Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    amai, premium auto premium prijzen zeker. Net nog de auto laten uitlezen: eerst gewoon in de garage, daarna met de mechanieker die naast mij zat in de auto om al rijdend de data te interpreteren. Kostprijs 34€, diagnose lmm vuil. Thuis proper gemaakt en auto rijdt als nieuw. Als ik meer dan 200€ moet betalen dan heb ik stukken. Gewoon onderhoud en groot onderhoud komen nooit boven de 200€.
    Blijkbaar vinden jullie het allemaal normaal dat ge bij uw dealer dergelijke woekerprijzen moet betalen. De mijne is ook een officiële dealer maar die zegt eerlijk: ik moet u niet meer aanrekenen dan het effectief kost hé. Mechaniekers zijn daar evengoed van het laatste op de hoogte, volgen regelmatig bijscholing bij de importeur, studeren zelfs bij in hun vrije tijd.
    Dan moet ik dringend van garage veranderen. Mijn 60 000km beurt kostte 342€

- Olie 15W30 62,75€ (5l)
    - Oliefilter 13,22€
    - luchtfilter 21,11€
    - Dieselfilter 28,44€
    - Koolst filter 25,80€
    - Remolie 6,36€
    - Sproeiervloeistof 3,96€
    - Groot nazicht 143€ (2,75u)
    - Afvalverwerking 1,99€

BTW

Comment

• Vorige week eerste onderhoud f20 118 bij officiële garage: 272€.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
        Dan moet ik dringend van garage veranderen. Mijn 60 000km beurt kostte 342€

- Olie 15W30 62,75€ (5l)
        - Oliefilter 13,22€
        - luchtfilter 21,11€
        - Dieselfilter 28,44€
        - Koolst filter 25,80€
        - Remolie 6,36€
        - Sproeiervloeistof 3,96€
        - Groot nazicht 143€ (2,75u)
        - Afvalverwerking 1,99€

BTW
        ik zou hetzelfde betalen bij een andere grote peugeotgarage, maar bij Kenens te Paal doet ge dat dus niet.
        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          ik zou hetzelfde betalen bij een andere grote peugeotgarage, maar bij Kenens te Paal doet ge dat dus niet.
          Heb ik al een paar keer overwogen, maar echt praktisch is de afstand niet, ik moet om 8u beginnen werken, garages zijn pas om 8u open, dus voor t werk de auto daar afzetten is geen optie.
          's avonds daar gaan afzetten voor de dag erna ook nie echt want hoe geraak ik thuis?
          (vervangwagen is nergens nog gratis, dus als ik die kosten er bij moet tellen kom ik op t zelfde bedrag)

Comment

• Meeste garages beginnen toch om 7:30. En er zijn er genoeg die u kosteloos naar uw werk of thuis voeren (indien dit natuurlijk in de geburen ligt)

Comment

• 1 ding heb ik al geleerd ondertussen.
              Wanneer je aankoopcontract tekent voor een nieuwe wagen steeds onder voorwaarde: gratis vervangwagen.
              Je krijgt niet altijd een splinternieuwe testwagen maar ik ben al altijd kosteloos geholpen geweest.
              zowel bij Seat als bij Volvo.
              2013- Volvo V60 D3 R-Design
              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• GRATIS bestaat niet!

Comment

• hoi ,en mag ik weten welke opel garage dit was aub?want ik heb zowat het dubbele betaald bij mijn opel garage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                    Nope. Maar straks waarschijnlijk toch terug i.v.m. mijn middenconsole en... nu begint er gekraak te komen uit mijn B-stijl (ook gekend probleem).
                    Het zal voor jou al even geleden zijn maar heb je nog enig idee wat ze gedaan hebben om het gekraak in je B-stijl op telossen?
                    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Audi groot onderhoud (long-life)
                      + luchtfilter
                      + remolie-service

voor de rest niks vervangen of extra werk aan gehad.

511 incl btw waarvan een 240 euro werkuren ... en ik was op anderhalf uur buiten (zullen er met 2 aan gewerkt hebben zeker)
                      slechte punten: zetelpositie veranderd (blijf daar gvd af), stuur plakte (koel of ruitensproeiervloeistof) en 1 van de schroeven van de luchtfilter-behuizing die ontbrak hebben ook niet de moeite gedaan om te vervangen (speciaal niet op voorhand gezegd om eens te testen)

Ik kijk al uit naar het gebruikelijke telefoontje van audi voor hun tevredenheidsenquete, heb mijn cijfer al klaar
                      Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                        Audi groot onderhoud (long-life)
                        + luchtfilter
                        + remolie-service

voor de rest niks vervangen of extra werk aan gehad.

