Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verderop bij het buitenrijden van de gemeente is er een officiële Peugeot garage en die gasten gaan 's middags altijd hun pistolekes en gekapt halen in een magazijn waar ik regelmatig kom, ook juist voor de middag. Iedere keer dat ik die gasten zie, ze zijn altijd met twee om de bestellingen te kunnen onthouden, zijn die met een andere wagen, altijd met Peugeots evenwel. Dus moeten die klanten dubbel betalen voor zo'n testritten ?? Ik veronderstel dat het geen 12,5€ zal zijn maar toch ..... (12,5€ is 500 BFrank eh, daar konden we vroeger ne gansen weekend mee uitgaan, een pint kostte toen 5 BF.......)

Comment

• Binnekort ook de A6 binnen voor een groot onderhoud, twijfel enkel nog waar Audi Declerck,Audi Nam, Audi Latem? iemand raad.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Verderop bij het buitenrijden van de gemeente is er een officiële Peugeot garage en die gasten gaan 's middags altijd hun pistolekes en gekapt halen in een magazijn waar ik regelmatig kom, ook juist voor de middag. Iedere keer dat ik die gasten zie, ze zijn altijd met twee om de bestellingen te kunnen onthouden, zijn die met een andere wagen, altijd met Peugeots evenwel. Dus moeten die klanten dubbel betalen voor zo'n testritten ?? Ik veronderstel dat het geen 12,5€ zal zijn maar toch ..... (12,5€ is 500 BFrank eh, daar konden we vroeger ne gansen weekend mee uitgaan, een pint kostte toen 5 BF.......)
        Als wij frieten gaan eten opt werk is het met de eigen auto. NOOIT een auto van de klant... (ook niet om dingen op te halen etc)
        (Merc dealer)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yezzer Bekijk Berichten
          Toevallig iemand die in België onlangs een dsg-6 bak oliewissel heeft laten doen, en mij kan vertellen hoeveel hij daarvoor betaald heeft?
          € 125 zonder btw, uurloon inbegrepen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
            Als wij frieten gaan eten opt werk is het met de eigen auto. NOOIT een auto van de klant... (ook niet om dingen op te halen etc)
            (Merc dealer)
            Proficiat, zo zou het overal moeten gebeuren.

Comment

• Als er een testrit moet gebeuren mogen ze met mijn auto gerust iets gaan afhalen of wegvoeren. Als ze mijn auto (in- en exterieur) maar houden zoals het was toen ik mijn wagen bij hen achterliet. Tot hier toe geen klagen.
              Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                was eigenlijk b, bij nader inzien

niets speciaals....olie, filters (met een dure benzinefilter bij), bougies, remolie vervangen
                Dure garage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yezzer
                  Toevallig iemand die in België onlangs een dsg-6 bak oliewissel heeft laten doen, en mij kan vertellen hoeveel hij daarvoor betaald heeft?
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  € 125 zonder btw, uurloon inbegrepen
                  hallo Bobo, bedankt voor uw antwoord!
                  dat is naar mijn gedacht zeker niet duurder als ik uw betaalde prijs vergelijk met de prijzen die ik vind op (nederlandse) sites zoals VAG techniek (190euro) en de dsg dokter (179), waar je nog een verplaatsing naar Nederland moogt voor doen.
                  zou u mij via pm eens kunnen laten weten welke garage dit is? (is het bij de dealer waar de wagen aangekocht is? en is de olie +de filter inbegrepen?)
                  Last edited by ; 26/11/2012, 13:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                    Dure garage
                    ik geef toe dat ik ook wel ff de wenkbrauwen fronste
                    maar ik ken geen goedkope (merk-) garages meer, tenminste die 1 volledig wit werken en 2 volgens het boekje werken

kollega van me deed de b van zijn moeder binnen (nieuw, 10000km onderhoud) voor aan a-assist, niet bij merkdealer, en betaalde geeneens € 100...nuja op een 10000 km ouder auto kan niet veel mis zijn, maar ik vraag me af hoeveel belastingen die garage betaald - en hoeveel nazicht aan die auto kan gebeuren zonder dat die man zijn broek scheurt

als ik de skoda van de madamme binnen deed, vond ik het niet zoveel goedkoper, behalve dat het uurloon 70 was ipv 95 bij benz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yezzer Bekijk Berichten

hallo Bobo, bedankt voor uw antwoord!
                      dat is naar mijn gedacht zeker niet duurder als ik uw betaalde prijs vergelijk met de prijzen die ik vind op (nederlandse) sites zoals VAG techniek (190euro) en de dsg dokter (179), waar je nog een verplaatsing naar Nederland moogt voor doen.
                      zou u mij via pm eens kunnen laten weten welke garage dit is? (is het bij de dealer waar de wagen aangekocht is? en is de olie +de filter inbegrepen?)
                      ik pak straks factuur ff bij de hand, het was on borsbeek ergens

