Oorspronkelijk geplaatst door decat
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenUiteindelijk gaat het erom wat een auto in totaal kost en niet alleen de aanschafprijs..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenDit was zoveel jaren terug de reden waarom ik dit topic opzette. Blij dit eindelijk is te lezen.
Concessiehouders zijn precies zelfs niet gewend om een dergelijke vraag te krijgen, laat staan bereid deze te beantwoorden...
Echt bijzonder ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenGoede actie dan.
Concessiehouders zijn precies zelfs niet gewend om een dergelijke vraag te krijgen, laat staan bereid deze te beantwoorden...
Echt bijzonder ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenGoede actie dan.
Concessiehouders zijn precies zelfs niet gewend om een dergelijke vraag te krijgen, laat staan bereid deze te beantwoorden...
Echt bijzonder ..
Comment
-
Ik heb hier enkel de topictitel gelezen en dacht wel dat ik hier mijn fustratie even kon neerpennen
Zo heb ik in mijn bedrijf een peugeot boxer bus LV van 2009 waar ik zelf niet al te vaak mee rijdt ( wel het personeel ) maar nu tijdens de bouwvakantie moest ik met deze bus naar de jaarlijkse keuring.
Ik had nog maar net 3 weken geleden de bus naar een officiele garage van peugeot gebracht om een groot onderhoud van 80.000 km waarbij er heel wat diende te gebeuren zoals niieuwe remmen rondom met schijven en al
De factuur was er ook naar zijn een €1.300 incl btw maar goed! daar kan ik mee leven want ik wil mijn wagenpark goed onderhouden!
Dus ik gisteren na een afspraak via de web-pagina van de tc naar de keuring en bij de eerste passage was het al zover " sorry meneer maar uw linker licht schijnt teveel naar beneden " gevolg rode kaart!!
En ja het klopte bij nader controle op de baan zag ik dat het linker licht echt wel voor me op de grond scheen, dus ik naar de Citroen garage waar ik ook meestal kom en de regeling van het licht duurde net geteld 2 minuten!!
Met als gevolg terug naar de keuring ik moest dan wel niet aanschuiven om binnen te geraken maar eens binnen stond ik er wel 45min achter anderen
Toch wel triest dat je eerst €1300 mag betalen en je bus geraakt niet door de keuring
Bij gevolg heb ik gebeld met de betrokken peugeot-garage en de receptionist wist me te melden dat in een " groot onderhoud " wel het nazicht zit van de verlichting rondom maar geen afstelling!!
Ja waddeEen goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Heb je het vermeld dat het voertuig naar de keuring moest? Indien niet vind ik het normaal dat ze de lichten niet afstellen, als dat niet voorgeschreven is bij een groot onderhoud. Groot onderhoud is geen nazicht keuring hè
Hoewel het niet slecht zou zijn als ze dat wel deden, als je ziet hoeveel mensen er met fout afgestelde lichten rijden...2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenHeb je het vermeld dat het voertuig naar de keuring moest? Indien niet vind ik het normaal dat ze de lichten niet afstellen, als dat niet voorgeschreven is bij een groot onderhoud. Groot onderhoud is geen nazicht keuring hè
Hoewel het niet slecht zou zijn als ze dat wel deden, als je ziet hoeveel mensen er met fout afgestelde lichten rijden...
Nu zou ik nooit een opmerking hebben gemaakt indien ik op de keuring een rode kaart zou hebben gekregen voor bv versleten banden, ik vind dit van de garage dan enkel een opmerking waard alhoewel ze geld kunnen verdienen aan de verkoop van minstens 2 banden en met net versleten banden breng ik als normale chauffeur mijn tegenliggers niet in ongemak
Volgens mij zit het probleem gewoon in een bepaalde " laksheid " omdat lichten afstellen ook maar 5min inneemt en verder er geen geld aan verdiend is zien ze dit wel degelijk over het hoofd!! tewijl er laatst nog in het nieuws door Touring wel zwaar op bekritiseert werd
.Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenJe hebt daar wel een punt of ik het dan wel heb gemeld of de bus naar de jaarlijkse tc moest maar een " goede garage " neemt steeds de boorddocumenten van de wagen om het onderhoudsboekje in te vullen en dan is er snel gekeken of dat is of niet
Nu zou ik nooit een opmerking hebben gemaakt indien ik op de keuring een rode kaart zou hebben gekregen voor bv versleten banden, ik vind dit van de garage dan enkel een opmerking waard alhoewel ze geld kunnen verdienen aan de verkoop van minstens 2 banden en met net versleten banden breng ik als normale chauffeur mijn tegenliggers niet in ongemak
Volgens mij zit het probleem gewoon in een bepaalde " laksheid " omdat lichten afstellen ook maar 5min inneemt en verder er geen geld aan verdiend is zien ze dit wel degelijk over het hoofd!! tewijl er laatst nog in het nieuws door Touring wel zwaar op bekritiseert werd
.
