Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
    Hebben ze u dan toen in het zak gezet of hebben ze nu een klein onderhoud aangerekend?
    Heb eens gekeken in mijn onderhoudsboekje en de puntjes die moeten gebeuren op 30 000 km zijn niet zo verschillend als die van 15 000 km.
    enkel wat meer zaken nakijken, wat het extra uur werk kan verklaren. maar niks extra vervangen.

    Maar die vijs die ze mij al voor de 2e keer op 2 onderhoudsbeurten aanrekenen ligt nog te rammellen in de koffer!
    kga hem op den duur zelf moeten opbreken...
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
      Heb eens gekeken in mijn onderhoudsboekje en de puntjes die moeten gebeuren op 30 000 km zijn niet zo verschillend als die van 15 000 km.
      enkel wat meer zaken nakijken, wat het extra uur werk kan verklaren. maar niks extra vervangen.

      Maar die vijs die ze mij al voor de 2e keer op 2 onderhoudsbeurten aanrekenen ligt nog te rammellen in de koffer!
      kga hem op den duur zelf moeten opbreken...
      Maar dan zou het eigenlijk nu toch duurder moeten geweest zijn want ze hebben dubbel zolang gewerkt

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
        Maar dan zou het eigenlijk nu toch duurder moeten geweest zijn want ze hebben dubbel zolang gewerkt
        sorry mijn fout, ik ben niet duidelijk geweest.
        alles op de factuur was hetzelfde, buiten de totaalprijs uiteraard.
        totaal bedrag toen bedroeg 147.20€
        Bedoelde maar dat alle materialen gelijk waren met mijn vorig onderhoud.
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

        Comment


        • Ik heb nu de factuur gekregen van mijn klein onderhoud (20k KM) op een CItroen C4 16 HDI. Is nog het vorige model, niet het hele nieuwe.

          Oliefilter : 13,45
          Carterstoppakking: 0,31
          Koolstof filter: 25,47
          Kapbediening klem: 0,22
          Ruitschool 2L: 4,94
          Quartz Ineod ECS 5W30: 4,25L: 61,88
          Koelvloeistof Procor 3000: 1,74
          Standaard onderhoud: 64,71

          Totaalprijs incl. BTW: 208,99
          Als ik eerlijk ben schrok ik er een beetje van. Met mijn oude Opel Corsa had ik altijd maar klein onderhouden van om en bij de 90 euro.
          Is dit normaal dan?

          Comment


          • Allereerste onderhoud van de Golf (30.000 km): 206,38 Euro .

            Comment


            • Verleden week binnen met de E91 nadat hij telkens alarm gaf dat de remblokken versleten waren.

              Bleken enkel de achterste te zijn, en ze hebben ook even vloeistoffen en bandenspanning nagekeken (niet gevraagd, maar OK, dat is service hé)

              Gisteren de factuur ontvangen: 250€

              Remmen waren +-85€ voor de blokken, +-20€ voor de slijtage sensor en 90€ werkuren.
              Dan 14€ voor de inspectie en controle

              Nu heb ik liever dat ze inderdaad even de zaken nakijken. Maar ik heb net voor hij binnen ging 5L ruitenvloeistof ingegoten (is dus tot aan't randje). Staat er op dat factuur wel voor 5€ ruitenvloeistof en antivries

              Ik ga nu geen drama maken van 5€ of van de hele 14€ voor die controle.
              Maar ergens ondermijnen ze daarmee wel mijn vertrouwen! Als ze dat zogezegd hebben nagekeken, waarom zagen ze dan niet dat dit vol was? en waarom rekenen ze de vulling (standaard) aan?!

              Dit feit doet me toch twijfelen om toch bij een niet-officiele BMW garage te gaan shoppen eens de garantie over is.....

              Ik bedoel: ze rekenen al redelijk door (70€/u +BTW) en 90€ = 1u15-1u20 om blokken achteraan te steken... das dus op't gemakske hé

              Als ze er dan nog vlot links en rechts onterecht gaan bijflansen Toch een beetje serieus blijven hé.

