Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Zou ik niet durven zeggen hoor, sinds de garantie van mijn buurman zijn Fiat Stilo voorbij is gaat hij bij Auto5 en heeft op die manier al een pak centjes bespaard, voor zware stukken moet men wel naar de dealer maar op normaal onderhoud is dat een pak goedkoper, en korting omdat je op onderhoud komt ga je bij de dealer niet krijgen hoor in geval van een zwaar probleem. Ik kan de man geen ongelijk geven
    Goed voor hem, maar ik ken verschillende mensen die er geen goede ervaringen mee gehad hebben.
    Mijne pa was nieuwe banden gaan laten zetten op zijn Lada, toen hij zijn auto terug kreeg stond zijn stuur los, dat wil je dus niet meemaken.
    Kameraad van mijne pa had bij Auto5 nieuwe remmen laten steken, toen hij aan de rode lichten iets verder kwam had hij totaal geen remmen, dus handrem moeten trekken.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Mijne pa was nieuwe banden gaan laten zetten op zijn Lada, toen hij zijn auto terug kreeg stond zijn stuur los, dat wil je dus niet meemaken.
      lada.jpg

      Sorry kon het niet laten mijn grootvader had er ook een en er was altijd wel iets aan ik herinner me nog als ik erin zat dat ik de deur telkens moest vastbinden omdat die anders vanzelf openging tijdens het rijden.
      Kameraad van mijne pa had bij Auto5 nieuwe remmen laten steken, toen hij aan de rode lichten iets verder kwam had hij totaal geen remmen, dus handrem moeten trekken.
      Dat mag niet voorkomen, ze moeten er toch wel even een paar 100m met rijden hé...
      Polo 6n 1.4

      Comment


      • Nooit problemen gehad met die Lada, voor 28.000 BEF gekocht, dik 8 jaar mee gereden zonder kosten behalve onderhoud en weggedaan voor 5.000 BEF.
        Toen hij hem wegdeed flipte de "elektronica", zekeringen die doorbranden, lichten die aangingen wanner de ruitenwissers werden bediend en omgekeerd, pinkers die het dan weer wel en dan weer niet deden, ...
        Ook niet met die dat hij d'r voor heeft gehad trouwens.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Goed voor hem, maar ik ken verschillende mensen die er geen goede ervaringen mee gehad hebben.
          Mijne pa was nieuwe banden gaan laten zetten op zijn Lada, toen hij zijn auto terug kreeg stond zijn stuur los, dat wil je dus niet meemaken.
          Kameraad van mijne pa had bij Auto5 nieuwe remmen laten steken, toen hij aan de rode lichten iets verder kwam had hij totaal geen remmen, dus handrem moeten trekken.
          Pech natuurlijk en een onbekwame technieker waarschijnlijk want die 2 dingen die jij opnoemt laat hij daar altijd doen en nog nooit problemen gehad. Anyway, er zal overal wel iets schelen want bij bepaalde merkgarages heb ik ook al stoten meegemaakt en daar betaal je je dan ook nog meestal blauw.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • mijn persoonlijk gevoel is dat als men zich het onderhoud bij de officiële garage niet met de glimlach kan permitteren, men het dan ook ietwat te hoog gegrepen heeft bij de keuze van het merk/model
            "generische" garagisten kunnen onmogelijk de nodige kennis/diagnosemateriaal hebben voor alle merken die ze behandelen
            als het om olie verversen gaat, is dat natuurlijk bijkomstig, voor de rest is een meer grondige kennis van de wagen aan te raden

            Comment


            • Laatst liet ik mijn aangekochte tweedehandswagen onderhouden in een officiële merkgarage (Ford). Had gevraagd voor een gewoon onderhoud, meerbepaald olieverversing plus vervangen van gloeilampje (kreeg de lichtbak er zelf niet uit). Kreeg ik daar nadien een ganse waslijst mee met aangevinkte vakken, die gast had namelijk een hele reeks zaken nagekeken (twee pagina's vol). Geen wonder dat ik er bijna 3 uur zat.
              Vraag is, is dat normaal, alsook is dat werkelijk noodzakelijk ieder jaar, ik meende vroeger als je zei, binnen doen voor olie verversen, dat het dat ook was en niet een ganse checklist afwerken.

              Comment


              • dat noem ik inderdaad een onderhoudsbeurt, allerlei zaken nakijken die mogelijk niet in orde zijn zonder dat men er van bewust is; dit voorkomt vervelende situaties onderweg...(eigenlijk aan de kant van de weg ;-) )
                anders is het beter bij het binnenrijden duidelijk te stellen dat men enkel bepaalde prestaties verwacht, en geen andere

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                  Remmen en banden nooit bij de dure dealer maar bij een speciaalzaak zoals Midas of Auto5 laten vervangen.
                  Speciaalzaak?! Heb toen ik m'n Corsa had, bij Midas de remmen en stuurkogel laten vervangen. Trok daarna zo scheef als iets, uitlijning was compleet verkeerd gedaan! Eerst naar Midas geweest, maar volgens hen was alles OK. Daarna naar een bandencentrale geweest, hebben me een print-out meegegeven van de resultaten voor en na. Naar Midas geweest, en zeggen ze opeens dat het wel zal geweest zijn omdat ik in een put ofzo gereden heb?! Nee, niet goed bezig in mijn ogen...
                  En voor banden ga je naar een bandencentrale, da's een speciaalzaak, geen Midas of wat dan ook.
                  Auto5 laat ik in het midden, aangezien ik daar enkel positieve ervaringen mee had indertijd van m'n Corsa.

