Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Goh ik weet niet. Ze hebben toch niets aan de auto gedaan?
    De pollenfilter vervangen en een product erin gespoten, maar die prijs is nog want die filters kunnen duur zijn, dat product en pak een uurtje werk.
    Maar voor de rest? Wat hebben ze juist gedaan met de remolie? De remmen ontlucht?

    Dan vind ik 250€ wel veel hoor...
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • microfilter was 61.70euro
      wat die autotest en technische controletest is, ik zou het niet weten
      t zal wel ergens goed voor zijn zeker
      2010 Mercedes S212 E350 CDI

      Comment


      • Audi A4 BJ 2003

        Olie verversen
        Olie filter
        Luchtfilter
        Pollenfilter
        Mazoutfilter
        xenon lichten in orde maken voor keuring
        lichten afstellen
        Achterste remschijven vervangen
        op alle nieuwe remblokken
        en algemene check-up


        360 €

        Denk dat ik bij de dealer dubbel zoveel kwijt ben

        Comment


        • Qua onderdelen alleen zou je al zoveel kwijt zijn denk ik...

          Comment


          • Groot onderhoud van de polo (2005, 1.4 TDI):
            - 4L 5W30 Mobil One
            - oliefilter
            - luchtfilter
            - dieselfilter
            - remblokken
            - remolie verversen
            - nazicht

            In totaal iets van een 190eur. Als je de pollenfilter meetelt zal het iets van een 220eur zijn. Volgende keer toch terug langs de brezan ipv ad zodat we wat meer korting hebben :-)
            Last edited by ; 27/03/2010, 21:02.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
              Het voordeel van de long live is de langere interval en een halvering van de arbeidskost.. maar de materiaalkosten daarentegen ...

              Per km komt het wel goedkoper uit, maar enkel wanneer je die kilometers ook binnen de uiterste termijn doet

              De arbeidskost halveert niet, want het zijn vooral de goedkope kleine onderhoudjes die wegvallen.

              Bij rijden in zware omstandigheden kan het zelfs dat de onderhoudsinterval van 30.000 niet bereikt kan worden wegens vroegtijdige verslechtering van de longlife-olie.

              Materiaalkosten stijgen inderdaad omdat men vanuit de fabrikant voorschrijft van bvb remblokken vroeger te vervangen. etc.
              A Twist of the Wrist

              Comment


              • Dat is het grootste probleem met die longlife. 99% van de chauffeurs kijkt nooit naar wat anders dan het brandstofpeil tussen onderhouden in. Dat wil dus zeggen dat oliepeil, bandendruk, staat van de banden en remmenslijtage pas elke 30.000km zullen worden nagekeken.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Dat is het grootste probleem met die longlife. 99% van de chauffeurs kijkt nooit naar wat anders dan het brandstofpeil tussen onderhouden in. Dat wil dus zeggen dat oliepeil, bandendruk, staat van de banden en remmenslijtage pas elke 30.000km zullen worden nagekeken.
                  Eens. Maar dat is net de reden dat ze terug gegaan zijn naar 30.000km ...

                  In 2005 reed ik ook VW en was de interval 50.000km... nu reed ik dat in 5 maand.. dus niet zo'n probleem. Maar voor rondjes rond de kerk is dat tamelijk dramatisch..

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                    Eens. Maar dat is net de reden dat ze terug gegaan zijn naar 30.000km ...

                    In 2005 reed ik ook VW en was de interval 50.000km... nu reed ik dat in 5 maand.. dus niet zo'n probleem. Maar voor rondjes rond de kerk is dat tamelijk dramatisch..
                    50.000km? Dat is wel lang hoor
                    Ik doe het mijn zelf en dat is meestal om de 10.000 km olie aflaten en filterke en groot onderhoud om de 15.000km

                    Ik heb nog niet zoveel ervaring met auto's maar ik hoop dat dit de goeie weg is

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                      50.000km? Dat is wel lang hoor
                      Ik doe het mijn zelf en dat is meestal om de 10.000 km olie aflaten en filterke en groot onderhoud om de 15.000km

                      Ik heb nog niet zoveel ervaring met auto's maar ik hoop dat dit de goeie weg is
                      Er zitten sensoren in die auto's die de kwaliteit van de olie meten en op basis daarvan aangeven of een onderhoud noodzakelijk is. 50.000km is dus de maximale termijn in kilometers en in jaren is dat 2 jaar.