              Ik ga dit factuur wel betalen, maar volgend bezoek ga ik duidelijk zeggen dat ze geen ruitenvloeistof moeten bijvullen, en evenmin aanrekenen als ze die er niet effectief ingieten. Hopelijk hebben ze dan door dat ik ook wel mijn wagen opvolg en weet wat wel/niet klopt....
              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
              www.meevliegen.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                Verleden week binnen met de E91 nadat hij telkens alarm gaf dat de remblokken versleten waren.

                Bleken enkel de achterste te zijn, en ze hebben ook even vloeistoffen en bandenspanning nagekeken (niet gevraagd, maar OK, dat is service hé)

                Gisteren de factuur ontvangen: 250€

                Remmen waren +-85€ voor de blokken, +-20€ voor de slijtage sensor en 90€ werkuren.
                Dan 14€ voor de inspectie en controle

                Nu heb ik liever dat ze inderdaad even de zaken nakijken. Maar ik heb net voor hij binnen ging 5L ruitenvloeistof ingegoten (is dus tot aan't randje). Staat er op dat factuur wel voor 5€ ruitenvloeistof en antivries

                Ik ga nu geen drama maken van 5€ of van de hele 14€ voor die controle.
                Maar ergens ondermijnen ze daarmee wel mijn vertrouwen! Als ze dat zogezegd hebben nagekeken, waarom zagen ze dan niet dat dit vol was? en waarom rekenen ze de vulling (standaard) aan?!

                Dit feit doet me toch twijfelen om toch bij een niet-officiele BMW garage te gaan shoppen eens de garantie over is.....

                Ik bedoel: ze rekenen al redelijk door (70€/u +BTW) en 90€ = 1u15-1u20 om blokken achteraan te steken... das dus op't gemakske hé

                Als ze er dan nog vlot links en rechts onterecht gaan bijflansen Toch een beetje serieus blijven hé.

                Ik ga dit factuur wel betalen, maar volgend bezoek ga ik duidelijk zeggen dat ze geen ruitenvloeistof moeten bijvullen, en evenmin aanrekenen als ze die er niet effectief ingieten. Hopelijk hebben ze dan door dat ik ook wel mijn wagen opvolg en weet wat wel/niet klopt....
                En hoe lang gingen die blokken mee? Want die zijn precies ook niet gratis.

                Comment


                • Moet ik nakijken, maar tis de 2ex dat ze vervangen zijn en hij heeft nu 186K km. dus +-90K km

                  Ik denk inderdaad dat na de garantieperiode er goeie blokken besteld worden bij autopartshandel en dat ik hem bij een maat van mij op de palenbrug zet Ik ben absoluut voor deftig onderhoud etc. en schoenmaker blijf bij de leest. Maar remblokken vervangen is nu niet zo spectaculair hé...
                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                  www.meevliegen.be

                  Comment


                  • Onderhoud op 60 000km bij Audi (alles zonder BTW):

                    Longlife service: €90,58
                    Interieurluchtfilter: €6,97
                    Olie (503/504/507): €83,70
                    Filter: €8,93
                    Vijs: €1,66
                    Filter: €17,10
                    Schaal: €2,84
                    Ruitenwisservloeistof: €1,30
                    Kleine leveringen: €7,94
                    Milieubijdrage: €2,77

                    Remvloeistof service: €34,84
                    Remolie 1 liter: €12,07
                    Remolie: €4,70

                    Totaal ZBTW: €275,40
                    Totaal: €333,23

                    Comment


                    • citroen c4 onafhanklijke garage

                      klein onderhoud
                      oliewissel en nazicht vd lichten,onderstel,remmen oid
                      90 euro.

