Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gisteren 369,13€ betaald in een Toyota-garage voor het 120k onderhoud. Is dit een normale prijs?

Factuur:
    Uurloon 2,5 uur: 112,5€
    Motorolie 6,2l: 54,68€
    Dichting voor motorolie ergens: 1,11€
    Ruitenwisservloeistof: 2,75€
    Oliefilter: 28,09€
    Luchtfilter: 37,25€
    Remolie 1l: 14,12€
    Versnellingsbakolie 2,5l: 43,88€
    2 dichtingen voor versnellingsbakolie: 2,30€
    Milieukosten: 1,25€

Is dus een gepeperde rekening maar ben wel tevreden vh resultaat. Motor draait merkbaar soepeler, remt beter en schakelt zachter
    Ford Focus clipper 1.8 TDCi 2007

Ex: Toyota Corolla 2.0 D4-D 2002

Comment

• Ik denk dat je daar behoorlijk goedkoop van af bent geraakt.

Comment

• Groot onderhoud Ford Mondeo 2.0 tdci.

-motorolie:€24
        -ruitenreiniger:€1,99
        -luchtfilter:€15,36
        -brandstoffilter:€49,7
        -geurfilter:€18
        -inzetstuk oliekoeling:€9,94
        -lamp dashboard:€2,5
        -werkuren(2,5):€95

totaal:€261,95

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ewout_e Bekijk Berichten
          Groot onderhoud Ford Mondeo 2.0 tdci.

-motorolie:€24
          -ruitenreiniger:€1,99
          -luchtfilter:€15,36
          -brandstoffilter:€49,7
          -geurfilter:€18
          -inzetstuk oliekoeling:€9,94
          -lamp dashboard:€2,5
          -werkuren(2,5):€95

totaal:€261,95

Als jij dat betaald hebt ben je in 't zak gezet!
          En nog geen klein beetje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            Als jij dat betaald hebt ben je in 't zak gezet!
            En nog geen klein beetje.
            Zoek mij een garage die werkt aan 38€ per uur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
              Zoek mij een garage die werkt aan 38€ per uur.
              Leer jij tellen. Die garage kan onmogelijk aan 261 zakken komen.

Comment

Leer jij tellen. Die garage kan onmogelijk aan 261 zakken komen.
                Hoi.

De BTW staat momenteel aan 21 percent!
                1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                  Hoi.

De BTW staat momenteel aan 21 percent!
                  ik haat BTW!

Comment

ik haat BTW!
                    Dan moet je mee naar Namibië met Filip.
                    1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                      Dan moet je mee naar Namibië met Filip.
                      Zolang men daar niet uiterst rechts rijdt wil Filip niet gaan, naar eigen zeggen.

Comment

• Los van de bedragen exclusief BTW vind ik die factuur nog meevallen.

Comment

• mijn groot onderhoud

1 maand geleden het volgende laten doen bij mijn volkswagen vento 1.9td, 55kW, van bouwjaar 1997:

*Distributieriem vervangen: complete set van het merk "Gates" (riem + spanrol+...)= 83 euro
                          *Waterpomp vervangen: 29 euro (merk van "Optimal", lijkt me onbekend)
                          *oliefilter + luchtfilter + brandstoffilter= alles samen 35 euro (olie en luchtfilter van het mer "WIX" en brandstoffilter van het merk "Bosch")
                          * olie 5 liter half synthetisch 10W40 van het merk "Shell Helix HX7 active cleansing"=26 euro
                          *werkuren=150 euro

totaal= 323 euro

Is dit duur of valt het mee? En ik vind dat de prijzen elk jaar stijgen (zowel van onderdelen als van uurloon)

Comment

• shokdempers

Ook een 2 weken geleden het volgende laten doen aan dezelfde wagen:

*achterste schokdempers van het merk "Monroe Reflex" (gasgevulde)= 132 euro
                            *werkuren: 20 euro

Volgens mij valt dit mee, toch?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                              heb ook al gemerkt dat Skoda redelijk goedkoop is in onderhoud!

mijn vriendin heeft een fabia en een onderhoudje kost inderdaad niet zo veel...ze gaat nu bij Thuy in Kontich...

ik heb zelf een opel omege 2.2DTI en ga bij de officiële dealer altijd op onderhoud etc en daar vind ik het ook steeds duurder en duurder worden precies!

binnenkort is het tijd voor 2 nieuwe schijven en 4 blokken, maar ga deze zelf kopen in Engeland van Brembo en laten steken door mijn buurman!

zou amper 200euro kosten voor het materiaal! en Brembo lijkt mij toch niet slecht denk ik...
                              Rij je zelf naar Engeland of bestel je die op een Engelse site?

Comment

• Wat kost een onderhoud bij Ferrari eigenlijk? (bv voor een F430 of 612)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                  Wat kost een onderhoud bij Ferrari eigenlijk? (bv voor een F430 of 612)
                                  Heb eerlijk gezegd geen flauw idee, maar ik denk dat de onderdelen wel superduur zijn aangezien het een auto is uit het sportsegment. Denk maar aan de speciale remschijven en schokdempers die ze hebben

Comment

• Net met de Fiat binnengeweest voor het tweede onderhoud (30000km)

4 liter olie
                                    oliedichting
                                    Oliefilter
                                    Pollenfilter airco
                                    bijvullen ruitensproeiervloeistof
                                    dieselfilter
                                    algemeen nazicht (remblokken, reservewiel, vloeistoffen) --) had dit speciaal gevraagd gezien ik bijna met de wagen op reis vertrek.
                                    + BTW en werkuren

148,73 euro.

Wat een leuke garage Voor m'n eerste onderhoud betaalde ik 57 euro (enkel olie + sproeiervloeistof + uren + btw).
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VW-fan Bekijk Berichten
                                      Heb eerlijk gezegd geen flauw idee, maar ik denk dat de onderdelen wel superduur zijn aangezien het een auto is uit het sportsegment. Denk maar aan de speciale remschijven en schokdempers die ze hebben
                                      ²
                                      Bij zo'n exotischere auto's zullen onderhoudsprijzen ook wel exotisch zijn denk ik
                                      Overlaatst een factuur gezien voor een klein onderhoud van een Bentley Continental: +/- 1.000€

Daarnet zelf een klein onderhoud laten doen:
                                      - olie vervangen
                                      - oliefilter
                                      - additief ruitensproeier
                                      - werk en klein materiaal
                                      = 93,63 euro
                                      Last edited by SilentSpring; 20/08/2010, 13:00.
                                      2018 BMW X1 18d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten
                                        Bij zo'n exotischere auto's zullen onderhoudsprijzen ook wel exotisch zijn denk ik
                                        Overlaatst een factuur gezien voor een klein onderhoud van een Bentley Continental: +/- 1.000€
                                        Ik een tijdje geleden één van een groot onderhoud van een continental GT samen met blokken & schijven rondom : 3500 € inclusief BTW.
                                        A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VW-fan Bekijk Berichten

Zeker met die keramische remschijven van tegenwoordig: bvb: de keramische schijven van een Q7 V12 tdi komen op meer dan 4.000 € per schijf zonder blokjes.
                                          A Twist of the Wrist

Comment

Working...
                                          X