                  Comment


                  • Ik vraag ook steeds korting op de wisselstukken. Indien ze die niet geven dan laat ik ze aanleveren via mijn broer die via het werk korting krijgt op onderdelen. Ruitenwissers koop je online of bij Makro.

                    Comment


                    • Onderhoudscontract nemen: wat je verliest in de beginjaren win je nadien heel snel terug.

                      Comment


                      • Gisteren is de C4 binnen geweest voor een klein onderhoud.
                        Nieuwe olie, oliefilter, en al de rest eens nakijken.
                        Uiteindelijk ook nog koelvloeistof moeten bijvullen.
                        Resultaat: 97 euro

                        En de remblokken vooraan zouden ook eens vervangen moeten worden, want die zitten ver op het einde.
                        Vind dat eigenlijk wel snel, aangezien ik met de C4 veel meer op de motor afrem dan met de Saxo vroeger en op die laatste zijn de remmen vooraan NOOIT vervangen geweest.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Tip om de onderhoudskosten bij VW/Skoda/Audi/Seat voertuigen te drukken. Zoek hier http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 de onderdeelnummers (filters , remschijbven en blokken , motoroile, riemen enz) op die nodig zijn voor de onderhoudsbeurt (of vraag de nummers aan je VW dealer) en bestel ze dan met grote korting bij deze Nederlandse firma http://www.hoffmancarparts.com/en/. Eens de onderdelen aangekomen zijn lever je je voertuig met de nieuwe originele onderdelen af bij de dealer en je laat ze door hem inbouwen. Als je ook nog wil besparen op de te dure werkuren bij de dealer dan kan je dat ook bij een goedkopere onafhankelijke garagist laten doen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                            Tip om de onderhoudskosten bij VW/Skoda/Audi/Seat voertuigen te drukken. Zoek hier http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 de onderdeelnummers (filters , remschijbven en blokken , motoroile, riemen enz) op die nodig zijn voor de onderhoudsbeurt (of vraag de nummers aan je VW dealer) en bestel ze dan met grote korting bij deze Nederlandse firma http://www.hoffmancarparts.com/en/. Eens de onderdelen aangekomen zijn lever je je voertuig met de nieuwe originele onderdelen af bij de dealer en je laat ze door hem inbouwen. Als je ook nog wil besparen op de te dure werkuren bij de dealer dan kan je dat ook bij een goedkopere onafhankelijke garagist laten doen.
                            Feit, echter zien niet veel garagisten je graag komen met zelf aangekochte onderdelen...
                            Da's 't zelfde als op café gaan en je eigen biervat bij hebben.
                            Om over de discussie ivm garantie nog maar te zwijgen...

                            Comment


                            • 100.000km onderhoud op de bmw.

                              € 1.200,00 met 2 nieuwe remblokken.

                              volgende week nog een herstelling van € 1.800,00 en we weten waarvoor we gaan werken
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                100.000km onderhoud op de bmw.

                                € 1.200,00 met 2 nieuwe remblokken.

                                volgende week nog een herstelling van € 1.800,00 en we weten waarvoor we gaan werken
                                Da's ook de moeite, en wat hadden ze naast die remblokken nog precies gedaan voor die 1200 euro, gewoon olie verversing enz.?
                                Is het een grote wagen?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                  Feit, echter zien niet veel garagisten je graag komen met zelf aangekochte onderdelen...
                                  Da's 't zelfde als op café gaan en je eigen biervat bij hebben.
                                  Om over de discussie ivm garantie nog maar te zwijgen...
                                  De dealer mag uiteraard ook de onderdelen aan dezelfde lagere prijs leveren. Hij mag nog blij zijn dat hij goed kan verdienen aan de werkuren . De prijsbewuste consument is het beu om die woekerprijzen te betalen voor auto onderdelen !

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                    De dealer mag uiteraard ook de onderdelen aan dezelfde lagere prijs leveren. Hij mag nog blij zijn dat hij goed kan verdienen aan de werkuren . De prijsbewuste consument is het beu om die woekerprijzen te betalen voor auto onderdelen !
                                    En wat dan met garantie? Turbo bv kapot, waar je hem aangekocht hebt zeggen ze dat die niet goed gemonteerd is, waar je hem laten monteren hebt zeggen ze dat het een productiefout is... Begin maar.

                                    Comment


                                    • Interessante sites , zeker het overwegen waard. Als je originele onderdelen laat monteren , maakt niet uit van waar ze komen , kan er geen probleem zijn met de garantie.

                                      Comment


                                      • Ik ben niet zo zeker dat er op werkuren veel verdient wordt

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Papaverke Bekijk Berichten
                                          Interessante sites , zeker het overwegen waard. Als je originele onderdelen laat monteren , maakt niet uit van waar ze komen , kan er geen probleem zijn met de garantie.
                                          Dan mag je mij toch wel eens een tip geven van een BMW dealer die dit met alle plezier zal doen...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X