Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
    Ja multiriemen heb je altijd hè. Gewoon bij je 150.000km beurt vervangen dan.
    Waar ga jij op onderhoud eigenlijk? Kempen Motors?
    Kempen Motors ja!

Op de prijzen na erg tevreden van :-)

Comment

• 135 000 km onderhoud Toyota Corolla '02: 315€

-Motorolie ververst
      -Dichting die iets te maken heeft met verversen van de olie
      -Luchtfilter
      -Oliefilter
      -Brandstoffilter
      -Een additief om injectoren te reinigen
      -Wielen vooraan en achteraan omwisselen en uitlijnen

Ook heeft men verteld dat de voorste remschijven en blokken aan vervanging toe zijn, nog eens 320€.
      Ford Focus clipper 1.8 TDCi 2007

Ex: Toyota Corolla 2.0 D4-D 2002

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zazoo_blb Bekijk Berichten
        135 000 km onderhoud Toyota Corolla '02: 315€

-Motorolie ververst
        -Dichting die iets te maken heeft met verversen van de olie
        -Luchtfilter
        -Oliefilter
        -Brandstoffilter
        -Een additief om injectoren te reinigen
        -Wielen vooraan en achteraan omwisselen en uitlijnen

Ook heeft men verteld dat de voorste remschijven en blokken aan vervanging toe zijn, nog eens 320€.
        Redelijke prijs. Die remmerij voor 320€ vind ik wel wat prijzig. Als je een beetje handig bent makkelijk zelf te doen en dan kost het je de helft
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Het is onmiskenbaar een pluspunt als men voor het onderhoud van z'n wagen naar een garage gaat. Wie kan er anders als particulier iedere keer zijn wielen uitlijnen als men ze omwisselt ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
            Het is onmiskenbaar een pluspunt als men voor het onderhoud van z'n wagen naar een garage gaat. Wie kan er anders als particulier iedere keer zijn wielen uitlijnen als men ze omwisselt ??
            De uitlijning zit op je wagen eh, niet op de wielen.
            Maar het klopt inderdaad wel dat er verschil kan zitten tussen 2 sets velgen, maar als je auto uitgelijnd is op de zomervelgen en banden, dan zou het ook nog steeds oké moeten zijn wanneer die er terug op komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
              De uitlijning zit op je wagen eh, niet op de wielen.
              Maar het klopt inderdaad wel dat er verschil kan zitten tussen 2 sets velgen, maar als je auto uitgelijnd is op de zomervelgen en banden, dan zou het ook nog steeds oké moeten zijn wanneer die er terug op komen.
              Dat is wat ik bedoelde, waarom zetten ze het dan op de lijst van uitgevoerde werken ?? Dat is hetzelfde als bij een onderhoudslijst iets staat als "visuele" controle van dit niveau en die staat. Allemaal om de lijst lang genoeg te maken om hun factuur te rechtvaardigen. Dus wielen vooraan en achteraan omwisselen zou voldoende geweest zijn. Dat uitlijnen komt er niet bij te pas, daarom dat ik zei dat het voor een particulier moeilijk is om dat zelf te doen, normaal gezien wisselt men toch een paar maal per jaar zijn wielen zelf (tenminste als men wat kilometers doet), dus ....

Comment

• A4 2.0 tdi

Hallo,

Terug van onderhoud 30.000 km. Wat het me gekost heeft, nul euro ! .
                Op deze wagen zit/zat bij aankoop een WeCare contract van 2jaar/60.000 km, dat nu dus afliep.
                Buiten de olie + oliefilter en pollenfilter hebben ze dus niet veel vervangen, zelfs de wielen zijn er niet afgeweest. Binnen 30000 km komt daar een mazoutfilter bij en nog eens 30000 later een luchfilter. Bij wijze van info sprak ik van de distributieriem, dient blijkbaar vervangen te worden rond 180-210000 km.

Ik ben nu nog aan het twijfelen of ik dit WeCare contract zou verlengen, daar ik graag om de 15000 olie vervang (30.000 constructeur), zou neerkomen op een 67 euro/maand (radio en airco inbegrepen, excl banden), contract van 4 jaar/90.000 km.

Voor info : vandaag een Carglass technieker gezien on site, nieuwe voorruit geplaatst voor 565 euro A4 berline (btw incl)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zipo Bekijk Berichten
                  Hallo,

Op deze wagen zit/zat bij aankoop een WeCare contract van 2jaar/60.000 km, dat nu dus afliep.
                  Buiten de olie + oliefilter en pollenfilter hebben ze dus niet veel vervangen, zelfs de wielen zijn er niet afgeweest. Binnen 30000 km komt daar een mazoutfilter bij en nog eens 30000 later een luchfilter. Bij wijze van info sprak ik van de distributieriem, dient blijkbaar vervangen te worden rond 180-210000 km.