Comment

• Mijn vriendin haar C3 ging ook binnen bij de 2ehands-handelaar die in 1 van zijn vestigingen ook aan onderhoudswerken doet.
                        Groot onderhoud: €50,00 . Als ik dat serieus moet nemen, voor dat geld kan ik het met moeite zelf doen. Dus ofwel werkt die echt gratis, ofwel doet die geen of half werk.
                        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                          Mijn vriendin haar C3 ging ook binnen bij de 2ehands-handelaar die in 1 van zijn vestigingen ook aan onderhoudswerken doet.
                          Groot onderhoud: €50,00 . Als ik dat serieus moet nemen, voor dat geld kan ik het met moeite zelf doen. Dus ofwel werkt die echt gratis, ofwel doet die geen of half werk.
                          tja... hoe groot kan zo'n een onderhoudsbeurt zijn ? Blijkbaar enkel olie verversen (en dan nog, met de goedkopste smeermiddelen...) punt uit ; een verre blik op het onderstel en daarbij blijft het zeker want voor de rest is documentatie en ateliermateriaal van het merk nodig
                          ik heb mijn twijfels over deze handelaars die hun verkochte wagens onderhouden, ik vrees dat de bedoeling eerder is de klanten af te houden van het merknet, waar ze meer zouden kunnen vernemen over hun aankoop

en ja, de merkgarages zijn duur, maar gelukkig bestaan ze als er -na jaren op het onderhoud bespaard te hebben bij tweederangsgaragisten- iets ernstiger aan de wagen gebeurt, dat onoplosbaar blijkt te zijn voor leken
                          deze hele tijd heeft het merkatelier zijn dure gasten mogen betalen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            ik geef toe dat ik ook wel ff de wenkbrauwen fronste
                            maar ik ken geen goedkope (merk-) garages meer, tenminste die 1 volledig wit werken en 2 volgens het boekje werken

kollega van me deed de b van zijn moeder binnen (nieuw, 10000km onderhoud) voor aan a-assist, niet bij merkdealer, en betaalde geeneens € 100...nuja op een 10000 km ouder auto kan niet veel mis zijn, maar ik vraag me af hoeveel belastingen die garage betaald - en hoeveel nazicht aan die auto kan gebeuren zonder dat die man zijn broek scheurt

als ik de skoda van de madamme binnen deed, vond ik het niet zoveel goedkoper, behalve dat het uurloon 70 was ipv 95 bij benz
                            Onderhoud van mijn MB gebeurt in erkend servicepunt MB. Onderhoud S was nooit boven de 500 euro. Deze zomer groot onderhoud laten op de SL500 met daarbij alle vloeistofswissels en interne motorreiniging en ik was geen 1000 euro kwijt.

Comment

• vlg mij, had ik de auto binnen gedaan in het land der duitenklievers...het waasland...was het mss goedkoper geweest, probleem is dat ik te gierig ben om een vervangwagen te nemen, geen zin heb een dag in waasland shopping center te spenderen of mensen wil lastig vallen om me heen-en-weer te voeren

ken ondertussen de andere dealers in de geburen, en die zijn zeker niet veel goekoper

(op 40k had ikzelf nooit bougies of een benzinefilter vervangen, maar das standaard na 4 jaar...en zou factuur onder de 500 hebben gezeten, ook in antwerpen)

Comment

• Is er hier eigenlijk iemand die ervaring heeft met http://www.boschcarservice.be ?

Ze beweren dezelfde kwaliteit te leveren als de merkengarage maar dan aan een lagere prijs.

Comment

• Ik doe zelf onderhoud:
                                  Olie: 10w40 Castrol GTX 24.5 euro
                                  Oliefilter: bosch, 12 euro denk ik
                                  Remolie (oem bmw): 16 euro
                                  ----------------------------------------
                                  Dat maakt de som op nog geen 55 euro
                                  Ik ben content

Comment

• @Bobo

ik pak straks factuur ff bij de hand, het was on borsbeek ergens

even op borsbeek gezocht +skoda en ik kom o.a. uit bij Schelkens Koen..
                                    is het toevallig die garage Bobo?

Comment

• Groot onderhoud leon + 2 nieuwe remblokken vooraan was € 200
                                      BMW X5 45e

Comment

• up!
                                        Onderhoud 60.000 km bij erkende dealer.
                                        Audi A4 Avant 2.0 TDI met vervangen alle filters (excl luchtfilter) met als extra remvloeistofwissel.
                                        BTW incl : 532 euro

Comment

• 1e onderhoud laten doen van de giulietta 1.6 jtdm, wou de 1e olie eraf nu hij goed is ingereden, misschien niet echt nodig maar kom.
                                          1u15! min werkuren en 4,7 liter olie aan 14,19 euro plus oliefilter 25 euro, zonder btw.
                                          Samen 192 euro btwin.
                                          Toch genoeg zou ik denken
                                          Last edited by ; 03/01/2013, 16:25.

Comment

Working...
                                          X