bij mijn merkgarage: klein onderhoud (olie wissel + filterpatroon), bandenspanning, remmen, enz.... nagezien, beugels roetfilter aan gewerkt zodat de roetfilter nu 2cm hoger staat, bijvullen additief roetfilter + resetten interval van het additief in de computer, nieuwe antenne (de kat had er 1 cm vanaf gebeten): iets meer dan 300€. Het duurste was het additief en het werk dat daar bijkwam (demonteren van een bodemplaat, bijvullen en interval resetten).
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
-
Kan er iemand me een goede garage aanbevelen voor het onderhoud van een Golf 4?
Heb de wagen hiervoor 1 maal op onderhoud laten gaan bij NAM noord in Gent en deze zomer men starter laten vervangen na deze erg onregelmatig een foutgave weergaf en niet wou starten.
Hele affaire werd uiteindelijk erg vluchtig behandelt, heb het probleem tot 3x toe in detail uitgelegd waarbij ik uiteindelijk 1x een mecanicien heb gesproken, deze wist direct een definitieve oplossing en vertelde me dat de starter moest worden vervangen.
€350 later had'k een nieuwe starter maar het probleem is nog steeds aanwezig, al kan het mischien iets minder voorkomen(zoals vermeld gebeurt het enorm onregelmatig, besloten het probleem te laten voor wat het is tot het makkelijker te definiëren is)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yezzer Bekijk Berichten@Bobo
ik pak straks factuur ff bij de hand, het was on borsbeek ergens
even op borsbeek gezocht +skoda en ik kom o.a. uit bij Schelkens Koen..
is het toevallig die garage Bobo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenbij mijn merkgarage: klein onderhoud (olie wissel + filterpatroon), bandenspanning, remmen, enz.... nagezien, beugels roetfilter aan gewerkt zodat de roetfilter nu 2cm hoger staat, bijvullen additief roetfilter + resetten interval van het additief in de computer, nieuwe antenne (de kat had er 1 cm vanaf gebeten): iets meer dan 300€. Het duurste was het additief en het werk dat daar bijkwam (demonteren van een bodemplaat, bijvullen en interval resetten).
Gelukkig iets dat niet zo vaak moet gebeuren. Dacht ik toch?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wattman007 Bekijk Berichten1e onderhoud laten doen van de giulietta 1.6 jtdm, wou de 1e olie eraf nu hij goed is ingereden, misschien niet echt nodig maar kom.
1u15! min werkuren en 4,7 liter olie aan 14,19 euro plus oliefilter 25 euro, zonder btw.
Samen 192 euro btwin.
Toch genoeg zou ik denken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tjappe Bekijk BerichtenIk heb 3 alfa's gehad in het verleden en weet uit ervaring dat de onderhouedsprijzen daar vrij fors zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wattman007 Bekijk BerichtenEen vriend van mij betaalde in dezelfde garage met een mito 1.3 108 euro. Die ene liter olie maakt het verschil toch niet?
En verder kan ik enkel Tjappe zijn bevindingen (en die van u) bevestigen. Weliswaar met 2 Alfa's in mijn verleden dan, maar een budgetmerk zal het qua onderhoudsprijzen nooit worden (dealers)
Comment
-
Vraagje: mn vriendin rijdt met een Opel, nieuw van dec 2011. Nu moet ze al voor de 2e maal op onderhoud, heeft nu 14000km, dus in feite om de 6 maanden.
Dat had ze met haar vorige 2e hands opel ook bij haar officiele dealer.
En braaf als ze is volgt ze stipt wat de boordcomputer/sticker haar zegt.
Ikzelf heb daar moeite mee. 2x op onderhoud per jaar??
Waarom 'moet' ik dan met mijn vw slechts 1x of per zoveel km?
Is dit een aparte of common policy van opel? Of is dit geldklopperij?
Ik kan er niet bij dat ze aan 14000km (nafte) al 2x op onderhoud moet.
Wat doe ik hiermee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenandere/duurdere olie zou me verbazen.
Schoonvader met giulietta benzine was buiten op 45 min.
Heb gebeld naar garage om uitleg ivm duurtijd en rara men is kleine 20 min bezig geweest met onderhoudsindicator te resetten, lukte blijkbaar niet zo goed.
Enfin krijg voor deze onterecht betaalde tijd een creditnota.
Stel dat je dan nog een mechanieker treft die niet van de rapste is...
Comment
-
Comment
-
Net terug mijn Audi A3 - 1.6TDI - 11/2009 opgehaald voor (in mijn ogen toch) een duur onderhoud + wat prullaria die vervangen moesten worden.
Totaal van 1445 EUR, wagen heeft 81800km. Remschijven voor en achter moesten ook vervangen worden, dit vond ik echter al vrij vroeg. Is dit normaal na 80k km?
Dit houdt in:
1) LLK (Gr. onderhoud service, olie, oliefilter, carterstop, ruitensproeier) - 223,28 ex BTW
2) Plaatverlichting (kentekenverlichting werkte niet meer) - 14,93 ex BTW
3) Mistlamp - het glas hiervoor was gebroken door steenslag vermoed ik - 124,26 ex BTW
4) Klepje armleuning - 62,22 ex BTW
5) Remvloeistofservice, koppelingssysteem ontlucht, wielen in- en uitgebouwd - 76,11 ex BTW
6) Interieurfilter - 27,01 ex BTW
7) Brandstoffilter - 59,03 ex BTW
Luchtfilter - 27,71 ex BTW
9) Remschijven en blokken voor - 314,25 ex BTW
10) Remschijven en blokken achter - 250,27 ex BTW
11) Overige (kleine leveringen, milieubijdrage) - 15,29 ex BTW
Wou gewoon even meedelen dat ik dit toch heel duur vond voor een 'jonge' wagen.
Nico
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten(...)
Totaal van 1445 EUR, wagen heeft 81800km. Remschijven voor en achter moesten ook vervangen worden, dit vond ik echter al vrij vroeg. Is dit normaal na 80k km?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenNeen! Ik rijdt al 80.000 km nog met de originele remblokken (Audi A4). Hangt natuurlijk wel wat af van je rijstijl, maar na 80k nieuwe schijven is waanzin.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wattman007 Bekijk BerichtenEnfin krijg voor deze onterecht betaalde tijd een creditnota.
Wat betreft de olie: ik roep soms ook maar wat hoor haha
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk BerichtenTotaal van 1445 EUR, wagen heeft 81800km. Remschijven voor en achter moesten ook vervangen worden, dit vond ik echter al vrij vroeg. Is dit normaal na 80k km?
Ben die avond nog langs geweest bij bevriende garagist en die zei dat mijn schijven ongeveer in de helft zijn..
Is gwn om te verkopen denk ik.
Remblokjes ook door bevriende garagist laten doen.. 300 euro all in. Bij Gman Mechelen spraken ze over ongeveer 550 euro..
Comment
Comment