                      Comment


                      • Timmeke-Tim: ik heb ooit eens een garage geconfronteerd met het feit dat ze een vriend ook doen betalen hadden voor ruitensproeiervloestof, terwijl ik het de dag ervoor opgevuld had voor hem, en hun antwoord was dat, tenzij op uitdrukkelijk verzoek van de klant, er ALTIJD een potteke antivries bijgekapt wordt, vol reservoir of niet, omdat veel mensen dat bakje gewoon met water vullen en dan kwaad zijn op de garage als de boel in de winter aanvriest.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                          Timmeke-Tim: ik heb ooit eens een garage geconfronteerd met het feit dat ze een vriend ook doen betalen hadden voor ruitensproeiervloestof, terwijl ik het de dag ervoor opgevuld had voor hem, en hun antwoord was dat, tenzij op uitdrukkelijk verzoek van de klant, er ALTIJD een potteke antivries bijgekapt wordt, vol reservoir of niet, omdat veel mensen dat bakje gewoon met water vullen en dan kwaad zijn op de garage als de boel in de winter aanvriest.
                          Hoe kunnen ze daar nog bij doen als het al vol is
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Hoe kunnen ze daar nog bij doen als het al vol is
                            Inderdaad. Als ik de mijne zelf vul, dan loopt het praktisch over voor ik hem afsluit..

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Hoe kunnen ze daar nog bij doen als het al vol is
                              Als ik de mijne vul tot aan het streepje van 'max', kan er nog wat bij (zowel bij de Fiat als bij de BMW).

                              Bovendien, gewoon eens trekken aan de hendel en er is rap plaats om hem bij te vullen .

                              Al ontken ik niet dat een groot deel van de garages dat gewoon aanrekent zonder iets te doen...
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • Mijn dochter had verleden week haar Rav-4 D-4D binnengedaan voor een gewoon (klein) onderhoud plus vervangen van voorste remblokjes. Ze heeft 299€ moeten betalen. Onderhoud hield ook het vervangen van olie- en luchtfilter in.

                                Comment


                                • Dit weekend zelf onderhoud gedaan:

                                  6.5 liter 10w40 Halfsynthetisch (Marly)
                                  Carterstoppakking
                                  OEM Oliefilter
                                  OEM Luchtfilter

                                  44€

                                  Comment


                                  • Groot onderhoud laguna III 2.0dci, 180.000km

                                    Forfait onderhoud: 176 euro
                                    Riem, spanrol, poeli, kit acc: 213 euro
                                    forfait interieurfilter: 43 euro
                                    forfait luchtfilter: 31 euro
                                    forfait dieselfilter: 70 euro

                                    totaal 537 euro exl btw
                                    te betalen: 650 euro incl btw

                                    Comment


                                    • klein tussentijds onderhoud vorige week.

                                      5L Shell Helix 5w40 aan 3€/l = 15 euro.
                                      1 Oliefilter aan +- 10 = euro

                                      = 25€ in totaal.
                                      Last edited by decat; 28/12/2011, 21:27.
                                      Database error.
                                      The database has encountered a problem.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                        Groot onderhoud laguna III 2.0dci, 180.000km

                                        Forfait onderhoud: 176 euro
                                        Riem, spanrol, poeli, kit acc: 213 euro
                                        forfait interieurfilter: 43 euro
                                        forfait luchtfilter: 31 euro
                                        forfait dieselfilter: 70 euro

                                        totaal 537 euro exl btw
                                        te betalen: 650 euro incl btw
                                        Pfff toch een pak geld hè
                                        Dieselfilter is best wel duur, de rest lijken me normale prijzen maar kleine beetjes maken één veel ...
                                        2002 MX-5 NB 1.6

                                        2011 Honda PCX

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                          Pfff toch een pak geld hè
                                          Dieselfilter is best wel duur, de rest lijken me normale prijzen maar kleine beetjes maken één veel ...
                                          Absoluut veel geld. Sinds het roetfilter toegevoegd is zijn de onderhoudsbeurten zo'n 100 euro duurder geworden.
                                          Bij de volgende auto zullen ze op de offerte toch al de forfaits t/m 200.000km mogen opsommen. Uiteindelijk gaat het erom wat een auto in totaal kost en niet alleen de aanschafprijs..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X