Verderop bij het buitenrijden van de gemeente is er een officiële Peugeot garage en die gasten gaan 's middags altijd hun pistolekes en gekapt halen in een magazijn waar ik regelmatig kom, ook juist voor de middag. Iedere keer dat ik die gasten zie, ze zijn altijd met twee om de bestellingen te kunnen onthouden, zijn die met een andere wagen, altijd met Peugeots evenwel. Dus moeten die klanten dubbel betalen voor zo'n testritten ?? Ik veronderstel dat het geen 12,5€ zal zijn maar toch ..... (12,5€ is 500 BFrank eh, daar konden we vroeger ne gansen weekend mee uitgaan, een pint kostte toen 5 BF.......)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenVerderop bij het buitenrijden van de gemeente is er een officiële Peugeot garage en die gasten gaan 's middags altijd hun pistolekes en gekapt halen in een magazijn waar ik regelmatig kom, ook juist voor de middag. Iedere keer dat ik die gasten zie, ze zijn altijd met twee om de bestellingen te kunnen onthouden, zijn die met een andere wagen, altijd met Peugeots evenwel. Dus moeten die klanten dubbel betalen voor zo'n testritten ?? Ik veronderstel dat het geen 12,5€ zal zijn maar toch ..... (12,5€ is 500 BFrank eh, daar konden we vroeger ne gansen weekend mee uitgaan, een pint kostte toen 5 BF.......)
(Merc dealer)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yezzer Bekijk BerichtenToevallig iemand die in België onlangs een dsg-6 bak oliewissel heeft laten doen, en mij kan vertellen hoeveel hij daarvoor betaald heeft?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk BerichtenAls wij frieten gaan eten opt werk is het met de eigen auto. NOOIT een auto van de klant... (ook niet om dingen op te halen etc)
(Merc dealer)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwas eigenlijk b, bij nader inzien
niets speciaals....olie, filters (met een dure benzinefilter bij), bougies, remolie vervangen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yezzer
Toevallig iemand die in België onlangs een dsg-6 bak oliewissel heeft laten doen, en mij kan vertellen hoeveel hij daarvoor betaald heeft?
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten€ 125 zonder btw, uurloon inbegrepen
dat is naar mijn gedacht zeker niet duurder als ik uw betaalde prijs vergelijk met de prijzen die ik vind op (nederlandse) sites zoals VAG techniek (190euro) en de dsg dokter (179), waar je nog een verplaatsing naar Nederland moogt voor doen.
zou u mij via pm eens kunnen laten weten welke garage dit is? (is het bij de dealer waar de wagen aangekocht is? en is de olie +de filter inbegrepen?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk BerichtenDure garage
maar ik ken geen goedkope (merk-) garages meer, tenminste die 1 volledig wit werken en 2 volgens het boekje werken
kollega van me deed de b van zijn moeder binnen (nieuw, 10000km onderhoud) voor aan a-assist, niet bij merkdealer, en betaalde geeneens € 100...nuja op een 10000 km ouder auto kan niet veel mis zijn, maar ik vraag me af hoeveel belastingen die garage betaald - en hoeveel nazicht aan die auto kan gebeuren zonder dat die man zijn broek scheurt
als ik de skoda van de madamme binnen deed, vond ik het niet zoveel goedkoper, behalve dat het uurloon 70 was ipv 95 bij benz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yezzer Bekijk Berichten
hallo Bobo, bedankt voor uw antwoord!
dat is naar mijn gedacht zeker niet duurder als ik uw betaalde prijs vergelijk met de prijzen die ik vind op (nederlandse) sites zoals VAG techniek (190euro) en de dsg dokter (179), waar je nog een verplaatsing naar Nederland moogt voor doen.
zou u mij via pm eens kunnen laten weten welke garage dit is? (is het bij de dealer waar de wagen aangekocht is? en is de olie +de filter inbegrepen?)
Comment
-
Mijn vriendin haar C3 ging ook binnen bij de 2ehands-handelaar die in 1 van zijn vestigingen ook aan onderhoudswerken doet.
Groot onderhoud: €50,00 . Als ik dat serieus moet nemen, voor dat geld kan ik het met moeite zelf doen. Dus ofwel werkt die echt gratis, ofwel doet die geen of half werk.1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk BerichtenMijn vriendin haar C3 ging ook binnen bij de 2ehands-handelaar die in 1 van zijn vestigingen ook aan onderhoudswerken doet.
Groot onderhoud: €50,00 . Als ik dat serieus moet nemen, voor dat geld kan ik het met moeite zelf doen. Dus ofwel werkt die echt gratis, ofwel doet die geen of half werk.
ik heb mijn twijfels over deze handelaars die hun verkochte wagens onderhouden, ik vrees dat de bedoeling eerder is de klanten af te houden van het merknet, waar ze meer zouden kunnen vernemen over hun aankoop
en ja, de merkgarages zijn duur, maar gelukkig bestaan ze als er -na jaren op het onderhoud bespaard te hebben bij tweederangsgaragisten- iets ernstiger aan de wagen gebeurt, dat onoplosbaar blijkt te zijn voor leken
deze hele tijd heeft het merkatelier zijn dure gasten mogen betalen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik geef toe dat ik ook wel ff de wenkbrauwen fronste
maar ik ken geen goedkope (merk-) garages meer, tenminste die 1 volledig wit werken en 2 volgens het boekje werken
kollega van me deed de b van zijn moeder binnen (nieuw, 10000km onderhoud) voor aan a-assist, niet bij merkdealer, en betaalde geeneens € 100...nuja op een 10000 km ouder auto kan niet veel mis zijn, maar ik vraag me af hoeveel belastingen die garage betaald - en hoeveel nazicht aan die auto kan gebeuren zonder dat die man zijn broek scheurt
als ik de skoda van de madamme binnen deed, vond ik het niet zoveel goedkoper, behalve dat het uurloon 70 was ipv 95 bij benz
Comment
-
vlg mij, had ik de auto binnen gedaan in het land der duitenklievers...het waasland...was het mss goedkoper geweest, probleem is dat ik te gierig ben om een vervangwagen te nemen, geen zin heb een dag in waasland shopping center te spenderen of mensen wil lastig vallen om me heen-en-weer te voeren
ken ondertussen de andere dealers in de geburen, en die zijn zeker niet veel goekoper
(op 40k had ikzelf nooit bougies of een benzinefilter vervangen, maar das standaard na 4 jaar...en zou factuur onder de 500 hebben gezeten, ook in antwerpen)
Comment
-
Is er hier eigenlijk iemand die ervaring heeft met http://www.boschcarservice.be ?
Ze beweren dezelfde kwaliteit te leveren als de merkengarage maar dan aan een lagere prijs.
Comment
-
1e onderhoud laten doen van de giulietta 1.6 jtdm, wou de 1e olie eraf nu hij goed is ingereden, misschien niet echt nodig maar kom.
1u15! min werkuren en 4,7 liter olie aan 14,19 euro plus oliefilter 25 euro, zonder btw.
Samen 192 euro btwin.
Toch genoeg zou ik denken
Comment
Comment