511 incl btw waarvan een 240 euro werkuren ... en ik was op anderhalf uur buiten (zullen er met 2 aan gewerkt hebben zeker)
                        slechte punten: zetelpositie veranderd (blijf daar gvd af), stuur plakte (koel of ruitensproeiervloeistof) en 1 van de schroeven van de luchtfilter-behuizing die ontbrak hebben ook niet de moeite gedaan om te vervangen (speciaal niet op voorhand gezegd om eens te testen)

Ik kijk al uit naar het gebruikelijke telefoontje van audi voor hun tevredenheidsenquete, heb mijn cijfer al klaar
                        Die zetelpositie, is dat dan enkel de stoel voor of achteruit gezet? Of bedoel je ook de hoogte, rugleuning etc?

Comment

• zetelpositie word zo goed als altijd verzet toch?
                          Je kan moeilijk verwachten dat de persoon die je auto binnen/buiten rijd evengroot is dan jou toch. Die kijken ook naar hun eigen gemak in de eerste plaats.
                          En normaal zetten ze die enkel voor/achteruit.

en 240 euro? dat zijn 4werkuren? stevig gerekend als je er maar anderhalfuur geweest bent. Als ze er dan al dik uur aangewerkt hebben daarvan zal dat nog veel zijn.
                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• dat is gouden olie dat ze erin gekapt hebben zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                              dat is gouden olie dat ze erin gekapt hebben zeker?
                              Waarschijnlijk allemaal 'conform' de forfaitaire onderhoudstarieven zoals opgelegd door de importeur, dergelijke melding hangt uit bij onze seat garagist ook

Comment

• Meer dan 500 euro om olie + remolie te verversen en om de wagen NIET te controleren (luchtfilter los is een grove fout) conform de richtlijnen van de constructeur. Van woekerprijzen gesproken..... Over welke garage gaat het hier? Dan weten de forumbezoekers alvast waar ze zeker niet moeten gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                                  Meer dan 500 euro om olie + remolie te verversen en om de wagen NIET te controleren (luchtfilter los is een grove fout) conform de richtlijnen van de constructeur. Van woekerprijzen gesproken..... Over welke garage gaat het hier? Dan weten de forumbezoekers alvast waar ze zeker niet moeten gaan.
                                  De vw dealer in de buurt is sinds overname verdubbeld in onderhoudsprijzen ... Dus in hoeverre de prijzen forfaitair zijn.... En dan nog, herinner me ok nog voor vervangen bobijn op mn 90 destijds iets van een 10€ werkuren, was welgeteld 10 seconden werk... Maar lag zo vast in het systeem ...
                                  t is heel simpel, met dergelijk systeem kan je je personeel drie keer factureren op een dag ...

Comment

• Je kan hier enkel maar van diefstal spreken, het zoveelste geval.... heel zielig dat ze zich tot zulke wanpraktijken lenen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                      Waarschijnlijk allemaal 'conform' de forfaitaire onderhoudstarieven zoals opgelegd door de importeur, dergelijke melding hangt uit bij onze seat garagist ook
                                      Is inderdaad door forfaitaire prijzen die ze hanteren, deze zijn blijkbaar wel héél ruim berekend.

Luchtfilter hangt niet los, maar er ontbrak 1 van de 7 of 8 schroeven waarmee de behuizing dicht zit ... dat ze zoiets niet aanvullen kan gewoon te maken hebben met een "mechanieker" die de randjes er van af loopt. Geeft in ieder geval een zéér slechte indruk.

Zetelpositie was niet alleen korter gezet, maar ook helling van het zitvlak. Die hendels zitten alletwee onder de zetel dus heeft waarschijnlijk eerst de verkeerde genomen. Dit is maar een detail (alhoevel ik wel eens dik gevloekt heb als ik in mijn wagen stapte), ik weet het, maar ik begrijp niet waarom ze voor hun "testrit" van 2 minuten en hem op de parking te zetten aan de mensen hun zitpositie moeten zitten prutsen. (enfin, detail)

Bij een dealer betaald je altijd meer dan op een ander, dat weet je op voorhand en zo lang het redelijk blijft heb ik daar ook geen probleem mee, maar voor een veredelde olie-wissel zijn dat toch zeer hoge bedragen ... en voor de service moet je het ook niet meer doen.
                                      Volgende keer ga ik wel bij een onafhankelijke, en zeker op voorhand de prijs vragen
                                      Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Prijs vragen op voorhand kan al helpen. Of een prijs afspreken. Heb ik voor de A4 ook gedaan, offerte op voorhand gevraagd. Als ze geen commerciële korting geven, ga ik elders. Gaat tenslotte over 1500 tot 2000€ aan herstellingen.
                                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                          dat is gouden olie dat ze erin gekapt hebben zeker?
                                          Die long-life olie die ze tegenwoordig in de auto's kappen is redelijk duur.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X