Ik ben nu nog aan het twijfelen of ik dit WeCare contract zou verlengen, daar ik graag om de 15000 olie vervang (30.000 constructeur), zou neerkomen op een 67 euro/maand (radio en airco inbegrepen, excl banden), contract van 4 jaar/90.000 km.

Voor info : vandaag een Carglass technieker gezien on site, nieuwe voorruit geplaatst voor 565 euro A4 berline (btw incl)
                  Stort mij elke maand 67 euro en ik zal GRATIS je olie verversen op 15.000 km en op 30.000 km dan nog een extra een mazoutfilter en net voordat het contract afloopt op 90.000 km of voor de 4 jaar afgelopen is, zal ik ook nog KOSTELOOS de luchtfilter vervangen. Oliefilter en pollenfilter zijn natuurlijk ook GRATIS inbegrepen en de radio en airco kijk ik ook KOSTELOOS na.

Dit alles volledig GRATIS.

Ik zal u een formulier overmaken voor de domiciliëring van al dit GRATIS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zipo Bekijk Berichten
                    Hallo,

Dus... 800 euro per jaar?

En je had een contract van 2jr / 60.000km maar je hebt maar 30.000km afgelegd?

Dief van je eigen portemonnee ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                      Dus... 800 euro per jaar?

En je had een contract van 2jr / 60.000km maar je hebt maar 30.000km afgelegd?

Dief van je eigen portemonnee ;-)
                      En hij denkt dat hij een goede zaak gedaan heeft ook

Comment

• ow ow ow ... ontvlambare mannekes me dunkt

ik zal er maar meteen bijzeggen dat ik dat contract 2 jaar geleden gratis bijgekregen heb en dat het nu afliep (in mijn geval). En de auto heeft 2 x onderhoud gehad in die tijd.

Zo duidelijker guys ?

Comment

• Volvo C30 1.6D (62.000km).

Onderhoud van filters en olie (geen schijven, blokken, ... zelfs geen ruitenwisserbladen): EUR 571.88

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sasse Bekijk Berichten
                            Volvo C30 1.6D (62.000km).

Onderhoud van filters en olie (geen schijven, blokken, ... zelfs geen ruitenwisserbladen): EUR 571.88

What the f*ck? :p

Comment

Maar wat dan wel? Dit vraagt om een specificatie :-)

Comment

Dit ruikt naar afzetterij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                  Maar wat dan wel? Dit vraagt om een specificatie :-)
                                  Het gebruikelijke bij 60.000 km:

luchtfilter, brandstoffilter, oliefilter, olie en opvullen roetfilter (Eolys).

Comment

Het gebruikelijke bij 60.000 km:

luchtfilter, brandstoffilter, oliefilter, olie en opvullen roetfilter (Eolys).
                                    Hoeveel heeft die Eolys gekost ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                                      Hoeveel heeft die Eolys gekost ?
                                      Heb het detail niet bij de hand. Zal iets van 85 EUR (excl BTW) zijn voor de vloeistof zelf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                        What the f*ck? :p
                                        Ik zie net dat ze er 10 EUR bijtellen die ik er mag aftrekken indien ik binnen de 14 dagen betaal.
                                        Ik dacht altijd dat indien betaald binnen de 14 dagen er iets van het oorspronkelijke factuur àfgetrokken werd ? Of was ik gewoon verwend in het verleden ?

Comment

• De Vitara is nog eens op groot onderhoud geweest (60.000 km). O.a. zijn de kleppen opnieuw afgeregeld en het was blijkbaar nodig volgens de garagist.
                                          • Pakking kleppendeksel (€ 7,84)
                                          • O-ring (4x) (€ 9,60)
                                          • Luchtfilter (€ 29,05)
                                          • Set remblokken (€ 24,5
                                          • Oliefilter (€ 6,6)
                                          • Karter dichting (€ 0,55)
                                          • Koelvloeistof (€ 1,24)
                                          • Lampjes nummerplaatverlichting (€ 1,95)
                                          • Motorolie Ultra 10W40 (€ 24,53)
                                          • Bougies K20PR-U (4x) (€ 10,40)

Totaal BTWi: € 217,61. Nu hopen dat ze er een tijdje tegenkan. Als zou de achterste pot ook al fel doorgeroest zijn en zal op korte termijn vervangen moeten worden.

Comment

Working...
                                          X