Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
    En op die laatste zin zullen ze u pakken.
    Is gewoon een waardeloze wet.
    Alez dan

Comment

En op die laatste zin zullen ze u pakken.
      Is gewoon een waardeloze wet.
      Als je even google gebruikt zal je zien dat Huybs een Skoda dealer is of was, dus ik denk dat de man wel weet waarover hij spreekt
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Dus even praktisch: ik koop mij morgen een nieuwe Golf (of om het even wat).

Ik ga daarmee 2 jaar naar 'garage August' hier wat verder om de hoek, ik druk die man op het hart dat hij alles moet uitvoeren cfr de voorschriften van VW. Vanzelfsprekend zet die man dat zelf niet op papier.

Na 2 jaar blijkt er iets mis aan de wagen, weet ik veel wat, laat ons aannemen één of andere elektromechanische tekortkoming die normaal gezien volledig binnen garantie door VW zou opgelost worden.
        Ik stap dus vrolijk gemutst binnen bij de officiële VW-dealer, gooi met enige glas mijn (door garage August) ingevuld onderhoudsboekje op tafel en vraag hen vriendelijk doch met enige aandrang mijn probleem binnen garantie op te lossen.

Mag ik nu aannemen dat de dealer zonder morren contact opneemt met d' Ieteren en mijn probleem ogenblikkelijk tracht op te lossen. Of zijn we eerst vertrokken voor een partijtje expertise heen en terug, wat advocatenkosten en wat toeters en bellen met de officiële dealer om uiteindelijk te becijferen dat garage August mij meer gekost heeft dan de officiele dealer?

Garantie betekent voor mij: binnenrijden bij de dealer en enkele dagen later weer buitenrijden zonder enig probleem. Jan Huybs?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          De klant moet weten wat hij wil. Bij aankoop wil hij behandeld worden als een sjeik en de jaren daarna wil hij onderhoud aan bodemprijzen. Die twee gaan niet samen: voor wat hoort wat.
          Voila dat is voor mij de essentie van de prijsverschillen. Mijn vroegere garagist heeft geen toonzaal en doet geen tweedehandsverkoop. Je kan er terecht voor onderhoud en hij verkoopt nieuwe Toyota's als je dat wil. Die kan een onderhoud doen aan 50 euro omdat zijn vaste kosten enorm laag zijn.

Met de leasingwagens die we nu hebben gaan we in een Audi paleis, ik krijg daar koffie en alle mogelijk kranten liggen daar elke dag voor de klanten klaar in een aangename wachtruimte. De garage is kraaknet en er staan wel 10 dure wagens in de toonzaal. De vervangwagens zijn allemaal recente wagens. Persoonlijk wil ik daar niet voor betalen, geef mij maar een rommelig kot om te wachten, een oude wagen als vervangwagen en ik breng zelf mijn krant wel mee.
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Als je even google gebruikt zal je zien dat Huybs een Skoda dealer is of was, dus ik denk dat de man wel weet waarover hij spreekt
            En ik betwijfel zijn stelling, en vind het gevaarlijk dat hier mensen zijn raad zouden opvolgen.
            Als automerken onder hun garantie kunnen uitgeraken zullen ze dat doen, elk argument telt.
            Het is dan nog niet eens de dealer die beslist over garantie ja dan nee, dat doet de invoerder en als puntje bij paaltje komt het merk zelf, in het land van oorsprong dus.

Comment

En ik betwijfel zijn stelling, en vind het gevaarlijk dat hier mensen zijn raad zouden opvolgen.
              Als automerken onder hun garantie kunnen uitgeraken zullen ze dat doen, elk argument telt.
              Het is dan nog niet eens de dealer die beslist over garantie ja dan nee, dat doet de invoerder en als puntje bij paaltje komt het merk zelf, in het land van oorsprong dus.
              Ik betwijfel zijn stelling niet, maar iedereen die dat leest kan ook begrijpen dat dat niet de gemakkelijkste manier zal zijn om garantie te krijgen. Maar ik ken mensen die op die manier wel al herstellingen onder garantie hebben laten doen ...
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Zoals josenjef al zei, spreek ik uit ervaring.

