bonnetje te hebben. De overige 364 dagen zullen het boterhammen met choco worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                        Kopen wel, maar bij de kleine lettertjes staat wel dat het onderhoud op de voorgeschreven tijdstippen en door een officiele dealer gedaan moet worden om aanspraak te maken op garantie. En dus niet bij Jefke om de hoek nieuwe olie laten ingieten.
                        Mis: Het volstaat om uw onderhoud op de voorgeschreven tijdstippen te laten onderhouden bij een erkende garagehouder. Niks te officiële dealer. Wat men ook moge beweren.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                          Ik vind iemand die de centen heeft om zich een dure bak te kopen maar nadien voor iedere rosse eurocent te besparen toch maar de kleinere garagistjes gaat afdruipen, een oen.

                          Das zoals 1x per jaar willen gaan eten naar De Karmeliet of 't Hof van Cleve, om toch maar dat bonnetje te hebben. De overige 364 dagen zullen het boterhammen met choco worden.
                          Daar heb je groot gelijk in. Maar voor bv. iemand die een goedkope Renault (om nu maar een merk te noemen) koopt, kunnen "Mercedes onderhoudsprijzen" (zoals je die bij Renault hebt!) wel een probleem zijn.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                            Daar heb je groot gelijk in. Maar voor bv. iemand die een goedkope Renault (om nu maar een merk te noemen) koopt, kunnen "Mercedes onderhoudsprijzen" (zoals je die bij Renault hebt!) wel een probleem zijn.
                            Dat klopt. De klant zou zich voor aankoop dienen te informeren naar onderhoudstarieven, zo moet men achteraf niet gaan besparen op 't veruit het belangrijkste: onderhoud.

                            Ik heb collega's gehad hoor: jarenlang sparen voor toch maar die BMW te kunnen kopen en als hij dan eindelijk op de oprit stond opnieuw jarenlang gezaag over de onderhoudsprijzen. Tjah...
                            Last edited by ; 21/12/2009, 17:14.

                            Comment


                            • 't Verschil in kwaliteit tussen een onderhoud langs 't officiële kanaal en een onderhoud bij een onafhankelijke merkgaragist hoeft toch niet even groot te zijn als het verschil in prijs ? Je bespaart meer in je portefeuille dan op onderhoud hoor. Dat hoeft imo niet per se evenredig met elkaar in verband te staan.
                              Maar natuurlijk, als je naar merkloze ketens à la Auto5 gaat, dan kan ik enigzins begrijpen dat een automerk afstand wilt doen van de garantie. Je kan van zo'n keten onmogelijk verwachten dat ze élk model van élk merk binnenstebuiten kennen. Maar als je bij een merkspecialist gaat, zie ik dus niet goed in waarom een onderhoud zoveel slechter zou gedaan zijn als bij de officiële dealer. Je betaalt bij zo'n onafhankelijke garagist gewoon véél minder mee voor die toonzaalpaleizen, als die al auto's verkoopt.
                              Life's too short. Not to. Live it.
                              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                Dat klopt. De klant zou zich voor aankoop dienen te informeren naar onderhoudstarieven, zo moet men achteraf niet gaan besparen op 't veruit het belangrijkste: onderhoud.

                                Ik heb collega's gehad hoor: jarenlang sparen voor toch maar die BMW te kunnen kopen en als hij dan eindelijk op de oprit stond opnieuw jarenlang gezaag over de onderhoudsprijzen. Tjah...
                                Klopt. Hoe dikwijls gebeurt het wel niet dat men voor 150 euro korting op de aankoopprijs naar een andere garage gaat, om daarna meer te betalen voor het onderhoud?

