Ik ga morgen nog eens kijken voor zeker te zijn maar dat was ook mijn redenering, remmen en banden zijn bij mij de belangrijkste onderhoudskosten. Daar bespaar ik niet op
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
60.000km onderhoud
wagen is net binnen geweest voor een 60.000km onderhoud.
Prijs 630€
Op 60.000km word ook de ATF olie van de versnellingsbak vervangen en die is vrij duur.
Het carter van de V6 moter heeft een inhoud van 7 liter, wanneer je deze met long live vult dikt de factuur ook aardig aan.
Bijkomend was er ook 20 liter ruitensproeiervloeistof er bij gerekend..die was ik apart in bussen van 5 liter komen halen.
Voor de vervangwagen ( nieuwe golf 2.0 tdi DSG heb ik niets moeten betalen )
Vandaag is de wagen opnieuw binnen om mijn zomervelgen er opnieuw op te steken...een anti marter erop te plaatsen.....en een piep geluidje in mijn dashboard op te lossen...ben is benieuwd...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenOp 4 jaar tijd 4 keer olie moeten wisselen ('gewone' olie) is goedkoper dan op 4 jaar tijd slechts 2 keer olie moeten wisselen (longlife)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenDie olie is meer dan 2 keer zo duur.. (vol syntheet)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenVoor zover ik kan tellen, moet dat idd zoiets zijn.
Per km komt het wel goedkoper uit, maar enkel wanneer je die kilometers ook binnen de uiterste termijn doet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk krijg al schrik, wagen gaat binnen 3 weken ook binnen voor zijn eerste onderhoud (25k km). Bij mij moeten ze niet afkomen met dat bandenspanningsgedoe, ik controleer dat zelf 1x per maand dus hoeven zij dat niet voor mij te doen ^^
Een grote beurt is een programma van voorgeschreven controlepunten die ze af moeten werken. Uiteraard zit bandenspanning daarbij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk krijg al schrik, wagen gaat binnen 3 weken ook binnen voor zijn eerste onderhoud (25k km). Bij mij moeten ze niet afkomen met dat bandenspanningsgedoe, ik controleer dat zelf 1x per maand dus hoeven zij dat niet voor mij te doen ^^
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
Binnenkort moet olie DSG bak ververst.
Om de hoeveel kilometers wordt de olie van de DSG bak vervangen bij skoda?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk BerichtenOm de hoeveel kilometers wordt de olie van de DSG bak vervangen bij skoda?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk wil een persoonlijk samengesteld programma
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichtengroot onderhoud @ 85 000km
505€.
remolie
remblokken
1 lampje
olie vervangen
filters vervangen.
Binnenkort moet olie DSG bak ververst.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenHebben ze de volledige remolie ververst dan? Anders is dat toch verdomd duur hoor...
+/-300 € onderdelen ( olie, remolie, vijzen, filters (3x), lampje, remblokjes, antivries,...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenHebben ze de volledige remolie ververst dan? Anders is dat toch verdomd duur hoor...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
Een auto heeft 1 à 1.5 liter remolie. Ter info: een busje remolie in de winkel van 1 liter kost je 7 à 8€
Microfilter zou +- 50€ moeten kosten, kan nogal eens schelen per wagen...
Wat houdt zo'n uitlaatgaskeuring in? Voor welke wagen was dit?
Ik vind je eindbedrag dus echt wel marginaal hoog
service microfiltermicrofilter,aircoreiniger en werk) 95.37
uitlaatgastest 35.00
autotest 20.85
complete techn. controletest 11.04
service remvloeistof(remolie+werk) 37.38
milieubijdrage
btw
totaal 249.11 euro2010 Mercedes S212 E350 CDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichtenbeter laat als nooit
service microfiltermicrofilter,aircoreiniger en werk) 95.37
uitlaatgastest 35.00
autotest 20.85
complete techn. controletest 11.04
service remvloeistof(remolie+werk) 37.38
milieubijdrage
btw
totaal 249.11 euro
Autotest? Complete technische controletest? Wat houdt dat juist in?
uitlaatgastest 35€?
Als ik me niet vergis is dat 2 minuten werk (waarvan 1.5min dient om het aparaat aan te zetten)?2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
Comment