Wij verkopen nieuwe Skoda's en Honda's als niet-officiële verdeler. Wij kopen onze nieuwe Skoda's en Honda's aan bij verschillende officiële verdelers die de wagen aan ons facturen. Daarna factureren wij hem aan de klant.

Onderhoud gebeurt bij ons in de garage en de serviceboek wordt door ons afgestempeld. Is er een garantieprobleem, dan komt de klant bij ons binnen. Wij lossen dit garantieprobleem op. In de praktijk gebeurt het soms dat wij de wagen gewoon naar één van de dealers brengen en zij verhelpen dit probleem. En dit bij een wagen waar de serviceboek dus niet is ingevuld door een officiële concessiehouder.

Want wanneer men (of het nu gaat over VW/Skoda/Audi/Seat of Honda) als officiële dealer een garantieclaim indient bij de invoerder, is het enige document dat zij meegeven een kopie van het inschrijvingsbewijs. Omdat hier de invoerder kan zien dat de wagen nog in de garantietermijn zit. 99,9% van de garantiegevallen worden op die manier opgelost. Enkel zware gevallen vergen desnoods een andere aanpak. Maar zelfs hier is een correcte onderhoudshistoriek genoeg.

Nu ga ik hier niet beweren dat dit de GEMAKKELIJKSTE oplossing is voor de particulier zelf (want tenslotte heeft de particulier hier geen contact met de officiële dealer, maar enkel met zijn verkoper), maar het KAN wel. En het moet zelfs.

Maar kom, dit topic hoeft niet over de garage van mij en mij vader te gaan. Dat was helemaal niet mijn bedoeling. Ik wou gewoon kort even weerleggen dat men écht niet verplicht is om bij een officiële verdeler te gaan. Daarom citeer ik uit het serviceboek van een Skoda Superb/Octavia/Yeti (als vb):

Het regelmatige vakkundige onderhoud van uw auto, die in principe door een Skoda-dealer uitgevoerd moet worden, is een van de voorwaarden voor de behandeling van eventuele garantieclaims.
                Last edited by ; 22/12/2009, 16:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Mercedes gebruikt Mobil 1
                  Niet allemaal .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                    Mijn vader heeft een recente E 220 CDI en bij hem in de garage gebruikt men ELF SOLARIS daarom merkte ik een prijsverschil op tegenover mijn garage..
                    omwille van het prijsverschil ben ik dat eens gaan uitpluizen hoe dat precies zat en wij hebben in 3 garages Audi, Opel en Mercedes dezelfde uitleg gehad.
                    Of een garage die nu gebruikt of niet...daar gaat het niet echt om..
                    Eerder dat de prijzen sterk kunnen verschillen voor ogenschijnlijk "dezelfde" olie
                    Indien je dan rekend ...een gewone olie, tegen een top long live olie plus het feit dat mijn wagen V6 een carter heeft van 7.5 liter dan kan je inderdaad aan grote verschillen komen...
                    Nu wil je een top olie gebruiken en heb je een grote carter dan moet je dat ook maar betalen vind ik...dat zijn dingen die je op voorhand kan uitvissen...maar vb 20€ moeten betalen voor de foutcodes weg te doen vind ik van de pot gerukt...ieder zijn mening hier over
                    Elke garage bepaalt nog altijd zijn eigen verkoopprijs...

Comment

• bmw
                      - olieservice (inspection II)
                      - brandstoffilter, cab-filter, luchtfilter
                      225€

niet in de bmw garage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                        bmw
                        - olieservice
                        - brandstoffilters, cab-filter, luchtfilter
                        225€

niet in de bmw garage
                        Dat valt goe mee! Geen officiele garage vermoed ik?

Edith zegt dat ik in het vervolg het topic volledig moet lezen
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Dat valt goe mee! Geen officiele garage vermoed ik?
                          Neen inderdaad... veel te duur.
                          Als je de checklijst bekijkt die men in een officiele garage 'zogezegd' moet volgen bij inspection dan begrijp ik ook waarom.
                          Op internet las ik inspection II ong. 600€ als alles goed gaat.
                          Last edited by ; 11/01/2010, 20:40.