Lichten regelen is idd maar 5min werk, maar daar wordt een forfaitaire prijs voor aangerekend, meestal 20€ ofzo. Mensen doen daar moeilijk over.
Maar mensen doen ook moeilijk als ze de lichten niet regelen en ze worden ervoor afgekeurd. Ook al is de wagen (om een andere reden) pas naar de garage geweest.
Het is nooit goed en iemand anders de schuld geven is makkelijker dan je eigen fout toegeven. Daarom: duidelijke afspraken maken op voorhand, zo voorkom je discussie
Ik heb mijn lesje reeds geleerd (op een pijnlijke manier), nu heb ik gelukkig een garage die op dezelfde golflengte zit.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Niet akkoord Jochen..
Als er wettelijke eisen zijn die aan een wagen gesteld worden inzake verlichting, dan mag je als consument verwachten dat dit onderdeel uitmaakt van een onderhoudsbeurt...
Als er een lampje kapot is vervangen ze deze ook, dat stellen ze ook niet enkel vast...
Het zou niet nodig moeten zijn om specifiek te vermelden dat een wagen naar de keuring moet gaan. Na een onderhoudsbeurt is een wagen daar per definitie klaar voor... en anders is de onderhoudsbeurt ondermaats...
Maar goed, dat is een stelling/verwachting die ik als consument neerschrijf..
Comment
-
Dat is nou net wat ik bedoel, als ik dan een groot onderhoud laat doen van om en bij de €1.300 en s'anderdaags naar de keuring rij dan mag volgens Jochen mijn wagen een rode kaart krijgen??Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenDat is nou net wat ik bedoel, als ik dan een groot onderhoud laat doen van om en bij de €1.300 en s'anderdaags naar de keuring rij dan mag volgens Jochen mijn wagen een rode kaart krijgen??
Ik zeg toch: duidelijke afspraken voorkomen dit soort dingen. Wil je met je wagen naar de keuring en je wilt dat de garage hem daarvoor nakijkt? Zeg dat dan tegen de garage
Er zijn mensen (zoals ik) die niets aan hun auto doen voor ze naar de keuring gaan. Deels ook omdat ik het onderhoud aan mijn auto zelf doe en perfect weet wat er al dan niet aan scheelt.
Als een klant zijn auto naar de garage brengt voor een onderhoud en ze doen als extra remtest, lichten regelen, nieuwe brandblusser, en een schokdempertest dan kunnen de kosten nogal eens oplopen. Veel mensen zijn daar niet blij mee, omdat ze het niet gevraagd hebben.
De ene klant verwacht dit, de andere dat... -> duidelijk op voorhand afspreken dus2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenEr zijn zelfs wagens die een rode kaart krijgen na een 'nazicht keuring'...
Ik zeg toch: duidelijke afspraken voorkomen dit soort dingen. Wil je met je wagen naar de keuring en je wilt dat de garage hem daarvoor nakijkt? Zeg dat dan tegen de garage
Er zijn mensen (zoals ik) die niets aan hun auto doen voor ze naar de keuring gaan. Deels ook omdat ik het onderhoud aan mijn auto zelf doe en perfect weet wat er al dan niet aan scheelt.
Als een klant zijn auto naar de garage brengt voor een onderhoud en ze doen als extra remtest, lichten regelen, nieuwe brandblusser, en een schokdempertest dan kunnen de kosten nogal eens oplopen. Veel mensen zijn daar niet blij mee, omdat ze het niet gevraagd hebben.
