Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het is het probleem dat sommige autoshops die gewoonweg niet verkopen omdat ze meestal wat duurder zijn die merken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door obimaster Bekijk Berichten
      ga maar gewoon naar een autoonderdelenshop en koop daar maar remblokjes en schijven. komt op hetzelfde neer hoor

zit geen verschil in rembloken van ferodo die in een verpakking zitten van ferodo zelf of in een verpakking van een automerk, enkel de prijs is anders

grtjs
      Je hebt slechts gedeeltelijk gelijk.

Remblokken zijn er in vele varianten, en dan doel ik op de hardheid en dergelijke. Het hele remsysteem van je auto is samengesteld om bij elkaar te horen. De specificaties van de af-fabriek geleverde remblokken zou je best dus aanhouden (en als jij in staat bent om een identieke spec te vinden die goedkoper is dan is daar niets mis mee)

In mijn beleving zijn er twee zaken waar je absoluut niet op mag besparen:

- Remmen
      - Banden (zowel wat slijtage, dus tijdig vervangen, als aanschaf betreft, dus een degelijk merk/type wat bij de auto past)

Comment

• Ohja met mijn schijven ben ik zeker weer 100.000 km goed dusja

Comment

• binnenkort voor 4 nieuwe remschijven + blokken.

momenteel zitten er standaard motorcraft remmen gemonteerd.
          aangezien achter mijn remschijven zijn ingevreten, lees zware krassen in de schijven.
          ben ik van plan om de zwakke orginele remmen te vervangen voor Brembo.
          als jullie tips hebben welke merk ik ook het beste kan nemen hoor ik het graag.
          het mag gerust 2 a 300 euro meer kosten. goede remmen vind ik erg belangrijk.

tips? hoor het graag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichten
            binnenkort voor 4 nieuwe remschijven + blokken.

aangezien achter mijn remschijven zijn ingevreten, lees zware krassen in de schijven.

tips? hoor het graag
            ferodo blokken zijn goed

Comment

• Gisteren de kever een onderhoudje laten geven + remmen laten nakijken.
              Prijs: 50 euro
              De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
              1990 Volvo 344
              1991 Mercedes W124 230CE
              2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
              1980 Volkswagen Derby CLS
              1990 Mercedes W124 230CE
              2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Nieuwe remblokken achteraan laten steken op de BMW Mini. tMoest goeiekoop dus bij Auto5 geweest

Een paar Ferodo's 1500. €67,00.
                Ging ze eerst zelf steken, maar door promotiedinges was het met plaatsing maar 2 euro meer. Dus heb het dan maar laten doen.

€69 dus incl plaatsing

Eerste keer dat ik bij Auto5 ben langsgeweest voor zoiets, we zullen die remblokken binnen een paar 1000km wel eens evalueren.

Bij Mini zelf kosten nieuwe remblokken al ca €75 excl BTW en zonder plaatsing :/
                1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• 2€ voor te plaatsen is niks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                    Nieuwe remblokken achteraan laten steken op de BMW Mini. tMoest goeiekoop dus bij Auto5 geweest

Een paar Ferodo's 1500. €67,00.
                    Ging ze eerst zelf steken, maar door promotiedinges was het met plaatsing maar 2 euro meer. Dus heb het dan maar laten doen.

€69 dus incl plaatsing

Eerste keer dat ik bij Auto5 ben langsgeweest voor zoiets, we zullen die remblokken binnen een paar 1000km wel eens evalueren.

Bij Mini zelf kosten nieuwe remblokken al ca €75 excl BTW en zonder plaatsing :/
                    Ja en daar komt dan nog een uurtje werk bij aan 65€/h ofzo... . 2€ is echt wel belachelijk cheap hè
                    Je bent alleszins goed geholpen. Alleen hopen dat ze niet meteen beginnen piepen, daar hebben sommige wel wat last van maar dat is iets dat je met wat kopervet makkelijk zelf kan oplossen.
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Onze Carina komt net van onderhoud,
                      Oliefilter, olie, en koelvloeistoffen gecheckt en nog iets dacht ik...
                      Werkuren = 60€..
                      Toch wel niet niets voor een klein onderhoudje..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichten
                        binnenkort voor 4 nieuwe remschijven + blokken.

tips? hoor het graag
                        Als het bestaat voor uw wagen:

ATE powerdisc schijven
                        Ferodo DS2500 blokken
                        ATE super blue racing remvloeistof

eerste en laatste kan je normaal gezien super voordelig nieuw kopen op ebay (goedkoper dan wat je betaalt voor OEM)

Verschil zal meer dan merkbaar zijn

Comment

• B-onderhoud mercedes S320 cdi

remlichtschakelaar: 15,15 euro
                          oliefilter: 14,58
                          dieselfilter: 28
                          luchtfilter: 27,73
                          stoffilter: 26,5
                          excellium nf: 7,5 l x 13,09 : 98,18
                          diesel one shot 250 ml (????): 22,64
                          ruitensproeistof: 3,5 x 5,51 : 19,29
                          arbeid: 135
                          milieu: 3,98

totaal: 391,05 excl = 473,17 euro incl.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                            ruitensproeistof: 3,5 x 5,51 : 19,29

19,29 EUR + btw voor 5 liter ruitesproeierwater??? wtf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fre_82 Bekijk Berichten
                              idd, maar het is misschien de specialiteit van de chef !

Comment

je moet dan rekenen dat ze het moeten bijvullen : motorkap openen enzo..

Comment

Idd, meestal vul ik deze dan ook voor de wagen binnen gaat.
                                  Anderzijds vind ik dat nog meevallen voor een Mercedes S-klasse bij een officiële dealer als ik sommige andere prijzen hier zie.

Comment

Idd, meestal vul ik deze dan ook voor de wagen binnen gaat.
                                    Anderzijds vind ik dat nog meevallen voor een Mercedes S-klasse bij een officiële dealer als ik sommige andere prijzen hier zie.
                                    Vullen? Dat deed ik ook eens voor een onderhoud bij Hermans in Hasselt. Later bleek dat men het reservoir leeggetrokken had en vervangen door een ander product. Ook verving men tegelijk mijn onversleten ruitenwissers. Resultaat meer dan 100 euro kwijt voor iets wat ik nooit gevraagd had
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Vullen? Dat deed ik ook eens voor een onderhoud bij Hermans in Hasselt. Later bleek dat men het reservoir leeggetrokken had en vervangen door een ander product. Ook verving men tegelijk mijn onversleten ruitenwissers. Resultaat meer dan 100 euro kwijt voor iets wat ik nooit gevraagd had
                                      Bij Hermans zou ik ook niet toekomen met deze rekening, het is mede daarom ook dat ik daar niet meer ga.

Anderzijds hebben ze wel nooit iets extra vervangen dat niet eerst gemeld werd .

Comment

Bij Hermans zou ik ook niet toekomen met deze rekening, het is mede daarom ook dat ik daar niet meer ga.

Anderzijds hebben ze wel nooit iets extra vervangen dat niet eerst gemeld werd .
                                        Bij mij dus helaas wel, ze zien mij daar ook nooit meer
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          wat een kluchtgoard werkt daar

Comment

Working...
                                          X