                      Uiteraard moet je dan zelf wel de nodige vloeistofcontroles uitvoeren en de bandenspanning en dergelijke in de gaten houden.
                      Bij zwaar gebruik wordt ook aangeraden om regelmatiger een onderhoud uit te laten voeren (met name bij het trekken van aanhangers en/of andersoortige zware belading)

                      Nu ja, met die auto heb ik ruim 110.000km gereden en ben er dus maar 3 keer mee bij een dealer geweest. 1 keer voor twee kapotte voorlampen (gelijktijdig..) en 2 keer voor een onderhoud.
                      Daar was ik wel content van! :-)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                        50.000km? Dat is wel lang hoor
                        Ik doe het mijn zelf en dat is meestal om de 10.000 km olie aflaten en filterke en groot onderhoud om de 15.000km

                        Ik heb nog niet zoveel ervaring met auto's maar ik hoop dat dit de goeie weg is

                        dit is zeker de goede weg.niet zuinig zijn op een onderhoudje

                        grtjs

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                          Om de hoeveel kilometers wordt de olie van de DSG bak vervangen bij skoda?
                          Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                          Normaalgezien aangeraden in mijn garage 50 000 km.

                          DSG-olie bij skoda is toch ook gewoon om de 60.000km zoals bij VW. DSG's zijn toch quasi dezelfde (en niet echt zo oliegevoelig als de multitronics).
                          A Twist of the Wrist

                          Comment


                          • 25k km onderhoud achter de rug, € 200. Had wel personeelskorting, anders was het € 266.

                            Comment


                            • Uitlezen boordcomputer
                              1l koelvloeistof
                              aircoleiding
                              aircovulling
                              2h30 werk

                              ==> € 389

                              Comment


                              • 1 liter koelvloeistof? Oei

                                Comment


                                • Ja, blijkbaar... Nu weet ik niet of je sowieso wat koelvloeistof verliest als die aircoleiding los moet? De olie is ook gecontroleerd en daar zakt niets van. Verbruik je niet eerst olie vooraleer je koelvloeistof verbruikt?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                    Ja, blijkbaar... Nu weet ik niet of je sowieso wat koelvloeistof verliest als die aircoleiding los moet? De olie is ook gecontroleerd en daar zakt niets van. Verbruik je niet eerst olie vooraleer je koelvloeistof verbruikt?
                                    Je kan alleen olie verbruiken, je kan alleen water verbruiken en je kan beide verbruiken

                                    Nee je verliest normaal gezien geen koelvloeistof als je aircoleiding lost. Mss klein lekje in koppakking dan...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                      Ja, blijkbaar... Nu weet ik niet of je sowieso wat koelvloeistof verliest als die aircoleiding los moet? De olie is ook gecontroleerd en daar zakt niets van. Verbruik je niet eerst olie vooraleer je koelvloeistof verbruikt?
                                      Koelvloeistofverbruik is er altijd.

                                      Afhankelijk van de plaatsing kan het inderdaad zijn dat ze een koeldarm hebben moeten lossen voor ze aan de aircoleiding konden, en niet alles kunnen opvangen hebben. Maar een verbruik van 0.2-0.3l koelvloeistof per 20.000km is geen abnormaal iets.
                                      Aan het aantal gewerkte uren te zien zal het een ver verstopte leiding zijn

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                        Koelvloeistofverbruik is er altijd.

                                        Afhankelijk van de plaatsing kan het inderdaad zijn dat ze een koeldarm hebben moeten lossen voor ze aan de aircoleiding konden, en niet alles kunnen opvangen hebben. Maar een verbruik van 0.2-0.3l koelvloeistof per 20.000km is geen abnormaal iets.
                                        Aan het aantal gewerkte uren te zien zal het een ver verstopte leiding zijn
                                        Er was ook een probleem met de parkeersensoren, maar daar ben ik niet zeker van of ik iets heb moeten betalen qua materiaal, de werktijd om het te repareren dan weer wel, veronderstel ik.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                          DSG-olie bij skoda is toch ook gewoon om de 60.000km zoals bij VW. DSG's zijn toch quasi dezelfde (en niet echt zo oliegevoelig als de multitronics).

                                          multitronic olie gevoelig?...
                                          de olie worden in de multis ook maar om de 60.000km vervangen...en ik voel na een wissel ook geen verschil...
                                          wanneer bij alle type automaten een wissel om de 60.000km word voorgeschreven zal het wel zijn redenen hebben, zowel voor TIP TRONIC, DSG, S TRONIC als MULTITRONIC..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X