De ene klant verwacht dit, de andere dat... -> duidelijk op voorhand afspreken dus
Ik wil wel iets toevoegen aan het laatste dat je zegt...
Een garage heeft er alle baat bij om de verwachtingen van de klanten in te schatten / te beheersen. Ik weet dat dat in de praktijk niet altijd makkelijk is (druk aan de balie, personeel dat eerder commercieel is dan technisch aan de balie,..). Het zou er echter wel voor gezorgd hebben dat daniell nu tevreden was :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk BerichtenJochen, ik ben volledig akkoord met je uitleg.
Ik wil wel iets toevoegen aan het laatste dat je zegt...
Een garage heeft er alle baat bij om de verwachtingen van de klanten in te schatten / te beheersen. Ik weet dat dat in de praktijk niet altijd makkelijk is (druk aan de balie, personeel dat eerder commercieel is dan technisch aan de balie,..). Het zou er echter wel voor gezorgd hebben dat daniell nu tevreden was :-)
Comment
-
Toen in mijn peugeot Boxer binnen bracht voor het onderhoud was het mij ook niet geweten dat de remmen rondom versleten of aan vervanging toe waren, Daar kreeg ik dan in de namiddag telefoon voor van de receptionist of dit werk mocht gebeuren wat ik ten zeerste op prijs stel, Maar een telefoontje met de vraag of ze ook de lichten mogen afstellen gebeurde dan weer niet.
Terwijl ik met de versleten remmen mss nog wel door de keuring was gekomen, dus de vraag is maar waar ligt de grens tussen veiligheid en komfort of financiele belangen voor garagehouders?Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk BerichtenToen in mijn peugeot Boxer binnen bracht voor het onderhoud was het mij ook niet geweten dat de remmen rondom versleten of aan vervanging toe waren, Daar kreeg ik dan in de namiddag telefoon voor van de receptionist of dit werk mocht gebeuren wat ik ten zeerste op prijs stel, Maar een telefoontje met de vraag of ze ook de lichten mogen afstellen gebeurde dan weer niet.
Terwijl ik met de versleten remmen mss nog wel door de keuring was gekomen, dus de vraag is maar waar ligt de grens tussen veiligheid en komfort of financiele belangen voor garagehouders?
Het hoofddoel van een garage is -net zoals elk bedrijf- winst maken en liefst zo veel mogelijk. Dat hebben ze mij toch wijs gemaakt in 't middelbaar
Comment
-
Zo heb ik in mijn bedrijf een peugeot boxer bus LV van 2009 waar ik zelf niet al te vaak mee rijdt ( wel het personeel ) maar nu tijdens de bouwvakantie moest ik met deze bus naar de jaarlijkse keuring.
Ik had nog maar net 3 weken geleden de bus naar een officiele garage van peugeot gebracht om een groot onderhoud van 80.000 km
Die is van 2009 met 80000km en al nieuwe schijven???
Ik heb een peugeot 406 van 2004 met 119000km en nog nooit schijven moetten steken 1keer remblokken,vind toch raar dat jij nu al nieuw schijven hebt moetten laten steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ATI Bekijk BerichtenDie is van 2009 met 80000km en al nieuwe schijven???
Ik heb een peugeot 406 van 2004 met 119000km en nog nooit schijven moetten steken 1keer remblokken,vind toch raar dat jij nu al nieuw schijven hebt moetten laten steken.
Het is dus een bestelwagen die doorgaans geladen is met 1ton tot 1,5ton reken daar bij dat er ook 2 verschillende chauffeurs mee rijden de ene al wat defensiever dan de andere wat ik ze eigenlijk niet kwalijk kan nemen
Mijn bus kan dan al wel 80.000km hebben maar ze ziet er voor in de bouwsector echt nog wel nieuw uit dus ik kan mijn jongens niet kwalijk nemen..
We zitten tenslotte in de bouwsector en daar zie ik andere busjes hoor! en al helemaal niet te vergelijken met een personenwagen.
.Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
Comment