Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zeker met die keramische remschijven van tegenwoordig: bvb: de keramische schijven van een Q7 V12 tdi komen op meer dan 4.000 € per schijf zonder blokjes.
t'is daarmee dat die mannen zo hard rijden....die hebben gewoon schrik om te stoppen...
- olie 0,5L (7 eenheden) 35, 42 euro
- filter: 12,54 euro
- pollenfilter: 24,55 euro
- interieurverversingsfilter: 16,61 euro
- bijvullen vloeistof ruitenwissers: 1,74 euro
- vijs: 1,56 euro
- ruitenwissers vooraan: 27,65 euro
- remolie vervangen: 23,70 euro
- kleine leveringen: 8,63 euro
- ecobijdrage: 2,77 euro
- werkuren: 86,19 euro
Vervangen van oliefilter en mazoutfilter, (luchtfilter niet nodig = K&N) en nieuwe olie (6l olie 10w40 semisynt., Champion B4 die voldoet aan alle gestelde eisen) ben ik, een halve dag werk (zelf) inbegrepen, 40 € lichter. (Dit is een "jaarlijks" onderhoud, mazoutfilter uitgezonderd, die wordt maar om de 5 jaar vervangen). Filters zijn van het merk REQUAL.
Vervangen van oliefilter en mazoutfilter, (luchtfilter niet nodig = K&N) en nieuwe olie (6l olie 10w40 semisynt., Champion B4 die voldoet aan alle gestelde eisen) ben ik, een halve dag werk (zelf) inbegrepen, 40 € lichter. (Dit is een "jaarlijks" onderhoud, mazoutfilter uitgezonderd, die wordt maar om de 5 jaar vervangen). Filters zijn van het merk REQUAL.
kan je makkelijk op die bruggen rijden of krik je de wagen op om hem erop te krijgen?
kan je makkelijk op die bruggen rijden of krik je de wagen op om hem erop te krijgen?
Eerst duwde ik die altijd weg (met de Mercedes) en heb er daarom een plank onder gemonteerd waardoor de wielen al op die plank waren als de wagen naar omhoog moest, zo bleven die goed op hun plaats en verliep dat prima. Gisteren heb ik dan met 6 stukken afval van het dakgebinte van mijn dochter haar huis dat ze aan het bouwen zijn nog twee zo'n bruggen gemaakt, ook met een stuk plank vooruitstekend zodat de "oprit" even lang was als bij die ijzeren bruggen, voor de achterwielen. Ben er gisteren opgereden (op de 4 tegelijk) en dat is zonder problemen verlopen. 't Was maar met de Freelander zoals je kan zien, hierbij heeft men nog geen Sub. nodig, dat is meer voor nog extremere omstandigheden. (Wel een spiegel in de hand houden buiten om te zien of je ver genoeg bent want met de FL en de autobox gaat het zo gemakkelijk dat je riskeert van over die rand te zitten voor je het weet).
Groot onderhoud:
Olie (6liter)
Sluitring
Ruitesproeiervloeistof
Brake cleaner
Oliefilter
Luchtfilter
Pollenfilter
Ruitewissers vooraan
Uurloon
Samen 382 euro
Ligt in de middelmaat zeker?