Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Onderhoud van de C4 (eerste keer sinds aankoop, nu 25060 km)

90 euro: olie (C2 5W30), oliefilter en werkuren
    Last edited by knight-rider; 15/04/2012, 02:28.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Iemand een idee aan welke prijs ik me ongeveer mag verwachten voor de 90.000 km beurt voor een BMW 118d? Ik heb al verschillende keren gehoord dat dit een prijzige onderhoudsbeurt is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patten64 Bekijk Berichten
        Iemand een idee aan welke prijs ik me ongeveer mag verwachten voor de 90.000 km beurt voor een BMW 118d? Ik heb al verschillende keren gehoord dat dit een prijzige onderhoudsbeurt is.
        Geen idee, maar als je even naar de garage belt kunnen ze jouw dat toch ongeveer vertellen neem ik aan? En dan eens je remmen bekijken, mss zijn die ook aan vervanging toe?
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• E280 is al 4 keer op onderhoud geweest bij officiële dealers, heeft nu net 42000 km.

1 keer rond de 800 euro
          2 keer rond de 600 euro
          1 keer problemen tussendoor : lambada sonde 400 euro

Voor de volgende wagen twijfel ik nog over freemind : 120/ maand voor 6 jaar.
          IRIDIUM
          Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
          Helderzienden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichten
            E280 is al 4 keer op onderhoud geweest bij officiële dealers, heeft nu net 42000 km.

1 keer rond de 800 euro
            2 keer rond de 600 euro

Dat vind ik duur.

Comment

• Ik ook
              IRIDIUM
              Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
              Helderzienden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichten
                E280 is al 4 keer op onderhoud geweest bij officiële dealers, heeft nu net 42000 km.

1 keer rond de 800 euro
                2 keer rond de 600 euro

Ik vind de lambada sonde wel swingen. (lambda)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patten64 Bekijk Berichten
                  Iemand een idee aan welke prijs ik me ongeveer mag verwachten voor de 90.000 km beurt voor een BMW 118d? Ik heb al verschillende keren gehoord dat dit een prijzige onderhoudsbeurt is.
                  Een paar maand geleden 90.000km onderhoud gehad op mijn 320d. Prijs was rond de 360€ btw incl. Niks speciaal vervangen enkel filters, olie etc.

Comment

• €877 voor groot onderhoud (60000km) + vervangen van de remblokken voor en achter vd Mini Cooper D
                    Niet buitensporig denk ik?

Heb enkel een opmerking gemaakt voor de €4,60 euro die ze aangerekend hebben voor het aanvullen van de ruitenwisservloeistof, terwijl ik die gisteren zelf nog maar helemaal heb bijgevuld en deze morgen slechts 1 keer heb gebruikt.

Auto was voor de rest wel afgespoten en proper gestofzuigd teruggegeven
                    Last edited by BlueSkyraider; 10/07/2012, 20:07.
                    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• onderhoud 30.000 km voor mijn madam hare Lancia Ypsilon 1.4 16V

afdichting 1,23 +btw
                      airco treatment 25,50 +btw
                      oliefilter 10,93 +btw
                      luchtfilter 14,77 +btw
                      pollenfilter 22,35 +btw
                      bougies 43,84 +btw
                      clips 5,6 +btw
                      batterijtje afstandsbediening 2,70 +btw
                      recupel 0,21 +btw
                      Elf Solaris MSX 5W30 56,88 euro +btw
                      uurloon 236 +btw

totaal 516,61 euro
                      Last edited by betaveloce; 22/08/2012, 14:33.
                      sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

• Haha... hamaai.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                          Haha... hamaai.
                          edit: ondertussen effe gebeld en het zou moeten kloppen. Ze hebben nog iets onderzocht (op mijn vraag) waarvan ik dacht dat het niet gebeurd was omdat het niet als dusdanig vermeld stond, maar dat is dus wel het geval.

Ach ja, never mind, karretje kan er weer effe tegen (alleen binnenkort nog eens een nieuwe voorruit laten steken want er zit een serieuze barst in )
                          Last edited by betaveloce; 22/08/2012, 10:45.
                          sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

• Jawadde, dat zijn MB of BMW prijzen, daar zou ik toch wel eens uitleg over vragen.

Mijn zoon heeft voor hetzelfde onderhoud met zijn G Punto 1,3 Mjet 200€ betaald vorig jaar. Wel geen airco treatment en bougies natuurlijk, olie ook dezelfde.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Zeer veel geld voor onderhoud van een auto met amper 30.000 km.

Comment

• betaveloce, moet jij dan elke 15000km op onderhoud?
                                Bij BMW is een onderhoudsbeurt misschien wat duurder, maar ik hoef maar om de 30000km te passeren. Volgens mij compenseert dat ruimschoots...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                                  betaveloce, moet jij dan elke 15000km op onderhoud?
                                  Bij BMW is een onderhoudsbeurt misschien wat duurder, maar ik hoef maar om de 30000km te passeren. Volgens mij compenseert dat ruimschoots...
                                  nee, om de 30.000 (of 2 jaar geloof ik)

Comment

• Vroeger moest klein onderhoud (oliewissel en smeernippels smeren) zelfs om de 2.500 km gebeuren..... Nu staan er zelfs geen smeernippels meer op een wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk Berichten
                                      nee, om de 30.000 (of 2 jaar geloof ik)
                                      Dus dit was dan een klein onderhoud? Mijn 30000km onderhoud van de MINI bij de officiele dealer heeft 284 euro gekost. Ongeveer hetzelfde trouwens als voor de Cooper S van mijn ex op 30000km...

Comment

• Van 't weekend nieuwe banden laten steken. De achterste waren op. Vooraan steekt er Vredestein op, achteraan Michele Pilot Exalto PE2. Gebeld naar de bandenboer en maar gezegd van 2 stuks van die Michelin's te nemen. €220/band zei 'ie, all-in. Stevige prijs dacht ik, maar ik heb de indruk dat ik er lang mee doe en ik wil niet besparen op rubber.

Uiteindelijk was ik net iets meer dan €500 kwijt omdat ik de nieuwe banden heb laten herleggen naar vooraan en de wagen heb laten uitlijnen. Voordien trilde het stuur bij snelheden boven de 130. Soms was dat echt onaangenaam, maar het hing ook af van het wegdek. Want het was niet altijd even fel. Niet goedkoop voor 2 nieuwe banden, maar hij rijdt nu wel aangenamer!
                                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                          Van 't weekend nieuwe banden laten steken. De achterste waren op. Vooraan steekt er Vredestein op, achteraan Michele Pilot Exalto PE2. Gebeld naar de bandenboer en maar gezegd van 2 stuks van die Michelin's te nemen. €220/band zei 'ie, all-in. Stevige prijs dacht ik, maar ik heb de indruk dat ik er lang mee doe en ik wil niet besparen op rubber.

Uiteindelijk was ik net iets meer dan €500 kwijt omdat ik de nieuwe banden heb laten herleggen naar vooraan en de wagen heb laten uitlijnen. Voordien trilde het stuur bij snelheden boven de 130. Soms was dat echt onaangenaam, maar het hing ook af van het wegdek. Want het was niet altijd even fel. Niet goedkoop voor 2 nieuwe banden, maar hij rijdt nu wel aangenamer!

Ik was ervan overtuigd dat je altijd, zelfs op een voorwieltrekker, de beste banden achteraan moet hebben.

Omdat onderstuur voor de 'gewone mens' gemakkelijker en natuurlijker te corrigeren valt dan overstuur... (en zeker overstuur met een FWD).
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X