Comment

• Ik heb hierover nog enkele vraagjes:

- is er een wezenlijk prijsverschil tussen een onderhoud bij een diesel en een benzine? Schijnt dat de onderhoudskosten bij een benzine veel lager zijn?
                            - iemand al eens een toyota corolla laten binnendoen voor een onderhoud? Ik ben geinteresseerd in die wagen, maar als ik zo enkele prijzen zie van toyota onderhoudskosten, kom ik wel rap aan 500 euro... en ik vond volvo al duur met 400 euro...

Comment

• Zojuist de Calibra gaan terughalen van zijn groot onderhoud, had wel gevraagd om distributieriem te vervangen, (+/- 200.000km) mdat ik geen onderhoudsgeschiedenis heb van deze wagen.Onderhoud is gebeurt hier in het dorp(Bertem Motors,):
                              - Distr. Riem 19.49€
                              - 4 Bougies 25.40€
                              - oliefilter 4.01€
                              - bougiekabel 17.65€
                              - luchtfilter 15.57€
                              - spanrol 66.60€
                              - 4.50 liter half-synt. olie 10W40 33.48€
                              - koelwater antivries 4.10€
                              - vloeistof ruitensproeier 3.00€
                              - milieubijdrage 1.00€
                              -klein materiaal 1.24€
                              - handwerk 164.00€
                              totaal: 355.54+BTW=430.20 EURO
                              is dat nu veel of niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk Berichten
                                Zojuist de Calibra gaan terughalen van zijn groot onderhoud, had wel gevraagd om distributieriem te vervangen, (+/- 200.000km) mdat ik geen onderhoudsgeschiedenis heb van deze wagen.Onderhoud is gebeurt hier in het dorp(Bertem Motors,):
                                - Distr. Riem 19.49€
                                - 4 Bougies 25.40€
                                - oliefilter 4.01€
                                - bougiekabel 17.65€
                                - luchtfilter 15.57€
                                - spanrol 66.60€
                                - milieubijdrage 1.00€
                                -klein materiaal 1.24€
                                - handwerk 164.00€
                                is dat nu veel of niet?
                                Ik vind van niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk Berichten
                                  Zojuist de Calibra gaan terughalen van zijn groot onderhoud, had wel gevraagd om distributieriem te vervangen, (+/- 200.000km) mdat ik geen onderhoudsgeschiedenis heb van deze wagen.Onderhoud is gebeurt hier in het dorp(Bertem Motors,):
                                  - Distr. Riem 19.49€
                                  - 4 Bougies 25.40€
                                  - oliefilter 4.01€
                                  - bougiekabel 17.65€
                                  - luchtfilter 15.57€
                                  - spanrol 66.60€
                                  - milieubijdrage 1.00€
                                  -klein materiaal 1.24€
                                  - handwerk 164.00€
                                  is dat nu veel of niet?
                                  valt vrij goed mee...zeker gezien de vervanging van de distributieriem....

Comment

• de mijne moet binnen 2 weken binnen voor zijn 60.000km onderhoud....dan word ook de olie van de versnellingsbak vervangen ( elke 60.000km )....ik ben is benieuwd...

Comment

• 2 dagen geleden bougie's (8 stuks) en benzinefilter vervangen.
                                      57 euro incl BTW

olie heb ik even gelaten voor wat het is....was voor mij te koud

aanstaande weekend olie beurtje

6,2 liter 5W30, oliefilter, en nieuwe carterplug.

dat zou mij totaal ca 70 euro kosten.

luchtfilter is 4.000 kilometer terug vervangen.

dus beurtje zou mij 127 euro totaal kosten. valt ook wel reuze mee vind ik

Comment

• Mijn fiat barchetta binnengestoken voor controle voor de keuring binnenkort. Had al gevoeld dat ie wat huppelend rondreed. Komt uit waarom: achterste schokbrekers op het einde van hun leven:

- schokbrekers vervangen (2 achteraan)
                                        - remmen controleren
                                        - lichten en rook regelen
                                        - werk

= 371 euro bij Garage Claus in Geluveld
                                        2000 Lancia Delta 1.9 TD
                                        2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
                                        eg

Comment

• Dat vind ik toch wel aan de dure kant hoor. Eigenlijk betaal je 371€ voor twee achterste schokdempers. Lichten regelen, remmen controleren en CO nakijken is echt geen werk. Half uurtje ofzo.
                                          Maar als hij goedgekeurd is en hij rijdt beter is het in orde natuurlijk hè
                                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                          X