Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik hoor het al, het wordt steeds lastiger om een goede garage te vinden. En ik wil toch mijn geliefde Peugeotje toch goed achterlaten........

Comment

• BMW 1 op onderhoud gegaan bij BMW De Schepper in Sint-Niklaas op 60.000 km: 435,42 €. Niets speciaals gedaan. Zeiden dat de remmen binnenkort vervangen moeten worden (800€ in totaal zonder uren), bij onafhankelijke BMW garage geweest en die stelden vast dat ze nog niet half versleten waren Leuke meevaller.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joskek1 Bekijk Berichten
        BMW 1 op onderhoud gegaan bij BMW De Schepper in Sint-Niklaas op 60.000 km: 435,42 €. Niets speciaals gedaan. Zeiden dat de remmen binnenkort vervangen moeten worden (800€ in totaal zonder uren), bij onafhankelijke BMW garage geweest en die stelden vast dat ze nog niet half versleten waren Leuke meevaller.
        Voor gewoon onderhoud ga ik ook bij een officiële garage, echter voor remmen enz ga ik bv naar Garage De Clercq B&G.

Comment

• Juist rekening gekregen van mijn groot onderhoud bij Volkswagen:

Groot nazicht long life:
          Interval services 24.22€
          Inspecties service 88.80€
          Long-life 76.40€ (4liter)
          Oliefilter 14.90€
          Vijs 2.00€
          Oliefilter 11.50€ (2 oliefilters?)
          Kleine leveringen 3.41€
          Milieubijdrage 2.90€

Remolieservice:
          Koppelingssysteem ontlucht 16.15€
          Remvloeistof service 24.22€
          Remvloeistof 8.91€ (1.1liter)

Totaal 273.41€ zonder BTW = 330.83€ netto

Comment

• amai, premium auto premium prijzen zeker. Net nog de auto laten uitlezen: eerst gewoon in de garage, daarna met de mechanieker die naast mij zat in de auto om al rijdend de data te interpreteren. Kostprijs 34€, diagnose lmm vuil. Thuis proper gemaakt en auto rijdt als nieuw. Als ik meer dan 200€ moet betalen dan heb ik stukken. Gewoon onderhoud en groot onderhoud komen nooit boven de 200€.
            Blijkbaar vinden jullie het allemaal normaal dat ge bij uw dealer dergelijke woekerprijzen moet betalen. De mijne is ook een officiële dealer maar die zegt eerlijk: ik moet u niet meer aanrekenen dan het effectief kost hé. Mechaniekers zijn daar evengoed van het laatste op de hoogte, volgen regelmatig bijscholing bij de importeur, studeren zelfs bij in hun vrije tijd.
            www.peugeotforum.be

Comment

• 335d: nieuwe xenonlamp en afsteller, een luchthuispomp en een setje ruitenwissers : 2.000€
              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                335d: nieuwe xenonlamp en afsteller, een luchthuispomp en een setje ruitenwissers : 2.000€
                Zat het onderhoud daar ook niet in?

Comment

• Nope dat was € 800€
                  BMW X5 45e

Comment

• gebruiken die speciaal gereedschap of wat?
                    www.peugeotforum.be

Comment

• Ja.

Der sta bmw op, is premium he. Kost altijd meer voor hetzelfde
                      BMW X5 45e

Comment

• goe zot !

Comment

Nope dat was € 800€
                          Ahja juist
                          Ik kijk al uit naar m'n eerste onderhoud

Comment

Nope dat was € 800€
                            Schandalige prijzen , ik zou klacht indienen wegens oplichting.

Comment

335d: nieuwe xenonlamp en afsteller, een luchthuispomp en een setje ruitenwissers : 2.000€
                              verklaar: Xenonlamp/afsteller en luchthuispomp.

Als je praat over de volledige unit (koplamp) lig je al aan zo'n 1000€...

Comment

• Groot onderhoud bij Audi:

Longlife service 30000 km:
                                Insp. m. olie verv. (var.) 114,75€
                                Interieurluchtfilter uit- en ingebouw 8.83€
                                Castrol edge professional II 5w-30 € (4.70l) 89,77€
                                Oliefilter 15.70€
                                Pollenfilter 20.40€
                                Ruitensproeiervloeistof 1.60€

Ruitenwissers vooraan 36.40€

Kleine leveringen 9.83€
                                Milieubijdrage 2.90€

Totaal 300.18€ zonder BTW = 363.22€ nett
                                Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                                2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                                2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                                2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                                2015 Golf 7 GTD

Comment

• dus die hebben daar 2 uur aan gewerkt? Als ik die 114,75€ toch zo interpreteer?
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• 8.83 euro voor in en uitbouwen interieurfilter???? Dat is schandalig , dat doe je op 2 minuten tijd zelf ! Eens te meer een bewijs dat alle VW/Audi garages hun klanten stropen met deze prijzen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                      8.83 euro voor in en uitbouwen interieurfilter???? Dat is schandalig , dat doe je op 2 minuten tijd zelf ! Eens te meer een bewijs dat alle VW/Audi garages hun klanten stropen met deze prijzen.
                                      Geen idee hoe het gaat bij de wagen van de forummer in kwestie maar dat je een pollenfilter op 2 minuten kan vervangen hangt STERK af van model tot model...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                        verklaar: Xenonlamp/afsteller en luchthuispomp.

Als je praat over de volledige unit (koplamp) lig je al aan zo'n 1000€...
                                        Idd de volledige unit.
                                        BMW X5 45e

Comment

• valt me trouwens op dat op de factuur de interieurfilter niet staat vermeld of is dat de pollenfilter? Straf wel dat daar apart voor wordt aangerekend.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X