Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Merkgarages zijn gewoon duur.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Je krijgt miisschien wel grote kortingen bij de aankoop van een nieuwe auto maar de eerste keer dat je teruggaat voor een onderhoud hebben ze je liggen...

Comment

• lijken me inderdaad normale prijzen; m'n collega deed gisteren zijn half jaar oude focus binnen voor z'n eerste nazicht en hij moest ook 165euro betalen. Garages zijn duur geworden

Comment

• haha, ik betaal 90€ voor een klein onderhoud bij mijn dealer!

Comment

• werkuur is +- 45 a 55 euro

1l olie 10euro+-.

oliefilter 10 a 15 euro+-

ze rekenen vaste tarieven aan voor een oliewissel enz.

of het nu 15 of 45 minuten duurt heeft geen belang...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trikx Bekijk Berichten
              Opel corsa (1,7 CDTI, 2009), 13000km op de teller, eerste onderhoudsbeurt:

Oliefilter vervangen
              3,2 l dexos2 olie
              ruitenwisservloeistof
              werkuren
              + zat een blad bij van controles op de auto (staat van remmen, banden, etc...)

totaalprijs: 173 €

Trikx
              Prijzig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                Ik betaal voor mijn Mercedes ook zoiets
                Ik betaal voor de S een 250 euro (officieel). Ik vind 173 euro voor een corsa dan toch veel geld of anders gezegd dan is het onderhoud van mijn S-klasse goedkoop.

Comment

• Voor mijn Mégane betaalde ik ongeveer 100 € voor een gewoon klein onderhoud. De Bimmer is nog geen jaar oud en heeft nu amper 15.600 km op de teller, dus nog geen onderhoud laten uitvoeren.
                  Ik zal maar rekenen op 200 € zeker?
                  Hoewel, een maat van mij (hij rijdt met een Mini Cooper S) had het over bedragen tegen de 300 € ... Lijkt me nogal overdreven voor een gewoon klein onderhoud.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                    Waar kan je eigenlijk het goedkoopst olie kopen als particulier?

Auto5 ed. of maakt dat geen verschil?

Als je niet te ver van de Franse grens woont in Auchan of Norauto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                      Ik betaal voor de S een 250 euro (officieel). Ik vind 173 euro voor een corsa dan toch veel geld of anders gezegd dan is het onderhoud van mijn S-klasse goedkoop.
                      Dat is ongeveer 45% meer. Gaat daar dan 45% meer olie in en moet daar 45% langer aan gewerkt worden?

Heeft waarschijnlijk wél 50% cilinders meer.
                      Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Bij opel kan die prijs wel is tegenvallen ja
                        2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                          Dat is ongeveer 45% meer. Gaat daar dan 45% meer olie in en moet daar 45% langer aan gewerkt worden?

Heeft waarschijnlijk wél 50% cilinders meer.
                          7,5 liter olie dus meer dan het dubbel

Comment

• klein onderhoud ...
                            mmmm pakweg 100-150€ voor de Skoda dacht ik.

Voor mijn CE ga ik denk ergens anders gaan dan bij Mercedes. Ik heb twee bevriende adressen. Voor groot bij Carlito?

Comment

• Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is zelf iets te doen maar ik doe mijn klein en groot onderhoud zelf. Het is natuurlijk niet altijd simpel als je bv geen smeerput in de buurt hebt.

En die werkuren zijn toch vast, in garages heeft alles een schema

werk x duurt 30 min
                              werk y duurt 90 min enzovoort..

Dat maakt niets veel uit aan jouw prijs. En of olie goud is tja, dat kan je wel zeggen dat het vloeibaar goud is
                              2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

• Ik betaalde voor mijne Saxo ongeveer 35 euro voor een klein onderhoud. Wel bij een kennis, niet bij merkgarage.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• De Seat garage waar ik ga telt per 5 minuten. Een klein onderhoud duurt daar 30 a 35 minuten. Onderdelen inbegrepen +- 90 a 100 euro.

Misschien deze topic mergen met het onderhoudsprijzentopic? (scrabble anyone?-
                                  Database error.
                                  The database has encountered a problem.

Comment

• Ik moet volgende week donderdag gaan met de golf.

Zal u laten weten hoeveel het mij heeft gekost.
                                    Mijn ruitenwisser achteraan vernieuwen en mijn elektrisch ruit rechts moet ook worden nagekeken.
                                    Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                                    2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                                    2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                                    2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                                    2015 Golf 7 GTD

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                                      WTF?? € 55.08 forfait voor een smering???
                                      Da's een kwartier werk...
                                      ze zijn toch iets meer dan uur eraan bezig geweest.
                                      denk trouwens dat ze dat vijsje gewoon niet gevonden hebben, want er rammelt nog steeds iets als ik men kofferklep opendoe dat verdacht veel op een vijsje lijkt...
                                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Merkgarages zijn gewoon duur.
                                        Dat hangt meestal af van de infrastructuur.

Veel tralala, indrukwekkende showroom, veel personeel dat daar rondloopt enz....
                                        Die dingen betaal je natuurlijk mee.

Ik ga naar merkgarage waar de baas zijn handen zelf nog vuil maakt en betaal voor een klein onderhoud steeds rond de 70 euro. ( olie enz... inbegrepen )

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Groot onderhoud op 150.000km voor BMW E39 6cylinder benzine kost rond de 500euro. De olie (Shell ultra helix 5W40) neemt de grootste hap van het budget.

Comment

Working...
                                          X