                                Achja, 't is ieder zijn geld zeker.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                  't Verschil in kwaliteit tussen een onderhoud langs 't officiële kanaal en een onderhoud bij een onafhankelijke merkgaragist hoeft toch niet even groot te zijn als het verschil in prijs ? Je bespaart meer in je portefeuille dan op onderhoud hoor. Dat hoeft imo niet per se evenredig met elkaar in verband te staan.
                                  Maar natuurlijk, als je naar merkloze ketens à la Auto5 gaat, dan kan ik enigzins begrijpen dat een automerk afstand wilt doen van de garantie. Je kan van zo'n keten onmogelijk verwachten dat ze élk model van élk merk binnenstebuiten kennen. Maar als je bij een merkspecialist gaat, zie ik dus niet goed in waarom een onderhoud zoveel slechter zou gedaan zijn als bij de officiële dealer. Je betaalt bij zo'n onafhankelijke garagist gewoon véél minder mee voor die toonzaalpaleizen, als die al auto's verkoopt.
                                  Ik ben er ook van overtuigd dat heel wat onafhankelijke garagisten dezelfde -misschien zelfs meer- vakkennis aan de dag kunnen leggen dan de officiële dealer.

                                  Anderzijds begrijp ik de officiële dealers ook.
                                  Zij moeten (vaak van het merk uit) investeren in materieel, opleidingen, gekwalificeerde mensen...en dat moet op één of andere manier terugbetaald worden.

                                  De klant moet weten wat hij wil. Bij aankoop wil hij behandeld worden als een sjeik en de jaren daarna wil hij onderhoud aan bodemprijzen. Die twee gaan niet samen: voor wat hoort wat.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                                    Mis: Het volstaat om uw onderhoud op de voorgeschreven tijdstippen te laten onderhouden bij een erkende garagehouder. Niks te officiële dealer. Wat men ook moge beweren.
                                    Ik wil dan wel is zien hoe coulant mn zal zijn als er iets ernstig misgaat in de garantieperiode.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                      Ik wil dan wel is zien hoe coulant mn zal zijn als er iets ernstig misgaat in de garantieperiode.
                                      Tsja, dat is mijn probleem niet. Feiten zijn gewoon dat:

                                      In veel bepalingen is de verplichting opgenomen dat u verplicht bent reparaties en onderhoudsbeurten te laten uitvoeren door een merkdealer of garage. Zo niet, dan vervalt de garantie. Dit mag nu niet meer. Wanneer u tijdens de garantieperiode onderhouds- en reparatiewerkzaamheden door een niet merkdealer of -garage heeft laten uitvoeren, mag de fabrikant of importeur u geen garantie weigeren. De enige eis die nog gesteld mag worden is dat de werkzaamheden vakkundig en volgens de voorschriften van de fabrikant zijn uitgevoerd.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                                        Daar heb je groot gelijk in. Maar voor bv. iemand die een goedkope Renault (om nu maar een merk te noemen) koopt, kunnen "Mercedes onderhoudsprijzen" (zoals je die bij Renault hebt!) wel een probleem zijn.
                                        In uurtarief zal dat wel meevallen zeker? Mijn Renault garage rekent 42 euro per uur.

                                        Totale onderhoud over mijn vorige wagen (Renault Laguna) gedurende 297.000km was 6054 euro (inclusief banden). Dat is 0,02 euro per kilometer. Oftewel 2 cent per kilometer.

                                        Meer dan redelijk lijkt me zo. Eerder aan de goedkope kant.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                                          Tsja, dat is mijn probleem niet. Feiten zijn gewoon dat:

                                          In veel bepalingen is de verplichting opgenomen dat u verplicht bent reparaties en onderhoudsbeurten te laten uitvoeren door een merkdealer of garage. Zo niet, dan vervalt de garantie. Dit mag nu niet meer. Wanneer u tijdens de garantieperiode onderhouds- en reparatiewerkzaamheden door een niet merkdealer of -garage heeft laten uitvoeren, mag de fabrikant of importeur u geen garantie weigeren. De enige eis die nog gesteld mag worden is dat de werkzaamheden vakkundig en volgens de voorschriften van de fabrikant zijn uitgevoerd.
                                          En op die laatste zin zullen ze u pakken.
                                          Is gewoon een waardeloze wet.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X